Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Wojtek » 2009-09-29, 15:35

No właśnie, niech ktoś pokaże jak wyglądają przełączniki od charta bo nie kojarzę.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2009-09-29, 15:49

no to są te co w Perkozie
Tutaj jest przełącznik zespolony od strony rol-gazu:
http://www.allegro.pl/item742066864_cha ... olony.html

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Jarek_kam » 2009-09-29, 17:15

wujcio pisze:no stało by się stało bo przecież przełącznik kierunków jest przymocowany do dźwigni klamki i jest obrócony o 90 stopni.
W sumie można by pokombinować z obsadami klamek od Jawy bo obie chyba mają takie wypusty.
wskocyklista04 jak je zamontujesz to daj znać jak to wyszło :D
O tym to ja dobrze wiem, miałęm na myśli zamienienie klamek.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Wojtek » 2009-09-29, 17:33

wujcio pisze:no to są te co w Perkozie
Tutaj jest przełącznik zespolony od strony rol-gazu:
http://www.allegro.pl/item742066864_cha ... olony.html
To już wolę od Jawy, przynajmniej klamki aluminiowe :)
Strasznie brzydkie te przełączniki. Za grosz w nich klasyki. Do garbatej wsk nie pasuje. Czy w uchwycie klamki hamulca jest jakiś czujnik włączający światło stop?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wskocyklista04 » 2009-09-29, 18:50

tak.
a słyszałem, że w perkozach były też przełączniki nie malowane. To w sumie lepiej by wyglądało jakby zedrzeć ten lakier i wypolerować..

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2009-09-29, 19:11

tak w perkozie były wypolerowane te całe przełączniki no nic trzeba polować na takie cosik :D

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2009-10-07, 18:23

Jeszcze tu dodam zdjęcie najbardziej aktualne mojego sprzętu (co aparat to inny kolor :D):
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a7 ... a98d0.html

Tu mamy już nowe siedzenie, bramę krakowską na zbiorniku oraz zregenerowane tylne amortyzatory (czarne doły).
Siedzenie udało mi się kupić praktycznie nówkę a mianowicie wygląda na to że ktoś obił go nowym pokrowcem (jest strasznie miękki) i nie używał bo nie ma nawet śladu od wgniotów ze zbiornika lub pęknięć od używania :) mam nadzieję że wytrzyma kilka sezonów.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: z-tomek » 2009-11-13, 16:21

Bardzo ładna ''czwórka'' :-) to zawieszenie jak najbardziej tu pasuje. Może by tak dodać górny wydech?
Już wiem na czym będę się wzorował robiąc moją 175 --> chyba że linia tego motocykla jest opatentowana ;)
Gratuluję pięknej WSK na pewno w rzeczywistości wygląda jeszcze lepiej niż na fotkach

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2009-11-13, 16:31

Górny tłumik leży ale w końcu stwierdziłem że górny tłumik nie nadaje się do dłuższej jazdy więc zrezygnowałem z montażu.
Lampa w końcu jest u lakiernika i nareszcie będzie w kolorze reszty blach :)

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Anzel » 2009-11-13, 16:51

Bla bla bla ;D Górny tłumik to poezja,nadaje sportowego sznytu i wspaniale ogrzewa niektóre partie ciała w chłodniejsze dni ;D Zakładaj a szybko się przyzwyczaisz :>
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)


Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: maykii » 2009-11-14, 19:35

Z jakiego powodu masz takie zacieki na tej lampie ? Ale i tak podoba mi się ten Kobuzik ;D
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2009-11-14, 19:47

no nie wiem musiało coś tam kapnąć jak lakiernik malował cóż nie ma co wymagać cudów ;) po założeniu tego nie widać :)
Maykii czepiasz się :PP ważne że mi to pomalował :D

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: maykii » 2009-11-14, 19:51

Ale powiem ci, że z tą czarną lampą na fotkach ładnie wygląda ;D Takie połączenie konsoli i lampy było ładne (oczywiście na fotkach, a fotki nie oddają prawdziwego wyglądu).
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-01-28, 20:36

Mała aktualizacja przed sezonem 2010:
- udało mi się usunąć lakier z manetek charta
- kupiłem nowy: zabierak sprzęgła, wodzik oraz tarczę zmieniacza :) wszystko oczywiście oryginał.
- zdobyłem prowadnice linki do charta (montowaną w manetki)
- Alien podarował mi wałek pośredni 16z w idealnym stanie :)
- do kompletu kupiłem wałek zdawczy 26z w dobrym stanie

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0b ... 53f74.html

Jak widać na foto usunąłem lakier z przełączników zespolonych specjalnym środkiem do usuwania lakierów (żel) bardzo ładnie zeszło.
Przełączniki już mam praktycznie kompletne brakuje mi tylko kompletnego rollgazu ale będę to kupował u Wronki bo ma nówkę (mi brakuje tego podwieszenia linki)
Pod spodem w niebieskim pudełku widać wnętrzności przełączników :)

Planuje przed tym sezonem poprawić skrzynię jest to kwestia wygody ponieważ w trasy zwykła kobuzowa się nie sprawdza, przy okazji chcę większość trybów wsadzić nowych oryginalnych które planuje kupić w skuterze :)
Dodatkowo będę również zmieniał sprzęgło na nowe - kosz, przekładki, tarcze zębatki od kopniaka itp

Jestem zadowolony bo udało mi się w miarę tanio kupić nową oryginalną tarczę zmieniacza która jest praktycznie niemożliwa do kupienia w wersji oryginalnej a tym bardziej jako podróbka, najczęściej wyrabiają się rowki prowadzące wodziki oraz zapadki wałka zmieniacza, dodatkowo dzięki uprzejmości Aliena dostałem wałek pośredni 16z który jest ciężki do dostania ;/ sprawa wygląda lepiej z wałkiem zdawczym ale ja stawiam na oryginał więc kupiłem używkę w dobrym stanie (zęby ok gwint również muszę tylko sprawdzić czy wewnętrzna tulejka nie ma zbyt dużego luzu) myślę że powinno chodzić :)

Mam cichą nadzieję że do lipca uda mi się to wszystko złożyć i wyjadę maszyną już na nowej skrzyni i z nowym osprzętem kierownicy :)

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Maciek » 2010-01-28, 22:29

No jeszcze jeszcze troche i będzie Perkoz :) Zastawiasz przełącznik surowe czy polerka?
Ogólnie bardzo podoba mi sie Twój Kobuz

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Stary » 2010-01-28, 22:32

wujcio pisze:Mam cichą nadzieję że do lipca uda mi się to wszystko złożyć i wyjadę maszyną już na nowej skrzyni i z nowym osprzętem kierownicy :)
Ty nie masz mieć nadziei, Ty masz to zrobić do Lipca -> jedziemy w Bieszczady, pamiętaj.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-01-28, 22:46

heh no oczywiście że te działania mają na celu przygotowanie do wyjazdu w Bieszczady :D

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Wężu » 2010-01-29, 10:51

Jak dla mnie możecie nawet pojechać w Himalaje, ale na Świdniku macie być!
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-01-30, 17:08

znalazłem chwilę czasu i zrobiłem krótkie podsumowanie mojego remontu do dzisiejszego dnia zamieszczam mały kosztorys:
  • zawieszenie KOS (2 kompletne lagi): 180 zł
    błotnik przedni płytki KOS (komplet w bd stanie): 90zł
    błotnik tylni płytki: 43zł
    2x gumy i cybanty kierownicy: 30zł
    akumulator: 70zł
    Manetki Simson: 16zł
    cięgno hamulca tylnego: 8zł
    Stacyjka: 19zł
    Kluczyki stacyjki (2szt): 8zł
    Guma startera i biegów: 5zł
    Gumy stopek (4 szt) 16zł
    Zębatka tylnego koła: 44zł
    łańcuch napędowy: 30zł + koszt przesyłki za towary kupione u wronki: 15zł
    Guma łącząca filtr i gaźnik: 5zł
    Stopka centralna: 30zł
    Koło przednie WSK Chrom: 60zł
    koło tylne chrom: 40 zł
    Kierownica S1: 100zł
    Dźwignia hamulca przedniego (z nadlewem na przełącznik kierunków): 20zł
    Szprychy: 20zł
    Amortyzatory tylne nowy chrom: 115zł
    Metalowy boczek (prawy): 30zł
    Okładziny hamulcowe nowe PRL (2szt): 20zł
    Linka licznika dłuższa KOS: 10zł
    konsola: 40zł
    uchwyty lampy: 30zł
    Gumy na bak 20zł
    Manetki Chart: 45zł
    części do manetek: 22zł
    półki KOS + szprychy KOS + uchwyt pasażera: 85zł
    Koło KOS: 40zł
    dętka tylnego koła: 25zł
    Malowanie proszkowe ramy: 200zł
    Malowanie u lakiernika z lakierem: 180zł
    Cynkowanie: 50zł
    Zakupy w Skuter-dębica: różne detale 200zł
    wałek zdawczy 26z: 22zł
    zmieniacz biegów: 39zł
suma: 2000zł
należy przyjąć że końcowa kwota jest ponad 2000 zł bo na pewno o paru rzeczach zapomniałem i na ten sezon sporo rzeczy planuje dokupić :)
Ceny są wraz z przesyłka lub orientacyjnie straconym paliwem.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości