Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek
Jeśli idzie o kosmetykę to uważam, że czytelniej będzie, jeśli całość będzie w jednym kolorze, a punkty i podpunkty wyróżnione jedynie wielkością czcionki/pogrubieniem.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek
Dobra Andi, to będziesz mógł ugadać się z Knifem? Bo też był chętny.
Karlicek, dzięki za wskazówkę. Szczerze mówiąc to mi się ten układ w ogóle nie podoba, ale kompletnie nie mam pomysłu jak to inaczej rozwiazać
Więc tak?
1. Silnik.
* silnik nie daje się uruchomić
- paliwo nie dopływa do gaźnika
=>
- brak paliwa w zbiorniku,
- kranik paliwa niedrożny lub zamknięty,
- niedrożny przewód paliwa,
- iglica zaworka zablokowana w swoim gnieździe,
- zatkany zaworek odpowietrzający w korku wlewowym.
* paliwo dopływa do gaźnika
- Paliwo nie dochodzi do cylindra. Po kliku próbach uruchomienia świeca jest sucha
=>
Karlicek, dzięki za wskazówkę. Szczerze mówiąc to mi się ten układ w ogóle nie podoba, ale kompletnie nie mam pomysłu jak to inaczej rozwiazać

Więc tak?
1. Silnik.
* silnik nie daje się uruchomić
- paliwo nie dopływa do gaźnika
=>
- brak paliwa w zbiorniku,
- kranik paliwa niedrożny lub zamknięty,
- niedrożny przewód paliwa,
- iglica zaworka zablokowana w swoim gnieździe,
- zatkany zaworek odpowietrzający w korku wlewowym.
* paliwo dopływa do gaźnika
- Paliwo nie dochodzi do cylindra. Po kliku próbach uruchomienia świeca jest sucha
=>
- @ndi.pl
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
- Moje maszyny: Nieobecny
Re: Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek
Jutro pomyślę jak to rozmieścić wizualnie, rodzą mi się jakieś pomysły
Początkujący motórzysta .... 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek
OK, liczę na jakieś oświecenie
.

-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2011-07-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 83'
- Lokalizacja: (kuj-pom)
- Kontaktowanie:
Re: Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek
Niedomaganie silnika
Silnik nie daje się uruchomić
Paliwo nie dopływa do gaźnika:
-brak paliwa w zbiorniku
-kranik paliwa niedrożny lub zamknięty
-niedrożny przewód paliwa
-iglica zaworka zablokowana w swoim gnieździe
-zatkany zaworek odpowietrzający w korku wlewowym
Paliwo dopływa do gaźnika, ale paliwo nie dochodzi do cylindra po kliku próbach odpalenia świeca jest sucha:
-zatkany przepływ z komory pływakowej do dyszy gaźnika,
-silnie zanieczyszczony filtr siatkowy w śrubie komory pływakowej gaźnika G20M2A lub śrubie kadłuba gaźnika GM24U3 i GM26U3
Paliwo dopływa do gaźnika i cylindra, ale zbyt duży dopływ paliwa do cylindra - mieszanka za bogata:
-Zalany silnik w przypadku silnika S01-Z3A Lux w motocyklu M06B3 na skutek nadmiernego zatopienia pływaka lub długiego pochylenia silnika na prawą stronę
-Zalany silnik w przypadku silników W2B i W1 w motocyklach M21W2 i M21W1 oraz M21WS2 na skutek jak wyżej oraz zbyt długiego zamknięcia przepustnicy powietrza
-śruba regulacyjna wolnych obrotów zbyt mało wykręcona
-krzywo zamontowana komora pływakowa (GM24U3 i GM26U3)
-obrócony gaźnik w prawo na króćcu silnika (dotyczy silnika S01-Z3A Lux z gaźnikiem G20M2A)
-brudny filtr powietrza (zatkany)
-nieszczelny pływak w gaźniku
-zatkana dysza główna
Paliwo dopływa do gaźnika i cylindra, ale zbyt mały dopływ paliwa do cylindra - mieszanka za uboga:
-nieszczelne połączenie gaźnika z cylindrem, silnik zasysa fałszywe powietrze
-krzywo zamocowana komora pływakowa na korpusie gaźnika (GM24U3 i GM26U3)
-gaźnik przekręcony w lewo na króćcu (G20M2A w silniku S01-Z3A Lux)
-śruba regulacji wolnych obrotów zbyt wykręcona
Jestem nowy i przeglądając zauważyłem, że nieskończone i brak pomysłów ??? może w taki sposób ??? czekam na ewentualne propozycje ??? Za ewentualne błędy przepraszam
Silnik nie daje się uruchomić
Paliwo nie dopływa do gaźnika:
-brak paliwa w zbiorniku
-kranik paliwa niedrożny lub zamknięty
-niedrożny przewód paliwa
-iglica zaworka zablokowana w swoim gnieździe
-zatkany zaworek odpowietrzający w korku wlewowym
Paliwo dopływa do gaźnika, ale paliwo nie dochodzi do cylindra po kliku próbach odpalenia świeca jest sucha:
-zatkany przepływ z komory pływakowej do dyszy gaźnika,
-silnie zanieczyszczony filtr siatkowy w śrubie komory pływakowej gaźnika G20M2A lub śrubie kadłuba gaźnika GM24U3 i GM26U3
Paliwo dopływa do gaźnika i cylindra, ale zbyt duży dopływ paliwa do cylindra - mieszanka za bogata:
-Zalany silnik w przypadku silnika S01-Z3A Lux w motocyklu M06B3 na skutek nadmiernego zatopienia pływaka lub długiego pochylenia silnika na prawą stronę
-Zalany silnik w przypadku silników W2B i W1 w motocyklach M21W2 i M21W1 oraz M21WS2 na skutek jak wyżej oraz zbyt długiego zamknięcia przepustnicy powietrza
-śruba regulacyjna wolnych obrotów zbyt mało wykręcona
-krzywo zamontowana komora pływakowa (GM24U3 i GM26U3)
-obrócony gaźnik w prawo na króćcu silnika (dotyczy silnika S01-Z3A Lux z gaźnikiem G20M2A)
-brudny filtr powietrza (zatkany)
-nieszczelny pływak w gaźniku
-zatkana dysza główna
Paliwo dopływa do gaźnika i cylindra, ale zbyt mały dopływ paliwa do cylindra - mieszanka za uboga:
-nieszczelne połączenie gaźnika z cylindrem, silnik zasysa fałszywe powietrze
-krzywo zamocowana komora pływakowa na korpusie gaźnika (GM24U3 i GM26U3)
-gaźnik przekręcony w lewo na króćcu (G20M2A w silniku S01-Z3A Lux)
-śruba regulacji wolnych obrotów zbyt wykręcona
Jestem nowy i przeglądając zauważyłem, że nieskończone i brak pomysłów ??? może w taki sposób ??? czekam na ewentualne propozycje ??? Za ewentualne błędy przepraszam
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek
Teraz mam doprawdy mało czasu na jakiekolwiek ulepszanie forum. Postaram się to przejrzeć i ocenić, ogarnę całość, pozakładam tematy i popodklejam w odpowiednich miejscach.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek
Hmm, Ursusku - wszystko fajnie, mi się podoba. Ale moja łepetyna, nawet po kilku "Komandosach", nie jest wstanie rozwikłać pewnego problemu. Skan Załęskiego i ta tabelka jest tak skonstruowana, że ma po lewej kolumny, które mają jakiś tam zakres danych. Nie sposób tego w ogóle zamieścić w tekście, a jak się tak troszkę zastanowiłem, to doszedłem do wniosku, że ta tabelka jest najprostszym sposobem przekazu info. Więc nie wiem czy warto męczyć się z przepisywaniem - tutaj mamy wszystko na tacy, przytnie się tylko zdjęcie i odpowiednio obrobi, wsunie w ramkę załaczników i finito. Co myślisz/cie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość