Strona 10 z 21

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-06-24, 11:04
autor: M4rcinSZ
Witam zgromadziłem chyba wszystkie elementy niezbędne do CDI w moim KOBUZie jednaj pomimo szczegółowego opisu i tak nie za bardzo wiem jak to podłączyć.
Tutaj zdjęcie zgromadzonych prze zemnie części
Mam następujące problemy :
1. Kompletnie nie wiem jak podłączyć moduł oznaczony na zdjęciu numerem 2 myślałem że będą jakieś kabelki , schemat czy cokolwiek a tu na nim jedynie jakieś oznaczenia : ZL120220 Pomoże ktoś i powie ci gdzie podłączyć ? Bo z lektury tego wątku wiem jedynie że gdzieś trzeba mu podpiąć tą drugą cewkę z drobnego drutu. :shock:
2. Stabilizator napięcia zgadza się z opisem 2 zółte do 2 końców przewiniętej cewki (rozumiem że obojętnie który żóty do obojętnie którego końca)i czerwony do AKU a zielony MASA tak jak w opisie wcześniej.
3.Pod co podłączyć cewkę od świecy i ona ma 2 złącza czy to obojętnie gdzie podłącze impulsator? A pod drugą blaszkę ... no właśnie co ? prąd z akumulatora ? jakieś wyjście z modułu zapłonowego ? :shock:
4.Pozostałe nieużyte 4 cewki mam po prostu jeden koniec do masy podłączyć a drugi do żarówki 12v o jakiejś niskiej mocy ? Ale czy z tych 4 pozostałych cewek nawiniętych grubym drutem wraz z obrotami napięcie w pewnym momencie nie przekroczy tych 12V ?
5. Impulsator czy też przerywacz zapłonu zastępujący platynki oznaczony na zdjęciu cyfrą 1 podłącza się go do cewki dającej iskrę na świecę czy do modułu zapłonowego ? jeśli do modułu to w które miejsce ?

Błagam was koledzy o pomoc a jeszcze lepiej jak bym mógł zadzwonić do kogoś i pogadać o tym.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-06-28, 14:45
autor: maverick32
Ten zapłon jest pod jaką instalację12V czy 6V? Jeśli pod 12V to co trzeba zmienić/przerobić by działała na 6V?

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-06-28, 21:33
autor: Kamillos
Jeżeli chce zrobić tak: 4 cewki- swiatła, 1- cdi, 1- ładowanie to czy mogę podłaczyć pod te jedna cewke prostownik z 4 diód a potem do regla a nastepnie do aku?

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-06-29, 11:32
autor: krzysiek200
Jeśli masz regulator ze skutera to nie musisz dawać mostka bo w regulatorze jest :)

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-02, 22:50
autor: andy2004f
Zabieram się za przerabianie zapłonu, ale nie jestem pewien kilku rzeczy.

Przede wszystkim podzespoły. Polecany tu był sklep NelMoto. Znalazłem u nich:
- impulsator - http://allegro.pl/nelmoto-impulsator-4t ... 77634.html
- moduł - http://allegro.pl/nelmoto-modul-zaplono ... 45378.html
- cewkę - http://allegro.pl/nelmoto-cewka-zaplono ... 62214.html
Czy te części są OK?

Regulator też mają, ale typu z kostką na wyjściu, który ponoć się nie nadaje. Czy w zamian można zastosować taki - http://allegro.pl/regulator-napiecia-zi ... 38606.html ? Nie ma dwóch żółtych przewodów, ale nie mogę na allegro znaleźć takiego co by miał. Jeśli ktoś niedawno kupował regulator do CDI, to byłbym wdzięczny za link.

Kolejna sprawa - cały czas się gubię jak to będzie z tym ładowaniem. Mam prądnicę 6V, ale wolałbym ją przerobić na 12V. Pytanie - czy przy okazji montażu CDI da się to zrobić, jeśli tak to czy jest sens i czy jest to trudne? A może któryś ze schematów podłączenia cewek w pierwszym poście już załatwia tę sprawę?

Być może pytania są banalne i ktoś na nie już wcześniej odpowiedział, ale uwierzcie - czytałem te tematy o CDI już kilka razy i nie idę na łatwiznę pisząc tę wiadomość.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-03, 07:33
autor: krzysiek200
Moduł i cewka są dobre lecz impulsator najprawdopodobniej nie wejdzie Ci pod kape (jest za wysoki) są 2 rodzaje impulsatorów, musisz mieć taki http://allegro.pl/impulsator-czujnik-sk ... 80339.html, co do regulatora to też powinien być dobry, podłączaj go według schematu AudioBasa (są takie same kolory jak u niego) :)

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-03, 17:36
autor: M4rcinSZ
A czy ktoś rozświetli troszkę kwestię moich problemów ? ;( :/

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-03, 20:44
autor: iron_bird
M4rcinSZ pisze:. Stabilizator napięcia zgadza się z opisem 2 zółte do 2 końców przewiniętej cewki (rozumiem że obojętnie który żóty do obojętnie którego końca)i czerwony do AKU a zielony MASA tak jak w opisie wcześniej.
Odp. 2 : połączenia tak jak piszesz.
Odp. 3 : normalnie przy cewce wychodzą 2 kable - jeden to masa, drugi idzie do modułu do kabla czarno-czerwonego. A jak go podłączyć do twojego modułu? Nie wiem ;)
Odp. 5 : impulsator masz trochę za duży, może nie wejść pod dekiel zapłonu... Normalnie przy impulsatorze masz 2 kable, jeden dajesz do masy(zielono-biały), drugi dajesz do modułu do kabla czerwono-białego(jest to niebiesko-biały kabel z impulsatora). Jak go podłączyć do twojego modułu? Nie wiem ;)
Nie dostałeś żadnego opisu do tego modułu?

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-10, 09:52
autor: M4rcinSZ
No właśnie zamawiałem moduł tak jak w instrukcji a tutaj przysłali taki . Sprzedawca napisał jedynie że w wysłał lepszy moduł z powodu likwidacji działalności. No i mam problem 0 opisu co gdzie i jak podłączyć

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-11, 21:12
autor: maverick32
Witam, mam pytanie czy może być drut z pojedynczą emalią?

EDIT
Wie ktoś gdzie można kupić taki drut? Bo na allegro nie ma, a w sklepach internetowych życzą sobie za szpule 0.25g ok 80zł :-/
Ewentualnie jakiej można by użyć innej grubości i ile potrzeba by jej było?

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-12, 20:50
autor: AudioBas
Lepiej z podwójną...

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-14, 22:22
autor: Kamil*
M4rcinSZ pisze:A czy ktoś rozświetli troszkę kwestię moich problemów ? ;( :/
moduł.jpg
1 - zasilanie, cewka w prądnicy
2 - gaszenie
3 - masa
4 - cewka WN
5 - masa
6 - impulsator

Jedna z mas, to masa impulsatora jeśli masz impulsator z dwiema kablami, jeśli z jednym to dajesz oba masy to ramy.
Nawet jak masz impulsator z dwoma kablami to możesz impulsator dać do masy motoru i moduł też dajesz i będzie hulać.

Myślę że pomogłem.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-19, 11:46
autor: andy2004f
co do regulatora to też powinien być dobry, podłączaj go według schematu AudioBasa (są takie same kolory jak u niego) :)
1. Znalazłem schematy AudioBasa, ale do regulatora nic nie rysował. Więc nie wiem jak podłączyć regulator. Taki: http://allegro.pl/regulator-napiecia-zi ... 38606.html

2. Od impulsatora idą dwa przewody - zielono-biały i niebiesko-biały. Niebiesko-biały z tego co zrozumiałem idzie do modułu. Drugi to masa?

3. Cewka od NelMoto bierze masę spod śrubki?

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-19, 12:48
autor: krzysiek200
andy2004f pisze:
co do regulatora to też powinien być dobry, podłączaj go według schematu AudioBasa (są takie same kolory jak u niego) :)
1. Znalazłem schematy AudioBasa, ale do regulatora nic nie rysował. Więc nie wiem jak podłączyć regulator. Taki: http://allegro.pl/regulator-napiecia-zi ... 38606.html

2. Od impulsatora idą dwa przewody - zielono-biały i niebiesko-biały. Niebiesko-biały z tego co zrozumiałem idzie do modułu. Drugi to masa?

3. Cewka od NelMoto bierze masę spod śrubki?
1. download/file.php?id=14545&mode=view

2. Tak drugi to masa.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-19, 23:44
autor: Kamillos
Panowie, podłaczająć cewke cdi do stojana moge obojetnie jak ja ustawić? Tzn bo mam cewke i kawałek drucika, ktory odchodzi od poczatku cewki mi sie urwał, musiałem bardzo blisko tego plastikowego czegoś przylutować kabel aby go do masy podłaczyć i boje sie ze magneto moze mi go poprostu wyrwać. Moge te cewke odwrócić o 180* w lewo?

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-20, 10:50
autor: rafalgb
Kamillos pisze:Panowie, podłaczająć cewke cdi do stojana moge obojetnie jak ja ustawić? Tzn bo mam cewke i kawałek drucika, ktory odchodzi od poczatku cewki mi sie urwał, musiałem bardzo blisko tego plastikowego czegoś przylutować kabel aby go do masy podłaczyć i boje sie ze magneto moze mi go poprostu wyrwać. Moge te cewke odwrócić o 180* w lewo?
możesz ja zamontować jak chcesz bedzie dialać:) posmaruj czymś lut aby od drgań nie pękł za parę kilometrów.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-20, 10:59
autor: Kamillos
Np czym? Topnik jakiś? Bedzie lipa bo mam tylko kalafonie.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-20, 11:35
autor: rafalgb
Kamillos pisze:Np czym? Topnik jakiś? Bedzie lipa bo mam tylko kalafonie.
bardziej chodzi mi o zasmarowanie polutowanej części klejem albo chociaż silikonem aby zamortyzować drgania polutowanego kabelka.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-20, 11:40
autor: Kamillos
Tab bedzie ciezko cokolwiek zakleić

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2013-07-20, 21:28
autor: MATEOXXX
Mam problem z zapłonem CDI w mojej czwórce .
Otóż cewkę zasilająca CDI wykonałem z trochę cieńszego drutu więc jej oporność wynosi około 140 Ohm .
Do budowy zapłonu wykorzystałem cewko moduł ze skutera Piaggio . Impulsator kupiłem taki jak był zalecany czyli z dwoma przewodami . Blaszkę wykonałem z blachy o grubości około 2,5mm , według wytycznych z pierwszego postu tego tematu .

Poskładałem to wszystko tak jak powinno być i niestety nie mogę ustawić dobrego punktu pracy silnika , mianowicie ustawiam blaszkę (target) naprzeciwko impulsatora i odpalam motor po pierwszym czasami drugim kopnięciu wykona jeden cykl pracy i gaśnie . Następnie opóźniając zapłon czyli blaszkę przesuwam w przeciwna stronę obrotu wału . Wykonuję następną próbę odpalenia i oczywiście w końcu załapała ale niestety chodzi tylko na wolnych obrotach pomimo dodawania gazu kręcenia śrubą od mieszanki obroty nie wzrastają . Potem znowu przesuwam blaszkę w przeciwną stronę obrotu wału i dalej to samo aż do momentu niezapalania silnika . Natomiast jeżeli zacznę przesuwać blaszkę zgodnie z kierunkiem obracania wału czyli przyspieszać zapłon , to tak bije w starter że mało co nogi mi nie urwie , zrobi jeden niepełny cykl pracy i gaśnie .

Oto film na którym jest ukazana cała sytuacja .
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nhvM5yMD6MM[/youtube]