WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: Jawer » 2011-12-03, 21:11

Siema!

Jakiś czas temu zakupiłem taką wułeseczkę ;-) Jak tylko znajdę trochę czasu i pieniędzy zamierzam przywrócić ją do życia. Czarna pali, silniczek bardzo ochoczo wchodzi na obroty. Lakier oryginał w całkiem dobrej kondycji. (błotniki trochę zjedzone :-() . Ciekawą sprawą jest to że akryl na błotniku był kładziony na gołą blachę :-D (widać na zdjęciu) Chyba zabrakło im podkładu :lol:

Mam prośbę do użytkowników, jako że nie nam się na wskach, ocenicie oryginalność tego sprzęta? Byłbym wdzięczny :-)

pozdro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

pawel85
Posty: 17
Rejestracja: 2011-12-03, 15:21
GG: 0
Moje maszyny: wsk, shl
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: pawel85 » 2011-12-03, 21:26

rozebrać, wyczyścić, nasmarować i złożyć, nic nie malować i nie odnawiać

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: Savier » 2011-12-03, 21:30

Ja tę dziwną lampę skądś znam...

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: Łukasz » 2011-12-03, 22:04

Na allegro kiedyś była jako exportowa.

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 412
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: jakemdural » 2011-12-03, 22:15

Mam identyczna wske z identyczna lampą tylko u mnie napęd licznika jest z tylniego koła za sprawą dość ciekawego ślimaka w bębnie. Coś w podobie do shl 175 i Osy

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: Jawer » 2011-12-08, 00:46

panowie... 100% oryginał? nie wierze....

Lampa tył jest ok? Korek baku? Tylna piasta nie jest coś kombinowana? odstaje trochę od bębna. Pokrywa sprzęgła od nowszej WSK? Jak z wydechem? :D
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

termin21

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: termin21 » 2011-12-08, 01:21

Korek baku już widze nie pierwszy raz przy WSK jest to od Ciagnika Ursus modelu nie pamietam bo juz robiłem kiedyś dochodzenie w tej sprawie nie jest szczególnie cenny

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: WSK » 2011-12-08, 17:45

Z nieoryginalnych części:
1.Korek Baku
2.Licznik
3.Tłumik

Co do lampy nie wypowiadam się, nie miałem z nią do czynienia.

Braki:
1.Osłona akumulatora


Sprawdź zgodność numerów silnika z tabliczką i zobacz czy silnik jest sygnowany na górze karteru symbolem ZMD
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: Łukasz » 2011-12-08, 21:26

Też mam taki korek przy M06-L . Fajny sprzęcior :mrgreen:

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 412
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: jakemdural » 2011-12-09, 22:43

Lampe tylnia i przednią również mam taką samą. Więc to raczej oryginał pod tym względem.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: Szczepan » 2011-12-10, 10:22

Korek Ursusy z końcówki lat 60 i lata 70. 4011 i wyżej.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

kamilkocyla
Posty: 6
Rejestracja: 2011-09-24, 12:08
GG: 0
Moje maszyny: SHL M04
WSK M06B1
WSK M-150
Jawa 250
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: kamilkocyla » 2012-01-30, 15:59

Z tego co widzę nieoryginalne tylne koło lub piasta. Poza tym coś kombinowane przy przednim zawieszeniu. Na chama dołożony ślimak napędu licznika, przez co oś koła "wlazła" w obejmę, zacisk lagi ruchomej (16 zdjęcie od góry).

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: maykii » 2012-01-30, 17:34

kamilkocyla pisze:Z tego co widzę nieoryginalne tylne koło lub piasta. Poza tym coś kombinowane przy przednim zawieszeniu. Na chama dołożony ślimak napędu licznika, przez co oś koła "wlazła" w obejmę, zacisk lagi ruchomej (16 zdjęcie od góry).

Piasta jest oryginalna 5 żeberkowa wymienna. Moim zdaniem poprostu dstans pomiędzy piastą, a bębnem został pomylony i wsadzony ten, który powinien być z drugiej strony pomiędzy piastą, a zabierakiem. Co do ślimaka to moim zdaniem nie jest on tam na chama wsadzony. On powinien tam być i tyle, a ośka musi tak wchodzić w lagę ruchomą.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: Halski » 2012-01-30, 19:04

Zabezpiecz gąbkę siedzenia. Ja miałem jak jak Ty i po około dwóch latach zewnętrzna - odsłonięta część, po prostu sparciała i wykruszyła się.

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: Jawer » 2012-01-31, 22:04

Dzięki, tak zrobię. Schowam siedzenie w ciepłym miejscu.

Na wiosnę kupuję niezbędne rzeczy i doprowadzam ją do stanu używalności. :-) Może nawet jakiś filmik się zrobi :-)
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

kamilkocyla
Posty: 6
Rejestracja: 2011-09-24, 12:08
GG: 0
Moje maszyny: SHL M04
WSK M06B1
WSK M-150
Jawa 250
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: kamilkocyla » 2012-02-05, 22:25

A czy przypadkiem w zetkach napęd licznika nie był brany z tylnej piasty (w mojej m150 tak właśnie jest), a pozatym dekiel tylnej piasty jest wg mnie nieoryginalny lub pochodzi z przedniego koła gdyż posiada mocowanie linki hamulca (widoczne na zdjęciu)

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: Jawer » 2012-02-06, 02:30

ktoś chyba pisał na forum że koła są zamienne... nie wiem :P
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: WSK » 2012-02-09, 18:30

kamilkocyla pisze:A czy przypadkiem w zetkach napęd licznika nie był brany z tylnej piasty (w mojej m150 tak właśnie jest), a pozatym dekiel tylnej piasty jest wg mnie nieoryginalny lub pochodzi z przedniego koła gdyż posiada mocowanie linki hamulca (widoczne na zdjęciu)
Kolego przecież wszystkie dekle niezależnie od tego czy przedni czy tylni posiadają to mocowanie linki hamulca,
Jeśli chodzi o napęd licznika brany z tylnego napędu, to chodzi tu o dekiel z wbudowanym ślimakiem (rozwiązanie z Junaka), widywałem to rozwiązanie w niektorych Ztkach z początku produkcji. Ten dekielek przecież nie przekreśla tego iż ten model posiada koła wymienne przód-tył 19"
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

MMM
Posty: 27
Rejestracja: 2011-12-11, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 Z2
ZMW MR1 Ryś
Lokalizacja: polska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: MMM » 2012-02-21, 01:32

Ten tylni dekiel dziwnie wygląda z tym mocowaniem na linkę, ale pewnie jest oryginalny. Z2 to ciekawy model, ciężko jest znaleźć dwa w 100% takie same egzemplarze.

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

Post autor: Jawer » 2012-05-07, 00:24

Sprawa Wsk trochę się rusza. 2 centymetrowa warstwa smaru nieźle zakonserwowała silnik i inne elementy. Któryś dzień z kolei czyszczę i jeszcze cała rama w smarze :mrgreen:

Jak z lakierem? Robić zaprawki i reanimować ? Poprawiać szparunki?

cylek ma jeszcze oryginał farbę ale już trochę rdza go łapie. Głowica jak nowa ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości