H4 zamiast standardowej zarówki

jedrek124
Posty: 34
Rejestracja: 2010-06-03, 21:28
GG: 8146134
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Świdnica
Kontaktowanie:

H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: jedrek124 » 2010-10-08, 23:29

Witam mam pytanie, czy pradnica od 125 podoła żarówce h4?

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Brat » 2010-10-08, 23:47

Żarówka h4 to 12v 60 watt, iskrownik 125 daje 28 watt i napięcie 6v. Dalszy komentarz jest chyba zbędny ;)

Kermit

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Kermit » 2010-10-09, 00:06

To teraz Brat jeśli posiadasz jakąś 125 to włóż do niej żarówkę H4 i podłącz ją pod dwie standardowe cewusie świetlne i zobacz jak będzie działać :) Zdziwisz się troszkę ;)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Brat » 2010-10-09, 00:13

Nie mam 125 ale z tego co wiem to wueska ma światło z przodu i z tyłu, wiec oby dwie lampy muszą wystarczająco dobrze świecić. Ja mówię teoretycznie, a jak jest w praktyce - nie wiem, nie miałem okazji sprawdzić.

Kermit

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Kermit » 2010-10-09, 00:33

Tylna lampa zasilana jest z akumulatora a przednia na H4 o ile dobrze pamiętam świeci bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Brat » 2010-10-09, 00:47

Z tego co wiem, to tylna lampka jest zasilana z cewek, a z akumulatora jest światło stop.

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: piotrek7533 » 2010-10-09, 07:20

Z akumulatora jest zasilana tylna lampa czyli stop,pozycja, klakson i w przedniej lampie pozycja, z cewek świetlnych jest zasilana żarówka w przedniej lampie już ktoś podpinał H4 i chyba filmik zapodał jak mu to świeci.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: maykii » 2010-10-09, 10:30

Nie do końca jest w ten sposób jak piszesz piotrek ;-) Generalnie jest tak jak mówisz, że tylko przednie światło jest z cewek, a reszta z aku. Ale jest takiem małe ale. Po odłączeniu akue od średnich do wysokich obrotów tylna lampa świeci całkiem przyzwoitym światłem. Generalnie wychodzi na to, że tylna lampa i przednia postojówka bez aku są zasilane z cewki ładowania ?
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: piotrek7533 » 2010-10-09, 18:05

Już kiedyś pisałem na ten temat i Wojtek mi wytłumaczył że jeżeli prąd pobierany jest większy niż produkuje prądnica to tak pozycja będzie świecić.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Maniekk » 2010-10-13, 20:50

Po co H4 w wuesce? Złe są oryginalne światła?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Wojtek » 2010-10-13, 22:06

Są raczej marne. Jednak przekona się o tym ten kto wyruszy w trasę nocą. Do sporadycznych przejażdżek wystarczą.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

jedrek124
Posty: 34
Rejestracja: 2010-06-03, 21:28
GG: 8146134
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Świdnica
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: jedrek124 » 2010-10-13, 23:25

H4 dużo dała, jest o wiele jaśniej

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: piotrek7533 » 2010-10-14, 08:58

Niestety org żarówki są lipne,na wakacjach dużo jeżdżę w nocy to powiem tak bez obrazy ale drogi trzeba patykiem szukać czasami.Mimo u mnie żarówka na biało świeci a na drodze nic nie widać zbytnio.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

re: wsk m06 b3 79r. majkiego

Post autor: maykii » 2010-10-17, 09:34

Gadacie glupoty ;) Ja z Kamilem czesto smigamy w nocy. Swiatlo przednie nie poraza odlegloscia swiecenia ale mysle, ze i tak jak na wueske jest ok ;)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Daniel22 » 2010-10-17, 15:25

Chyba trochę przesadzacie,to zależy od stanu leflektora,ja mam zwykłą 15 Wat w romecie i oświetlenie drogi jest dobre,w WSK jest większy leflektor i mocniejsza żarówka,więc nie może być źle ;)

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Maniekk » 2010-10-17, 17:42

Właśnie mnie też dziwią te narzekania na światła ja miałem lepsze niż w Suzuki, a wueska nie jeździ ponad 200 żeby świeciła odpowiednio daleko. Dajcie dobre cewki i przewody i na pewno będzie lepiej.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

jedrek124
Posty: 34
Rejestracja: 2010-06-03, 21:28
GG: 8146134
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Świdnica
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: jedrek124 » 2010-10-17, 20:52

Nie chce zaśmiecać forum wiec pisze dalej w tym samym temacie. Pojeździłem na tej h4 troche no i ze starości ja szlag trafił (wcześniej kupe czasu w fiacie jeździła) założyłem starą wszystko git do domu wróciłem i było dobrze. Nastepnego dnia odpalam motóra jak zawsze właczam swiatło a on zdycha. Przejechałem sie kawałek zagrzałem silnik właczam swiatło a ten w tłumik szczela nie wkręca sie na obroty ani nic. Zwarcia nigdzie nie ma. Co mu się mogło stać?

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Tukan » 2010-10-17, 20:58

Było wałkowane setki razy - winna przerwa na przerywaczu.

jedrek124
Posty: 34
Rejestracja: 2010-06-03, 21:28
GG: 8146134
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Świdnica
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: jedrek124 » 2010-11-06, 15:48

No i nie do konca przerwa zmniejszona a problem dalej pozostał, wogóle co najlepsze problem znika po przejechaniu ok 2 km

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: maykii » 2010-11-06, 22:56

No to nie ma się co tym przejmować. Chyba każdy najpierw rozgrzewa swoje moto tą minutke, albo dłużej i dopiero wsiada na moto. Ja zawsze grzeje chwilke moto i dopiero wsiadam, po przejechaniu jakoś odcinka niedługiego włączam swiatła. Możesz jeszcze pokombinować z przerwą na świecy.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości