WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Halski » 2014-02-06, 23:59

To ile ten "luz" powinien wynosić?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Muciek » 2014-02-07, 00:09

Halski pisze:To ile ten "luz" powinien wynosić?
Dobre pytanie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Szymon_1998 » 2014-02-07, 00:27

Dajcie spokój, będzie chodzić. :) Kiedyś rozbierałem silnik i miał na serio koks luz w skrzyni i przed rozbieraniem wszystko git chodziło,jednak,gdy to zobaczyłem to wszystko zostało ogarnięte. ;)
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 221
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Kermit » 2014-02-07, 00:35

I co z tego, że git chodziło skoro nie wiadomo jak długo. Jeśli ma się rozebrany silnik to można poświęcić jeszcze trochę czasu, żeby dopracować takie szczegóły.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-07, 10:36

Na razie zostawiam, połówki są już złożone, jak cos to pomecze sie jak Audio. Nie przewiduję tego jednak. Jak będé jednak musiał z pewnością o tym wspomnę.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-07, 21:28

Czy wiecie może czy występują dwie różne długości tulei kosza? Ile po osadzeniu kosz powinien mieć luzu na niej ( przesuwnie ), u mnie wychodzi jakieś 2mm sądzę, że to za dużo. Mam inną tuleję ( używaną ) i tam jest około 0,5mm luzu.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-02-08, 17:07

2mm za dużo..
Ile hmm ja tak minimalnie dałem..
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Szymon_1998 » 2014-02-08, 17:40

U mnie również nie ma luzów na koszu. :) Musisz to zdystansować raczej. ;)
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-08, 21:48

AudioBas pisze:2mm za dużo..
Ile hmm ja tak minimalnie dałem..
Poniżej 1mm będzie OK ? jak dystansować ? Szlifować ?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-02-09, 14:02

Ja szlifowałem papierem sciernym na szkle :)
Jak masz tokarkę to na tokarce :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Matej » 2014-02-09, 14:19

pod kosz daje sie podkładki dystansujące swojego czasu były na allegro :D

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-09, 23:08

Matej pisze:pod kosz daje sie podkładki dystansujące swojego czasu były na allegro :D
Nie mówisz o podkładce, która oddziela kosz od łożyska? Ona bowiem dystansuje kosz od łożyska, aby ustalić osiowość pracy łańcucha względem małej zębatki.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: zmyngut » 2014-02-10, 00:52

Tylko ta jedna podkładka czasami nie wystarcza co łatwo jest sprawdzić. Można nie dystansować- ale albo łańcuch zje zębatki albo się zwyczajnie z czasem rozlezie i kłopot gotowy.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-10, 09:36

To oczywiście jest poza dyskusją. Osiowanie to rzecz, którą należy zrobić, mowa jest o zachowaniu luzu kosza na tulei. Skrócę jednak tuleję jak Audio mówi, zachowam między 0,5 a 1mm luzu.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-11, 21:56

Matej pisze:pod kosz daje sie podkładki dystansujące swojego czasu były na allegro :D
Dziś oglądając kwestię kosza zrozumiałem o co Ci chodzi z tą podkładką :) Dzięki :D

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-24, 18:55

Mały update.

Silnik w sumie złożony.

Problemy:

Wał nie osadził się idealnie na środku. Co nie przeszkodzi w pracy tłoka. Bardziej mnie martwi łożysko, które jest minimalnie wysunięte z gniazda. Mam nadzieję, że nie będzie miało większego wpływu na szybsze wybicie gniazda łożyska. Mam nadzieję. Ciekawi mnie również jak będzie sprawa się miała co do krążenia mieszanki.

Drugi problem to nie do końca łańcuszek w osi. Przymierzając całość miałem nadzieję, że się osadzi głębiej, ale już to zostawiłem. Łańcuszek dość napięty co mnie dziwi. Szybko jednak pewnie złapie luz :) więc OK. Łańcuszek Favorit - czeski.

Trzeci problem. Zerwany gwint misce olejowej w miejscu śruby kontrolnej poziom oleju. O ile nie martwi mnie ewentualny brak możliwości sprawdzania, bo mam śrubę wlewową oleju z bagnetem. O tyle mam problem z tym co ja mam z tym zrobić. Bowiem zerwałem go już po złożeniu. Nie chcę tego z powrotem rozbebeszać. Co radzicie ? Przegwintować ? Zakleić ? Może spirala ?

Góra też złożona, Kanały wypolerowane, wady styków usunięte. Pierścienie Primowskie założone. Segery jak Bóg przykazał również.

Jak tylko możecie to proszę o poradę co mam głównie z gwintem zrobić nie odkręcając miski olejowej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-03-11, 23:33

Plastiki powoli wracają od lakiernika, dziś przyczepiłem z powrotem oznaczenie pojemności. Zgrzeję tylko lutownicą i będzie jak nowe :) Jak wróci wszystko zrobię więcej zdjęć :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Savier » 2014-03-11, 23:39

Super wygląda :D. A zdjęcia silnika... mniam :-) .

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-03-11, 23:43

Zobaczymy czy tak samo będzie się sprawować ;)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-03-14, 10:05

Co tak cicho tutaj?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości