ZAPŁON CDI 12V WSK 125
- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Siemanko.Postaram się opisać co musicie kupić i jak zrobić CDI 12V.
Więc kupujemy:
-ISKROWNIK CEWKI STATOR 3XG ZIPP INCA LONGIJA 2 SUW
[attachment=10]iskrownik.jpg[/attachment]
-KOLO MAGNESOWE 2T 12mm CHINSKIE SKUTERY 3XG ZIPP
[attachment=9]koło.jpg[/attachment]
-MODUŁ CDI 2T ZIPP QUANTUM YaMAHA JOG ODBLOKOWANY
[attachment=8]moduł.jpg[/attachment]
-CEWKA ZAPLON KING LOS JOLLY KINROAD CHOPPER 50
[attachment=7]cewka.jpg[/attachment]
-REGULATOR NAPIECIA 12v VAPOR 2009 bt49qt-9d3 Ja wszystko kupowałem u użytkownika naprawskuter_pl i wszystko jest git.
Gdy już wszystko mamy to przerabiamy iskrownik oraz podstawkę.
PODSTAWKA
Podstawkę toczymy wg. tego co opisane jest na poniższym zdjęciu. Najlepiej przymierzać kilka razy, aby później nie było lipy. Wiercimy otwory,do których będziemy mocować nasz iskrownik.(Jeden otwór już jest, tylko trzeba go powiększyć,drugi najlepiej wywiercić przykładając chińską podstawkę od iskrownika do oryginalnej podstawki.) Musimy również zeszlifować trochę śruby mocujące podstawkę,ponieważ koło ma taką średnicę, że trze o śruby. ISKROWNIK
Iskrownik przerabiamy wg.poniższego zdjęcia. Przed przeróbką. W czasie przeróbki. Po przeróbce. Gdy już mamy wszystko,to podłączamy wg.poniższego schematu. Mam nadzieję,że pomogłem i życzę miłego korzystania z poradnika.
ZAKAZ KOPIOWANIA
Więc kupujemy:
-ISKROWNIK CEWKI STATOR 3XG ZIPP INCA LONGIJA 2 SUW
[attachment=10]iskrownik.jpg[/attachment]
-KOLO MAGNESOWE 2T 12mm CHINSKIE SKUTERY 3XG ZIPP
[attachment=9]koło.jpg[/attachment]
-MODUŁ CDI 2T ZIPP QUANTUM YaMAHA JOG ODBLOKOWANY
[attachment=8]moduł.jpg[/attachment]
-CEWKA ZAPLON KING LOS JOLLY KINROAD CHOPPER 50
[attachment=7]cewka.jpg[/attachment]
-REGULATOR NAPIECIA 12v VAPOR 2009 bt49qt-9d3 Ja wszystko kupowałem u użytkownika naprawskuter_pl i wszystko jest git.
Gdy już wszystko mamy to przerabiamy iskrownik oraz podstawkę.
PODSTAWKA
Podstawkę toczymy wg. tego co opisane jest na poniższym zdjęciu. Najlepiej przymierzać kilka razy, aby później nie było lipy. Wiercimy otwory,do których będziemy mocować nasz iskrownik.(Jeden otwór już jest, tylko trzeba go powiększyć,drugi najlepiej wywiercić przykładając chińską podstawkę od iskrownika do oryginalnej podstawki.) Musimy również zeszlifować trochę śruby mocujące podstawkę,ponieważ koło ma taką średnicę, że trze o śruby. ISKROWNIK
Iskrownik przerabiamy wg.poniższego zdjęcia. Przed przeróbką. W czasie przeróbki. Po przeróbce. Gdy już mamy wszystko,to podłączamy wg.poniższego schematu. Mam nadzieję,że pomogłem i życzę miłego korzystania z poradnika.
ZAKAZ KOPIOWANIA
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2014-02-12, 15:53 przez Szymon_1998, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu.
- miuosh1
- Posty: 216
- Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
- Lokalizacja: Krępsko
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
U mnie na stoczonej ori podstawce ścięło izolację z cewki cdi i poprzerywało kabelki ;/ Chyba jednak najlepszym wyjściem jest dorobienie podstawki pomysłu kolegi AudioBas .
- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Zależy jaki masz iskrownik,jeśli masz inny to możliwe,że krzywo przylega do podstawki i dlatego nity w kole ją rozwalają.Już tutaj kilka osób tak miało.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu.
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Wrzuć jeszcze schemat jak cewki łączysz uwzględniając początek i koniec cewek i wszystko będzie jasne i w jednym miejscu poradnik ok.
Ostatnio zmieniony 2014-02-11, 23:45 przez rafalgb, łącznie zmieniany 1 raz.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa
Wysłane z mojego Laptopa
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Z magnetami też loteria:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=APo8vKwUWr4[/youtube]
Macie też:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WRbIntLJ-I8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=APo8vKwUWr4[/youtube]
Macie też:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WRbIntLJ-I8[/youtube]
- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Myślę,że opis jest jasny i wszyscy ogarną o co chodzi.rafalgb pisze:Wrzuć jeszcze schemat jak cewki łączysz uwzględniając początek i koniec cewek i wszystko będzie jasne i w jednym miejscu poradnik ok.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu.
- miuosh1
- Posty: 216
- Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
- Lokalizacja: Krępsko
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Magneto 3XG od użytkownika napraw skuter , tytuł aukcji : KOLO MAGNESOWE 2T 12mm CHINSKIE SKUTERY 3XG ZIPP . Pasuje idealnie na wał
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2014-07-22, 15:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125,SHL M11, MZ250
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Magneta 3XG - są już niedostępne i póki co ich nie będzie ( taką informację dostałem od napraw_skuter) .
Ma ktoś inne typy sprawdzone?
Zastanawiam się nad takim:
ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA 99.5mm
ŚREDNICA WEWNĘTRZNA 81mm
WYSOKOŚĆ 36mm
ŚREDNICA OTWORU NA WAŁ KORBOWY 12mm/16mm, IDZIE ZE STOŻKA
OZNACZENIA MAGNETA CFW90-YX
Ma ktoś inne typy sprawdzone?
Zastanawiam się nad takim:
ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA 99.5mm
ŚREDNICA WEWNĘTRZNA 81mm
WYSOKOŚĆ 36mm
ŚREDNICA OTWORU NA WAŁ KORBOWY 12mm/16mm, IDZIE ZE STOŻKA
OZNACZENIA MAGNETA CFW90-YX
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2014-07-22, 15:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125,SHL M11, MZ250
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Rozumiem, że to z Twojego linku jest "pewne"?Savier pisze:http://allegro.pl/magneto-1e40qmb-qma-5 ... 86227.html
Te, które podałeś niestety nie pasuje.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- tosyu
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-07-08, 15:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Jakie znaczenie ma podstawka iskrownika? Element jak rozumiem się nie rusza, nie może to być zwykły kawałek blachy z otworami w odpowiednich miejscach (nawet nie "owalny"). Pytam poważnie, proszę się nie śmiać
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 2012-10-14, 20:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 Kos
- Lokalizacja: skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Do podstawki jest przymocowany impulsator, od którego położenia zależy kiedy jest iskra ( na magnecie od zewnętrznej strony jest znacznik). No i wewnątrz magneta musi być cewka WN, którą należy przymocować do podstawki. Bez niej raczej nie da się zamocować cewki. I to tyle w zasadzie, żeby WSK chodziła, reszta cewek jest zbędna jeżeli nie masz aku i nie chcesz mieć świateł
- tosyu
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-07-08, 15:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Nie no ok, rozumiem, ale zakładając 100% przeniesienie otworów montażowych samej podstawki do karteru jak i elementów na cewce, sam materiał i jej kształt ma jakieś znaczenie?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Tak, podstawka musi miec zatoczenie na gniazdo łożysk/simmeringu. Poniekąd ustawia to cewki względem magneta. Również płaszczyzna otworów mocujących podstawkę jest na wysokości tego zatoczenia. Na rysunku na forum widać o co biega. Gdybyś miał jakies wątpliwości to pisz śmiało.
- tosyu
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-07-08, 15:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
OK, thx za infoSavier pisze:Tak, podstawka musi miec zatoczenie na gniazdo łożysk/simmeringu. Poniekąd ustawia to cewki względem magneta. Również płaszczyzna otworów mocujących podstawkę jest na wysokości tego zatoczenia. Na rysunku na forum widać o co biega. Gdybyś miał jakies wątpliwości to pisz śmiało.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2014-07-22, 15:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125,SHL M11, MZ250
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Właśnie paczka przyszła.Savier pisze:Te z linku pasują.
Na stronie internetowej sprzedawcy, na magnecie na zdjęciach wybite jest 3XG, na tym co przyszło jest CFW90-XY.
Niestety jest z nim problem jak na filmie AudioBas-a.
Nie mierzyłem jeszcze - może da się podtoczyć gniazdo i nakrętka się schowa, ale trzeba by pomierzyć jeszcze inne wymiary.
Kupiłem używane magneto 3XG i idealnie pasuje.
Sprzedawca twierdzi, że nie ma innych magnet na stanie ( takich z oznaczeniem 3XG).
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Jak ja kupowałem to wszystko pasowało...
Gdyby komuś się nie chciało babrać to polecam samego siebie
viewtopic.php?f=17&t=19313
Gdyby komuś się nie chciało babrać to polecam samego siebie
viewtopic.php?f=17&t=19313
- siambi
- Posty: 15
- Rejestracja: 2014-07-10, 14:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 MB-03 1980R.
WSK 125
MB-03 1984R. - Lokalizacja: Łęczna, Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Witam.A czy ktoś się orientuję jakie wyjścia są w moim module zdjęcia nie mam ale podam kolory :
zielony - cewka WN czarny konektor?
niebiesko biały - impulsator w iskrowniku?
czarno czerwony - cewka iskrownik?
czarny - masa?
czarno biały - gaszenie?
z góry dzięki
zielony - cewka WN czarny konektor?
niebiesko biały - impulsator w iskrowniku?
czarno czerwony - cewka iskrownik?
czarny - masa?
czarno biały - gaszenie?
z góry dzięki
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości