WSK M06B1 1970

Odpowiedz
KaeMikS
Posty: 4
Rejestracja: 2012-04-01, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B1 '70r
Lokalizacja: Mońki, Podlaskie
Kontaktowanie:

WSK M06B1 1970

Post autor: KaeMikS » 2012-04-10, 17:02

Witam, przedstawiam moją Wskę. Motocykl jest w naszej rodzinie od lat 70tych, był jeżdżony przez mojego dziadka, w 1989 został wyrejestrowany i od tamtego czasu stał w garażu przywalony gratami. Ostatnio coś mnie tknęło, żeby ją wyciągnąć i zobaczyć, czy coś z tego będzie. Motocykl był kompletny, miał jedynie zbitą przednią lampe. Wyczyściłem gaźnik, zrobiłem zaprawki na ramie, błotniku i pomalowałem tymczasowo sprayem, wymieniłem też olej. Muszę jeszcze zakupić kluczyk, mam nadzieję że odpali bez problemów. :->

Zdjęcia w dniu wyciągnięcia z garażu (już zdjęte osłony gaźnika i filtra i wymieniona lampa):
Obrazek
Obrazek

Tutaj po umyciu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jak na swój wiek nie wygląda tragicznie, z tego co przeczytałem to ostatni rocznik z takim siodłem i tylną lampą, no i przedostatni rok produkcji dwóramówki :D

Awatar użytkownika
Polak
Posty: 128
Rejestracja: 2012-01-26, 20:54
GG: 36036273
Moje maszyny: WSK 175 M21W2 z 1972 roku
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1970

Post autor: Polak » 2012-04-10, 17:19

Piękna, jak odnowisz to cudo będzie. Lampa pewnie od Ursusa heh co nie? :D Pozdr KaeMikS i powodzenia w renowacji :papa:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1970

Post autor: Savier » 2012-04-10, 21:15

Super maszynka, takie z "historią" to największe unikaty... ale dla wąskiego grona osób :D.

Pozdro i powodzenia przy odpaleniu! ;-)

Awatar użytkownika
toiman
Posty: 34
Rejestracja: 2012-02-03, 18:55
GG: 11049564
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Potok Górny
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1970

Post autor: toiman » 2012-04-13, 19:53

Jest po prostu super ! ;-) Popraw siedzenie, i maszyna przepiękna :)

Awatar użytkownika
P@tryk95
Posty: 47
Rejestracja: 2012-03-07, 10:53
GG: 10154026
Moje maszyny: WSK B3 Garbi,Wsk B1,Simson sr 50
Lokalizacja: Świnków/Krotoszyn (PKR)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1970

Post autor: P@tryk95 » 2012-04-15, 17:31

Porobić zaprawki,ewentualnie nowe chrome,popraw siedzenie i będzie piękna b1 ;)

KaeMikS
Posty: 4
Rejestracja: 2012-04-01, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B1 '70r
Lokalizacja: Mońki, Podlaskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1970

Post autor: KaeMikS » 2012-04-21, 10:45

Dzięki za miłe słowa, na żywo aż tak świetnie nie wygląda, jest sporo otarć, szczególnie na baku i widelcu, no i lampa jest przekrzywiona i ma wgniotke (lekka kolizja ze słupem wieki temu), ale myślę że polerka poprawi co nieco całokształt : )

Witam, ostatnio motor stał przez 2 tygodnie troszkę zapomniany, jednak w końcu pospawałem wydech, a wczoraj zamówiłem kluczyk i linkę gazu, tak więc jak dobrze pójdzie, to w przyszłym tygodniu ją odpalę.

Co polecacie zrobić z siodłem ? gąbka jest w miarę ok, tylko na spodzie jest lekko "uschnięta", no i w miejscu, gdzie jest dziura, no a poszycie, jak to w wsce, materiał strasznie kiczowaty, ale rozerwanie jest małe i w sumie dałoby sie to zszyć. Czy lepiej jednak kupić jakiś pokrowiec ?

No i kwestia kół: da się jakoś usunąć te wżery od rdzy ? Z przodu wiekszość mi się udało, ale tył idzie gorzej... Macie na to jakieś sprawdzone środki ?

czy poprostu tylko to przetrzeć i pomalować (srebrzanką np)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1970

Post autor: Szczepan » 2012-04-21, 10:52

Pokrowiec kup bo i tak czy siak masz nie org poszycie.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

KaeMikS
Posty: 4
Rejestracja: 2012-04-01, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B1 '70r
Lokalizacja: Mońki, Podlaskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1970

Post autor: KaeMikS » 2012-05-02, 12:24

Haha, myślałem że to jest orginał. : )
Pokrowiec to nie problem, nie ma iskry :/ Trzeba będzie ustawić zapłon, a jak to nic nie da, to chyba nowa cewka, co panowie ? Czy coś jeszcze można sprawdzić, żeby nie wydawać hajsu na marne ?

mauri
Posty: 78
Rejestracja: 2012-02-27, 19:26
GG: 0
Moje maszyny: romet
Lokalizacja: poznan
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1970

Post autor: mauri » 2012-05-02, 12:39

sprawdź , czy przy próbie odpalenia nie iskrzy się na platynkach(przerywaczu) , jeżeli tak , to masz kondensator do wymiany ;-)
jesli to nie to , to zmień świece , może kitowa , kup nowy przewód wysokiego napiecia i fajke na świece (jak wykręcisz fajkę z tego przewodu , to spróbój pokręcić kopką (jakbyś chciał odpalić) i jak nie będzie się iskrzyło na końcu tego kabla , to do wymiany). to to , co mi teraz przychodzi na myśl ;-) jak coś to pisz
Dis oil is for tu strołk endżin ;D

Awatar użytkownika
filu
Posty: 78
Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2

Toyota MRS
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1970

Post autor: filu » 2012-05-02, 14:17

Historia podobna jak u mnie :-D
Piękna sztuka, trzymam kciuki za odpalanie!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości