[wsk 175] Problem z odpaleniem

Odpowiedz
Awatar użytkownika
domik100
Posty: 25
Rejestracja: 2010-12-23, 19:57
GG: 17818780
Moje maszyny: Romet 50t1 1983r

wsk m21w2 1983r
Lokalizacja: Markuszowa/Rzeszów
Kontaktowanie:

[wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: domik100 » 2011-09-21, 18:07

Siemka mam problem z wsk 175, nie chce zapalić.
Gaźnik jest na pewno sprawny tylko rozregulowany, cylinder, tłok i pierścienie w dobrym stanie.Zapłon ustawiony na 4 mm przed GMP (próbowałem różnych kombinacji), styki przerywacza jakieś 0.2-0.4 mm.Słaba kompresja, cylinder -> kartery uszczelnione,
gaźnik->cylinder uszczelnione, próbowałem z uszczelką pod głowicą i bez niej to samo.Simeringi chyba trzymają bo są kupione nowe i założone silnik jeszcze na nich nie był odpalony.Fajka sprawna na 100 %,przerywacz nowy, świeca nowa sprawna, cewka (nie wiem), kondensator (nie wiem). Iskra silna fioletowa z mocnym przestrykiem.Silnik przepala mieszankę daje oznaki życia ale nie odpala.

Nie wiem pytajcie i piszcie co mam robić, bo już nie mam sił do tej wsk.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: WSK » 2011-09-21, 18:26

domik100 pisze:sprawny tylko rozregulowany
,Słaba kompresja,
Simeringi chyba trzymają bo są kupione nowe i założone silnik jeszcze na nich nie był odpalony
cewka (nie wiem),
kondensator (nie wiem).
Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie "Co mam robić?" ;D

Na podpowiedź zacznij od kondensatora i odpalenia z podlaniem benzyny do cylindra.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
domik100
Posty: 25
Rejestracja: 2010-12-23, 19:57
GG: 17818780
Moje maszyny: Romet 50t1 1983r

wsk m21w2 1983r
Lokalizacja: Markuszowa/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: domik100 » 2011-09-21, 19:34

kondysz wymieniony jutro ją pchne i napisze co i jak

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: man on the WSK » 2011-09-21, 19:50

Ustaw gaźnik na wyjściowe ustawienia do regulacji - wkręć do oporu poziomą śrubę regulacji , a tę od położenia przepustnicy wkręć na jakieś 3/4 długości.Powinien odpalić na dość wysokich obrotach. Z tą słabą kompresją też pasowałoby coś zrobić - tylko nie słynny "remont" w stylu wymiana samego tłoka i pierścieni bez szlifu co jest niestety strasznie "popularne". Zrób szlif cylindra najlepiej pod oryginalny tłok. Sprawdziłeś pierścienie - czy nie są popękane?Czy Twój gaźnik jest aby na pewno sprawny - nie ma zbyt dużych luzów na przepustnicy? Tłumik nie jest zatkany?

Awatar użytkownika
domik100
Posty: 25
Rejestracja: 2010-12-23, 19:57
GG: 17818780
Moje maszyny: Romet 50t1 1983r

wsk m21w2 1983r
Lokalizacja: Markuszowa/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: domik100 » 2011-09-21, 20:12

kondensator wymieniony jutro ją pchnę

gaźnik cylinder tłok pierścienie przełożone od dobrze jeżdżącej wsk
gaźnik stan b.dobry (małe spalanie i wsk dobrze jeździła na nim)
pierścienie na 100 % dobre ponad 3 razy cylinder dzisiaj ściagałem
cylinder i tłok są w dobrym stanie to musi być coś innego.

wleje z 10-20 ml pod świece, ustawie gaźnik jak proponujesz i zobaczę co będzie


Kondensator do 175 powinien mieć oznaczenie 0.22 uf ??

Awatar użytkownika
Adi_CK
Posty: 77
Rejestracja: 2009-06-15, 22:59
GG: 8179492
Moje maszyny: Wueska
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: Adi_CK » 2011-09-21, 20:53

Mówisz, że próbowałeś różnych ustawień zapłonu... ale 4 mm przed GMP :?: :?: :?:
Nie spodziewałbym się, że się odezwie przy takim wyprzedzeniu. Ustaw 3,5 mm, przerwę na platynkach 0.25 - 0.3 mm
i wtedy można próbować.
I ta kompresja też na pewno nie jest bez znaczenia.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: Karlicek » 2011-09-21, 21:22

Adi_CK pisze:Mówisz, że próbowałeś różnych ustawień zapłonu... ale 4 mm przed GMP :?: :?: :?:
Przecież dla W2B to jest książkowe wyprzedzenie.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
Adi_CK
Posty: 77
Rejestracja: 2009-06-15, 22:59
GG: 8179492
Moje maszyny: Wueska
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: Adi_CK » 2011-09-21, 21:31

To chyba korzystamy z różnych źródeł. Z ciekawości zajrzałem teraz do książki "Naprawa motocykli WSK" H. Załęskiego z 1986 r. i tam jest podane dokładnie: "3,5 +/- 0,2 mm". Tak też mam u siebie i pali bezproblemowo.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: WSK » 2011-09-21, 21:34

domik100 pisze: Kondensator do 175 powinien mieć oznaczenie 0.22 uf ??
Tak, teraz podajże większość kondensatorów posiada 0,22 uF, im większa liczba uF (mikro faradów) tym kondensator "lepsiejszy"
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
domik100
Posty: 25
Rejestracja: 2010-12-23, 19:57
GG: 17818780
Moje maszyny: Romet 50t1 1983r

wsk m21w2 1983r
Lokalizacja: Markuszowa/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: domik100 » 2011-09-21, 21:36

0.5 mm chyba nie robi różnicy aż tak dużej powinna przynajmniej odpalić i przerywać

Awatar użytkownika
Adi_CK
Posty: 77
Rejestracja: 2009-06-15, 22:59
GG: 8179492
Moje maszyny: Wueska
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: Adi_CK » 2011-09-21, 21:43

Oj, zdziwiłbyś się. :zdziwko: :P

Awatar użytkownika
domik100
Posty: 25
Rejestracja: 2010-12-23, 19:57
GG: 17818780
Moje maszyny: Romet 50t1 1983r

wsk m21w2 1983r
Lokalizacja: Markuszowa/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem

Post autor: domik100 » 2011-09-23, 19:51

Problem chyba rozwiązany.
Rozpołowiłem dzisiaj silnik, patrze a tu łożyska igiełkowego w stopie wału nie ma.
Całe wysypało.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości