
Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Kosztorys musi być 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
idę śladami mistrza :p
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
hehehe jak bym chodził Twoimi śladami Wężu to nie wiem co by ze mną mogło się stać 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Hmm..pewnie miałbyś złamany tylny błotnik od stawiania na kołowujcio pisze:hehehe jak bym chodził Twoimi śladami Wężu to nie wiem co by ze mną mogło się stać

- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
nie ale kupe motorów każdy rozebrany i mało wyremontowanych
a tak na serio to wójcio powdziwiam cię ja miałem mało kasy na remont autko mnie troszkę zezarło ale to trudno za niedługo dokończe b1 to zaprezentuje
a kolega dziś mi powiedział że zna ludzi co cynkują po 2,50zł za kg części opłaca się ??? sorki za mały off top



a kolega dziś mi powiedział że zna ludzi co cynkują po 2,50zł za kg części opłaca się ??? sorki za mały off top
Ekipa Południe®
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
co do cynkowania to wyszło około 10 zł za 1 kg możliwe że to przez to że część rzeczy była cynkowana podwieszkowo i zanurzeniowo czy jakoś tak i ta opcja zawieszkowa jest sporo droższa, kwotę cynkowania podałem z szacowanym dojazdem do cynkowni.
Ogólnie jestem zadowolony z tych cynków
Cynkowanie ogólnie jest tanie
więc wcale się nie dziwię że ktoś u CIebie może robić to za 2.50 ja robiłem to w dużej firmie - Nycz więc oni też swoje ceny napewno mają wysokie.
Ogólnie jestem zadowolony z tych cynków

Cynkowanie ogólnie jest tanie

- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
acha dzięki wielkie za info a powiedz mi czy ty czyściłeś części czy oni to zrobili ???
jak naprawde będzie tak tanio to ja pół motora wycynkuje
bo na chrom mnie nie stac to ocynkiem bym się troszkę zadowolił
jak naprawde będzie tak tanio to ja pół motora wycynkuje

Ekipa Południe®
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
oczywiście musisz to przygotować najlepiej tak aby nie było dużych wżerów i rdzy, oni tam nie czyszczą wrzucają do wanny i samo się robi niestety ;/
Ocynk po wypolerowaniu wygląda ładnie zapytaj Aliena
Ocynk po wypolerowaniu wygląda ładnie zapytaj Aliena

- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
przeglądałem właśnie fotki twojego kobuza i właśnie ładnie masz to w nim zrobione
Ekipa Południe®
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
najlepiej wyszły elementy które były w idealnym stanie bez wżerów.
Szprychy od Kosa wyszły jak nówki z Niklu
albo chromie 
Szprychy od Kosa wyszły jak nówki z Niklu


- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Da się jeszcze lepiej...tylko Grzesiu jest leniwy i sobie nie wypolerował takich np. mocowań lampywłaśnie ładnie masz to w nim zrobione

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
fakt nie polerowałem moich cynków
nie to że byłem leniwy tylko po pierwsze nie wiedziałem że można to polerować a po drugie nie było czasu na to;)

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Bardziej mi chodziło o polerowanie PRZED galwanizacją
im lepszą (bardziej gładką) powierzchnię wtedy uzyskamy, tym lepsze efekty da późniejsza polerka. Dobra, lecę pisać egzamin! 


- sismon
- Posty: 338
- Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
- GG: 1514345
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
ja tam nigdy nic nie czyszczę przed cynkowaniem, nawet baba w galwanizerii powiedziała ze tam sa kwasy ro wszystko wyżrą, u mnie cynkowanie jest około 2 zł za 1 KG a i tak sie płaci na oko tam np za cała skrzynkę rupieci 30zł, ostatnio cynkowąłem sporo nawet filtry powietrza bo nie chciało mi sięe ich czyscic ani malować i super wyszły, teraz zastanawiam sie jak by wyszły pocynkowane obrecze kół
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Pokaż zdjęcie tego filtra (rozumiem że chodzi o puszkę filtra). Z doświadczenia widzę że źle przygotowany element po cynkowaniu wygląda brzydko.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
tak wygląda ocynk na powierzchni z wżerami przygotowanej oczywiście (zdjęcie od Aliena mam nadzieje że się nie obrazi na mnie)
http://img706.imageshack.us/img706/5318/sta76296.jpg
Te rzeczy które od Ciebie kupiłem Sismon to straszna fuszerka rdza jest pod Tym ocynkiem a nie piękna powierzchnia ;p więc nie ściemniaj że to ***zajeb*** wyszło bez czyszczenia
mowa o prętach podstawek na nogi albo szprychy do kosa
http://img706.imageshack.us/img706/5318/sta76296.jpg
Te rzeczy które od Ciebie kupiłem Sismon to straszna fuszerka rdza jest pod Tym ocynkiem a nie piękna powierzchnia ;p więc nie ściemniaj że to ***zajeb*** wyszło bez czyszczenia

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Oczywiście , ze nie - to jest przecież pro publico bono(zdjęcie od Aliena mam nadzieje że się nie obrazi na mnie)

Teraz niech się każdy zastanowi czy warto przygotować powierzchnie czy też nie...No chyba że idzie stricte na handel, ale wtedy to współczuje kupującymTe rzeczy które od Ciebie kupiłem Sismon to straszna fuszerka rdza jest pod Tym ocynkiem a nie piękna powierzchnia ;p więc nie ściemniaj że to ******zajeb******ście wyszło bez czyszczeniamowa o prętach podstawek na nogi albo szprychy do kosa

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Mała aktualizacja w moim temacie 
Co się wydarzyło do dziś
1. zamontowany został alternator z RE (przejechałem na nim już ponad 400 km)
2. Zamontowane i podłączone przełączniki z charta
3. Udało mi się zbudować regulator do prądnicy RE bo niestety przez pomyłkę kupiłem niekompletny ;/
4. Przygotowania do zmiany cyferblatu w liczniku.
5. Kupiłem przednią oponę Heidenau K45 18"x 2.75 - koło również zostało wyważone na specjalnej wyważarce do kół motocyklowych
Oto fotki poniżej (niestety przez pogodę musiałem robić fotki w garażu ;/):
tak prezentuje się motorek teraz:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f1 ... f0f22.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80f ... f91e2.html
Przełączniki z bliska (nie polerowałem ich jakoś specjalnie nie zdążyłem wymienić jednej śrubki od naciągu i nie wypolerowałem samych klamek:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f9 ... 7c1ce.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6a ... ec643.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/85f ... 82df3.html
Regulator wygląda obecnie w ten sposób wymaga jeszcze dopracowania (zamierzam zlać go żywicą)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ff ... 8eb11.html
Przygotowałem również cyferblat kolorystycznie przed montażem mam nadzieję że kolorystyka jest dobrana w miarę przyzwoicie
:
Wielkie dzięki dla Brata

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e54 ... e606d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/724 ... 1500a.html
Nie zmieniałem ramki reflektora na chromowany wraz z oryginalnym szkłem bo testowałem czy prądnica poradzi sobie z taką żarówką.
Okazało się że akumulator pięknie się ładuje na tej prądnicy.
Niestety z powodu pomyłki przy zakupach w Indiach jeździłem bez regulatora bo to co kupiłem nie działało (wszystko sprawne tylko nie wiem jak to podłączyć brakuje drugiej części z kompletu)
Regulator który zbudowałem działa naprawdę świetnie testowałem go i napięcie nie przekracza 13.7V z przodu mam zamontowaną żarówkę 60W/55W.
schemat regulatora znaleziony został tutaj: http://obrazki.elektroda.net/62_1268558745.png
Dzięki Soldyy za pomoc w znalezieniu schematu i w budowie układu
Niestety regulator ma jeden minus ponieważ nie ma mechanizmu zabezpieczającego przed rozładowywaniem akumulatora i trzeba dodać jakiś przekaźnik włączający regulator kiedy prądnica pracuje.
Pogoda nie jest zbyt sprzyjająca jeździe na motorze więc wziąłem się za drobne poprawki na które nie miałem wcześniej czasu.

Co się wydarzyło do dziś

1. zamontowany został alternator z RE (przejechałem na nim już ponad 400 km)
2. Zamontowane i podłączone przełączniki z charta
3. Udało mi się zbudować regulator do prądnicy RE bo niestety przez pomyłkę kupiłem niekompletny ;/
4. Przygotowania do zmiany cyferblatu w liczniku.
5. Kupiłem przednią oponę Heidenau K45 18"x 2.75 - koło również zostało wyważone na specjalnej wyważarce do kół motocyklowych
Oto fotki poniżej (niestety przez pogodę musiałem robić fotki w garażu ;/):
tak prezentuje się motorek teraz:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f1 ... f0f22.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80f ... f91e2.html
Przełączniki z bliska (nie polerowałem ich jakoś specjalnie nie zdążyłem wymienić jednej śrubki od naciągu i nie wypolerowałem samych klamek:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f9 ... 7c1ce.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6a ... ec643.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/85f ... 82df3.html
Regulator wygląda obecnie w ten sposób wymaga jeszcze dopracowania (zamierzam zlać go żywicą)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ff ... 8eb11.html
Przygotowałem również cyferblat kolorystycznie przed montażem mam nadzieję że kolorystyka jest dobrana w miarę przyzwoicie

Wielkie dzięki dla Brata

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e54 ... e606d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/724 ... 1500a.html
Nie zmieniałem ramki reflektora na chromowany wraz z oryginalnym szkłem bo testowałem czy prądnica poradzi sobie z taką żarówką.
Okazało się że akumulator pięknie się ładuje na tej prądnicy.
Niestety z powodu pomyłki przy zakupach w Indiach jeździłem bez regulatora bo to co kupiłem nie działało (wszystko sprawne tylko nie wiem jak to podłączyć brakuje drugiej części z kompletu)
Regulator który zbudowałem działa naprawdę świetnie testowałem go i napięcie nie przekracza 13.7V z przodu mam zamontowaną żarówkę 60W/55W.
schemat regulatora znaleziony został tutaj: http://obrazki.elektroda.net/62_1268558745.png
Dzięki Soldyy za pomoc w znalezieniu schematu i w budowie układu

Niestety regulator ma jeden minus ponieważ nie ma mechanizmu zabezpieczającego przed rozładowywaniem akumulatora i trzeba dodać jakiś przekaźnik włączający regulator kiedy prądnica pracuje.
Pogoda nie jest zbyt sprzyjająca jeździe na motorze więc wziąłem się za drobne poprawki na które nie miałem wcześniej czasu.
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Pokaż zdjęcie ciężarków po wyważeniu koła. Gdzie je umieściłeś? Wyważałeś statycznie czy dynamicznie?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości