Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
-
jokerhit
- Posty: 119
- Rejestracja: 2012-02-25, 16:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek
Wsk kos
Wsk M21W2 x2
Komar 2350
Motorynka Romet
- Lokalizacja: Mielec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jokerhit » 2013-01-09, 20:02
ten bak jest raczej w porządku ... nie jestem pewien co do rodzaju emblematów, dlatego nie chcę się bezwiednio udzielać
pozdro

-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2013-01-09, 20:07
Bak jest ok. :->
-
tomini
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomini » 2013-01-09, 20:50
Porównałem oba baki faktycznie pierwotny jest wezszy:
13.jpg
Do tego okazało się że jest w lepszym stanie
co do emblematow to modele z konca rocznika mialy je wklejane i tego sie trzymam

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 02:42 przez
tomini, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2013-01-09, 21:10
Masz rację, wklejane WSK z gumowymi obwódkami

-
tomini
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomini » 2013-01-09, 21:16
Teraz pytanie za 100 pkt potrzebuję kolory najlepiej "ral" blotników i półek ponieważ półki mają taką fajną powłoke i chce ją odtworzyć ^^
Ostatnio zmieniony 2013-01-09, 21:19 przez
tomini, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2013-01-09, 21:19
Powłoki oddaj do anody.
Błotniki 9002

-
tomini
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomini » 2013-01-09, 21:20
poważnie te półki były anodowane ?
-
tomini
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomini » 2013-01-09, 21:30
to teraz koledzy jaka to powłoka anody II ? twarda i jaki konkretnie kolor bo nie wiem jak mam się za to zabrać tak szczerze
-
tomini
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomini » 2013-01-09, 21:39
No nie ja wlasnie siedze troszke w anodowaniu i mam do wyboru kolory najlepsze jest to ze ten proszek to normalny pigment
-
tomini
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomini » 2013-01-11, 22:36
Zdobyłem siedzenie z przetłoczeniem za 100 zł w dobrym stanie .Odrazu idzie do tapicera ,najlepszego jakiego znam mysle ze bedzie jak nowe .Opłacało sie?
14.jpg
Dodatkowo komplet klamek ze wszystkim oryginalne srubki z tulejkami itp . :
15.jpg
i wytoczona tulejka do przykręcenia kranika w baku ponieważ stary sie ukręcił i trzeba wspawac nowy
:
16.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
tomini
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomini » 2013-01-12, 16:33
Ponieważ jestem fanem chromu postanowiłem półke licznika pochromować ,jest już oczyszczona niebawem dam zdjęcia .Dodatkowo w poniedziałek poleci scansol w ruch na rame i błotniki i sruu do malowania proszkowego .
-
bear
Post
autor: bear » 2013-01-12, 16:55
Nie wiem czy uzywanie scansola jest bardziej profesionalne od piaskowania ;/ Aczkowiel ciekaw jestem czy scansol poradzi sobie z rama
-
tomini
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomini » 2013-01-12, 17:13
Uzywam postów by cos w temacie sie działo co do scansolu możesz spojrzec na bak jak zostal wyczyszczony .Scansolem czyscilem juz kilka motocykli i czyści do gołej blachy .Co do piaskowania staram sie ciąc koszty a gdy sciagne lakier gramatura bedzie taka jak w oryginale
w tym motocyklu sciągniety był lakier cały do gołej blachy :
kad3.jpg
kad2.jpg
kad1.jpg
Jest to pierwszy mój odremontowany motocykl
Szymon możesz spojrzec na silnik jak ma wygladać polerka

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
bear
Post
autor: bear » 2013-01-12, 18:51
Profesjonalizm ni jak ma sie do uzywania scansola. Wiec nazwa tematu nie jest zbyt odpowiednia. Scansolem to sobie mozna usunac farbe z drzwi a nie z motoru do lakierowania. Piaskowanie ma to do siebie ze usuwa rdze, wygladza powierzchnie i tworzy odpowiednia szorstkosc do malowania czego nigdy chemia nie uzyskasz.
-
Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Łukasz S. » 2013-01-12, 19:02

Przeczytałem 3 razy Twoj post, bear, i nie mogę przestać się śmiać, zaprezentuj może lepiej swoją pracę? Skoro kolega tomini ściągnął starą powłokę i ma gołą blachę to czego tu się czepiać? Szorstkość?

Zawsze można przematowić, po piaskowaniu tak samo powinno się to robić, więc...
-
tomini
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomini » 2013-01-12, 19:25
bear co ty pierniczysz o szorstkości powloka musi byc gładka do malowania bo inaczej to ci baranek wyjdzie
-
jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jjaworskyy » 2013-01-12, 19:41
Chciał bym wyrazić swoją opinie

Jeśli chodzi o scansol to mój brat zajmuje się renowacją mebli i używa go do pozbycia się starej powłoki (lakier), i jest to bardzo mozolna robota. Smarowanie, czekanie aż zacznie działać i skrobanie. Kiedyś czyściliśmy kratę od starych drzwi i powiem że się poddaliśmy i oddaliśmy do piachowania bo poprostu szkoda było na to czasu, zreszta nie wybierze się wszystkiego dokładnie. Ale jeśli masz dużo czasu oraz cierpliwości a funduszy brak to pozostaje mi tylko Ci życzyć powodzenia

-
bear
Post
autor: bear » 2013-01-12, 19:45
Piaskowanie - proces technologiczny polegający na czyszczeniu lub kształtowaniu dowolnej powierzchni materiałem ściernym w strumieniu sprężonego powietrza, ewentualnie cieczy.
Efekt piaskowania jest podobny do szlifowania, jednak czyszczona powierzchnia jest równiejsza i uzyskuje wymaganą do malowania szorstkość, a także nie ma problemów z czyszczeniem trudno dostępnych rogów lub zakrzywień.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Piaskowanie_(technologia)
Ja nie mowie o zadnych baranku ale nie ma opcji aby zedrzec do golej i czysciutkiej blachy farby scansolem...
Chcesz to rob scansolem, twoja sprawa ja tylko wyrazilem swoje zdanie i twierdze ze to nie jest zbyt dobry pomysl bo tu rowniez rozchodzi sie o rdze i inne czynniki
-
Rafal82r70r
- Posty: 74
- Rejestracja: 2010-11-01, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK mo6 B3 82r. WSK mo6 B1 70r.
Jawa Ts 350 89r
- Lokalizacja: Gostyń w wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Rafal82r70r » 2013-01-12, 20:18
Reszczki farby i rdzę z którą dajmy na to że nie poradziłby sobie scansol można zawsze usunąć mechanicznie.A niewątpliwym plusem używania tego środku jest to że nie narusza on ani trochę metalu -podczas piaskowania niby znikomie ale jednak ściera się niewielka warstwa metalu np. gdy będziemy kilkukrotnie ścierać farbę z błotnika piaskując go to w końcu nic z niego nie zostanie a scansolu możemy używać do woli a błotnik wciąż będzie miał tą samą grubość. Myślę że kolega stara się bardzo dobrze oczyścić wszystkie elementy i nazywanie jego pracy nieprofesjonalną jest raczej niestosowne.
-
tomini
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomini » 2013-01-12, 21:53
Wszyscy z was mówią że scansol nie daje efektu ale prawda jest taka że gdybym go nie używał na innych motocyklach to bym nie pisał że i na wsce go użyje dlatego znam jego możliwosci .Piaskowanie u mnie jest w tej samej cenie co proszkowanie więc nie wiem czy lepiej opłaca mi sie użyc scansolu za 35 zł i oczyscic błotniki i rame czy wydac 150 zł by uzyskac ten sam efekt .Oczywiście po wyczyszczeniu dam zdjęcia ramy i błotnikow i zobaczycie czy warto było czy nie

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości