Strona 1 z 1

DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie tylko

: 2014-02-20, 20:23
autor: rafalgb
DC CDI SECOND EDYTION BY RAFALGB
Z chęcią przedstawie wam DC CDI na jakie rozwiązanie wpadłem jak kuzynowi padł moduł w Aprili Pegaso:
plusy to: nie trzeba przewijać cewki do ładowania CDI
minus trzeba ogarnąć ładowanie najlepiej z regulatorem nie bede tu sie rozpisywal na temat ladowania bo instalacja praktycznie zostaje bez modyfikacji. Najwazniejsze aby byla na zrobiona na 12V Najprostsze rozwiązanie typu DC CDI praktycznie działające w każdym moto bez wzgledu czy to MZ czy Jawa i nie tylko podejrzewam ze w aucie typu syrena tez się sprawdzi. Dzieki temu prostemu rozwiązaniu każdy może mieć zaplon bez stykowy kompletnie nie znając sie na elektronice. Masz ładowanie a masz problem z iskrą to to rozwiązanie sie sprawdzi. Ja to zastosowałem w APrila Pegaso i zadziałało. więc co potrzebujemy przede wszystkim 12V z akumulatora i: modul DC CDI najlepiej chinski jak wiemy z doświadczenia chniczycy produkują najlepszą elektronike na swiecie nikt im nie podskoczy ale nie o tym. i cewke


Tak proste i tanie ze az żal dziwie sie tyle tu expertow od CDI a nikt na to nie wpadł wszyscy idą na łatwiznę i tylko kopiować potrafią :)
Zadowolenia z jazdy lewa w góre :!:
więcej o CDI na: http://www.motocdi.com/dc-cdi-dla-nisko ... -t416.html

Re: DC CDI bez stykowy dla kazdego Moto i nie tylko

: 2014-02-20, 23:52
autor: AudioBas
Tam jest stały czy zmienny kąt wyprzedzenia?

Re: DC CDI bez stykowy dla kazdego Moto i nie tylko

: 2014-02-21, 20:01
autor: rafalgb
AudioBas pisze:Tam jest stały czy zmienny kąt wyprzedzenia?
Ten akurat jest dedykowany do 4T więc moze mieć zmienny kąt w Aprili4T świetnie sie zgrał. ale nie widzę problemu żeby sprawić sobie moduł dedykowany do 2T.
Hehe tak proste że aż dziwne że może działać :) - a jednak działa.
Pewnie w połączeniu z Royalem będzie lepsze niż pierwsza wersja bo nie trzeba będzie cewki przewijać tylko regulator napięcia założyć i instalacje na 12V a to akurat nie jest problem w 175. wystarczy jeden kabelek odłączyć.
W przyszłości może ktoś przetestuje czy zadziała na instalacji 6V bo może być tez niespodzianka i będzie działać.
Tym razem jest to jeszcze bardziej zminimalizowana ingerencja w oryginalne rozwiązania WSK Swidnik

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-02-21, 20:38
autor: AudioBas
Tylko z tego co ja wiem, to te DC są dużo bardziej awaryjne...
No i potrzebują AKU :D

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-02-21, 21:11
autor: rafalgb
AudioBas pisze:Tylko z tego co ja wiem, to te DC są dużo bardziej awaryjne..
:lol: :lol: :lol: Jest tak samo awaryjne jak pierwsza edycja tylko ze w drugiej jest jedna rzecz mniej do zrobienia i do tego ta sama rzecz może się popsuć. Cewka ładowania CDI.
AQ jest potrzebne zależy kto jakie ma ładowanie z Royalem na pewno odpali bez aq. Nie chce tu polemizować czy pierwsza czy druga edycja CDI jest lepsza bo obie są dobre. Po prostu jest tańsza opcja dla nisko zaawansowanych a że lubię sie podzielić tym do czego inni nie mogą dojść to przedstawiam im alternatywe bez przewijania cewek w związku z którą dostaje wiele pytań na maila.
Oczywiście jak pracowałem nad pierwszą edycją ważne dla mnie było CDI bez Aq bo tak mało jeżdżę na WSK ze nie chce mi sie przekładać aq z innego moto na niedzielną przechadzkę tak powstała pierwsza wersja. Druga wersja to awaria modułu w kuzyna moto który okazał sie troszkę drogi a jego motor i tak nie miał opcji odpalenia bez aq:).
Więc co do awaryjności to myśle że będzie to samo co w pierwszej czyli awaryjność zredukowana do minimum. Jak padnie moduł to na pewno dam znać na razie jeszcze działa i myślę ze będzie działał jak w mojej 23letniej Yamaha tez tam mam DC CDI i ciągle oryginalny i działa.
Nie podoba się tansza wersja bez ingerencji w cewki.
Zamontuj sobie droższą opcje z przewijaniem ceki. Jak też się nie podoba.
To jeździj na platynach które też mają swoje plusy. :lol:

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-02-21, 22:34
autor: auriol77
Mam oryginalnie instalację 12V na 4 kable i jak to się ma w kwestii podłączenia ,bo jestem cienki w tych sprawach. Przydałby się przyjaźniejszy schemat.

1.Moduł zapłonowy proponujesz taki jak ze zdjęcia nr3?
2.W przypadku montażu wirnika z royala dalej należy zmienić połączenia cewek?
3. Stacyjka wsk 175 wymaga zastosowania przekaźnika do gaszenia lub ukrytego pstryczka? Przy stacyjce od 125 nie ma problemu?

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-02-21, 23:02
autor: rafalgb
auriol77 pisze:1.Moduł zapłonowy proponujesz taki jak ze zdjęcia nr3?
2.W przypadku montażu wirnika z royala dalej należy zmienić połączenia cewek?
3. Stacyjka wsk 175 wymaga zastosowania przekaźnika do gaszenia lub ukrytego pstryczka? Przy stacyjce od 125 nie ma problemu?
1. moduł musi być DC-CDI i to jest jedyna ważna rzecz aby była spelnina. ja zastosowałem ten i zadziałało.
2.w przypadku wirnika z Royala ja bym zostawił org. połączenie będzie lepsze ładowanie i założył porządną żarówkę H4 na przód
3. nie trzeba stosować dodatkowego przekaźnika

Na schemacie jest cewka zapłonowa odłącz oryginalną cewkę w to miejsce podłączasz moduł DC CDI i to tyle

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-03-26, 11:25
autor: Patyk
Jak takie dc cdi podłączyć do jawy 350. Dodaje schemat, mógłbyś do niego nanieść poprawki jak podłączyć cewki moduł a może dwa moduły trzeba bo dwa cylindry są? Jaki kupić moduł, cewki, impulsator? Możesz podać przykładowe linki z allegro?

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-03-26, 19:21
autor: AndrzejJ
Jak się nie mylę, to trzeba będzie dwa moduły dwie cewki dwa impulsatory jeden target

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-03-26, 22:41
autor: rafalgb
dc cdi jawa.gif
no dwa gary to najlepszy sposób będzie zastosować dwa osobne moduły czujniki i dwie cewki nisko omowne. moduł wg opisu to ten z linku powinien podejść http://allegro.pl/modul-dc-cdi-kymco-2t ... 02896.html.
chociaż ja bym zaryzykował z jednym modułem jednym czujnikiem ale z dwoma targetami i dwoma cewkami nie mam jawy pod rekom wiec nie sprawdzę nie będę kombinował zrobiłem schemat na dwa moduły

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-03-27, 00:03
autor: Patyk
Wielkie dzięki. W najbliższym czasie kupię co trzeba i będę testował z jednym i z dwoma modułami. A jeszcze zapytam czy moduł może być od 4T czy musi być od 2T?

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-03-28, 13:17
autor: raflo87
Świetna inicjatywa Rafał , tylko bedzie problem z modułem i wyprzedzeniem zapłonu.
Ja już kilka modułów DC przerobiłem i żaden nie miał stalego katu. Sprzedawcy w sklepach też nie więdzą jakie parametry ma moduł , czasami nie więdzą czy na 12V czy cewke CDI i wyższe napięcia więc ciężko takich modułów szukać. Należałoby popytać sie gości co siędzą w tym aczkowilek pytałem banana vandyka (jakoś tak:P) z elektrody i też nie uzyskałem odpowiedzi.
Dopiero Muciek ogarnął mi moduł DC ze stałym kątem , wyszło to drozej jak inne moduły ale działa do dzis.
Wszystkie te kupione w sklepie moduły wydalały do : od seba motors jeden do 9500, drugi typowy 2t od audiobasa 8800 , trzeci New Racing CDI 8800.
Dopiero moduł robiony nie miał takich ograniczen i dochodziło do około 12000.
Nie ma się co oszukiwać z modułami , na tym 4T od seba motors miałem zepsute osiągi i w zalezności od ustawienia zapłonu słabą górę lub słaby dół, wyprzedzenie jest tam w jednym takcie przy około 3500-4000rpm o te 35 stopni jak pisze sprzedawca.
Wolałałem jezdzić na module New Racing CDI bo niedawno go obadałem i co najlepsze ma opónienie zapłonu , nieduże ale jak na lampie popatrzyłem to by się zgadzalo, akurat był on dedykowany pod 2T i płaciłem 55zł .
Wiadomo że to wszystko made in china :P wiekszość tych modułów nie domaga na wyższych obrotach lecz do seryjnych wsk to starczy spokojnie.
Przetestowałem też cewkomoduł od gilery AC CDI i dobrze się na nim jezdzi , nie ma żadnych wyprzedzeń.

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-03-28, 20:18
autor: rafalgb
Więc zawsze można ładnie Mucika poprosić i coś zbuduje potencjalnemu chętnemu. Głwnie chodzi o to ze jest jeszcze mniejsza ingeręcja w oryginalność motocykla.
raflo87 pisze:Wolałałem jezdzić na module New Racing CDI bo niedawno go obadałem i co najlepsze ma opónienie zapłonu , nieduże ale jak na lampie popatrzyłem to by się zgadzalo, akurat był on dedykowany pod 2T i płaciłem 55zł

W wakacje po testuje trochę więcej.
Bardziej chodziło mi przekazanie prostoty wykonania CDI dzieki za dodatkowe wyczerpujące informacje do tematu.

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-04-09, 12:33
autor: jannex
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=31433

"Tak proste i tanie ze az żal dziwie sie tyle tu expertow od CDI a nikt na to nie wpadł wszyscy idą na łatwiznę i tylko kopiować potrafią :)
Zadowolenia z jazdy lewa w góre"
Czyżby?

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-04-09, 19:25
autor: rafalgb
jannex pisze:Czyżby?
A jednak tak proste ze inni na to już wpadli szkoda że nie przeczytałem tego prędzej. Gdybyś przedstawił pomysł na tym forum to już miałbym to dawno przetestowane i bym tyle nie błądził bo wiedziałbym o tym prędzej, że tak łatwo można adoptować chiński zapłon.
A jak prace na jakim etapie?? Skończyłeś projekt?jakiś wyczerpujące wskazówki?

Re: DC CDI by Rafalgb bez stykowy dla kazdego Moto i nie ty

: 2014-04-11, 20:27
autor: jannex
Wszystko ok tylko nie mam kostki żeby podpiąć moduł do instalacji, na razie brak czasu. Mi ogólnie nie chce się za bardzo pokazywać czegokolwiek co robię :-P