
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Co do Ursusa To Kobuz będzie malowany w podobnym kolorze czyli yellow - bahama 

- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Coś tu pusto panowie
No ale dobra trzeba zaktualizować temat. W zeszłym tygodniu z Darkiem dokończyliśmy rozbiórkę wszystkich elementów, łupneliśmy także silnik
Powoli trzeba rozglądać się za zakładami do regeneracji wału i szlifu cylindra.
W czwartek przyszła też paczka od Saviera, wszystko eleganckie, obręcze czekają na polerkę a boczki na nowy lakier. Powoli kompletuje także sprzęt do szkiełkowania, może uda mi się ogarnąć tą czynność. Dobra teraz fotki: Więcej fotek później bo mi gdzieś się na kompie zapodziały
Co do planów to:
- ogarnąć w końcu wszystkie graty do cynku i wysłać je
- podjąć próbę szkiełkowania na własną rękę
- zregenerować wał i przeszlifować cylinder
- skompletować części silnikowe
- skompletować resztę gratów (kierunki, błotnik itp.)
- odzyskać papiery
Mam do Was kilka pytań, jakie łożyska założyć do silnika, zachodnie typu skf czy polskie, co zrobić z lagami nieruchomymi, czy do szlifu muszę dać cylinder z tłokiem czy się obejdzie, mam luz na koszu sprzęgłowym, na nitach łączących kosz z zębatką, czy mogę to zanitować na nowo czy trzeba wymienić całość, to samo z luzem na tarczy od biegów, da się to jakoś zregenerować czy trzeba nowa tarczę, czy na boczkach w tym roczniku powinny być napisy czy te naklejki z ptaszkiem? Jak byście mogli mi pomóc w tych kwestiach to było by super


W czwartek przyszła też paczka od Saviera, wszystko eleganckie, obręcze czekają na polerkę a boczki na nowy lakier. Powoli kompletuje także sprzęt do szkiełkowania, może uda mi się ogarnąć tą czynność. Dobra teraz fotki: Więcej fotek później bo mi gdzieś się na kompie zapodziały

Co do planów to:
- ogarnąć w końcu wszystkie graty do cynku i wysłać je
- podjąć próbę szkiełkowania na własną rękę
- zregenerować wał i przeszlifować cylinder
- skompletować części silnikowe
- skompletować resztę gratów (kierunki, błotnik itp.)
- odzyskać papiery
Mam do Was kilka pytań, jakie łożyska założyć do silnika, zachodnie typu skf czy polskie, co zrobić z lagami nieruchomymi, czy do szlifu muszę dać cylinder z tłokiem czy się obejdzie, mam luz na koszu sprzęgłowym, na nitach łączących kosz z zębatką, czy mogę to zanitować na nowo czy trzeba wymienić całość, to samo z luzem na tarczy od biegów, da się to jakoś zregenerować czy trzeba nowa tarczę, czy na boczkach w tym roczniku powinny być napisy czy te naklejki z ptaszkiem? Jak byście mogli mi pomóc w tych kwestiach to było by super

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- ewaldino
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-10-04, 20:10
- Moje maszyny: Kobuz '77 , SHL M11W '67
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Ładnie Ci wyszła kierownica, w jaki sposób doprowadziłeś ją do takiego stanu??
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Wszystkie chromy przeleciałem takim czyścikiem do garnków itp. z wełny stalowej a później polerka na filcu z pastą Alu-chrom.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Odpowiedz sobie na pytanie czy reszta elementów silnika wytrzyma te koks łożyska, bo ja nie jestem do końca pewienMam do Was kilka pytań, jakie łożyska założyć do silnika, zachodnie typu skf czy polskie, co zrobić z lagami nieruchomymi, czy do szlifu muszę dać cylinder z tłokiem czy się obejdzie, mam luz na koszu sprzęgłowym, na nitach łączących kosz z zębatką, czy mogę to zanitować na nowo czy trzeba wymienić całość, to samo z luzem na tarczy od biegów, da się to jakoś zregenerować czy trzeba nowa tarczę, czy na boczkach w tym roczniku powinny być napisy czy te naklejki z ptaszkiem? Jak byście mogli mi pomóc w tych kwestiach to było by super

Co do lag - słaba fotka, doczyść to i cyknij lepszą, ale jak w części mocowania do półek + w pracującej jest OK, to chyba nie ma co szaleć...
Nie mamy Twojego cylka w łapach, ale ogólnie to się szlify zazwyczaj robi

Co do kosza - wujcio wiercił chyba nowe otwory.
Napis czy kalkomania - uj wie, Kobuzy to najbardziej skomplikowane ptaki i nie ogarniam ich

1977, specyfikacja do przodu od Twojego. download/file.php?id=5692&mode=view
Generalnie To kalkomianie były tylko w 1977, więc jak zrobisz to nikt Cię nie ukatrupi

PS. Ładnie piasty masz! Po szkiełkowaniu będą jak nowe.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Co do lag to wżery są tylko w okolicach półek, ale niżej ten chrom to nie za ciekawy jest, zobaczę czy da coś polerka, co do części silnika to skrzynia wydaje się być w dobrym stanie po za tarczą bo ma lekki luz, reszta po za łańcuszkiem raczej OK, co do cylindra to chodziło mi o to czy musze dawać szlifierzowi tłok czy tylko powiedzieć że na dany szlif ma zrobić czy muszę mu dać cały zestaw czyli cylek i tłok na dany szlif, wracając do boczków to bardziej przemawiają do mnie kalkomanie ale napisy też są spoko a to i to raczej będzie głupio wyglądać. Dzięki za komentarze, wreszcie coś ruszyło w tym temacie 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Kupuj sam tłok oddzielnie, wątpliwe żeby był porządny na miejscu 

- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Ładnie Ci to idzie oby tak dalej 

-
- Posty: 156
- Rejestracja: 2012-12-04, 19:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK DUDEK x2
WSK BĄK
WSK 175 x2
WSK125 x2
ROMET OGAR 200 - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
A gdzie fotki z rozdziewiczania silnika ja się pytam ??? Nie ma jak o 6 się zerwać żeby wał i cylinder zawieść do roboty 

- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
A prosze Cie bardzo: Dobra a teraz co zrobiliśmy w tym tygodniu:dariuszlab pisze:A gdzie fotki z rozdziewiczania silnika ja się pytam ???
- Darek zawiózł wał i cylinder do speca do Łodzi
- dorobiłem klucz do tylnych amortyzatorów i rozkręciliśmy je
- wyczyściłem, wypolerowałem i skręciliśmy przednie lagi
- Darek kupił łożyska i simeringi
i to chyba tyle. Teraz fotki

Miałem jeszcze zdjęcia gratów od Saviera ale gdzieś mi się zapodziały. Plany na ten tydzień:
- zawieść ramę i blachę siedzenia do pospawania bolca
- czekać na paczki z allegro itp.
- podrzucić tłok do szlifierza
- ogarnąć w końcu sprawę cynków
- może zajmę się przygotowaniem chromów
- polować na brakujące części
Komentujcie, oceniajcie i dzielcie się spostrzeżeniami

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- ewaldino
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-10-04, 20:10
- Moje maszyny: Kobuz '77 , SHL M11W '67
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Gdzie kupiłeś ściagacz do dystansu wału ( od strony sprzęgła) widoczny na foto?? Potrzebuje takie ustrojstwo 

-
- Posty: 156
- Rejestracja: 2012-12-04, 19:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK DUDEK x2
WSK BĄK
WSK 175 x2
WSK125 x2
ROMET OGAR 200 - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Ściągacz jest mojego pomysłu i wykonania troche myśli inżynierskiej i sie udało 
Kawałek solidnego płaskownika, wiertarka z wiertłem chyba 15( tak by śruba przeszła, szliwierka oczywiście bez młota to nie robota
, kawłek linijki. Wykorzystałem części ze ściągacza trójramiennego tz śrube oraz tą trójramienną podstawę śruby, wszystko robione na szybko ale najważniejsze że skteczne
Dobra rada: przy ściąganiu czegokolwiek: łożyska, tulejki itp gdy już ciężko idzie i tracicia nadzieję że puści użyjcie młotka ( wystarczy poistukać i powinno odskoczyć
)
Na zdjęciu widać też ścisk stolarski. Był on niezbędny do tego by ściągacz sie nie rozginał.
Krzysztof nie wstawił ściągacz do rozpoławiania bo do niego również wykorzystałem części z seryjnego i nawet nie wysiliłem sie by rozpołowić "dziewiczy" silnik.
Do sciągnięcia wirnika też użyłem tego samego trójramiennego ściągacza.
Kolejnym dobrym patentem ( brak zobrazowania na zdjęciach) jest odkręcenie kosza sprzegła. Wystarczy łańcuch, imadło w które wkręcamy łańcucz przekładając go oczywiście przez zębatkę zdawczą, 4 bieg i silnik jest zblokowany. Przy pomocy solidnego pilnika ( lub płaskownika) i klucza odpowiadającego pilnikowi odkręcamy kosz
i nie potrzebne są "specjalistyczne" narzędzia 

Kawałek solidnego płaskownika, wiertarka z wiertłem chyba 15( tak by śruba przeszła, szliwierka oczywiście bez młota to nie robota



Na zdjęciu widać też ścisk stolarski. Był on niezbędny do tego by ściągacz sie nie rozginał.
Krzysztof nie wstawił ściągacz do rozpoławiania bo do niego również wykorzystałem części z seryjnego i nawet nie wysiliłem sie by rozpołowić "dziewiczy" silnik.
Do sciągnięcia wirnika też użyłem tego samego trójramiennego ściągacza.
Kolejnym dobrym patentem ( brak zobrazowania na zdjęciach) jest odkręcenie kosza sprzegła. Wystarczy łańcuch, imadło w które wkręcamy łańcucz przekładając go oczywiście przez zębatkę zdawczą, 4 bieg i silnik jest zblokowany. Przy pomocy solidnego pilnika ( lub płaskownika) i klucza odpowiadającego pilnikowi odkręcamy kosz


- ewaldino
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-10-04, 20:10
- Moje maszyny: Kobuz '77 , SHL M11W '67
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Z resztą sobie poradziłem, poległem tylko na tym dystansie
najchetniej to bym gdzieś kupił taki profi ale brak takich wynalazków na necie 


-
- Posty: 156
- Rejestracja: 2012-12-04, 19:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK DUDEK x2
WSK BĄK
WSK 175 x2
WSK125 x2
ROMET OGAR 200 - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Jutro wstawie dwa zdjęcia może Ci pomogą
Ja szukałem gotowych to jedyny jaki pasował to ściągacz dwuramienny najmniejszy jaki tylko był ale kosztował 50zł wiec postanowiłem sam sie pobawić i coś sklecić.

- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Dawno nic nie pisałem a dużo się działo. Poprzychodziły paczki z allegro (zębatka PRL, błotnik tył i osłona łańcucha, emblematy z gumami i kilka dupereli PRL).
Przyszło też szkło i wyszkiełkowaliśmy amelinium. Szkiełkowaliśmy pistoletem za 60 zł z allegro kompresorem ze zdjęć
Jak na pierwszy raz jestem mega zadowolony, został nam jeszcze cylinder i głowica.
Prace posuwają się do przodu, pospawaliśmy wczoraj bolec siedzenia, może w piątek zawieziemy ramę i inne duperele w proszek, cynki już wszystkie skompletowane, będzie trzeba wysłać, powoli szykuję graty pod chrom, Darek popisał się umiejętnościami krawieckimi i prawie uszył pokrowiec siedzenia, jeszcze gąbka i siedzenie będzie gotowe, za 2 tygodnie będę miał wał z regeneracji i cylinder ze szlifu więc może zaczniemy składać silnik, muszę jeszcze znaleźć skorupę lampy przedniej i kierunkowskazy i najważniejsze rzeczy będę już miał.
W następnym tygodniu chyba nic nie podziałamy bo w sobote jest Łowicka Majówka Motocyklowa na którą wszystkich zapraszam, więc następna porcja zdjęć i informacji najwcześniej za 2 tygodnie
Przyszło też szkło i wyszkiełkowaliśmy amelinium. Szkiełkowaliśmy pistoletem za 60 zł z allegro kompresorem ze zdjęć

Prace posuwają się do przodu, pospawaliśmy wczoraj bolec siedzenia, może w piątek zawieziemy ramę i inne duperele w proszek, cynki już wszystkie skompletowane, będzie trzeba wysłać, powoli szykuję graty pod chrom, Darek popisał się umiejętnościami krawieckimi i prawie uszył pokrowiec siedzenia, jeszcze gąbka i siedzenie będzie gotowe, za 2 tygodnie będę miał wał z regeneracji i cylinder ze szlifu więc może zaczniemy składać silnik, muszę jeszcze znaleźć skorupę lampy przedniej i kierunkowskazy i najważniejsze rzeczy będę już miał.
W następnym tygodniu chyba nic nie podziałamy bo w sobote jest Łowicka Majówka Motocyklowa na którą wszystkich zapraszam, więc następna porcja zdjęć i informacji najwcześniej za 2 tygodnie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-05-22, 19:37 przez krzysiek200, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-02-18, 19:24
- GG: 0
- Moje maszyny: cbr 600
- Lokalizacja: Wólka Złojecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
skiełkowanie ładnie wyszło. takie emblematy na baku były oryginalne w tym modelu?
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
tak były takie emblematyRogu1 pisze: takie emblematy na baku były oryginalne w tym modelu?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
takRogu1 pisze:skiełkowanie ładnie wyszło. takie emblematy na baku były oryginalne w tym modelu?

Bardzo ładnie Ci idzie, podziwiam odpowiednie podejscie do tematu.

-
- Posty: 156
- Rejestracja: 2012-12-04, 19:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK DUDEK x2
WSK BĄK
WSK 175 x2
WSK125 x2
ROMET OGAR 200 - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
Jak widać cały czas działamy, szkiełkowanie troche trwało jakieś 8h z przerwami
W sobotę próbowałem wypolerować napis na dekielku na szlifierce ale zatakowł mnie skutkiem czego jest wielki guz na czole i rozcieta skóra
Kolejna próba za tydzień tym razem założe kask 



-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 KOBUZ '77 - Drugie życie
gdzie drwa rąbią...
Pięknie Wam to idzie.
Pięknie Wam to idzie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości