Junak M10 1964 Bartka
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
po co CDI itp i inne wynalazki ? Kup wirnik neodymowy namagnesuj cewkę w Moto-Sokół albo kup gotowa od niego i iskra Cie zabije, mój jest wariat jeździłem kilkoma junakami i ten jest najmocniejszy ale uwaga....pali aż świece co chwile szukam takiej która sie nie przapali
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Cewki się nie magnesuje, coś pokręciłeś chyba. Stary wirnik owszem, ale pisałeś o neodymie. Podobno te wirniki można kupić o rożnej mocy i wtedy możemy stopniować iskrę.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
- Lokalizacja: mrągowo
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
skavinsky pisze: ↑2018-01-11, 12:23po co CDI itp i inne wynalazki ? Kup wirnik neodymowy namagnesuj cewkę w Moto-Sokół albo kup gotowa od niego i iskra Cie zabije, mój jest wariat jeździłem kilkoma junakami i ten jest najmocniejszy ale uwaga....pali aż świece co chwile szukam takiej która sie nie przapali
Trochę źle mnie zrozumiałeś , nie chodzi tu o cdi że to najlepsze i trzeba go montować , raczej chodziło o dokładność , powtarzalność , stabilność zapłonu . Iskrownik ori. też można wzmocnić np. wirnik na neodymach , iskra dużo mocniejsza to fakt jednak zapłon dalej jest obarczony dużym błędem , sprężynki i koła napędowe to zmora tych iskrowników ...A teraz coś o świecach , to ze masz duży potencjał iskry to dobrze i to nie iskra niszczy świece , jest dużo możliwości ale chyba najważniejsza to skład mieszanki .
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Jaki masz numer ramy jesli to nie tajemnica? Ostatnie dwie możesz wyixować.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- peper50
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
O co chodzi z tym zasłanianiem numerów ramy? Często ludzie nie chcą podawać albo podają bez ostatnich cyfr.
Mój numer ramy: 87623
Co z tego można wyczytać?
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Pytałem z ciekawości, bo widziałem że szukasz lampy do przejściówki i myślałem ze masz rownież ramę tylko pomyliłeś sie w roczniku:)
Ma stronce junak riders po numerze ramy możesz sprawdzić dokładną specyfikacje fabryczną.
Ma stronce junak riders po numerze ramy możesz sprawdzić dokładną specyfikacje fabryczną.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- peper50
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
U mnie już powinien być żółw ale bardziej podoba mi się wcześniejsza lampa dlatego szukam. Z czasem pewnie znajdę i żółwia.
- peper50
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Coś tam się porobiło. Okazało się, że silnik żyje. Coś tam boszówką poodcinałem.
https://youtu.be/_y1bOlM6Xl8
https://youtu.be/_y1bOlM6Xl8
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Ok, silnik odpalony a teraz do banku po kredyt na skompletowanie i remont.
Jeżdżę Junakiem prawie 17lat i tyle czasu znam temat. To co dzisiaj dzieje się w kwestii cen za części w złomie i za całe motocykle mnie osobiście nie przeraża, ale skutecznie zniechęciłoby do zakupu tego motocykla. Życzę wytrwałości i powodzenia nad tym tematem.
Jeżdżę Junakiem prawie 17lat i tyle czasu znam temat. To co dzisiaj dzieje się w kwestii cen za części w złomie i za całe motocykle mnie osobiście nie przeraża, ale skutecznie zniechęciłoby do zakupu tego motocykla. Życzę wytrwałości i powodzenia nad tym tematem.
- peper50
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Sam mam stare "Świat Motocykli" gdzie były ogłoszenia z Junakami po 800 zł z papierem. Te czasy nigdy nie wrócą. Marzenia są po to, żeby je spełniać. Ktoś kto remontuje ten motocykl musi być świadomy.GaCekM72 pisze: ↑2018-09-06, 08:26Ok, silnik odpalony a teraz do banku po kredyt na skompletowanie i remont.
Jeżdżę Junakiem prawie 17lat i tyle czasu znam temat. To co dzisiaj dzieje się w kwestii cen za części w złomie i za całe motocykle mnie osobiście nie przeraża, ale skutecznie zniechęciłoby do zakupu tego motocykla. Życzę wytrwałości i powodzenia nad tym tematem.
Ma ktoś kontakt z użytkownikiem "cezary603"? Nie mogę się z nim skontaktować ani przez PW ani via Mail.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
- Lokalizacja: mrągowo
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Zubr9471 , możesz obejrzeć moje zestawy/zapłony w Stowarzyszenie Kruk Mrągowo , nie wiem czy pozwolą rozkręcić moto , ale na pewno będziesz mógł oblukać co i jak .
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
- Lokalizacja: mrągowo
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Zdjęć zapłonów cdi ac czy dc nie wrzucę , bo nie mam , a zdjęć opracowań na desce tym bardziej , swoja drogą zapłon cdi ac pod pokrywą/kapą sprzęgła w Junaku to nie lada wyzwanie .Zapłon tci do Junaka to żaden problem i do zrealizowania w domowych warunkach.Gdyby ktoś chciał zająć się produkcja zapłonów do junaka to ma moje poparcie i wsparcie .
. Zapłony ac które wstawiłem pracują do dziś bezawaryjnie i nie przeszkadza to że są zanurzone w kąpieli olejowej . Forum junaka czasami czytam , jednak dokładne opracowania moje może za kilka lat ujrzą światło dzienne , jak do tej pory forum junaka jest zachłyśnięte/zachwycone elektronicznym iskrownikiem , przyjdzie czas i pora to wrzucę kilka pomysłów .
. Zapłony ac które wstawiłem pracują do dziś bezawaryjnie i nie przeszkadza to że są zanurzone w kąpieli olejowej . Forum junaka czasami czytam , jednak dokładne opracowania moje może za kilka lat ujrzą światło dzienne , jak do tej pory forum junaka jest zachłyśnięte/zachwycone elektronicznym iskrownikiem , przyjdzie czas i pora to wrzucę kilka pomysłów .
- peper50
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Dawno nie aktualizowałem tematu więc coś wrzucę. Junak jeździ. Sporo zostało zrobione, wymienione, wyregulowane, ustawione, naprawione. Dużo by pisać ale dla tych, którzy chcieliby poczytać zapraszam: https://projekt-motor.blogspot.com
Na tą chwilę cieszę się z takiego jaki jest. Udało się nawet zrobić parę fajnych zdjęć z dziołchą. Sporo do zrobienia ale co jakiś czas coś przy nim dłubię. Gabarytowo bardziej mi odpowiada niż WSK więc 125tka już trochę zakurzona...
Filmik po regulacji: https://vimeo.com/351043525
Foty:






Pozdrawiam serdecznie.
Na tą chwilę cieszę się z takiego jaki jest. Udało się nawet zrobić parę fajnych zdjęć z dziołchą. Sporo do zrobienia ale co jakiś czas coś przy nim dłubię. Gabarytowo bardziej mi odpowiada niż WSK więc 125tka już trochę zakurzona...
Filmik po regulacji: https://vimeo.com/351043525
Foty:






Pozdrawiam serdecznie.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Wygląda kozacko - tak w sam raz:) Nie przesadzony stylistycznie... Masz zamiar w tym stanie go zostawić czy będziesz zmierzał do oryginału?
- CZESIO1958
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Też jestem ciekaw jakie plany .
- peper50
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Początkowo były plany na oryginał lub zrobić sobie takiego M07R. Wszyscy lubimy oryginalne motocykle i ja również. Na tą chwilę na pewno nie będzie odnawiamy pod oryginał ze względów $$. Ceny są kosmiczne i chore i to dosłownie za wszystko. Mam też wrażenie, że środowisko posiadające części do Junaka zrobiło się bardzo chamskie i wyrafinowane albo po prostu już wszystko przejęli handlarze... ale nie o tym jest temat.
Na pewno wszystko robię z głową i nic nie jest wiercone ani ucinane więc dosłownie w każdej chwili można złożyć oryginalnego M10 przy odpowiednim nakładzie $$. Czas jest natomiast czymś co ucieka bezpowrotnie każdemu z nas a ja chcę cieszyć się swoim marzeniem kiedy tylko mam wolną chwilę. Na tą chwilę taki mi się podoba i zapewne większość z Was to rozumie i nie będzie wypominać, że "zniszczył zabytek, profanacja Junaka" etc. Na razie stylistycznie bliżej mu do wersji M07R czy M07C z Rajdu Tatrzańskiego czy z Sześciodniówki jak do fabrycznej M10tki. Wszystko jednak jest w ślimaczym "still in progress" a póki co, cieszymy się sobą
.
M07C

M07R

Na pewno wszystko robię z głową i nic nie jest wiercone ani ucinane więc dosłownie w każdej chwili można złożyć oryginalnego M10 przy odpowiednim nakładzie $$. Czas jest natomiast czymś co ucieka bezpowrotnie każdemu z nas a ja chcę cieszyć się swoim marzeniem kiedy tylko mam wolną chwilę. Na tą chwilę taki mi się podoba i zapewne większość z Was to rozumie i nie będzie wypominać, że "zniszczył zabytek, profanacja Junaka" etc. Na razie stylistycznie bliżej mu do wersji M07R czy M07C z Rajdu Tatrzańskiego czy z Sześciodniówki jak do fabrycznej M10tki. Wszystko jednak jest w ślimaczym "still in progress" a póki co, cieszymy się sobą

M07C

M07R

- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Tak trzymać... zazdroszczę Ci jak cholera
- peper50
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: Junak M10 1964 Bartka
Sam sobie czasem zazdroszczę

Powodzenia

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość