Witam :)

Awatar użytkownika
lasek44
Posty: 15
Rejestracja: 2013-08-21, 17:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MO6B3 '73
Lokalizacja: Kamienna Góra, Zdolny Śląsk
Kontaktowanie:

Witam :)

Post autor: lasek44 » 2013-08-21, 18:40

Witam Wszystkich Forumowiczów :)
od 18.08.br jestem szczęśliwym posiadaczem motocyklu WSK 125.
Mam do Was pytanko, poniżej wysyłam Wam zdjątko mojego nabytku i prosił bym o opinię czy dobrze myślę czy to jest typ wsk-125-m06-b3?
Kupiłem ją od 1wszego właściciela.Przebieg 7300 na pewno wiarygodny, licznik działa do tej pory. 8 lat stała, w dniu zakupu sprawdziłem iskrę i próbowałem odpalić, za drugim "strzałem" odpaliła :D. Rok 1973 125 ccm silnik s01. Jestem tutaj nowy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
" Motór nie umiera nigdy! Motór jest wieczny! "

Awatar użytkownika
damiano074
Posty: 73
Rejestracja: 2012-09-12, 21:32
GG: 8120815
Moje maszyny: WSK Gil
Simson S51 i SR50
MZ 150
Romet 50-t1
Lokalizacja: Sokolniki
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: damiano074 » 2013-08-21, 19:01

Tak, jest to model M06 B3. A tak poza tym, lampa tylna, siedzenie i kolanko jest nieoryginalne.

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: Jakub » 2013-08-21, 19:43

Witam serdecznie .
Bak od m21-W2 czyli popularnej 175 . Amorki późniejsze powinny być szklanki oraz wahacz typu "gazeli" . Może jeszcze kierownica , jakie są manetki aluminiowe czy metalowe zespolone z kierownicą :-)
Ogólnie fajnie wygląda :-)
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: Savier » 2013-08-22, 09:46

Fajna wieśka, jest klimat :-D. Te odpalanie po latach jest najlepsze, strzeli, szarpnie, ale ożyje i można się cieszyć :D.
Jeżeli chcesz wiedzieć co jest oryginalne - najlepiej podaj rok produkcji ;-)

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: kuba063 » 2013-08-22, 11:28

Napisał ze 73 ale duuuzo nie pasuje ;/
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: Savier » 2013-08-22, 15:06

Siedzenie, amorki tył, wahacz, zbiornik (wywalić gumy), osłony przednich lag, kolanko. Ale teraz też spoko wygląda, tylko kolanko okrągłe skombinować.

Awatar użytkownika
lasek44
Posty: 15
Rejestracja: 2013-08-21, 17:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MO6B3 '73
Lokalizacja: Kamienna Góra, Zdolny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: lasek44 » 2013-08-22, 18:05

Drodzy koledzy, czyli mówicie, że jest to w sumie skladak tak? Bo to od jednej tamto od drugiej, kolega sie pytał o manetki, mam zespolone z kierownicą. :)
" Motór nie umiera nigdy! Motór jest wieczny! "

Awatar użytkownika
lasek44
Posty: 15
Rejestracja: 2013-08-21, 17:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MO6B3 '73
Lokalizacja: Kamienna Góra, Zdolny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: lasek44 » 2013-08-22, 18:08

Savier pisze:Siedzenie, amorki tył, wahacz, zbiornik (wywalić gumy), osłony przednich lag, kolanko. Ale teraz też spoko wygląda, tylko kolanko okrągłe skombinować.
A czemu wywalić gumy? :) kolanko w sensie kolektor? :)
" Motór nie umiera nigdy! Motór jest wieczny! "

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: peter125-175 » 2013-08-22, 19:44

lasek44 pisze:
Savier pisze:Siedzenie, amorki tył, wahacz, zbiornik (wywalić gumy), osłony przednich lag, kolanko. Ale teraz też spoko wygląda, tylko kolanko okrągłe skombinować.
A czemu wywalić gumy? :) kolanko w sensie kolektor? :)
Dlatego że nie było w b3(garbuskach) gum na bak były tylko w 175 ;)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: Savier » 2013-08-22, 19:53

Kolanko - to co wychodzi z cylindra i niesie spaliny ku golfowi jadącemu z tyłu, poprzez tłumik tudzież dyfuzor :medit:

Awatar użytkownika
lasek44
Posty: 15
Rejestracja: 2013-08-21, 17:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MO6B3 '73
Lokalizacja: Kamienna Góra, Zdolny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: lasek44 » 2013-08-22, 20:03

To mówicie że mam te gumy pościągać i tyle tak? reszte zostawić czy też zmieniać to co pisaliście? :)
" Motór nie umiera nigdy! Motór jest wieczny! "

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: Savier » 2013-08-22, 20:10

To może w ten sposób :D. Twoja powinna wyglądać tak (oprócz kierownicy)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
lasek44
Posty: 15
Rejestracja: 2013-08-21, 17:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MO6B3 '73
Lokalizacja: Kamienna Góra, Zdolny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: lasek44 » 2013-08-22, 20:25

oki :) postaram się pozamieniać części tak aby była podobna do pierwowzoru :) :D
tak w ogóle to dziękuję za tak miłe przyjęcie mnie do grona klubowiczów :)
" Motór nie umiera nigdy! Motór jest wieczny! "

Awatar użytkownika
lasek44
Posty: 15
Rejestracja: 2013-08-21, 17:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MO6B3 '73
Lokalizacja: Kamienna Góra, Zdolny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: lasek44 » 2013-08-23, 15:22

Dopytywałem się dziś ojca czy ten poprzedni właściciel zmieniał coś w motórze a ojciec powiedział, że nie.. Znalazłem też taką zmiankę o tylnym zawieszeniu : "Rama rurowa spawana, pojedyńcza zamknięta wykonana z rur okrągłych i prostokątnych. Zawieszenie przednie z modelu M06 B1 o zmienionej sprężynie, zawieszenie tylne o skoku 90 mm z modelu M17 Gazela (od roku 1973 zmienione) " czyli może te sprężyny są u mnie oryginalne ;)
" Motór nie umiera nigdy! Motór jest wieczny! "

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: kuba063 » 2013-08-23, 15:48

O jakich sprężynach mówisz? Jeżeli '73 to masz załączone zdjecie podglądowe :)
P.S na podglądowym jest zły przód i kierownica :)
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: Savier » 2013-08-23, 19:25

W sensie, że mocowania lampy przód powinno być wysokie?

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: Jakub » 2013-08-23, 21:19

Według mnie powinno być niskie . U mnie w 1972 fabrycznie mam niskie :-)
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
lasek44
Posty: 15
Rejestracja: 2013-08-21, 17:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MO6B3 '73
Lokalizacja: Kamienna Góra, Zdolny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: lasek44 » 2013-08-26, 16:42

Nie, nie :) Chodzi mi o tylne amortyzatory, bo kolega powyżej napisał, że mam nie oryginalne z tyłu zawieszenie ponieważ powinienem mieć szklanki :)
" Motór nie umiera nigdy! Motór jest wieczny! "

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: Jakub » 2013-08-26, 17:04

Zgadza się . Takie Amortyzatory to dopiero od 1977 albo 1978 (chyba) były produkowane/montowane we WSK . U ciebie powinny być szklanki
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
lasek44
Posty: 15
Rejestracja: 2013-08-21, 17:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MO6B3 '73
Lokalizacja: Kamienna Góra, Zdolny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Witam :)

Post autor: lasek44 » 2013-08-26, 18:34

Nie wiem czy szukać szklanek czy tak jak jest zostawić :)
" Motór nie umiera nigdy! Motór jest wieczny! "

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości