WSK KOS 1981

Odpowiedz
Marcin K
Posty: 1
Rejestracja: 2015-05-26, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 1981
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

WSK KOS 1981

Post autor: Marcin K » 2015-08-03, 22:49

Cześć.
Mam na imię Marcin i mieszkam w Sosnowcu.
Poniżej prezentuje moją „pierwszą” WueSKę. Jest to model KOS z 1981 roku. Według mojej opinii jest w średnim stanie, zarówno wizualnym jak i technicznym. Ale przynajmniej będę miał się na czym uczyć. :)
Licznik po zakupie wskazywał niecałe 5000km.
Nr. Ramy: S02121404 Nr. Silnika: 250488
wsk 3.jpg
wsk 4.jpg
wsk 5.jpg
Motorek przywiozłem z woj. lubuskiego. Poniżęj zdjęcie dla osób które tak jak ja zastanawiały się czy WSK zmieści się do Toyoty Yaris - zmieści się :)
wsk 2.jpg
Poprzedni właściciel pomalował ramę czarną mazią maskującą rdzę. Na szczęście bez problemu udaje się to coś usunąć benzyną. Felgi i szprychy potraktowane srebrnym lakierem również maskującym rdzę.
Co do tej pory udało mi się naprawić/ zidentyfikować do naprawy:
- zerwana linka licznika;
- elektryka do weryfikacji – nie świeci przednie światło drogowe silnik daje napięcie, prostownik również, więc zakładam, że coś jest pomieszane w stacyjce. Stop, pozycja przód i tył sprawne;
- gaźnik wlewa paliwo do komory filtra powietrza – rozkręciłem go i wymieniłem kilka części korzystając ze sprzedawanych „zestawów naprawczych”. Niestety to nie pomogło benzyna nadal kapie do filtra. Zacząłem się zastanawiać czy wpływ na to może mieć nieprawidłowo wyregulowany gaźnik.
- dzwonienie w cylindrze. Nie słyszałem na żywo innej pracującej WSK-i ale wydaje mi się, że to wina tłoka lub jego pierścieni:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=73PBeOE3sCk[/youtube]

Rozebrałem cylinder i uzupełniłem pod nim uszczelkę która była dość mocno uszkodzona. Na tłoku widoczna jest czarna smuga. Czym jest to spowodowane?
wsk 6.jpg
wsk 7.jpg
wsk 8.jpg
Niepokoją mnie również luzy na wale korbowym:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3q3IEEn ... e=youtu.be[/youtube]
Nie wiem czy benzyna która znajduje się w baku jest wymieszana z olejem. Chyba to powinno być pierwszą czynnością przed uruchomieniem którą powinienem zrobić.
Kupiłem olej ORLEN – w przyszły weekend przygotuje odpowiednią mieszankę paliwową i wymienię ją w baku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS 1981

Post autor: Savier » 2015-08-03, 23:02

Cześć,
wsk w naprawdę fajnym stanie, widać, że nie było kombinowana. Widać to pow wszystkich elementach. Przebieg jest możliwy ;-).
Co do brzęczenia - obstawiam tulejkę na korbie, zobacz jak pracuje w niej sworzeń tłoka. W gaźniku może też przepustnica latać.
Olej kupuj czerwony za 20zł około, lej w stosunku 1:30...35 :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości