Weź sobie przeczytaj temat raz jeszcze bo na większość Twoich pytań odpowiedź została już od razu napisana więc bez jaj, szanujmy się trochę.hartman pisze:No widać ,że dbasz o maszynę.Na tym przytartym tłoku dalej śmigasz bez wymiany ? Te pierścienie prima to jakaś obecna produkcja? O co chodzi z tym chromem na nich?
Ile za ten łańcuch dida? Coś skracać musiałeś czy pasi ?
Patrzyłem jeszcze za jakąś fotką kapcia 3.5 z tylnej perspektywy ,ale coś nie widzę.
Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
hartman pisze:No widać ,że dbasz o maszynę.Na tym przytartym tłoku dalej śmigasz bez wymiany ? Te pierścienie prima to jakaś obecna produkcja? O co chodzi z tym chromem na nich?
Ile za ten łańcuch dida? Coś skracać musiałeś czy pasi ?
Patrzyłem jeszcze za jakąś fotką kapcia 3.5 z tylnej perspektywy ,ale coś nie widzę.
Musiałem skracać ale to tylko dlatego że akurat zamówiłem taki a nie inny (jest dostępny 120 o długości 120 ogniw)wujcio pisze:Mały update na dziś:
Zakupiłem:
- nowy łańcuch DID bezoringowy rozmiar 428 długość 126 ogniw (trzeba skrócić) 43 zł (promocyjna cena z 80 zł)
- filtr paliwa 7 zł
Mam nadzieję że łańcuch wytrzyma długi czas
Co do opony zerknij tu:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?p=442524#p442524
lub tu:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?p=465859#p465859
pod fotami zdjęć są linki do fotosika gdzie można powiększyć obrazek.
Z tymi pierścieniami to jest tak jak pisze Irek.
W oryginale miałeś właśnie na górze pierścień chromowy a na dole żeliwny (zerknij do instrukcji)
Nie zaleca się zakładania dwóch chromowych pierścieni bo szybko się wyrabia tuleja (ale kto to wie ;p )
Ludzie zrozumcie ten tłok nie był zatarty... Jest tylko przebarwiony od oleju i spalin....
PS nie ma tego wszystkiego na obrazkach bez urazy ;p ale wszystko było opisane i podane...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Mały update licznik przekroczył magiczny próg 3000 km
Ostatnio rozszczelniła mi się głowica i kolanko w cylindrze.
Po uszczelnieniu wszystkiego dziś wg gps udało się jechać maksymalnie: 103.6 km/h co na seryjnym silniku jest dosyć dobrym osiągiem licznik pokazywał mi ponad 120 km/h.
Wrzuciłem też filmik gdzie można posłuchać jak się wkręca w obroty (niestety jakość marna i brak synchronizacji obrazu z dźwiękiem ;/)
http://www.youtube.com/watch?v=6fAzXH-f2LY
Ostatnio rozszczelniła mi się głowica i kolanko w cylindrze.
Po uszczelnieniu wszystkiego dziś wg gps udało się jechać maksymalnie: 103.6 km/h co na seryjnym silniku jest dosyć dobrym osiągiem licznik pokazywał mi ponad 120 km/h.
Wrzuciłem też filmik gdzie można posłuchać jak się wkręca w obroty (niestety jakość marna i brak synchronizacji obrazu z dźwiękiem ;/)
http://www.youtube.com/watch?v=6fAzXH-f2LY
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
A jakie masz przełożenia?? Skrzynia krótka?? Ile zębów z przodu??
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Skrzynia ta najgorsza czyli dziura między 3 i 4 krótkie 1,2,3.
Przełożenia na łańcuchu mam standardowe z przodu 15z i z tyłu 41z.
Przełożenia na łańcuchu mam standardowe z przodu 15z i z tyłu 41z.
- blondyn__
- Posty: 88
- Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
- GG: 229931
- Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3 - Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Wujcio gdzie kupowałeś łańcuch DID'a ?
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Z tym, że w tej cenie już nie dostaniesz bo zgarnąłem ostatnią sztukę 

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Ja przed ostatnią 
Naprawdę porządny łańcuch

Naprawdę porządny łańcuch

- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Czasem założenie zębatki mniejszej daje przyrost prędkości bo pozwala osiągnąć większe obroty. Zależy ile przy tych 103 km/h brakuje do obrotów maksymalnej mocy, czyli 6000 rpm.wujcio pisze:Skrzynia ta najgorsza czyli dziura między 3 i 4 krótkie 1,2,3.
Przełożenia na łańcuchu mam standardowe z przodu 15z i z tyłu 41z.
Ja mam zębatkę 14 Z z przodu. Reszta przełożeń jak u wujcia.
Jeśli będę miał GPS to wtedy poeksperymentuje z zębatkami. Mam w domu jeszcze 15 i 16 zębów.
Co do łańcucha DIDa to owszem, na pewno jest super. Pytanie tylko czy w połowie jego życia nie rozsypią się zębatki?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Dla przełożenia 15/41 te 103,6km/h to dokładnie 5800, czyli zapewne w okolicach mocy maksymalnej. Założenie zębatki 14, tak jak sugeruje Irek może być ciekawe - chodzi o to, czy na 4 biegu dokręci się ponad 6000. Tylko taka zmiana akurat ma sens tylko w ramach eksperymentu. Nawet jeśli dobije do powiedzmy 6300 na przełożeniu 14/41 to V-max będzie w okolicach 105km/h, więc niewiele więcej, a silnik będzie bardziej wył dla użytkowych prędkości, powiedzmy 70km/h.irek pisze: Zależy ile przy tych 103 km/h brakuje do obrotów maksymalnej mocy, czyli 6000 rpm.
Niech wszystkim bajkopisarzom da do myślenia weekend prędkości, gdzie podrasowane WSK mierzone radarem ledwo przekraczały 100km/h
http://www.apanonar.pl/viewpage.php?page_id=25
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
U mnie dokręca się do obrotów max bo manetka jest do końca otwarta i motor już nie przyspiesza słychać tak jakby odcięcie.
Muszę sobie wykombinować obrotomierz bo tak to ciężko określić jakie są rzeczywiste obroty.
Muszę sobie wykombinować obrotomierz bo tak to ciężko określić jakie są rzeczywiste obroty.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Może to nie jest odcięcie a tylko dźwięk dławiącego się przez małą ilość powietrza silnika? Spróbuj ściągnąć filtr i przejechać się bez filtra. Możliwe, że uzyskasz jeszcze większą prędkość maksymalną. Warto sprawdzić.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Też o tym pomyślałem i muszę zrobić test bez filtra powietrza ale na chwilę obecną nie ma pogody...irek pisze:Może to nie jest odcięcie a tylko dźwięk dławiącego się przez małą ilość powietrza silnika? Spróbuj ściągnąć filtr i przejechać się bez filtra. Możliwe, że uzyskasz jeszcze większą prędkość maksymalną. Warto sprawdzić.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Interesuje mnie sprawa rekordu WSK 125. Ten rekord wynosi zgodnie z tabelą 78,1km/h. Dane dal seryjnej WSK 125 podają prędkość maksymalną 80km/h a wszyscy piszą że motory były podrasowane. Jest jakaś strona gdzie to rasowanie jest opisane ? czy całe rasowanie to po prostu remont silnika plus zgranie kanałów itd?
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
z-tomek nie wiemy jakim przyrządem była mierzona ta prędkość. Jeśli licznikowo to wiadomo, że jest przekłamanie. Być może nawet nie musieli tego mierzyć licznikiem. Mogli zamontować obrotomierz a następnie po rozpędzeniu motocykla do maksymalnej prędkości, przeliczali obroty na prędkość.
Może policyjna suszarka?? W tamtych czasach też mogła być nie dokładna.
Może policyjna suszarka?? W tamtych czasach też mogła być nie dokładna.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
wujcio pisze:Mała aktualizacja:
Udało mi się wybić w końcu numery na nowej tabliczce znamionowej.
Patent zamocowania rozwiązałem tak że rozpiłowałem symetrycznie te oba otwory a później niedoskonałości zamalowałem markerem. Myślę że wyszło w miarę przyzwoicie.
Jak uda mi się je jeszcze przynitować to dodam kolejne fotki
Foto w załącznikach
Kilka pytań:
- 1) Czym nabijałeś te numerki na tabliczce?
- 2) Ile mm miały te nabijaki?
- 3) Czemu tak krzywo Ci wyszło?
- 4) Widzę zastosowałeś różne rozmiary?
- 5) Z czego dopasowałeś tą rurkę? Pamiętasz średnicę?
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
No nie wiem, ale szczerze to wynik ten jest śmieszny, bo sprawna wieśka bez tuningu spokojnie da radę pojechać powyżej deklarowanych 80 km/h.
Padło też słowo o łańcuchu
No niestety takiego nie kupię, ale mam na półeczce favorita na 118 ogniw prosto z Pragi 
Padło też słowo o łańcuchu


-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Wg licznika czy wg GPSa te rekordy robiszTomoyo pisze:No nie wiem, ale szczerze to wynik ten jest śmieszny, bo sprawna wieśka bez tuningu spokojnie da radę pojechać powyżej deklarowanych 80 km/h.

Stary pomocy - uświadom co niektórych

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Tomoyo, daj spokój... Za późno to pisałeś chyba, bo raz, to jest czwóra, dwa, zwykła wieśka bez tuningu nie pojedzie nawet 78 km/h. Moja na splanowanej głowicy na torze dobijała max do 79~. Chociaż wtedy tak skakała wskazówka, że równie dobrze mogło to być 100 km/h. Ogólnie rzecz biorąc 80 na nowej wuesce to już jest niezły wynik.No nie wiem, ale szczerze to wynik ten jest śmieszny, bo sprawna wieśka bez tuningu spokojnie da radę pojechać powyżej deklarowanych 80 km/h.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości