WSK 175 Sport 1 1975r

leszczu2580
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-29, 17:03
GG: 0
Moje maszyny: MZ TS250 - 1975r
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

WSK 175 Sport 1 1975r

Post autor: leszczu2580 » 2013-03-29, 21:52

Witam, to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość. Zacznę od tego że nie wiem czy piszę w dobrym dziale (nie chcę zaśmiecać konkretnych działów warsztatowych) ale to się okaże. Mam na oku WSK do odbudowy, motocykl nie stoi jeszcze u mnie i to się pewnie nie zmieni przez najbliższy czas a kiedy go oglądałem nie przyszło mi do głowy zrobić kilka zdjęć. Pierwej chciałbym trochę zidentyfikować ten sprzęt, wiem że bez zdjęć będzie trudno ale napisze co wiem na pewno:
- jest to rocznik 1980 a przynajmniej tak ma wbite w dowodzie rejestracyjnym (starym, papierowym)
- ma 175 pojemności i właściciel twierdzi że to wiatr
- z przodu ma hydrauliczne tłumienie wyglądające na oryginalne
- większość elementów wyglądających na oryginalne ma w kolorze żółtym a przynajmniej zbiornik i lampę z przodu (reszta moto pokryta jest 15 letnim brudem)
- ma półkę na prędkościomierz i stacyjkę no i co za tym idzie małą lampę przednią
- "Garbaty" zbiornik z gumami na kolana kierowcy, jeszcze przebijają się fabryczne szparunki, logo WSK (kanciaste) i napis "Sport" czy oryginalny to nie wiem
To tyle z rzeczy które wydawały się być fabryczne i mogły pomóc w identyfikacji a teraz napisze co było kombinowane :
- wydech (tłumik pochodzi z MZ a kolano nie wiem czy fabryczne czy nie cały układ poprowadzony dołem)
- siedzenie (również z MZ ale zostało skrócone żeby w ogóle pasowało)
- kierownica (właściciel twierdzi że kupił ją z wysoką kierownicą a obecnie jest założona płaska, nie wiem z jakiego moto pochodzi ale jest bardzo podobna do MZ TS250 albo do płaskiej kierownicy chyba z kobuzów)
-przedni błotnik (jest w innym kolorze i ma ten "rozłupywacz głów" czyli jakby tablicę rejestracyjną wzdłużnie zamocowaną)
Patrząc na zdjęcia to najbardziej przypomina mi właśnie model M21W2 S1 ale nie będę pewien na sto procent przynajmniej do czasu kiedy nie odstanę jej w swoje ręce. Teraz kilka pytań od strony technicznej i w zasadzie meritum tego, co chciałem przekazać :] mianowicie :
Silnik stoi nie ruszany 15 lat z czego kawał czasu bez świecy. Właściciel twierdzi że kiedy ją odstawił silnik był w porządku a coś się stało z elektryką, on sam próbował to naprawić ale nie udało się i tak poszła w odstawkę. Tłok z pierścieniami pewnie nie puścił brudu do skrzyni korbowej i moje pytanie brzmi czy bezwzględnie muszę regenerować wał po takim postoju czy może jak okaże się całkiem względny to nie trzeba tego robić? Jeśli tak to komu mogę zlecić takie zadanie i ile to orientacyjnie może kosztować? Oczywiście żeby silniczek dobrze pracował to jest generalka do zrobienia to bezsprzecznie jedynie zastanawiam się nad tym wałem. Kolejne pytanie dotyczy elektryki, szukałem jakiegoś schematu w internecie ale z tych które widziałem nic nie "widzę" więc proszę o jakiś dobry schemat. Widziałem pod zbiornikiem cewkę butelkową więc w silniku pewnie nie będzie iskrownika z kołem magnesowym tylko coś innego i właśnie co? (zakładam że siedzi tam silnik W2) To jest alternator czy prądnica? Potrzeba tam jakiś regulator napięcia? Że prostownik to wiem. Zapłon ma oczywiście bateryjny i jak wygląda sprawa z ładowaniem akumulatora? czy jest ono wystarczające czy nie koniecznie? no i jakie napięcie instalacji? Z czasem widziałbym tam zapłon elektroniczny, czy są już jakieś gotowe rozwiązania ewentualnie może już ktoś ma cos takiego a na pewno :) i może podzieli się jak to wygląda i działa.
To byłby chyba koniec mojej rozprawy i widzę że strasznie długo wyszło więc dziękuję za cierpliwość i pomoc. Będę wdzięczny również za wskazówki co do rozbierania i składania tego silnika bo nigdy wcześniej nie miałem z nim do czynienia, rzeczy na które warto zwrócić uwagę, które mogą sprawiać problemy no i ogólnie za każdą pomoc będę wdzięczny bo lepiej wiedzieć więcej niż zbyt mało :) .

trollfireblade
Posty: 682
Rejestracja: 2012-09-08, 00:05
GG: 0
Moje maszyny: gazela 69, pannonia 63, pic,75 shl m1161,
WSK S1 74'
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: trollfireblade » 2013-03-29, 22:24

witam
najlepiej wstaw jakieś foty. S1 to to nie jest bo robili ją do 1974 roku. Napis sport występował jedynie na boczkach w wsk B3 sport. Ale całkiem możliwe że to coś bardzo ciekawego. Ale muszą być foty. Najlepiej poza ogólnymi zrób fote tabliczki znamionowej, ramy pod silnikiem (od spodu), zegarów.

leszczu2580
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-29, 17:03
GG: 0
Moje maszyny: MZ TS250 - 1975r
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: leszczu2580 » 2013-03-29, 22:38

Zdjęcia będą ale dopiero za jakiś czas. Co do zegarów to przypomina mi się że prędkościomierz był wyskalowany do 120 km/h .
W sumie to do B3 sport też jest podobna i oryginalna kierownica zgadzała by się z opisem właściciela (wysoka kierownica podobna do tej z bąka) ale w takim wypadku rodzi się pytanie co z silnikiem 175?

leszczu2580
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-29, 17:03
GG: 0
Moje maszyny: MZ TS250 - 1975r
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: leszczu2580 » 2013-05-01, 20:46

Witam, długo się nie odzywałem ale miałem problemy z internetem (zmiana operatora). Przez ten czas przyciągnąłem do siebie maszynę i obejrzałem ją dokładniej, niestety mój wcześniejszy opis się nie do końca zgadza ale pisałem go widząc moto dosłownie 5 minut w stodole. Wrzucam kilka fotek z których mam nadzieję ktoś mi powie z czym mam w ogóle do czynienia. Gdyby czegoś brakowało na zdjęciach, proszę pisać to wrzucę co będzie trzeba. Z góry dziękuję za pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: Savier » 2013-05-01, 20:56

Zmęczona S1 ;-)

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: peter125-175 » 2013-05-01, 21:16

Dużo czasu i pieniędzy i będziesz miał pięknego sporta :).Brakuje Ci:
-tłumik i kolanko
-kierownica z poprzeczką
-tylny błotnik powinien być pół płytki
-pręt hamulca powinien być prosty
-siedzenie masz od mz etz 250 powinno być inne :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: Savier » 2013-05-01, 21:25

600-700 PLN.

leszczu2580
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-29, 17:03
GG: 0
Moje maszyny: MZ TS250 - 1975r
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: leszczu2580 » 2013-05-01, 23:04

Dziękuję za szybką odpowiedź ale jest jeden fakt który się nie zgadza, w dowodzie rejestracyjnym ma wbity 1980r a sporty skończyły się 5 lat wcześniej. Z tabliczki znamionowej odczytanie rocznika jak i czegokolwiek innego jest co najmniej trudne. Ktoś wie coś w tym temacie rocznikowym? Jak wygląda płytki tylny błotnik i prosty pręt hamulca? :-D
Siedzenie i wydech są z MZ, siodło z ETZ a wydech prosty z ES/TS, kierownica to albo TS albo nie wiem co. Silnik się nie obraca bo stał długi czas bez świecy i na bank stoją pierścienie po pierwsze, łożyska po drugie. Finansowo myślę że wyjdę raczej ok bo wytargałem ją ze stodoły za stówkę ale nie wiem jeszcze na jakie kwiatki się natknę.

motolis
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
GG: 0
Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: motolis » 2013-05-01, 23:15

. Z tabliczki znamionowej odczytanie rocznika jak i czegokolwiek innego jest co najmniej trudne.
Według mnie widać tam rok 75.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: Skinder » 2013-05-01, 23:17

Tabliczka ***zajeb*** się zachowała, rocznik na niej to 75, oznacznie XS, numer S015* - wszystko się zgadza, sprawdź czy dowód na pewno jest od niej :) Płytki tylny błotnik wygląda tak jak ten przedni, tylko oczywiście dłuższy.

leszczu2580
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-29, 17:03
GG: 0
Moje maszyny: MZ TS250 - 1975r
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: leszczu2580 » 2013-05-01, 23:54

Wszystko na dowodzie rejestracyjnym się zgadza tj. numer ramy, numer rejestracyjny i nawet numer silnika. Ktoś może mi robić jakieś ewentualne wstręty z tytułu tego rocznika? ktoś czyli urzędasy w wydziale komunikacji albo diagnosta na przeglądzie? Nie mam doświadczenia z takimi przypadkami, a może da się to wyprostować przy rejestracji? Rok na dowodzie jest taki sam jak rok pierwszej rejestracji więc tu pewnie się wkradł błąd.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: Savier » 2013-05-02, 00:00

Miałem sytuację, że w nowym dowodze był wpisany zły rok i numer ramy (tj.wpisany byłnumer silnika zamiast ramy). Na przeglądzie raban :D. Ale odnaleźli stary dowód z WK i szczelili poprawkę :-) teraz wsio OK.

leszczu2580
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-29, 17:03
GG: 0
Moje maszyny: MZ TS250 - 1975r
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: leszczu2580 » 2013-05-02, 00:08

Ja mam właśnie stary (papierowy) dowód.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: krzysiek200 » 2013-05-02, 10:25

Rocznik może się nie zgadzac bopewnie stała te 5 lat w polmozbycie albo w giesie i wpisali rok pierwszej rejestracji, często tak sie zdarza w pojazdach z tamtych czasów.

Awatar użytkownika
seba 1
Posty: 22
Rejestracja: 2013-04-19, 15:05
GG: 0
Moje maszyny: mz etz 150
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: seba 1 » 2013-05-02, 15:00

Mimo to, że jest to składak zazdroszczę ci kupić taką s1 za 100zł .

leszczu2580
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-29, 17:03
GG: 0
Moje maszyny: MZ TS250 - 1975r
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: leszczu2580 » 2013-05-04, 21:35

Nie chce zakładać nowego tematu ale mam jeszcze dwa pytania które może nie koniecznie do tego pasują a mianowicie czy w S1 zębatka zdawcza na silniku i zębatka na tylnym kole mają tyle samo zębów co w zwykłej WSK 175? Drugie pytanie dotyczy silnika - pod spodem silnika są trzy śruby, jedna z nich to korek spustowy oleju (ta możliwie po środku) a jakie zadanie mają pozostałe dwie? Patrzyłem na schematy budowy ale nic mi one nie mówiły a jest to mój pierwszy kontakt z takim silnikiem. Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: Savier » 2013-05-04, 23:06

Druga śruba to zdaje się korek spustowy z komory korbowej.
S1 miały 45 ząbków z tyłu, ale trafiały się też inne ;-)

leszczu2580
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-29, 17:03
GG: 0
Moje maszyny: MZ TS250 - 1975r
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: leszczu2580 » 2013-05-04, 23:23

Hmm, to znaczy że zębatka zdawcza jest wymienna od S1 i zwykłych 175 a tylna raczej nie? Nie wiem ile mam zębów na swoich ale po ich stanie zużycia wydaje mi się że są fabryczne bo wyjeżdżone do cna. Kiedy będę się widział z moto to policzę zęby i w tedy będę pytał czy mam zębatki z S1 czy nie :) A co do śrub to pamiętam że faktycznie gdzieś kiedyś czytałem że ten silniczek ma korek spustowy ze skrzyni korbowej, kurde jakieś trany czy inne coś na pamięć i koncentrację trzeba zacząć stosować :) Wracając do sprawy to 2/3 zagwozdki rozwiązane czyli została tylko jedna śruba do identyfikacji. Najmniejsza ze wszystkich. Kiedy będę miał sposobność to zrobię zdjęcie i zaznaczę dokładnie o co mi chodzi. Dzięki za dotychczasowe wsparcie.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: Savier » 2013-05-05, 00:17

Jakby co to na skuter dębica masz taką zębatkę ;-)

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa WSK

Post autor: Jakub » 2013-05-05, 19:30

Skąd wytrzasnąłeś S1 ?? . Myślałem ze wszystko już w terenie oczyściłem , wiem gdzie co stoi ;D
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości