WSK 125 M06B3 1978

ciurWSK
Posty: 14
Rejestracja: 2016-01-11, 22:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kaczory
Kontaktowanie:

WSK 125 M06B3 1978

Post autor: ciurWSK » 2016-01-13, 22:43

Witam.
Otóż stałem się posiadaczem owego pojazdu. Tabliczka znamionowa już słabo czytelna ale idzie odczytać rok produkcji: 1978. Chciałbym ją zrobić pod siebie, na spokojnie ;) Wiem że klosz przedni od czegoś innego jest, tłumik inny, lampa tylna inna, brak osłon na przednie zawieszenie. Ogólnie proszę o jakiekolwiek uwagi, no bo tu na prawde jest troche tego z innych modeli. Oto zdjęcia:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2016-01-19, 14:14 przez ciurWSK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: marek-robert » 2016-01-13, 22:53

Witam.
Sporo pracy przed tobą ale na forum znajdziesz prawie wszystko. Co do tabliczki znamionowej to wyczyść ją delikatnie a ukażą się numery :mrgreen: Ja zrobiłem to pastą polerską, nie papierem ściernym a resztę rdzy za pomocą wody i mąki ziemniaczanej plus prąd (nie 230V :!: ) Sprawdza się w 100% lub proszek IZO i woda.
Ostatnio zmieniony 2016-01-13, 22:57 przez marek-robert, łącznie zmieniany 1 raz.

ciurWSK
Posty: 14
Rejestracja: 2016-01-11, 22:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kaczory
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: ciurWSK » 2016-01-13, 22:56

Moglibyście napisać co do wymiany a co zostaje? ;)
p.s. Spróbuje tym sposobem

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: marek-robert » 2016-01-13, 23:02

Na dobry początek: https://www.youtube.com/watch?v=4BSNPMmv1Ao Trochę historii i sam dojdziesz, fajnie wytłumaczone.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: Texas Ranger » 2016-01-13, 23:16

Czy mógłbyś rozwinąć temat wody, mąki i prądu?

ciurWSK
Posty: 14
Rejestracja: 2016-01-11, 22:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kaczory
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: ciurWSK » 2016-01-13, 23:25

Wielkie dzięki za film! :) aż dziwne że prędzej go nie widziałem :)
Na dniach dane będą częsci do piaskowania, ogólnie będę starał się wstawiać zdjecia jak tylko prace bedą szły do przodu ;)
p.s. Z tego co widze rocznik 1978 wychodził jedynie w czarnym kolorze. Mi podobają sie bardzo malowane na ten styl co ma kolega CKKamil (oto link: http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=71 ... 5&start=20). Wypada czy nie wypada malować tak na 78r ?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: marek-robert » 2016-01-13, 23:41

Mógłbym.
Dwie, trzy szklanki wody (ok 0,75 l), 2 łyżki mąki ziemniaczanej (płaskie) i prostownik. Mieszamy mąkę z wodą (ma wyjść piała woda a nie gęsta ciapa) wszystko w szklanym naczyniu. Do metalowego elementu który chcemy odrdzewić podłączamy "-" a "+" do roztworu, proponuje upewnić się że się nie zetkną ze sobą :mrgreen:
Włączamy prąd i czekamy, ja dałem na maxa bo mi się czekać nie chciało.
To samo można zrobić z roztworem woda+sól kuchenna+prąd (zasada - i + taka sama) lub dla cierpliwych wersja bez prądu ocet+sól.
ciurWSK pisze:Wielkie dzięki za film! :) aż dziwne że prędzej go nie widziałem :)
Na dniach dane będą częsci do piaskowania, ogólnie będę starał się wstawiać zdjecia jak tylko prace bedą szły do przodu ;)
p.s. Z tego co widze rocznik 1978 wychodził jedynie w czarnym kolorze. Mi podobają sie bardzo malowane na ten styl co ma kolega CKKamil (oto link: http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=71 ... 5&start=20). Wypada czy nie wypada malować tak na 78r ?
Ile ludzi tyle opinii, ja robię swoją na oryginał. Rób zdjęcia, dużo zdjęć, bo potem zostaniesz z workiem części i będziesz się zastanawiał co do czego, a jak na dodatek okaże się że masz wsadzone części dorabiane a nie oryginalne to będzie w ogóle katastrofa z tym co, gdzie, jak i do czego (jak u mnie) :mur:

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: Texas Ranger » 2016-01-13, 23:54

OK, dzięki, a jak duży prąd?

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: Mateusz WSK » 2016-01-13, 23:57

ciurWSK pisze:Moglibyście napisać co do wymiany a co zostaje? ;)
p.s. Spróbuje tym sposobem
Tak na szybko względem mojej z jesieni 78r:
- Zbiornik i emblematy ok
- tylne amorki u mnie już z odsłoniętą sprężyną
- siedzenie/kanapa powinna być inna jak w wueskach od 76r ale oczywiście bez ameliniowej listwy
- tylną lampe masz z wueski z 85r/Rometa Charta ( chyba ). Powinieneś mieć jak w wueskach od 76r.
- stopka boczna to modyfikacja nie wspominając o lusterku
- z tym kloszem w przedniej lampie to też jakieś niezłe kombinacje hehehe
- gumy podnózków u pasażera mają być wzorem jak u kierowcy ale pasażer ma mieć kwadratowy otwór - kierowca okrągły jakbyś szukał nowych
- silnik - cylinder ma być żeliwny i lewa pokrywa silnika inna. U mnie jest Predom - Dezamet ale były dyskusje, że ma być jeszcze "Dęba" - tak czy siak masz dekiel z WFM-ki. Zweryfikuj czy ten cylinder to chinol - jeżeli tak to go na złom i szukaj właściwego.
- koła malowane a nie chromowane ( przednie masz w chromie )
- tłumik to też nie jest raczej właściwy
- jakieś pierdoły jak blaszka mocująca tłumik ( ogółem mocowanie tłumika to z SHL lub cały tłumik albo samoróbka to mocowanie ? ), ten pseudo uchwyt pasażera czy jak to określić to też nie jest oryginalne. Brakuje uchwytu pasażera z lewej strony.
- brak krótkiej plastikowej osłony łańcucha
- zabierak tylnej zębatki masz starszego typu jak dobrze widzę, ja u siebie mam nowszy typ.
- w 78r wychodziły nie tylko czarne B3 ;)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: marek-robert » 2016-01-14, 00:08

Texas Ranger pisze:OK, dzięki, a jak duży prąd?
Zależy od wielkości elementu, śrubka 500 miliamper, tabliczka znamionowa myślę że hmmm 5A. Jeśli jest np. malowana i nie chcesz zedrzeć malunku to max 1,5A czas ok 50 minut. U mnie nie było już lakieru więc szło na 8A aż piana wychodziła ze słoika :shock:

Wzorowałem się na tym, ja użyłem ziemniaczanej bo taka miałem.
http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-wyc ... azo-z-rdzy

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: halcik » 2016-01-14, 08:35

Ale ciekawe co działa bardziej bo sama Cola też odrdzewia. A jak ktoś cierpi na brak czasu to proponuje kupić koncentrat Coli - nazywa się Fosol. Pół godziny i po krzyku. Jak przy każdej metodzie tego typu nie liczcie że wżery powstałe przez rdze się w jakiś magiczny sposób uzupełnią. Po fosolu po prostu metal się oczyści, a jeśli go nie zneutralizujemy to pokryje się czarną warstwą fosforanów -też ma to swoje plusy. Taki element (czarny) nie będzie już korodował. Poczytajcie o fosforanowaniu. Metal zaraz po wyjęciu z Coli lub fosolu jest ładny, szorstki, a po krótkim czasie czernieje.
Jak ktoś będzie chciał to mogę wrzucić fotkę lub opisać dokładniej jak ja to robiłem. Mam dostęp do różnych kwasów, ale chyba tylko kwas fosforowy (V) nie trawi metalu. Przy pracach należy zachować jakąś ostrożność, na pewno uważać na oczy

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: Texas Ranger » 2016-01-14, 12:43

Ja poproszę o taki przepis. Może w oddzielnym temacie, żeby koledze tutaj nie bruździć.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: marek-robert » 2016-01-14, 13:34

Jeśli chodzi o środki chemiczne to testowałem Fosol, Fedox i Brunox, wszystkie "odrdzewiają" jednak inny jest efekt końcowy i szybkość działania. Brunox zostawia powłokę zabezpieczającą, z resztą on wiąże rdze bardziej niż usuwa. Fedox neutralizuje rdzę szybko i skutecznie ale mimo iż wydajny to drogi. Fosol... brak mi cierpliwości poza tym należałoby go na koniec spłukać wodą, ale do rdzawych zacieków w toalecie jak znalazł :mrgreen: Mąka+woda+prąd ciekawy sposób i co mnie zaskoczyło usunęła nawet rdzę z wżerów na blaszce znamionowej :cool:

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: halcik » 2016-01-14, 13:54

Spłukać oczywiście, a inne możesz zostawić. Płucze się dużą ilością wody lub neutralizuje, ale też zostawia zabezpieczenie, odsyłałem do tematu. A przede wszystkim 7 zł to jak darmo (Fedox ~45, Brunox~15) . Z racji dostępu do chemii bawiłem się tym dużo i jestem zadowolony.
Brunox jest raczej do zabezpieczania niż do usuwania, a do tego celu stosowałem Cortanin F - 7zł
Nie testowałem powstałej warstwy fosforanów, ale czytając o sposobach zabezpieczania metali jest to znana i stosowana metoda, a jeśli chodzi o inne preparaty to jakąś część odgrywa przecież marketing. Nie twierdzę, że Fedox, czy inny środek jest zły, ale na pewno droższy.
Proszę o usunięcie moich postów w tym temacie, które są nie na temat.
Sorry ciurWSK
Ostatnio zmieniony 2016-01-14, 14:20 przez halcik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: krzysiek200 » 2016-01-14, 14:07

Ja stosuje brunox po dokladnym oczyszczeniu mechanicznym (druciak itp.) jako podklad pod lakierowanie

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: czankete » 2016-01-14, 18:31

halcik pisze:Ale ciekawe co działa bardziej bo sama Cola też odrdzewia. A jak ktoś cierpi na brak czasu to proponuje kupić koncentrat Coli - nazywa się Fosol.
...fosol jest koncentratem coli??? :lol:

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: halcik » 2016-01-14, 18:45

No dobra, bo może ktoś rzeczywiście uwierzy fosol nie jest produktem spożywczym. Cola tak, fosol podobny skład, ale niestety jest silną trucizną

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: marek-robert » 2016-01-15, 08:42

Może ktoś z odpowiednimi uprawnieniami przeniesie nasze wywody do odpowiedniego tematu?

Awatar użytkownika
mirek2
Posty: 167
Rejestracja: 2008-05-18, 16:00
GG: 4444281
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Kliczków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: mirek2 » 2016-01-15, 18:21

też mam fumę z 78roku i porównując numery ram Twoja wyszła 39362 sztuki później niż moja (u mnie 1 rejestracja 15.03.1978r) więc pewnie z początku roku, a Twoja z końcówki tegóż rocznika :)

ciurWSK
Posty: 14
Rejestracja: 2016-01-11, 22:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kaczory
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978

Post autor: ciurWSK » 2016-01-18, 20:21

Witam ;)
Pare zdjeć jak idą prace ;) dostałem już lampę tył jaka powinna być, klosz lampy przedniej no i osłony przednich teleskopów ;) Na dniach części ramy itp. idą do piaskowania.



Elementy aluminiowe które widać są dopiero po pierwszym, wstępnym polerowaniu, będą jeszcze polerowane ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości