Tłumik górnego wydechu WSK 125 oraz 175
: 2011-11-15, 20:53
Tematem niniejszego opracowania ma być całościowe przedstawienie budowy górnego tłumika motocykli WSK w wersji 125 i 175. Górny tłumik jak wygląda zapewne każdy wie. Poniżej przedstawiam przekrój tłumika zaczerpnięty z książki H. Załęskiego:
Kolejną różnicą pomiędzy tłumikami górnymi do silników 125 i 175 to wlot tłumika. W silniku 125 mamy wlot na śrubę, zaś w 175 - na objemkę. Wygląd wlotu tłumika 125 przedstawiono poniżej: Poniżej kilka zbliżeń na wkładki tłumiące. Zaczynamy od 125, a później 175:
Posiadam dwa nowe tłumiki 125, jedne używany tłumik 125, używane wkłady tłumiący do 125 i 175. Na podstawie tego materiału próbowałem zwymiarować zarówno rozłożenie przegród w tłumiku, jak również we wkładce tłumiącej. Niestety są spore różnice w wymiarach. Poniżej zamieszczam zwymiarowaną wkładkę do tłumika stosowanego w motocyklach z silnikami 125: We wkładce znajdują się trzy przegrody zatykające przelot wewnętrzny wkładki. Wymiary naniesiono na rysunku. Powierzchnia boczna wkładki składa się z otworów. Charakterystyczne jest bardzo gęste rozłożenie tych otworów w stosunku do wkładek do tłumików do silników 175.
W dalszej kolejności uzupełnię opis o szczegóły budowy tłumika, wymiary wkładki do tłumików 175 oraz wymiary przegród w samym tłumiku do 125. Na deser zaprezentuję metodę naprawy tłumika i usunięcia efektu grzechotki. Niestety te tematy wymagają czasu i muszą poczekać - będę je sukcesywnie uzupełniał.
Proszę nie pisać w tym wątku postów w stylu "ale spierd...." albo "super, że jest taki temat". Tylko konkrety. Temat ma na razie charakter roboczy. Jeżeli macie zdjęcia i/lub informacje wklejajcie
Na zakończenie drobny bonus dla pokrzepienia serc: Zdjęcia przedstawiają blaszkę wyłącznika stopu montowanego przy klamce hamulca w S2. Blacha została dorobiona na podstawie zdjęć na forum, wymiarów przełącznika światła stop oraz oryginalnej klamki sprzęgła. Po stworzeniu dokumentacji blaszka została wycięta laserowo ze stali nierdzewnej i dogięta na giętarce. Niestety są pewne problemy z doborem promienia gięcia. Dlatego będę wdzięczny za zdjęcia tej blaszki
Jak widzicie jak się chce to można

W części akustycznej występują przegrody, które możemy podziwiać na przekroju oraz wkład tłumiący. Wygląd trzech wkładek tłumiących przedstawiono poniżej:
Od lewej są to: wkład stosowany w górnym wydechu do silników 125, wkład stosowany w górnym wydechu do silników 175 oraz wkład ze "zwykłego" dolnego tłumika motocykli z silnikiem 175. Bardzo często brakujące wkłady tłumiące w górnym wydechu były uzupełniane wkładkami z dolnych tłumików - średnica i długość wkładu bardzo podobna.Kolejną różnicą pomiędzy tłumikami górnymi do silników 125 i 175 to wlot tłumika. W silniku 125 mamy wlot na śrubę, zaś w 175 - na objemkę. Wygląd wlotu tłumika 125 przedstawiono poniżej: Poniżej kilka zbliżeń na wkładki tłumiące. Zaczynamy od 125, a później 175:
Posiadam dwa nowe tłumiki 125, jedne używany tłumik 125, używane wkłady tłumiący do 125 i 175. Na podstawie tego materiału próbowałem zwymiarować zarówno rozłożenie przegród w tłumiku, jak również we wkładce tłumiącej. Niestety są spore różnice w wymiarach. Poniżej zamieszczam zwymiarowaną wkładkę do tłumika stosowanego w motocyklach z silnikami 125: We wkładce znajdują się trzy przegrody zatykające przelot wewnętrzny wkładki. Wymiary naniesiono na rysunku. Powierzchnia boczna wkładki składa się z otworów. Charakterystyczne jest bardzo gęste rozłożenie tych otworów w stosunku do wkładek do tłumików do silników 175.
W dalszej kolejności uzupełnię opis o szczegóły budowy tłumika, wymiary wkładki do tłumików 175 oraz wymiary przegród w samym tłumiku do 125. Na deser zaprezentuję metodę naprawy tłumika i usunięcia efektu grzechotki. Niestety te tematy wymagają czasu i muszą poczekać - będę je sukcesywnie uzupełniał.
Proszę nie pisać w tym wątku postów w stylu "ale spierd...." albo "super, że jest taki temat". Tylko konkrety. Temat ma na razie charakter roboczy. Jeżeli macie zdjęcia i/lub informacje wklejajcie

Na zakończenie drobny bonus dla pokrzepienia serc: Zdjęcia przedstawiają blaszkę wyłącznika stopu montowanego przy klamce hamulca w S2. Blacha została dorobiona na podstawie zdjęć na forum, wymiarów przełącznika światła stop oraz oryginalnej klamki sprzęgła. Po stworzeniu dokumentacji blaszka została wycięta laserowo ze stali nierdzewnej i dogięta na giętarce. Niestety są pewne problemy z doborem promienia gięcia. Dlatego będę wdzięczny za zdjęcia tej blaszki



