Damian z Chełma i jego MZ
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2012-05-20, 16:28
- GG: 0
- Moje maszyny: MZ ETZ 250 84'
- Lokalizacja: Chełm/lubelskie
- Kontaktowanie:
Damian z Chełma i jego MZ
Na forum pojawiłem się poszukując tematów o doborze części silnika S-01 przy naprawie sprzęgła i skrzyni biegów w motocyklu WSK wuja.
Własnej WSK nie posiadam ale posiadam MZ ETZ 250 z 1984 roku.
Zakupiłem ją trzy lata temu,sam wykonałem remont lakierniczy i mechaniczny.Tak jak wy zmagałem się z jakością materiałów i wykonania przez dzisiejszych wytwórców części zamiennych.
Na dzień dzisiejszy motocykl ma nabite około 7tys. km i prezentuje się tak:
Ogólnie w przyszłości chciałbym zakupić WSK 175,nie wiem jeszcze jaki model i powtórzyć przygodę renowacji starego motocykla.Pozdrawiam Damian.
Własnej WSK nie posiadam ale posiadam MZ ETZ 250 z 1984 roku.
Zakupiłem ją trzy lata temu,sam wykonałem remont lakierniczy i mechaniczny.Tak jak wy zmagałem się z jakością materiałów i wykonania przez dzisiejszych wytwórców części zamiennych.
Na dzień dzisiejszy motocykl ma nabite około 7tys. km i prezentuje się tak:
Ogólnie w przyszłości chciałbym zakupić WSK 175,nie wiem jeszcze jaki model i powtórzyć przygodę renowacji starego motocykla.Pozdrawiam Damian.
- robik
- Posty: 324
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: Damian z Chełma i jego MZ
Bardzo ładna MZ. Po remoncie na pewno długo posłuży. Przez około 12 lat posiadałem takie moto po lekkiej przeróbce
- Kamil.Z
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-03-02, 17:20
- GG: 1953902
- Moje maszyny: WSK M06B3 74'
- Lokalizacja: Gościęcino [GLE]
- Kontaktowanie:
Re: Damian z Chełma i jego MZ
Jak taką MZ się jeździ? Słyszałem, że są zbyt wysokie i wywrotne. Czy to prawda?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2012-05-20, 16:28
- GG: 0
- Moje maszyny: MZ ETZ 250 84'
- Lokalizacja: Chełm/lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Damian z Chełma i jego MZ
Mit że są wysokie i wywrotne dotyczy modeli ETZ 150 i ETZ 251.
W praktyce jest to zupełną nieprawdą.Konstrukcja tych modeli pozwala na łatwe wejście na koło.
Model ETZ 250 jest dość długi,siedzi się "nieco przed tylnym kołem",dlatego 250 nie bardzo idzie na koło.
W zakrętach motocykle te dobrze się prowadzą i nie są wywrotne
Oczywiście wszystko zależy też od opon.
W praktyce jest to zupełną nieprawdą.Konstrukcja tych modeli pozwala na łatwe wejście na koło.
Model ETZ 250 jest dość długi,siedzi się "nieco przed tylnym kołem",dlatego 250 nie bardzo idzie na koło.
W zakrętach motocykle te dobrze się prowadzą i nie są wywrotne
Oczywiście wszystko zależy też od opon.
- Kamil.Z
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-03-02, 17:20
- GG: 1953902
- Moje maszyny: WSK M06B3 74'
- Lokalizacja: Gościęcino [GLE]
- Kontaktowanie:
Re: Damian z Chełma i jego MZ
To dla mnie nie ważne, że idzie na koło czy też nie, ponieważ nie jestem "rzondnym stantu gost rajderem". Chcę sobie kupić w niedalekiej przyszłości motor do jazdy codziennej i myślałem o Emzecie. Dlatego pytamcodipar1988 pisze:Mit że są wysokie i wywrotne dotyczy modeli ETZ 150 i ETZ 251.
W praktyce jest to zupełną nieprawdą.Konstrukcja tych modeli pozwala na łatwe wejście na koło.
Model ETZ 250 jest dość długi,siedzi się "nieco przed tylnym kołem",dlatego 250 nie bardzo idzie na koło.
W zakrętach motocykle te dobrze się prowadzą i nie są wywrotne
Oczywiście wszystko zależy też od opon.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2012-05-20, 16:28
- GG: 0
- Moje maszyny: MZ ETZ 250 84'
- Lokalizacja: Chełm/lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Damian z Chełma i jego MZ
Ja też nie "daję na koło".
Do jazdy codziennej MZ jak najbardziej się nadaje,tylko że te sprzęty palą w okolicach 5l/100km więc jeśli ma to być maszyna do dojazdów do pracy/szkoły to nowszy 4T byłby lepszy ze względów ekonomicznych.
Do jazdy codziennej MZ jak najbardziej się nadaje,tylko że te sprzęty palą w okolicach 5l/100km więc jeśli ma to być maszyna do dojazdów do pracy/szkoły to nowszy 4T byłby lepszy ze względów ekonomicznych.
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Damian z Chełma i jego MZ
ładna mz;) miałem kiedyś taką i myślę ze prawda jest taka ze zbyt dużą moc w stosunku do masy i przednie koło ma słabą przyczepność.No ale moc to ma;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa
Wysłane z mojego Laptopa
- robik
- Posty: 324
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: Damian z Chełma i jego MZ
Jak ma to być motor do jazdy codziennej to się nie zastanawiaj i kupuj. Jest to sprzęt praktycznie bezawaryjny. Szukaj z tarczą z przodu i elektronicznym zapłonem. Sprawdź jakie ma ładowanie bo regulatory często siadają. I koniecznie przy zakupie daj jej trochę ognia żeby sprawdzić czy sprzęgło dobrze działa. Częstą usterką jest uszkodzenie stożka na wale w miejscu osadzenia sprzęgła. Jak będziesz zmuszony robić szlif to najlepiej na niemieckim lub węgierskim tłoku. W skrzyni zwróć uwagę na pracę biegów pomiędzy 1 i 2 ponieważ często wysiada wodzik. Życzę udanego zakupu.Kamil.Z pisze:To dla mnie nie ważne, że idzie na koło czy też nie, ponieważ nie jestem "rzondnym stantu gost rajderem". Chcę sobie kupić w niedalekiej przyszłości motor do jazdy codziennej i myślałem o Emzecie. Dlatego pytamcodipar1988 pisze:Mit że są wysokie i wywrotne dotyczy modeli ETZ 150 i ETZ 251.
W praktyce jest to zupełną nieprawdą.Konstrukcja tych modeli pozwala na łatwe wejście na koło.
Model ETZ 250 jest dość długi,siedzi się "nieco przed tylnym kołem",dlatego 250 nie bardzo idzie na koło.
W zakrętach motocykle te dobrze się prowadzą i nie są wywrotne
Oczywiście wszystko zależy też od opon.
- Kamil.Z
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-03-02, 17:20
- GG: 1953902
- Moje maszyny: WSK M06B3 74'
- Lokalizacja: Gościęcino [GLE]
- Kontaktowanie:
Re: Damian z Chełma i jego MZ
Ooo, dzięki za przydatne radyrobik pisze:Jak ma to być motor do jazdy codziennej to się nie zastanawiaj i kupuj. Jest to sprzęt praktycznie bezawaryjny. Szukaj z tarczą z przodu i elektronicznym zapłonem. Sprawdź jakie ma ładowanie bo regulatory często siadają. I koniecznie przy zakupie daj jej trochę ognia żeby sprawdzić czy sprzęgło dobrze działa. Częstą usterką jest uszkodzenie stożka na wale w miejscu osadzenia sprzęgła. Jak będziesz zmuszony robić szlif to najlepiej na niemieckim lub węgierskim tłoku. W skrzyni zwróć uwagę na pracę biegów pomiędzy 1 i 2 ponieważ często wysiada wodzik. Życzę udanego zakupu.Kamil.Z pisze:To dla mnie nie ważne, że idzie na koło czy też nie, ponieważ nie jestem "rzondnym stantu gost rajderem". Chcę sobie kupić w niedalekiej przyszłości motor do jazdy codziennej i myślałem o Emzecie. Dlatego pytamcodipar1988 pisze:Mit że są wysokie i wywrotne dotyczy modeli ETZ 150 i ETZ 251.
W praktyce jest to zupełną nieprawdą.Konstrukcja tych modeli pozwala na łatwe wejście na koło.
Model ETZ 250 jest dość długi,siedzi się "nieco przed tylnym kołem",dlatego 250 nie bardzo idzie na koło.
W zakrętach motocykle te dobrze się prowadzą i nie są wywrotne
Oczywiście wszystko zależy też od opon.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2012-05-20, 16:28
- GG: 0
- Moje maszyny: MZ ETZ 250 84'
- Lokalizacja: Chełm/lubelskie
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości