WSK M06B3 Bąk 125
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Piękny bączek,czekamy na efekt końcowy.
- mistrzunioss
- Posty: 331
- Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska - Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Witam prace powoli ale cały czas do przodu
Cylinder wysłany do szlifu
Do Pana Henryka z Iławy
Małe zakupy

Cylinder wysłany do szlifu

Do Pana Henryka z Iławy
Małe zakupy

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Jakie łożyska kupowałeś? Polskie?
- Harnaś
- Posty: 48
- Rejestracja: 2013-01-07, 08:53
- GG: 13367811
- Moje maszyny: Wsk 125/ Wsk 175/mz etz 300
- Lokalizacja: Mokrany Stare
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Igiełka
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Masz rację nie zauważyłemSzymon1998 pisze:Na zdjęciu przecież wyraźnie widać,że to FAGpeter125-175 pisze:Jakie łożyska kupowałeś? Polskie?.On raczej nie jest Polski.

- mistrzunioss
- Posty: 331
- Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska - Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Dręczy mnie jeszcze jedna rzecz w myślach czy wszystkie łożyska dawać z luzem c3 czy tylko do skrzyni korbowej?
Zawsze można by zamienić.

Zawsze można by zamienić.

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Zajrzyj do katalogu oznaczeń, ja dawałem chyba C3. Nie ma co się rozwodzić nad takimi pierdołami w silniku, bo i tak zazwyczaj wszystko jest wyrrrrr... zużyte
.

-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2012-08-16, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Rozwalają mnie opinie pseudo mechaników którzy tak jak tu dają łożyska C3 bo takie będą lepsze niż zwykłe, nie wiedząc nawet co to znaczy i po co się takie stosuje....
Może trochę rozjaśnię, pewnie nie jeden z Was po założeniu zwykłych łożysk na wał i rozebraniu silnika po stosunkowy niewielkim przebiegu zastanawiał się dlaczego nowe łożyska już mają luz...
Ano mają luz bo łożysko rozgrzewając się zwiększa swoje wymiary i łożysko zwyczajnie się zaciera ale nie na tyle mocno by zatrzymać wał ale wystarczająco by się zużyć i mieć luz po ostygnięciu.
Czyli stosując łożyska C3 zapewniamy odpowiednią tolerancje na ich rozszerzanie przez co po rozgrzaniu pracują bez luzu ale i bez zacierania, co przekłada się na dłuższa żywotność.
Wnioski: łożyska z "luzem" stosujemy tam gdzie panują duże obroty lub sama wysoka temperatura.
Czy jest sens zakładania ich do skrzyni?
Ja nie widzę żadnego.
Stolarze to niech lepiej krzesła robią,
A piekarze chleb pieką!
Bez urazy oczywiście
Może trochę rozjaśnię, pewnie nie jeden z Was po założeniu zwykłych łożysk na wał i rozebraniu silnika po stosunkowy niewielkim przebiegu zastanawiał się dlaczego nowe łożyska już mają luz...
Ano mają luz bo łożysko rozgrzewając się zwiększa swoje wymiary i łożysko zwyczajnie się zaciera ale nie na tyle mocno by zatrzymać wał ale wystarczająco by się zużyć i mieć luz po ostygnięciu.
Czyli stosując łożyska C3 zapewniamy odpowiednią tolerancje na ich rozszerzanie przez co po rozgrzaniu pracują bez luzu ale i bez zacierania, co przekłada się na dłuższa żywotność.
Wnioski: łożyska z "luzem" stosujemy tam gdzie panują duże obroty lub sama wysoka temperatura.
Czy jest sens zakładania ich do skrzyni?
Ja nie widzę żadnego.
Stolarze to niech lepiej krzesła robią,
A piekarze chleb pieką!
Bez urazy oczywiście

- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
No nie wiem kolego czy chciałeś wiedzą zabłysnąć czy coś,ale tu nikt nie wykazał żadnego "braku pojęcia" na temat stosowania łożysk z luzem w silniku a napewno nikt nie pisał że nie wie po co sie je stosuje. Zastosowanie łożysk z luzem do skrzyni biegów nie zaszkodzi i raczej nie pomoże,wiec obojętnie jakie zastosujemy,będą one spełniały swoje zadanie.
Pozatym bączek ładny,a nawet bardzo ładny
Jak tak sie koledzy będą czepiać o szczegóły jak to zwykle bywa,to uwierz że to pomaga w stopniu oryginalności moto i będziesz miał ładną karuzele do śmigania 
Pozatym bączek ładny,a nawet bardzo ładny


Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
czarekmbx - no naprawdę super zabłysnąłeś 
Szkoda, że nie wpadłeś na to, że łożysko kosza sprzęgła również się nagrzewa bo cały silnik się grzeje
Więc osobiście też wrzucałbym tam C3

Szkoda, że nie wpadłeś na to, że łożysko kosza sprzęgła również się nagrzewa bo cały silnik się grzeje

Więc osobiście też wrzucałbym tam C3

-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Renowacja pierwsza klasa
trzymam kciuki i czekam na efekt końcowy
O łożyskach się nie wypowiem bo nie ma sensu koledze w temacie robić bałaganu

O łożyskach się nie wypowiem bo nie ma sensu koledze w temacie robić bałaganu
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Pierdola to Ty jestesNie ma co się rozwodzić nad takimi pierdołami w silniku, bo i tak zazwyczaj wszystko jest wyrrrrr... zużyte.

Dorzuce 3 grosze zeby skomplikowac. Jak czop/gniazdo sa luzne i przykladowo montujemy na klej to luz fabryczny lozyska i tak trafia ch*j. Katalog prawi o luzie C6


-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2012-08-16, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Dzięki dzięki, nie musicie mi się kłaniać
Ktoś kto się zastanawia czy łożyska z luzem dać do skrzyni czy na wał jest wystarczającym stwierdzeniem że nie ma pojęcia.
Do skrzyni czy pod koszt sprzęgłowy luz C3 to przerost formy nad treścią tak jak już mówiłem, tam nie ma takich temperatur by było uzasadnione ich stosowanie.
Nie wiem co ma luz łożyska do oprawiania go na klej w gnieździe czy na czopie
Tak jak pisałem na początku, nie chciałem nikogo obrażać bo forum to nie miejsce pod budką z piwem.
Przekazuje tylko moje uwagi do których każdy może sobie podejść z dystansem.

Ktoś kto się zastanawia czy łożyska z luzem dać do skrzyni czy na wał jest wystarczającym stwierdzeniem że nie ma pojęcia.
Do skrzyni czy pod koszt sprzęgłowy luz C3 to przerost formy nad treścią tak jak już mówiłem, tam nie ma takich temperatur by było uzasadnione ich stosowanie.
Nie wiem co ma luz łożyska do oprawiania go na klej w gnieździe czy na czopie

Tak jak pisałem na początku, nie chciałem nikogo obrażać bo forum to nie miejsce pod budką z piwem.
Przekazuje tylko moje uwagi do których każdy może sobie podejść z dystansem.
- mistrzunioss
- Posty: 331
- Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska - Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Powiem tak ja stosuje c3 według mnie będzie lepiej bo cały silnik się rozgrzewa, a czarekmbx w swojej wsk zastosuj jakie chcesz, ciekawe jakie ty masz pojecie na temat mechanik skoro umiesz tylko mówić a nic nie przedstawiasz na temat twoich maszyn, pewnie ich nie masz i dlatego tak piszesz. A ja wolę się zapytać kolegów z forum niż później myśleć czy jest dobrze. Jak składać to raz a dobrze a nie że później rozbierać i znowu to samo. Widziałem ze audiobas też stosował wszystko z luzem i nie miał żadnych problemów ze skrzynią.
Wkrótce dodam fotki z postępów i kompletowania części
Wkrótce dodam fotki z postępów i kompletowania części

-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2012-01-29, 23:17
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk;)
- Lokalizacja: Ciążeń / Słupca
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Witam. Widze ze zakupiłes mase uszczelniajaca dirco,zlozylem na nia kiedys silnik od skutera i 2 silniki od wsk,nie polecam,w kontakcie z benzyna robia sie straszne kluchy i odlatuja.to sie nadaje to miski olejowej np w vw ale nie polecam do silnika wsk.
- mistrzunioss
- Posty: 331
- Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska - Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Ja do uszczelnienia użyłem masy dirko+ uszczelki z klingierytu.szuba pisze:Witam. Widze ze zakupiłes mase uszczelniajaca dirco,zlozylem na nia kiedys silnik od skutera i 2 silniki od wsk,nie polecam,w kontakcie z benzyna robia sie straszne kluchy i odlatuja.to sie nadaje to miski olejowej np w vw ale nie polecam do silnika wsk.
Długo nic nie dodawałem ale jestem na etapie składania silnika

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Emblematy na zbiorniku zostają tak jak teraz, czy będziesz jeszcze z nimi coś robił?
- mistrzunioss
- Posty: 331
- Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska - Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
No nie wiem właśnie muszę jakieś nierdzewne śrubki kupić i może na czarno przemaluje ale na razie tak zostaje musze ogarnąc inne sprawy a później będę dopieszczał detale.pawel15 pisze:Emblematy na zbiorniku zostają tak jak teraz, czy będziesz jeszcze z nimi coś robił?

-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-01-20, 23:00
- GG: 0
- Moje maszyny: Minsk 125 TYP 400A
- Lokalizacja: Chorzelów koło Mielca
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
czym dokładnie malowałeś ten bak ?? bazą czy akrylem ?? naprawdę super kolor i jaki jest to numer ?
- mistrzunioss
- Posty: 331
- Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska - Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Akryl ral 2004.adrian9327 pisze:czym dokładnie malowałeś ten bak ?? bazą czy akrylem ?? naprawdę super kolor i jaki jest to numer ?
W końcu złożyłem silnik ;p
Silnik w pełni nie wyregulowany jeszcze
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vYoAGLum ... e=youtu.be[/youtube]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości