Zabierak starego typu a nowego - różnice

Odpowiedz
Noxi
Posty: 3
Rejestracja: 2012-06-28, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Terespol
Kontaktowanie:

Zabierak starego typu a nowego - różnice

Post autor: Noxi » 2012-07-08, 09:24

Witam
Chciałem prosić o opinię użytkowników, czym różnią się zabieraki starego i nowego typu?
Zdjęcie z nowego typu widzę u użytkownika audiobas o tu:
Obrazek
Obrazek

Ja u siebie mam starego typu i wygląda on całkiem inaczej. Jednakże większość dzisiejszych zebatek jest przystosowanych do nowego typu i w związku z tym chciałem się dowiedzieć, czy mój można zastąpić nowym typem? Nie mam takiego pod ręką i stąd pytanie. Poza tym w starym typie jest blaszka, a w nowym widzę miejsce na śruby, ale co tam jest mocowane? Jak to wygląda po pełnym montażu?
Pozdrawiam i proszę o pomoc.

PS. Mam nadzieję, że pożyczenie zdjęć nie zostanie źle odebrane, ale to jedyne jakie udało mi się znaleźć od pewnego już czasu.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Różnice Zabieraków stary - nowy typ

Post autor: Johnny » 2012-07-08, 09:50

Te otwory, o których piszesz, że są na śruby to w rzeczywistości palce zabieraka wchodzące w otwory w piaście koła tylnego. Nic do nich nie jest mocowane. Główną różnicą pomiędzy tłoczonym zabierakiem (stary typ) a zabierakiem odlewanym (nowy typ) jest inne łożysko oraz co najistotniejsze - inna średnica pierścienia wchodzącego w zębatkę. Stąd nie można zamieniać zębatek starego i nowego typu między sobą :!: Zębatka starego typu nie wejdzie na odlewany zabierak, zaś zastosowanie zębatki nowego typu na zabieraku tłoczonym praktycznie uniemożliwia wycentrowanie zębatki :!: Prawdopodobnie są również różnice w długościach tulejek dystansowych ale tu proszę o pomoc osoby, które mają na motocyklu zabierak odlewany :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Różnice Zabieraków stary - nowy typ

Post autor: Savier » 2012-07-08, 09:55

Hej,

zamiana zabieraków może tylko nastąpić, jeżeli mamy komplet dwóch dystansów z prawej strony wahacza. Zębatka - wahacz jest bodajże taka sama... ale wiem, że sporo miałem pieprzenia podczas takich zmian zabieraków.

Zębatka pod zabierak starego typu jest jak najbardziej dostępna na rynku, musisz szukać taką z podtoczeniem od strony wewnętrznego okręgu.

Tak to wygląda
download/file.php?id=12845&mode=view
download/file.php?id=12846&mode=view

Ja brałem akurat ze sklepu skuter-dębica. Należy uważać, bo nowe zębatki mogą być z gołej stali, a wtedy strasznie szybko rdzewieja. Ja swoją cynkowałem tak jak było w oryginale ;).

Pozdrawiam.

Noxi
Posty: 3
Rejestracja: 2012-06-28, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Terespol
Kontaktowanie:

Re: Różnice Zabieraków stary - nowy typ

Post autor: Noxi » 2012-07-08, 10:34

O właśnie, taką zebatkę miałem. I chcę właśnie miec możliwość montażu nowego typu, bez tych gwintów. Hmm, Muszę popatrzeć czy da się dostać zabierak gdzieś.
Bo jeśli chodzi o tulejki to i u mnie ich troche byłoD:

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: Różnice Zabieraków stary - nowy typ

Post autor: Adrian. » 2012-07-08, 10:44

Ja w swojej B3 którą przeznaczam na latanie po lasach , założyłem zębatkę starego typu , na zabierak nowego typu. Ale nie spasujesz zębatki nowego typu na stary zabierak , bo nie ty właśnie "gwintów" . Ewentualnie w gre wchodzi wywiercenie otworów i nagwintowanie , ale po co jak można dostać stary typ zębatki tak jak pisze kolega wyżej , nawet w Skuter-dębica! ;-)

Noxi
Posty: 3
Rejestracja: 2012-06-28, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Terespol
Kontaktowanie:

Re: Różnice Zabieraków stary - nowy typ

Post autor: Noxi » 2012-07-08, 16:01

Tylko ze nie 55z...

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zabierak starego typu a nowego - różnice

Post autor: krelo » 2014-07-30, 12:26

To po czym jeszcze to rozpoznać?
Zabierak od 125 a 175 różnią się wyglądem, prawda?. A zębatka 55z pod nowy typ zabieraka podchodzi pod 125 i 175.
Mógłby ktoś podesłać mi parę zdjęć z opisem które koło(zabierak) jest typem starym,a który nowym?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zabierak starego typu a nowego - różnice

Post autor: Savier » 2014-07-30, 15:03

Typ stary jest stalowy, typ nowy - alu. Ponadto stary ma blaszkę mocowaną na 4 wkręciki, na pewno poznasz.

Bartek88
Posty: 3
Rejestracja: 2015-12-09, 23:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Przemków
Kontaktowanie:

Re: Zabierak starego typu a nowego - różnice

Post autor: Bartek88 » 2016-05-24, 20:08

Witam Koledzy. Mam pytanie odnośnie zębatki nowego typu, a mianowicie jak wygląda w niej mocowanie osłony łożyska i czy w tym przypadku takowe występuje? A jeśli nie to w jaki sposób chronione jest łożysko zabieraka?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość