Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,25

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
florek25
Posty: 63
Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Galicja
Kontaktowanie:

Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,25

Post autor: florek25 » 2013-11-05, 21:43

Witam

Zakupiłem oryginalny tłok i pierścienie na I szlif do WSKa 125. Jestem laikiem i prosze was o radę.

Na tłoku są jakby dwie skazy, pierwsza to tak jak na zdjęciu, dwa wgniecenia wielkości ziarenek piasku:


Mam nadzieję ze to nie dyskwalifikuje tłoka? Czym by to zniwelować, bo przejezdzajac reką wyczówalna jest nierówność.

To samo ma miejsce tutaj, w rowku pierścienia, pierscien sie zacina na tym wgnieceniu:

Obrazek

I czy w ogole poprawnie zalozylem ten pierscien? Tak maja byc zalozone, w takiej pozycji?




W koncu czy pierscienie maja odstawac od tloka? Bo malo sie na tym znam, zalozylem jeden narazie, nie wiem do konca czy dobrze, ale zalozylem i One tak wystaja, jak sie go scisnie to jest chyba praktycznie na zero - na rowno z tlokiem, ale jak jest luzno to sporo wystaje, jak ponizej na zdjeciach, tak ma byc?

Obrazek
Obrazek

Juz chcialem oddawac cylinder do szlifu razem z tym tlokiem ale chce sie was poradzic, co zrobic z tymi wgnieceniami, czym je zniwelowac, no i czy pierscienie sa okej?
Ostatnio zmieniony 2013-11-11, 23:47 przez florek25, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bas2321
Posty: 34
Rejestracja: 2013-01-14, 21:39
GG: 0
Moje maszyny: -M06B1
-M06B3
-M21W2 Kobuz
Lokalizacja: ONA
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka i pierścieni. WSK 125, 52,25

Post autor: bas2321 » 2013-11-05, 21:59

Tak poprawnie założony pierścień , a te skazy przeszlifuj delikatnie pilnikami precyzyjnymi
A to że odstają to norma bo włożeniu w cylinder wszystko się zrówna z tłokiem . Tylko pamiętaj gdy umieszczasz tłok w cylindrze pierścienie zawsze muszą być na swoim miejscu na zamkach . Powodzenia życzę

florek25
Posty: 63
Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Galicja
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka i pierścieni. WSK 125, 52,25

Post autor: florek25 » 2013-11-05, 22:02

co znaczy na swoim miejscu w zamkach? po prostu musza sie schodzic koncami na zamku tak?
Pilniki precyzyjne to jakies specjalne narzedzia czy miales na mysli precyzyjne przeszlifowanie? Nie wiem moze cos znajde, jakos postaram sie to zniwelowac, ale mam same duze pilniki, a moze do paznokci po prostu wystarczy :) Dziekuje Ci za odpowiedz :)

Awatar użytkownika
bas2321
Posty: 34
Rejestracja: 2013-01-14, 21:39
GG: 0
Moje maszyny: -M06B1
-M06B3
-M21W2 Kobuz
Lokalizacja: ONA
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka i pierścieni. WSK 125, 52,25

Post autor: bas2321 » 2013-11-05, 22:06

Normalne małe pilniki , ale nie do paznokci ;D .. Pierścionek powinien znajdować się tymi wcięciami na "bolcu" tłoka .

florek25
Posty: 63
Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Galicja
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka i pierścieni. WSK 125, 52,25

Post autor: florek25 » 2013-11-05, 22:09

Dziekuje, najpierw i tak sproboje tym do paznokci, bo mam pod reka. W warsztacie mam same duze pilniki chyba. A poki co to w zakladzie gdzie cylinder beda szlifowac najpierw ten tlok beda wkladac.

Jeszcze jedno. Zauwazylem, ze stary sworzen wcale nie jest taki luzny po wlozeniu, jednak luz ma na tloku, po prostu tlok na nim lata, tak wiec trzeba nowy sworzen tak? Niestety same chinskie dostepne.

Awatar użytkownika
bas2321
Posty: 34
Rejestracja: 2013-01-14, 21:39
GG: 0
Moje maszyny: -M06B1
-M06B3
-M21W2 Kobuz
Lokalizacja: ONA
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka i pierścieni. WSK 125, 52,25

Post autor: bas2321 » 2013-11-05, 22:10

Tak , lepiej kup nowy dobry sworzeń .

florek25
Posty: 63
Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Galicja
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka i pierścieni. WSK 125, 52,25

Post autor: florek25 » 2013-11-05, 22:16

A jeszcze tak sobie mysle, jak sie daje ten cylidner do szlifu to trzeba zakladac pierscienie? czy sam tlok sie daje?

Awatar użytkownika
bas2321
Posty: 34
Rejestracja: 2013-01-14, 21:39
GG: 0
Moje maszyny: -M06B1
-M06B3
-M21W2 Kobuz
Lokalizacja: ONA
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka i pierścieni. WSK 125, 52,25

Post autor: bas2321 » 2013-11-05, 22:30

Sam tłok wystarczy .

florek25
Posty: 63
Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Galicja
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: florek25 » 2013-11-05, 22:37

Dzieki kolego, mam jeszcze pytanie o wal.
Kupilem po regeneracji od dziadka z Ilawy ale z drugiej reki ze tak powiem, wyglada niby ok, tylko miejsca na czopach gdzie przychodza lozyska maja jakby drobne wzgorki, nie wiem czy to specjalnie porobione bo wczesniej te miejsca byly wyslizgane, trzeba bedzie wklejac lozysko dla pewnosci?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bas2321
Posty: 34
Rejestracja: 2013-01-14, 21:39
GG: 0
Moje maszyny: -M06B1
-M06B3
-M21W2 Kobuz
Lokalizacja: ONA
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: bas2321 » 2013-11-05, 22:49

Spróbuj zeszlifować te zniekształcenie , i zobacz czy będą wyczuwalne po tym jakieś dołki , próg . Możesz dla pewności w tym miejscu podkleić Klejem Locite , ale myślę, że nie będzie potrzebne . A łożyska kupiłeś nowe ?
Ostatnio zmieniony 2013-11-05, 22:53 przez bas2321, łącznie zmieniany 1 raz.

florek25
Posty: 63
Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Galicja
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: florek25 » 2013-11-05, 22:53

Lozysk jeszcze nie mam, dopiero zakupie. Klej Lactite wiem ze dobry, ale mala buteleczka 40zl pewnie, myslalem, ze te wzgorki to specjalnie, zeby sie lozyska nie slizgaly

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: BikerDS » 2013-11-05, 23:44

Zeszlifować? Hmm nie wróżę temu nic dobrego, poza tym widzę, że ktoś się mocno zawziął na łożyska śrubokrętem i młotkiem. Dużo dałeś za ten wał ?

florek25
Posty: 63
Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Galicja
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: florek25 » 2013-11-05, 23:53

To jest wał po regeneracji. No troche dalem, narazie nie wiem czy sie przyznawac ile :) Z tego wszystkiego o czym myslalem, czyli uzywka, chinski wybralem wal po regeneracji. To co tylko wklejanie czy jak? To koniecznie trzeba zeszlifowac?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: Muciek » 2013-11-06, 00:51

Wygląda to na metalizowanie natryskowe, łożyska możesz pasować bez kleju jak wykonane jest poprawnie. Najlepiej weź to do kogoś z mikrometrem i niech pomierzy czy dobry wymiar pod łożysko jest.

florek25
Posty: 63
Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Galicja
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: florek25 » 2013-11-06, 00:53

Gosc ktory to robil jest chwalony, to samo ten co mi to sprzedawal, mowi ze bierze od niego non stop waly bo na codzien remontuje motory i nigdy nie bylo problemow. Troche mnie uspokoiles ze nie jest to az tak spaprane. Raczej nic mierzyl nie bede, tylko bede chcial zakladac, bo nie znam kogos kto by mial takie urzadzenie pomiarowe, przypuszczam ze wymiar jest ok.

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: man on the WSK » 2013-11-06, 11:33

Faktycznie wygląda to na metalizację natryskową lub napawanie. W tym miejscu czop był już zużyty.Ja bym tego nie ruszał jeśli łożysko wchodzi na to miejsce po jego podgrzaniu jak w przypadku nowego wału.

Kamko94
Posty: 232
Rejestracja: 2011-05-19, 21:20
Moje maszyny: WSK M06B3 1985
Lokalizacja: Wola Wielka
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: Kamko94 » 2013-11-06, 17:58

man on the WSK pisze:Faktycznie wygląda to na metalizację natryskową lub napawanie. W tym miejscu czop był już zużyty.Ja bym tego nie ruszał jeśli łożysko wchodzi na to miejsce po jego podgrzaniu jak w przypadku nowego wału.
Nie wiedziałem że łożysko ma wchodzić po podgrzaniu. Zawsze myślałem, że ma wchodzić suwliwie na zimno, żeby po rozgrzaniu się nie zatarło.

florek25
Posty: 63
Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Galicja
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: florek25 » 2013-11-06, 18:40

Niestety z tego tłoka nic nie będzie jezeli chodzi o moj cylinder. Okazuje sie, ze trzeba z nominalu od razu na II szlif go robic bo ten tlok na I szlif jest za maly, tak jest cylinder wyrobiony, niby liczylem sie z tym, ale nie sadzilem ze do konca jednak tak bedzie, dzis gosc mi mowi w zakladzie, ze szkoda to robic, bo widzi ze z tego bedzie lipa i od razu trzeba inny tlok. No nic teraz trzeba mozolnie szukac na II szlif tloka i pierscieni w oryginale. :-/

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: mundy1 » 2013-11-06, 21:05

Nie wiem , gdzie tam widzicie metalizowanie natryskowe. Raczej koszt takiej naprawy z obrobka pod pasowanie przerasta koszty średnie dobrego wału. Jesli bylo by to szlifowane po metalizacji to skąd te niby progi niewielkie?

Po prostu czopy już pracowały, co nie znaczy że są złe.
Tam gdzie zaznaczyłeś żółta strzałką ktoś poprostu zapunktował , aby łożysko ciaśniej siedziało. To taki dość prymitywny sposób i nie nazwał bym tego regeneracją. Widocznie w tamtym miejscu już łożysko na sucho schodziło dość luźno. Wały s01 nie przenoszą bóg wie jakich przeciążeń, jesli reszta lozysk wchodzi po podgrzaniu (jesli je dasz rade zamontować z niewielkim wciskiem na zimno rekami to jest kicha-wtedy tylko loctite bym sie ratowal ewentualnie).

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Proszę o ocene tłoka,pierścieni oraz wału. WSK 125, 52,2

Post autor: Muciek » 2013-11-06, 21:40

mundy1 pisze:Nie wiem , gdzie tam widzicie metalizowanie natryskowe. Raczej koszt takiej naprawy z obrobka pod pasowanie przerasta koszty średnie dobrego wału. Jesli bylo by to szlifowane po metalizacji to skąd te niby progi niewielkie?
Widziałeś kiedyś żeby po punktowaniu były takie ślady? :roll: Rzabik tak naprawia i tu masz podobnie wyglądający czop https://plus.google.com/photos/10918520 ... 3769712925

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość