![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Na początek zamień kable od impulsatora miejscami i jak się da to od cewki zasilającej. I gdzie zgubiłeś tłumik ? ![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
a jesteś pewien ze silnik odpalił w dobrym kierunku bo to wygląda jakby załapał do tylu??
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-05-09, 18:23
- GG: 0
- Moje maszyny: Komarki
Motorynka
KOBUZ
Romet - Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Witam to znowu niestety ja i znowu nie udało mi się uruchomić mojej 175
tym razem okazało się że moja cewka po przewinięciu nie przewodzi prądu. Lecz o tym za chwilę mam taki problem z Cewką WN a nie chce nic popsuć, moja cewka ma 2 wejścia jedno zielone jedno czarne + z boku jakąś tulejkę ( przypomina tą z 1 posta AudioBas-a tą niżej). Pod które złącze podłączyć moduł zapłonowy ? Czarne czy pod zielone i co z tym drugim złączem cewki WN które nie zostanie podłączone.
Druga sprawa to regulator napięcie ładuje akumulator i co dalej gdzie idzie prąd z akumulatora do świateł ? Skoro z tego co zrozumiałem światła są podłączone bezpośrednio pod pozostałe 4 cewki więc jeżeli podłącze jeszcze akumulator to zacznie się gotować. Czy nie powinny wszystkie 5 cewek być podłączone do regulatora tak jak na drugim schemacie zaproponowanym przez Rafalgb tu kolejno ładowanie aku i z aku światła ? Bądź czy też akumulator ma w jakiś sposób zasilać moduł zapłonowy ?
Załączę rysunek jak podłączyłem całą elektrykę w motorze gdyż WSK dostałem kompletnie bez żadnych kabli i wszystko kładę od początku.
No właśnie nie wiem co podłączyć pod akumulator
Co do przewiniętej cewki sprawdzałem ją na początku ohm-momierzem i nic nie wskazywał. Następnie podłączyłemmały zasilacz 12v około 200 mAmp i też nic na drugim końcu. Cewkę miałem przewijaną w zakładzie gdzie naprawiają silniki elektryczne widzę że nie fachowo. Więc czy któryś z kolegów mógł by mi dać namiary gdzie mogę kupić odpowiedni drut albo od kogo można by kupić taką już przewiniętą cewkę. Matej wspominał coś o nelmoto ktoś może orientował się z cenami ?
PS.
Ogromne podziękowania dla użytkownika Kamil* za objaśnienie podłączenia mojego modułu![:what:](./images/smilies/wtf.gif)
![:(](./images/smilies/sad.gif)
Druga sprawa to regulator napięcie ładuje akumulator i co dalej gdzie idzie prąd z akumulatora do świateł ? Skoro z tego co zrozumiałem światła są podłączone bezpośrednio pod pozostałe 4 cewki więc jeżeli podłącze jeszcze akumulator to zacznie się gotować. Czy nie powinny wszystkie 5 cewek być podłączone do regulatora tak jak na drugim schemacie zaproponowanym przez Rafalgb tu kolejno ładowanie aku i z aku światła ? Bądź czy też akumulator ma w jakiś sposób zasilać moduł zapłonowy ?
Załączę rysunek jak podłączyłem całą elektrykę w motorze gdyż WSK dostałem kompletnie bez żadnych kabli i wszystko kładę od początku.
No właśnie nie wiem co podłączyć pod akumulator
![:]](./images/smilies/splash.gif)
Co do przewiniętej cewki sprawdzałem ją na początku ohm-momierzem i nic nie wskazywał. Następnie podłączyłemmały zasilacz 12v około 200 mAmp i też nic na drugim końcu. Cewkę miałem przewijaną w zakładzie gdzie naprawiają silniki elektryczne widzę że nie fachowo. Więc czy któryś z kolegów mógł by mi dać namiary gdzie mogę kupić odpowiedni drut albo od kogo można by kupić taką już przewiniętą cewkę. Matej wspominał coś o nelmoto ktoś może orientował się z cenami ?
PS.
Ogromne podziękowania dla użytkownika Kamil* za objaśnienie podłączenia mojego modułu
![:what:](./images/smilies/wtf.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MATEOXXX
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
- GG: 6223580
- Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75' - Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Po prostu tłumik odkręciłem żeby sprawdzić czy może jej jakoś nie zamula . Jutro pozamieniam przewody od impulsatora a od cewki zasilającej w następnej kolejności . Tak silnik na pewno odpalił w dobrym kierunku .
- MATEOXXX
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
- GG: 6223580
- Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75' - Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Zamiana przewodów niestety nic nie dała , silnik dalej pracuje tylko na wolnych ![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
wydaje mi sie ze czujnik nie widzi targetu dobrze (widzi co jakiś czas) i na pewno jest mocno przyspieszony zapłon. jeszcze sprawdź gaźnik i wymień świece fajkę zapłonowa. ciekaw czy wal nie plywa po osiowo i odsuwa sie target od czujnika. cewka zapłonowa ma dwa kabelki spróbuj je zamienić.MATEOXXX pisze:Zamiana przewodów niestety nic nie dała , silnik dalej pracuje tylko na wolnych
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
pod akumulator podlanczasz: STOP, POSTUJ PRZOD TYL, PODSWIETLANIE LICzNIKA, KLAKSON,(kierunkowskazy w opcji)M4rcinSZ pisze:No właśnie nie wiem co podłączyć pod akumulator
Po prostu wszystko co było z akumulatora zasilane w oryginalnej instalacji oprócz zapłonu.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Skocz po lampę stroboskopową, bo tak to sobie możesz ustawiać na pałe.
Jak dla mnie blaszka jest za gruba![:)](./images/smilies/smile.gif)
Jak dla mnie blaszka jest za gruba
![:)](./images/smilies/smile.gif)
- kubek663
- Posty: 38
- Rejestracja: 2011-09-10, 08:43
- GG: 8414134
- Moje maszyny: Mińsk 400a
Wsk Sport 1 - Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Jaką grubość powinna mieć blaszka ? ![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
WSK my motór my life ![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Wg instrukcji rafalgb (pierwszy post) 3mm.
- Kamillos
- Posty: 65
- Rejestracja: 2012-12-28, 21:27
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M17 Gazela
- Lokalizacja: Okolice Mielca, Radomyśla Wielkiego - Izbiska
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Przy oryginalnym wirniku cewka, która ma 85 ohm da rade wzbudzić iskrę?
-
- Administrator
- Posty: 734
- Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
- GG: 2507850
- Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211 - Lokalizacja: Miłoszyce
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Da radę tylko może ciężko palić
trzeba też jeszcze prawdzia ile V daje przy kopaniu
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Kamillos
- Posty: 65
- Rejestracja: 2012-12-28, 21:27
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M17 Gazela
- Lokalizacja: Okolice Mielca, Radomyśla Wielkiego - Izbiska
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
A przy wkręcaniu też bedzie jej ciężej sie wkęcić?
- MATEOXXX
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
- GG: 6223580
- Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75' - Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Mam już lampę taką najprostszą na diodzie LED . Oczywiście diagnoza potwierdziła się podczas kręcenia wkrętarką iskra jest w zakresie niskich obrotów (około 1000) a po przekroczeniu tego porostu znika . Próbowałem już różnych odległości targetu od impulsatora np. 0,5 ; 0,4 ; 0,3 ; 0,2 ; 0,1 ; 0,05 mm , na szczelinomierzu . Cewka zasilająca moduł daje około 60 wolt przy maksymalnych obrotach wkrętarki czyli około 1000 . Target wykonałem taki sam jak w pierwszym poście .
-
- Administrator
- Posty: 734
- Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
- GG: 2507850
- Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211 - Lokalizacja: Miłoszyce
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Kamillos chodzić będzie ok i wkrecać sie też będzie normalnie
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Przecież Ci pisałem, będzie OK, nawet będzie bezpieczniej.Kamillos pisze:Przy oryginalnym wirniku cewka, która ma 85 ohm da rade wzbudzić iskrę?
Montuj i nie kombinuj!
- MATEOXXX
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
- GG: 6223580
- Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75' - Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
-Audio
Możesz napisać jaką szerokość i grubość ma twój target ?
Możesz napisać jaką szerokość i grubość ma twój target ?
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
MATEOXXX pisze:Mam już lampę taką najprostszą na diodzie LED . Oczywiście diagnoza potwierdziła się podczas kręcenia wkrętarką iskra jest w zakresie niskich obrotów (około 1000) a po przekroczeniu tego porostu znika . Próbowałem już różnych odległości targetu od impulsatora np. 0,5 ; 0,4 ; 0,3 ; 0,2 ; 0,1 ; 0,05 mm , na szczelinomierzu . Cewka zasilająca moduł daje około 60 wolt przy maksymalnych obrotach wkrętarki czyli około 1000 . Target wykonałem taki sam jak w pierwszym poście .
Mi to wygląda na uszkodzony moduł.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
MATEOXXX daj @ wyślę Ci pliczek PDF, który sobie wydrukujesz i będą wymiary.
- MATEOXXX
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
- GG: 6223580
- Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75' - Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Dzisiaj pożyczyłem od kumpla moduł oraz cewkę z aeroxa i w końcu WSK ożyła , jeszcze nie widziałem żeby tak mogła się wkręcać
. Zapłon przerósł wszystkie moje oczekiwania . Jak przyjdzie mi moduł i cewka w poniedziałek to nagram film z pracy .
Bardzo Dziękuje wszystkim którzy pomogli mi rozwiązać ten problem .
![;D ;D](./images/smilies/lol.png)
Bardzo Dziękuje wszystkim którzy pomogli mi rozwiązać ten problem .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości