Ryś MR1 1959r

termin21

Ryś MR1 1959r

Post autor: termin21 » 2012-03-06, 16:42

Wczoraj kupiony Ryś zupełnie przypadkowo,stał wiele lat pod cokołem domku.Silnik po ustawieniu zapłonu próbuje odpalić ,ale coś nie ma sił(4 Bar ciśnienie chyba za mało),swiatła o dziwo też sie świecą.Rok 59
Będzie na zime poddany gruntownemu remontowi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: Muciek » 2012-03-06, 17:07

To jest org tłumik z Rysia?

termin21

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: termin21 » 2012-03-06, 17:09

Tak ,rozbieralny na 3 części.

Downolander
Posty: 101
Rejestracja: 2012-02-09, 09:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Romet Ogar 205
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: Downolander » 2012-03-07, 16:57

Papierki są ?

termin21

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: termin21 » 2012-03-07, 17:18

nie,tylko tablica i umowa ks

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: Adam_Ga » 2012-03-07, 22:44

termin21 pisze:tylko tablica
jak właściciel żyje to da radę wyciągnąć papiery z WK i zarejestrować na białe.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: Muciek » 2012-03-07, 23:12

Pytanie z innej beczki taki tłumik z Rysia jest coś warty ? :D

termin21

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: termin21 » 2012-03-07, 23:18

Tyle co do sztywniaków zapewne.

Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: sieergiej » 2012-03-07, 23:29

termin21 pisze:(4 Bar ciśnienie chyba za mało
No powinno być koło 8 Bar. Ile dałeś?
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

termin21

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: termin21 » 2012-03-07, 23:46

8 Bar?? w sumie masz racje w kwadraciakach widywałem po 7,5. kosztował 250zł

Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: sieergiej » 2012-03-08, 00:37

Tak w kwadraciakach 8 a w Rysiu 6,5. To jak za darmo wyrwałeś go.
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

termin21

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: termin21 » 2012-03-08, 01:20

sieergiej pisze:Tak w kwadraciakach 8 a w Rysiu 6,5. To jak za darmo wyrwałeś go.
no to jak w końcu?? Post wyzej twierdziłeś ze powinno byćok 8 w rysiu

Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: sieergiej » 2012-03-08, 17:47

Bo mi się skojarzył z kwadraciakiem na początku. Sprawdziłem i 6,5 ma być w Rysiu, czyli masz 2,5 za mało.
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: Karlicek » 2012-03-08, 18:58

Nie chciałbym robić śmietnika, ale z tymi 6,5 i 8 to chyba chodziło o stopień sprężania a to nie to samo co ciśnienie. Z instrukcji Komara wynika, że prawidłowe ciśnienie sprężania wynosi ok. 5,5 bara, myślę, że dla Rysia będzie podobne.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

termin21

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: termin21 » 2012-03-08, 23:30

czyli jak powinno byc 6,5Bar ,a ja mam 4 Bara to chyba powinien jeszcze zapalać i pracować o własnych siłach bez pomocy ciągłego kręcenia pedałami?? Bo silnik łapie/pracuje tylko podczas kręcenia pedałami.

SHLnik
Posty: 198
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: SHLnik » 2012-03-08, 23:59

2,5 bara spadku to dużo.Próg w cylindrze pewnie jak ...

termin21

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: termin21 » 2012-03-09, 00:19

SHLnik pisze:Próg w cylindrze pewnie jak ...
Właśnie ściagałem głowice i zauważcie ,że jest nowy tłok razem z pierścieniami nawet nei ma jeszcze nagaru na tłoku. Progu też jakoś nie wyczuwam,chyba był szlifowany ten cylinder,uszczelke pod cylindrem i głowicą też dałem nową. Tą kompresje mimo wszystko czuć i paliłem juz S38ki w takim stanie i jakoś pracowały.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: Savier » 2012-03-09, 00:23

Jeżeli silnik jest niedotarty to raczej normalne, że nie wytwarza książkowego ciśnienia. Musisz trochę pojeździć ;).

termin21

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: termin21 » 2012-03-09, 00:25

Savier pisze:Musisz trochę pojeździć .
Ale on nie chce pracować ,silnik spala mieszkanke prawidłowo tylko podczas kręcenia pedałami ,wysokich obrotów nie moze złapać coś. :(

SHLnik
Posty: 198
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Ryś MR1 1959r

Post autor: SHLnik » 2012-03-09, 12:00

termin21 pisze:wysokich obrotów nie moze złapać coś. :(
Jak dajesz na wysokie to jak się zachowuje? Jak stał na dworze to nic dziwnego że nie chce kręcić.Albo zastany i musi się troszkę rozgrzać albo iskrownik nie daje tyle iskry żeby mógł iść na wysokie.Przewód WN cewka przerywacz kondensator dobry?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości