WSK M06-64 1966r. - Azbest

Awatar użytkownika
azb1910
Posty: 9
Rejestracja: 2011-11-30, 21:52
GG: 3038010
Moje maszyny: WSK M06-64 66r.
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: azb1910 » 2011-12-29, 07:48

witam
po 23 latach egzystencji i marzeniach o motocyklu w końcu spełniło się marzenie jego posiadania. Głównym problemem było do tej pory fakt że mieszkałem całe życie w bloku. W prawdzie nic się nie zmieniło ale moja frustracja przerosła warunki socjalne i składuje aktualnie mój sprzęt u kolegi w garażu bez prądu ;].
sprzedałem iPhone i obiektyw od canona (bo po diabła mi one) i po kilkutygodniowych poszukiwaniach znalazłem niedaleko Łodzi bardzo ładny egzemplarz M06-64 rocznik 1966.
DSC_0011.jpg
DSC_0013.jpg
DSC_0014.jpg
DSC_0015.jpg
DSC_0019.JPG
DSC_0026.jpg
DSC_0028.JPG
Zdjęcia robione praktycznie po kupnie. Zamierzam go odrestaurować calutkiego w możliwie jak najwyższym stopniu oryginalności. będę dążył nawet to kupowania na bajzlach oryginalnych śrub czy żarówek. Przypatrzcie się zdjęciom i powiedzcie co jest nie oryginalne, czego brakuje, co jest nie od tego modelu. Będę wdzięczny. Przed sezonem po przygotowaniu go do jazdy zamierzam będzie zarejestrowany na zabytek. Na przyszłą zimę planuje rozpołowienie silnika, wypiaskowanie go, wymianę zużytych części silnika oraz wypiaskowanie i malowanie części nadwozia.
Z tego co ja zauważyłem to wszystko jest oryginalne oprócz kranika:
DSC_0024.jpg
Brakuje takich elementów jak:
-sygnał dzwiękowy
DSC_0013.jpg
-osłona łańcucha
DSC_0033.jpg
-lampa tył
DSC_0017.jpg
-guma na akumlator, aku do wymiany na 99% bo to oryginał fabrycznie wkładany. nie sprawdzałem bo nie jest podłączony układ jeszcze
DSC_0027.jpg
-guma na kopniku i reszta gum przy okazji do wymiany
DSC_0026.jpg
I teraz pytanie. za Początek chciałbym zdjąć łańcuch i dokładnie go wyczyścić i nasmarować ponieważ jest w opłakanym stanie. Widać że wcześniej się nim nikt nie interesował(widać na zdjęciu nr33). Muszę ściągać tylne koło z wahacza czy da się odkręcić dekielek i zdjąć przednią zębatkę bez problemu ? Dodam że nigdy tego nie robiłem a odrestaurowanie motocykla w dużej mierze opieram o wiedzę i doświadczenie użytkowników tego forum. Będę więc ciągnąć ten temat i regularnie pokazywać szczegółowo postępy prac w renowacji przy pomocy zdjęć.

Pozdrawiam i czekam na żywiołową dyskusję i pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lewa w górę!

Awatar użytkownika
WSR
Posty: 45
Rejestracja: 2008-05-20, 12:35
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: WSR » 2011-12-29, 08:10

Nie niszcz jej!

lachu1994
Posty: 163
Rejestracja: 2011-09-07, 17:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06L
WSK M06B3
WSK M06B3 GIL
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: lachu1994 » 2011-12-29, 09:03

Tylko jej nie maluj ;P
Zostaw taka jaka jest :)

Awatar użytkownika
azb1910
Posty: 9
Rejestracja: 2011-11-30, 21:52
GG: 3038010
Moje maszyny: WSK M06-64 66r.
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: azb1910 » 2011-12-29, 09:50

narazie si enie pali bo musze 600 zł wpakować w zarejestrowanie i jeszcze ubezpieczyć ale lakier żeby to powiedzieć najdelikatniej nie jest najwyższej świeżości.
DSC_0023.jpg
DSC_0022.jpg
DSC_0032.jpg
DSC_0034.jpg
DSC_0043.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lewa w górę!

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: Szczepan » 2011-12-29, 11:29

Lakier chyba nie jest w całośći orgyinalny ? Ja bym nie malował. Bardzo bardzo ładna nawet aku ma z epoki ;) Da się spokojnie odkręcić małą zębatkę, żeby ściągnąć łańcuch nie musisz ściągać koła. Łańcuch powinien mieć jedno ogniwko z zapinką, znajdź je i rozepnij. Jeśli łańcuch jest wyciągnięty to nie ma za bardzo powodu żeby go reanimować, lepiej kupić nówkę, ew jak chcesz go zatrzymać to skrócić.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: WSK » 2011-12-29, 14:26

Krótka lista rzeczy do kupienia:

-kranik*
-org. kluczyk stacyjki
-krótka osłona łańcucha
-lampka tył



*zależy jaki masz typ zapłonu, jeśli 31-05 będziesz musiał zastosować kranik przesuwany, jeśli zapłon to już 31-06 który obstawiam kranik będzie najzwyklejszy.

Zajrzyj do mojego tematu, w dziale motocykli mam nadzieję że pomoże Ci w remoncie motocykla zgodnie z oryginałem.

P.S: Ktoś wymieniał przednie lagi na chromowane, oryginalnie chromu tam nie było, jeśli chcesz 102%org musisz wymienić też opony na zwykłe stomilowskie D-102
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: Łukasz » 2011-12-29, 14:43

Ładny sprzęcior, ale lakieru nie ruszaj, piękny jest :mrgreen:

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: andrew724 » 2011-12-29, 15:30

Oczywiście że rozkręcić i wyczyścić ale nie malować!! Gratuluje zakupu modelu w takim dobrym stanie.
Bybły jeszcze ciekawszym egzemplarzem gdyby okazało się że masz starszy silnik z nowszym zapłonem:D
Możesz wrzucić fotke piasty przedniego koła z widokiem od lewej strony na bok piasty i użebrowanie?

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: Jawer » 2011-12-29, 16:07

lakier jest ładny, widać że nie ma jakiś poważnych ognisk korozji. Rozkręcić, wyczyścić/odświeżyć, ocynkować i nic nie malować! :-D
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
azb1910
Posty: 9
Rejestracja: 2011-11-30, 21:52
GG: 3038010
Moje maszyny: WSK M06-64 66r.
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: azb1910 » 2011-12-29, 16:59

no miałem go malować za rok na zime ale ja mi tak dalej będziecie namawiać to naprawe to zostawie. oczywistą oczywistością jest że jazda motocyklem z oryginalnym lakierem jest szczytem dumy ale.... musiałbym kupic w dobrym stanie oryginalne boczki nie poprawiane, bo te co tu ja mam to są malowane, reszta jest prawdopodobnie oryginalna, błotniki też.
co do kluczyka stacyjki to jest mocno zardzewiały wiec chyba jest oryginlny, podrzućcie zdjęcie jakiegoś kluczyka z tego egzemplarza. ja mam taki:
DSC_0029.jpg
andrew724 pisze: Możesz wrzucić fotke piasty przedniego koła z widokiem od lewej strony na bok piasty i użebrowanie?
DSC_0021.jpg
WSK pisze:Krótka lista rzeczy do kupienia:

*zależy jaki masz typ zapłonu, jeśli 31-05 będziesz musiał zastosować kranik przesuwany, jeśli zapłon to już 31-06 który obstawiam kranik będzie najzwyklejszy.

P.S: Ktoś wymieniał przednie lagi na chromowane, oryginalnie chromu tam nie było, jeśli chcesz 102%org musisz wymienić też opony na zwykłe stomilowskie D-102
i tak zrobie ! ja tu bede wymieniał do momentu aż będzie 100% fabryka, mówiłem wam ;] ale nie w tym roku, bo koszty rejestracji mnie zjedzą z całą dupą. ja mam typ 31-05 (chociaż nie wiem do końca co to oznacza i z czym się wiąże) co widać po puszcze, przynajmniej tak mi sie wydaje:
DSC_0019.JPG
przypatrzcie sie dokładnie zdjęciom może jeszcze jakieś nieoryginalne patenty wam wpadną w oczy. ja zauważyłem jeszcze rączke przy siedzeniu po lewej stronie. nie było rączki w tych modelach przecież.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lewa w górę!

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: andrew724 » 2011-12-29, 17:30

Żeby wiedzieć jaki masz typ zapłonu musisz odkręcic osłonę magneta i przez otwory w magnecie zobaczyć jaki masz tym zapłonu. Jeśli jest mała cewka do ładowania akumulatora lub jest miejsce na nią to masz zapłon 31-06. Jezeli tak nie jest to 31-05. Jest to dokładnie opisane w poście kolegki wsk opisującym ten model.
Co do fotki piasty to widzę że masz 4 żebrerka i koło jest wymienne jak w mojej wuesce:D To mi własnie nie pasuje. W opisie tego modelu przedstawiontm przez kolegę wsk jest napisane że ten model ma koła wymienne z 5 żeberkami. Ja posiadam wymienne z 4 żeberkami:/ Tłumacze to tak że mój model jest z końca produkcji kiedy wchodziły koła z 4 żeberkami i takie piasty już montowali. Piasta przedniego koła niewymmiennego z 4 żeberkami ma inny kształt, więc była potrzebna nowa kokila do odlewania. Ale piasta tylnego koła różni się tylko ilością żeberek. Więć może pod koniec produkcji robili koła na nowszych piastach. W moich widać że w pieście przedniego goła są wykonane trzy otwory mocujące dekielek maskujące i jest wyfrezowanie na napęd licznika a w pieście od tylnego koła tego nie ma:/

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: WSK » 2011-12-29, 18:10

andrew724 pisze: Co do fotki piasty to widzę że masz 4 żebrerka i koło jest wymienne jak w mojej wuesce:D To mi własnie nie pasuje. W opisie tego modelu przedstawiontm przez kolegę wsk jest napisane że ten model ma koła wymienne z 5 żeberkami. Ja posiadam wymienne z 4 żeberkami:/ Tłumacze to tak że mój model jest z końca produkcji kiedy wchodziły koła z 4 żeberkami i takie piasty już montowali. Piasta przedniego koła niewymmiennego z 4 żeberkami ma inny kształt, więc była potrzebna nowa kokila do odlewania. Ale piasta tylnego koła różni się tylko ilością żeberek. Więć może pod koniec produkcji robili koła na nowszych piastach. W moich widać że w pieście przedniego goła są wykonane trzy otwory mocujące dekielek maskujące i jest wyfrezowanie na napęd licznika a w pieście od tylnego koła tego nie ma:/

Wprowadzenie bębna z 4rema żeberkami to rok 1968/1969.

Zapodaj fotki przedniego koła (fotki bębna) jeśli z przodu masz 5 żeber to znaczy że z tyłu powinno ich być tyle samo.

Co do tematu 4żeberkowca wymiennego to nie mam pojęcia co do występowania jego, moge snuć teorie że jest on od B3 z późniejszych lat bo to najbardziej mi pasuje, lub B1, poprostu niewiem. Jeszcze jedno ale, jeden egzemplarz nic nie znaczy mogła to być jednorazowa robota kogoś kto chciał to przerobić a z tym nie będzie większego problemu (naciąć pod ślimak oraz nagwintować pod osłonę).

Azb1910 możesz nam bardzo pomóc zdejmując tylnie koło i przesłać fotki bębna, jeśli jest on pod wymiane trzeba będzie ruszyć głową i pomyśleć gdzie kiedy po co i dlaczego montowano takie cuda. Jeśli to koło będzie zwykłym niewymiennym temat wymiennego 4żeberkowca w dwuramówkach uważam za zamknięty do odnalezienia kolejnych przypadków.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: andrew724 » 2011-12-29, 19:16

WSK dzięki za podjecie tematu. Dziś zakończyliśmy polerowanie piasty przedniego koła więc wrzucam fotkę. Lada dzień będę miał piastę z tylnego koła jak wróci z polerowania. Każda z nich ma 4 żeberka. Tyle że w tylnym brakuje wyfrezowania na ślimak i otworów na śruby mocujące dekielek.
piasta przód.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
azb1910
Posty: 9
Rejestracja: 2011-11-30, 21:52
GG: 3038010
Moje maszyny: WSK M06-64 66r.
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: azb1910 » 2011-12-29, 19:50

WSK pisze: Azb1910 możesz nam bardzo pomóc zdejmując tylnie koło i przesłać fotki bębna, jeśli jest on pod wymiane trzeba będzie ruszyć głową i pomyśleć gdzie kiedy po co i dlaczego montowano takie cuda. Jeśli to koło będzie zwykłym niewymiennym temat wymiennego 4żeberkowca w dwuramówkach uważam za zamknięty do odnalezienia kolejnych przypadków.
na tych zdjeciac tego nie widać ale chyba mam po 5 żeber na każdym kole. wrzuce zdjecie tylnego koła gdzie nie widać 5 ale to z faktu iż robiłem zdjecie z kąta. przyjrze się temu jutro jak bede w garażu.
DSC_0038.jpg
Panowie mam pytanko następującej treści. czy ma ktoś oryginalne sprawne dętki do tego modelu z tamtych lat na sprzedarz? ponieważ dzisiaj wieczorem zauważyłem ze bardzo szybko mi schodzi z tylnego kola powietrze. chchiałbym abyście mi wytłumaczyli jak głąbowi krok po kroku jak zdjąć tylne koło ponieważ:
1. musze wyczyścic łańcuch
2. sprawdze te piasty o których mowa i zrobie zdjęcia
3. bede i tak musiał prawdopodobnie wymienić dętke, musze sprawdzić szczelność
4. bede musiał wypiaskować felge i szprychy

2ga niepokojąca rzecz to taka że cieknie mi benzyna z zaciskacza między filtrem powietrza i gaźnikiem. poważnie cieknie, muszę to uszczelnić. tam jest jakaś uszczelka ? niewiele zdążyłem zrobić, tylko sie nawq****lem bo było ciemno, jeszcze ta dentka. nie mam klucza nasadowego i nie moge tego rozkręcic.
DSC_0019cieknie.jpg
Co do opony to z tyłu jest na bank stomil model d-103 a z przodu po ciemności nie odczytałem w końcu. zdjęcia tez nie dałem zrobić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-12-29, 20:04 przez azb1910, łącznie zmieniany 1 raz.
Lewa w górę!

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: Savier » 2011-12-29, 19:57

Poczytaj to:
viewtopic.php?f=123&t=10338

PS. Mam sprawne dętki Stomila, jak chcesz to odezwij się na PW.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: pawel15 » 2011-12-30, 10:36

Ładna WSK. Ja bym ją zostawił w oryginale :). Jak pracuje silnik?

Awatar użytkownika
azb1910
Posty: 9
Rejestracja: 2011-11-30, 21:52
GG: 3038010
Moje maszyny: WSK M06-64 66r.
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: azb1910 » 2011-12-30, 16:04

pawel15 pisze:Ładna WSK. Ja bym ją zostawił w oryginale :). Jak pracuje silnik?
do niedawna bardzo dobrze. ostatnio jej nie mogłem odpalić jak mi benzyna ciekła z filtra powietrza. za dużo jej chyba do gażnika napuściłem.
DSC_0081.jpg
wróciłem właśnie z garażu. minusowa temperatura mimo to chciałem cos podłubać w niej zeby się wiecej dowiedzieć. i dowiedziałem. coraz to wiecej problemów. m.in. przy otwieraniu pokrywy przedniej zębatki łańcucha napędowego zapieczone były 2 śruby tak ze jedną otworzyłem punktorem, a druga poszła na zmarnowanie ponieważ musiałem ją przewiercić tak była zapieczona.
kolejny problem to że nie mogłem znaleźć widełek na łańcuchu. chciałem go zdjąć żeby go przeczyścić w domu. to możliwe żeby nie było widełek do zdejmowania na jakimkolwiek łańcuchu motocyklowym? ostatecznie nie zdjąłem go bo nie mieścił się w szczelinie między przednią zębatką a rantem karteru. *** wi co teraz z tym łańcuchem zrobić, bo jest brudny jak nie wiem co.
do iskrownika musze zajrzeć jeszcze raz bo nie jestem przekonany jaki mam typ zapłonu. chyba że na podstawie jednego zdjęcia Wy mi powiecie. (bateria w aparacie padła)
DSC_0085.jpg
żeberka na piastach posiadam po 4 na każdym kole. tylne jest na 100% oryginalne całe bo nawet opona stomila jest oryginalna. WSK będzie się teraz zastanawiał co i jak ;] koła zdjąć nie zdołałem z powodu dokuczliwego zimna. dołączam zdjęcia, niestety nie za wiele bo padła bateria)
DSC_0059.jpg
DSC_0084.jpg
DSC_0077.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lewa w górę!

Awatar użytkownika
URSUS
Posty: 12
Rejestracja: 2011-05-12, 19:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 65r.
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: URSUS » 2011-12-30, 16:13

koła powinny mieć 5 żeberek...

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: WSK » 2011-12-30, 16:16

azb1910 pisze:. *** wi co teraz z tym łańcuchem zrobić, bo jest brudny jak nie wiem co.
Przetnij/Rozbij go i dokup złączkę, inaczej go nie wyjmiesz
azb1910 pisze: do iskrownika musze zajrzeć jeszcze raz bo nie jestem przekonany jaki mam typ zapłonu. chyba że na podstawie jednego zdjęcia Wy mi powiecie. (bateria w aparacie padła)
To zapłon 31-06 (widać cewkę ładowania), montowany od III kwartału 1966r.
azb1910 pisze: WSK będzie się teraz zastanawiał co i jak ;]
Nawet nie wiesz jak ;-) , musze zwołać konferencję dwuramówkowiczów i omówić ten temat, wiedziałem że te sprzęty zaskoczą mnie nie raz :)



URSUS pisze:koła powinny mieć 5 żeberek...
Powinny, powinny, tylko że teraz wychodzą nowe fakty, narazie nie ustaliłem jeszczę co i jak 8/
Ostatnio zmieniony 2011-12-30, 21:32 przez WSK, łącznie zmieniany 1 raz.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
URSUS
Posty: 12
Rejestracja: 2011-05-12, 19:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 65r.
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 1966r. - Azbest

Post autor: URSUS » 2011-12-30, 16:41

za to moja 64 ma przednią lampę dzieloną :) i inną pokrywę sprzęgła...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości