Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Odpowiedz
Danio
Posty: 6
Rejestracja: 2012-06-10, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 / Fiat 126p
Lokalizacja: Pruchna
Kontaktowanie:

Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Danio » 2013-01-08, 23:11

Witam
Jestem zawiedziony jakością teraźniejszych platynek, dlatego postanowiłem poszukać alternatywy.
Do MZ ETZ da rade kupić platynki bdb jakości produkcji MZA.
Gdzieś na jakieś stronie wyczytałem że takowe platynki pasują do WSK.
Próbował już ktoś z was montować takie platynki?
Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny.

bear

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: bear » 2013-01-08, 23:16

Teraz albo platynki sklepowe albo cdi

Danio
Posty: 6
Rejestracja: 2012-06-10, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 / Fiat 126p
Lokalizacja: Pruchna
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Danio » 2013-01-08, 23:21

Na platynkach sklepowych przejadę 50/70km i regulować na nowo trzeba.
Nad CDI myślałem, ale mam nowy akumulator 6V i szkoda go wywalać.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Savier » 2013-01-08, 23:28

CDI skompletujesz za 160zł na gotowo - warto się męczyć z platynkami? Nie chodzi tylko o koszty, zapłon elektroniczny zapewnia totalną "bezobsługowość", lepsze światła (jak jeździsz dłużej to warto) i silnik IMHO lepiej na takim lekkim kole chodzi. Same plusy :).

Danio
Posty: 6
Rejestracja: 2012-06-10, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 / Fiat 126p
Lokalizacja: Pruchna
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Danio » 2013-01-08, 23:32

Zapłon CDI mam w planach założyć, jak i również kilka usprawnień.
Ale nie w najbliższym czasie, cienko teraz z funduszami, remontuje Fiata 126p i chwilowo wszystko idzie w niego.
W tej chwili WSK to mój jedyny pojazd na chodzie, tylko te nieszczęsne platynki.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Savier » 2013-01-09, 00:01

Cóż... :D Wymieniaj do skutku :).

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Łukasz S. » 2013-01-09, 20:34

Mam nowe prl, jak coś to PW.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: jannex » 2013-01-09, 21:52

Ja tych wsk nie rozumiem. W mz mam platynki rzemiosło i ani myślę przerabiać cokolwiek a w wsk nie da się jeździć. OCB?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Savier » 2013-01-09, 22:49

U mnie platyny chodzą w B3, ale i tak będę je zmianiał, bo to zawsze prawie 100% pewność, że wszystko będzie tam cacy :). I nie pierdzielę się z regulacjami :).

macpac
Posty: 36
Rejestracja: 2011-09-16, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
WFM M06
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: macpac » 2013-01-11, 17:30

Ja w swoim zapasowym silniku założyłem platynki od MZ testowałem tylko na wolnych obrotach bo silnik czeka na swoją kolej więc jak się podczas jazdy sprawują to póki co nie mogę powiedzieć.Co do przeróbki to wystarczy wywiercić otwór i go nagwintować pod śrubkę mocującą, nawiercić delikatnie pod ten kołek od platynek i przyciąć też delikatnie blaszkę na platynkach żeby się wszystko zmieściło. Minus jest taki żeby wyregulować przerwę trzeba ściągać za każdym razem magneto. A plus taki, że zawsze można założyć org platynki, nie ingeruje się w ogóle w stare mocowanie.

Danio
Posty: 6
Rejestracja: 2012-06-10, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 / Fiat 126p
Lokalizacja: Pruchna
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Danio » 2013-01-11, 21:12

I na taką odpowiedź czekałem, kupie platynki i założę. Napisze jak się sprawują.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Skinder » 2013-01-11, 21:18

http://allegro.pl/przerywacz-zaplonu-ws ... 78884.html

Tego ktoś próbował może zakładać ?

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Kondziu » 2013-01-12, 01:05

"Elprom" Tych jeszcze nie próbowałem ale na dniach będę remontował silnik i prawdopodobnie będą do wymiany platynki więc zamówię te i powiem co i jak .
"Nie ma Boga jest motór"

Młody
Posty: 89
Rejestracja: 2012-03-22, 20:17
GG: 26011290
Moje maszyny: Wsk M06B3 '83
Romet Ogar 205
Lokalizacja: Siecie
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Młody » 2013-02-11, 19:16

I jak panowie :-P co warte te Platynki ELPROM?
"WSK, świetlisty duch PRL'owskich dróg, boskie tchnienie Świdnickiej techniki.."

przemeks1401
Posty: 44
Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: przemeks1401 » 2013-08-16, 21:08

Dzisiaj założyłem u siebie platynki ELPROM, wykonanie jest duzo lepsze niż w chinczykach, kowadełko jest z grubszej blachy, młoteczek ma lepszą spreżyne i porządnie odlane elementy plastikowe. Jedyną wadą są troche za małe otwory, zarówno w kowadełku, jak i w młoteczku, musiałem je powiększać. Puki co zrobiłem na nich troche ponad 50 km. bez problemu.

Młody
Posty: 89
Rejestracja: 2012-03-22, 20:17
GG: 26011290
Moje maszyny: Wsk M06B3 '83
Romet Ogar 205
Lokalizacja: Siecie
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Młody » 2013-10-07, 20:24

Tak jak mówi poprzednik zamówiłem przyszły i od początku byłem prawie zadowolony , mianowicie wystarczyło powiększyć otwory w młoteczku i kowadełku (to samo mówił poprzednik) to chyba przypadłość tych ,,Elpromów" no ale lepszy za mały otwór niż za duży :lol: Po założeniu , ustawieniu zrobiłem dziś ponad 30 km wszystko pięknie, bardzo dobry styk lepsza jakość materiałów . Zobaczymy jak bd dalej no ale jestem dobrej myśli .
"WSK, świetlisty duch PRL'owskich dróg, boskie tchnienie Świdnickiej techniki.."

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Halski » 2013-11-17, 18:35

I jak spisuje się ten ELPROM, bo na dzień dzisiejszy żadnej alternatywy nie widać.

przemeks1401
Posty: 44
Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: przemeks1401 » 2013-11-17, 22:28

Dobrze, na razie około 500 km zrobiłem i nie zaglądałem pod pokrywę, najdłuższa jednorazowa trasa na nich to 100 km.

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125

Post autor: Halski » 2013-11-17, 23:53

no to chyba można zaryzykować...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości