WSK M21W2 1973

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Hada
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

WSK M21W2 1973

Post autor: Hada » 2014-02-05, 23:03

Przedstawiłem się w odpowiednim wątku, a teraz czas na zdjęcia masziny. WSK po ojcu, stała w garażu latami, ostatnio przypomniałem sobie o niej i tak wylądowała u mnie. Na razie jedynie co to umyta i wstępna diagnoza co do roboty. Oczywiście zachować chcę jak najbardziej w oryginale. Ale do rzeczy. Zdjęcia:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

matitima1985
Posty: 283
Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r
Lokalizacja: Laski
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: matitima1985 » 2014-02-05, 23:20

calkiem fajnie zachowana maszyna, uwielbiam takie zdobycze.

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: guziec583 » 2014-02-05, 23:25

Fajna maszyna . Jak tam masz do niej papiery ? jak sprawa z lakierem da się odratować ? ;-)
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Jakub » 2014-02-05, 23:26

Nic przy niej nie rób . Umyj wypoleruj i śmigaj :-)
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: AudioBas » 2014-02-06, 00:38

Piękna! Naprawdę ładna!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: gabste » 2014-02-06, 08:53

Motocykl piękny
Ostatnio zmieniony 2014-02-06, 10:51 przez gabste, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hada
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Hada » 2014-02-06, 11:18

Po kolei:

- tak, papiery mam do niej;
- nie, nie sprzedaję. Kiepski detektyw Borewicz :P
- lakier nie jest w stanie strasznym. Staram się uratować co się da.
- chcę jak najmniej zmienić w niej. dobrze wyczyścić, wymienić wiązkę (rozpadła się w rekach), wypolerować i zobaczę co to da.

Wstępnie, póki jej nie widziałem, był plan przeróbki na Caffe racer. Ale po zobaczeniu na żywo, szybko skorygowałem pomysł. na szczęście dla mnie i dla WSKi :)

Powoli do przodu wszystko idzie.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: qpa » 2014-02-06, 14:02

Rozbieraj w mak, czyść, rób zaprawki i wymieniaj co trzeba. Będzie piękny oryginał.

Awatar użytkownika
Hada
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Hada » 2014-02-07, 00:40

I taki jest plan :)

Awatar użytkownika
Lolekmotorbike
Posty: 26
Rejestracja: 2014-01-19, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: 2x WSK 175 M21W2 77`i 79` ,
Ogar 200 88`
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Lolekmotorbike » 2014-02-07, 17:46

No cóż, aż brak słów, aby opisać coś tak niezwykłego i cudownego :-D
Co prawda zdjęcia niezbyt HD :-D, ale widzę, że lakier jest w idealnym stanie, a zwłaszcza znaczek chyba też jest oryginalny? Tak z ciekawości zapytam bo sam zaczynam prace remontowe nad taką samą ale rocznik 77`, czy znaczek na baku jest malowany czy czerwone tło jest nalepiane?

Proponuje, abyś poleciał go lakierem bezbarwnym i polerka zakonserwujesz lakier i znaczek, który w oryginale cholernie trudno znaleźć, bo szybko się ścierały i płowiały.

I broń Boże nic w niej nie przerabiał, bo masz ją w zaje****ście ( przepraszam za wyrażenie, ale inaczej się nie da ) świetnym stanie.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: peter125-175 » 2014-02-08, 18:05

Piękna wsk na dodatek w oryginale ;) .

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Mateusz WSK » 2014-02-08, 18:48

Ciekaw jestem jak będzie wyglądać po wyczyszczeniu. Fajnie by było jakby została w ori lakierze.
Fajna zdobycz :)

Awatar użytkownika
Hada
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Hada » 2014-02-22, 18:58

Przepraszam, za brak odzewu, ale sezon trwa i mało czasu na prace mam.

Ale po kolei. Co do znaczka,sprawdzę, bo nie przyjrzałem się. Co do lakieru, to właśnie tak chcę zrobić. Odświeżyć delikatnie całość i pokryć bezbarwnym.

Dziś udało mi się wygospodarować 2h na pracę. Rozebrałem ile mi się udało. Co mnie zaskoczyło? Do żadnej śruby nie użyłem młotka! Wszystko puszczało, jakby wczoraj było skręcone w fabryce! Takie rzeczy w dzisiejszych sprzętach (tak z 5-8 letnich) są nie do pomyślenia. Nawet wydech zszedł sam po poluzowaniu śrub. Bajka.

Poniżej parę fotek z rozbiórki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać na ostatnim zdjęciu, na baku jest naklejka Michelin. Największa zagadka, czy nie zjedzie z znaczkiem z baku.

Teraz dokładne czyszczenie ramy, płukanie zbiornika, sprawdzenie wiązki, bo masa mi odpadła w rękach, czyszczenie silnika przed odpaleniem. Tu nasuwa mi się pytanie: jak odpalaliście taki sprzęt po takim postoju? Zgodnie z instrukcją? Czy jakaś wypracowana procedura?

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Mateusz WSK » 2014-02-23, 16:22

Szkoda, że ktoś nakleił tego Michelina na logo WSK :/
Przed odpaleniem silnika to bym chyba wymienił olej w silniku na nowy i tyle, popatrzył do cylindra czy nie ma korozji :P ( mało prawdopodobne w tym przypadku )

Awatar użytkownika
Hada
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Hada » 2014-02-23, 16:28

Też żałuję tej naklejki. Pewnie w '73 był lans na wsi :D

Płyny wiadomo, w instrukcji polecają nasączyć jeszcze jakiś filc (?)/materiał przy przerywaczu (?) nie pamiętam dokładnie. Coś komuś świta?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Skinder » 2014-02-23, 16:35

Tak, filc który nasączony smaruje krzywkę przerywacza - puść tam jedną-dwie krople oleju i będzie ok.

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: kapitan zbik » 2014-02-24, 11:12

Piękna, trzymam kciuki i będę obserwował postępy prac. Widzę że jest z woj opolskiego, możesz zdradzić w jakiej miejscowości stała?
Przy rozkładaniu na części, uważaj bo ta czarna tablica rejestracyjna może się łatwo zagubić. I wtedy trzeba będzie pisać oświadczenie do WK że się zgubiła. A jak się przypadkowo później (po przerejestrowaniu na białe paskudne blachy) odnajdzie to co robić?

Co do odpalania to można iść na skróty - tj po wyczyszczeniu zbiornika i założeniu filtra paliwa na wężyk, próbować zapalać.

Można też zrobić to porządniej, tj dodatkowo:
- wyczyścić gaźnik sprężarką, po uprzednim rozkręceniu oczywiście,
- wyczyścić powierzchnie styku platynek, sprawdzić ustawienie zapłonu (wyprzedzenie, rozwarcie przerywacza) i dać nową świecę,

Można też i iść w perfekcję, tj. dodatkowo:
- zdjąć cylinder i głowicę, sprawdzić czy są pierścienie i czy nie są zapieczone (od biedy można to zrobić demontując kolanko wydechowe); przy zakładaniu cylindra pamiętaj żeby nie na siłę bo połamiesz pierścienie - trzeba je docisnąć przez okno od strony wlotu mieszanki z gaźnika, inaczej się nie da,
- wymienić olej w skrzyni,
- wymienić przewód zapłonowy i fajkę
Wybór należy do Ciebie, powodzenia!
P.S. Oczywiście pamiętaj że to dwusuw, do benzyny lejemy olej 2T w proporcji 1:30 (pewnie wiesz ale widzę na zdjęciach że stoją japońce które pewnie robisz na codzień i łatwo się zapomnieć)

Awatar użytkownika
Hada
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Hada » 2014-02-24, 20:45

Dzięki za rady ;)

Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Mariusz1980 » 2014-02-25, 21:41

Ładna sztuka.
Ja moją też tylko wyczyszczę.

Awatar użytkownika
Hada
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973

Post autor: Hada » 2014-03-01, 18:48

Dziś wygospodarowałem trochę czasu. Parę zdjęć z prac dzisiaj:

Obrazek
Obrazek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości