Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Na tym koszu to jakoś o połowę mniej nitów, dlaczego ?
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Nitów jest 6 czyli tyle co w oryginale
Za pewne stare otwory były jajowate lub nie pasowały pod nowe nity więc nawiercił nowe, równe otwory 


(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Dokładnie tak blacha kosza jak i zębatka miały obrobione nity bo komuś je urwało i jeździł do końca ;]
sam kosz i zębatka są w super stanie przynitowałem pomiędzy starymi dziurkami i trzyma świetnie
sam kosz i zębatka są w super stanie przynitowałem pomiędzy starymi dziurkami i trzyma świetnie

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Mały update
W niedziele mój stary akumulator kwasowy niestety całkowicie się rozwalił nie wiadomo czemu (miał już 2.5 roku)
Byłem zmuszony do zakupu nowego aq więc kupiłem NITRO 6Ah 12V akumulator ten jest bezobsługowy i idealnie pasuje na podstawkę w motorze.
W sezonie już przelatałem około 70-80 km
W niedziele mój stary akumulator kwasowy niestety całkowicie się rozwalił nie wiadomo czemu (miał już 2.5 roku)
Byłem zmuszony do zakupu nowego aq więc kupiłem NITRO 6Ah 12V akumulator ten jest bezobsługowy i idealnie pasuje na podstawkę w motorze.
W sezonie już przelatałem około 70-80 km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-04-05, 13:58 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- adimen2007
- Posty: 92
- Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
- GG: 9967305
- Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Czym uszczelniłeś kolanko przy cylindrze?
Co w czasach dzisiejszych jest najlepsze na uszczelnię układu wydechowego?
Co w czasach dzisiejszych jest najlepsze na uszczelnię układu wydechowego?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
przeglądnij uważnie poprzednie fotki widać na nich jak zakleiłem kolanko folią do uszczelniania tłumików i to wszystko zakleiłem silikonem szarym.
Co do zacisku to w dzisiejszych czasach trzeba kupić oring fluorowy (lub inny) odporny na wysoką temperaturę (do 200 stopni) i to jest taka zasada jak oryginalnie tylko oryginalnie był to jakaś azbestowa mieszanka gumy sznurka i nie wiadomo czego ;p )
za ten org uszczelniacz dałem bagatela 35 zł ;] więc zdzierstwo...
Co do zacisku to w dzisiejszych czasach trzeba kupić oring fluorowy (lub inny) odporny na wysoką temperaturę (do 200 stopni) i to jest taka zasada jak oryginalnie tylko oryginalnie był to jakaś azbestowa mieszanka gumy sznurka i nie wiadomo czego ;p )
za ten org uszczelniacz dałem bagatela 35 zł ;] więc zdzierstwo...
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Ja za orginalny uszczelniacz zapłaciłem 20zł
Ale jakby nie było cena duża za taki cudo.

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Właśnie sprawdziłem dokładnie i za ten uszczelniacz zapłaciłem 30 zł już z wysyłką pobraniową (tak sobie gość życzył ;p) czyli 20 zł uszczelka i 10 zł wysyłka 

- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Brałeś od gościa z allegro, a dokładniej z miejscowości Tłuszcz ? Gość był na bajzlu Warszawskim i kupiłem tam pare gratów do M21W2. 

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
możliwe że tak
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Hmmmm, a nie uważacie, że to zatarcie tłoka miało wpływ poprzez olej Mobil 1 Racing 2T ??
Może faktycznie miał za słabe smarowanie?
Może faktycznie miał za słabe smarowanie?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
to nie było żadne zatarcie tylko kolor od spalin które przez nieszczelność pierścieni wędrowały w dół tłoka 
Zatarcie wygląda całkiem inaczej

Zatarcie wygląda całkiem inaczej

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Mały update:
Przebieg 2500 km
- zmieniłem głowicę (ta poprzednia jest jakaś niezbyt dobra i ciągle się rozszczelniała mimo wielu prób uszczelnienia)
- wymiana oleju w amortyzatorach tylnych na 20W40 w ilości około 90 ml
- wymiana oleju w przednich amortyzatorach (kos) mieszanka 150 ml hipol i 250 ml amortyzol -> wlałem na jedną lagę 200 ml
- zakupiłem nową chromowaną ramkę lampy niestety wkład wesem ma bardzo płytkie szkło i niezbyt to pasuje do zwykłej ramki od WSK bo szkło jest dosyć głęboko jedyne wyjście to odkleić odbłyśnik od szkła lampy i założyć szkło od wsk tylko rodzi się pytanie czy nic się nie zniszczy.
- nowy chrom na dźwigni hamulca
- udało mi się w końcu zanitować tabliczkę znamionową
- wymieniłem gumy zabieraka na nowe
- przykleiłem naklejki forumowe od Brata
- zamontowałem nowy moduł zapłonowy GL-100
- wymieniłem filtr powietrza od malucha na nowy
- założyłem również filtr paliwa uniwersalny mały
- wyregulowałem poziom paliwa w gaźniku bo był za wysoki.
Przebieg 2500 km
- zmieniłem głowicę (ta poprzednia jest jakaś niezbyt dobra i ciągle się rozszczelniała mimo wielu prób uszczelnienia)
- wymiana oleju w amortyzatorach tylnych na 20W40 w ilości około 90 ml
- wymiana oleju w przednich amortyzatorach (kos) mieszanka 150 ml hipol i 250 ml amortyzol -> wlałem na jedną lagę 200 ml
- zakupiłem nową chromowaną ramkę lampy niestety wkład wesem ma bardzo płytkie szkło i niezbyt to pasuje do zwykłej ramki od WSK bo szkło jest dosyć głęboko jedyne wyjście to odkleić odbłyśnik od szkła lampy i założyć szkło od wsk tylko rodzi się pytanie czy nic się nie zniszczy.
- nowy chrom na dźwigni hamulca
- udało mi się w końcu zanitować tabliczkę znamionową
- wymieniłem gumy zabieraka na nowe
- przykleiłem naklejki forumowe od Brata
- zamontowałem nowy moduł zapłonowy GL-100
- wymieniłem filtr powietrza od malucha na nowy
- założyłem również filtr paliwa uniwersalny mały
- wyregulowałem poziom paliwa w gaźniku bo był za wysoki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-05-16, 16:34 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- yahoo
- Posty: 118
- Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Strasznie dużo ;)wujcio pisze: - wymiana oleju w amortyzatorach tylnych na 20W40 w ilości około 0,9 l
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
sorki ;d miało być 0,09 l 

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Gdzie chromowałeś?
Na podkładzie z miedzi???
Na podkładzie z miedzi???
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
chromowałem tylko dźwignię hamulca u takiego gościa z Krakowa, który oferował się na forum junaka jego nick to SENEB link do jego tematu na sfm-junak.pl są tam podane dane kontaktowe.
Mailowo wystarczy wysłać mu zdjęcie części lub zapytać o wycenę.
Ceny ma dosyć wysokie ale myślę że warto było zainwestować bo jakość naprawdę świetna.
Koszt dźwigni to 40 zł za sam chrom.
Ramkę kupiłem już z takim chromem na allegro (jak się okazało od słynnego robertosa z jego któregoś z nowych kont
i na szczęście wszystko poszło bezproblemowo)
Oczywiście chrom na podkładzie miedzi i niklu
Mailowo wystarczy wysłać mu zdjęcie części lub zapytać o wycenę.
Ceny ma dosyć wysokie ale myślę że warto było zainwestować bo jakość naprawdę świetna.
Koszt dźwigni to 40 zł za sam chrom.
Ramkę kupiłem już z takim chromem na allegro (jak się okazało od słynnego robertosa z jego któregoś z nowych kont

Oczywiście chrom na podkładzie miedzi i niklu

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Mały update na dziś:
Zakupiłem:
- nowy łańcuch DID bezoringowy rozmiar 428 długość 126 ogniw (trzeba skrócić) 43 zł (promocyjna cena z 80 zł)
- filtr paliwa 7 zł
Mam nadzieję że łańcuch wytrzyma długi czas
Edit:
Wszystkie części zamontowane.
Co ciekawe stary łańcuch praktycznie nic mi się nie wyciągnął po ucięciu DID'a na długość 120 ogniw jestem w połowie regulacji.
Odkryłem kolejną awarie a mianowicie standard odkręciła się nakrętka od zębatki zdawczej - była dokręcona na hama (zębatka była nowa ciasno siedziała) dodatkowo zaklepana podkładka zabezpieczająca
Teraz dokręciłem to na kleju zobaczymy czy się popuści...
Ogólnie pozytywnie
Zakupiłem:
- nowy łańcuch DID bezoringowy rozmiar 428 długość 126 ogniw (trzeba skrócić) 43 zł (promocyjna cena z 80 zł)
- filtr paliwa 7 zł
Mam nadzieję że łańcuch wytrzyma długi czas

Edit:
Wszystkie części zamontowane.
Co ciekawe stary łańcuch praktycznie nic mi się nie wyciągnął po ucięciu DID'a na długość 120 ogniw jestem w połowie regulacji.
Odkryłem kolejną awarie a mianowicie standard odkręciła się nakrętka od zębatki zdawczej - była dokręcona na hama (zębatka była nowa ciasno siedziała) dodatkowo zaklepana podkładka zabezpieczająca
Teraz dokręciłem to na kleju zobaczymy czy się popuści...
Ogólnie pozytywnie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
No widać ,że dbasz o maszynę.Na tym przytartym tłoku dalej śmigasz bez wymiany ? Te pierścienie prima to jakaś obecna produkcja? O co chodzi z tym chromem na nich?
Ile za ten łańcuch dida? Coś skracać musiałeś czy pasi ?
Patrzyłem jeszcze za jakąś fotką kapcia 3.5 z tylnej perspektywy ,ale coś nie widzę.
Ile za ten łańcuch dida? Coś skracać musiałeś czy pasi ?
Patrzyłem jeszcze za jakąś fotką kapcia 3.5 z tylnej perspektywy ,ale coś nie widzę.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Co do pierścieni chromowanych (czarnych też) z tego co ja wiem to są identyczne jak w PRLu. Robi je dziś ta sama firma i chyba nawet z tych samych materiałów co dawniej. Tak przynajmniej twierdziło moje źródło informacji.
A o co chodzi z chromem?? O to, że materiał ma zawartość chromu a przez to pierścień jest twardszy (wolniej się zużywa) i tarcie jest mniejsze. Ja osobiście obydwa pierścienie mam chromowane.
Ja jeździłem długo na tłoku po zatarciu w którym pierścień został zaciśnięty w rowku. Wydarłem go na chama, rowek pilnikiem gładzikiem poprawiłem i jeździło jak gdyby nic. Ale potem szlif zrobiłem.
A o co chodzi z chromem?? O to, że materiał ma zawartość chromu a przez to pierścień jest twardszy (wolniej się zużywa) i tarcie jest mniejsze. Ja osobiście obydwa pierścienie mam chromowane.
Ja jeździłem długo na tłoku po zatarciu w którym pierścień został zaciśnięty w rowku. Wydarłem go na chama, rowek pilnikiem gładzikiem poprawiłem i jeździło jak gdyby nic. Ale potem szlif zrobiłem.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości