
WSK M06B3 "Lelek" 1976
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Na pewno nie 1:50, bo takiej nie leję panie złośliwy
.

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Z Silnikiem 175 nie kombinuj, szkoda ramę wiercić...
Złóż zwykły silnik, bez membrany tylko CDI + ewentualnie pseudo tjuningowy gaźnik.
I ciesz się tak jak ja, jeżdżąc sobie po PL
Złóż zwykły silnik, bez membrany tylko CDI + ewentualnie pseudo tjuningowy gaźnik.
I ciesz się tak jak ja, jeżdżąc sobie po PL

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Do silnika W2 mam ramę kupioną itp. tylko bez papierów. Zostałoby koło, ośka, takie tam inne rzeczy... O ile wyobraźmy sobie, że wygrywam w totka i kupuję wszystkie potrzebne rzeczy do swapa, to nadal mam ramę bez żadnych papierów, nawet umowy
.
Propozycja Aliena jest ciekawa i droga
.
natomiast do złożenia zwykłego silnika nie mam dobrych karterów (mam ori, ale gniazda... cóż), musiałbym przezlifować cylinder na tłoku, wysyłać po zakładach... Mówiąc szczerze nadal chcę jechać na zlot lelkiem, a kasy jak nie było tak ni ma, więc raczej kupię jakiegoś almota nominała, zapakuję spowrotem do 125/4. Rozłożę silnik, uszczelnię wszystko porządnie, przytnę podkowę, pooglądam, może łańcuszek wymienię i docisk na 9 sprężyn...
Najlepiej zrobić to wszystko szybko i sprawnie, bo rodzinka mnie męczy ciągle sprzedażą
.

Propozycja Aliena jest ciekawa i droga

natomiast do złożenia zwykłego silnika nie mam dobrych karterów (mam ori, ale gniazda... cóż), musiałbym przezlifować cylinder na tłoku, wysyłać po zakładach... Mówiąc szczerze nadal chcę jechać na zlot lelkiem, a kasy jak nie było tak ni ma, więc raczej kupię jakiegoś almota nominała, zapakuję spowrotem do 125/4. Rozłożę silnik, uszczelnię wszystko porządnie, przytnę podkowę, pooglądam, może łańcuszek wymienię i docisk na 9 sprężyn...
Najlepiej zrobić to wszystko szybko i sprawnie, bo rodzinka mnie męczy ciągle sprzedażą

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
No to załóż ten cylek od Lukena, a podkowe najlepiej w ogóle wywal i zobaczymy co się będzie działo 

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Jkieś foto zacierek ?
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
W trące swoje 5gr. Wsadzenie silnika W2 w ramę od B3 to nie tylko zmiana mocowań silnika lecz jeszcze zmiana wahacza, konsoli podnóżków kierowcy.. Szkoda lelka, zrób kopiuj/wklej numery z lelka na rame M21 i przerzuć resztę gratów z lelka będzie prościej i łatwiej ;-P
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976


http://imgur.com/a/jzvHe
Tuningi dostaną w lelku ostatnią szansę.
- 1) kupuję tłok, sworzeń, pierścienie, tulejkę
2) wyjmuję silnik i rozkładam lewą stronę
3) sprawdzam sprzęgło (nie wiem czy brać nowy łańcuszek)
4) wywalam podkowę, szlifuję gniazdo dla najlepszego przepływu
5) sprawdzam resztę
6) ogarniam tulejkę (tylko jak)
7) uszczelniam porządnie (wcześniej też było porządnie uszczelnione i sam nie wiem...)
8) składam
Jak to już nic nie da to sam nie wiem. Może jakiś chałupniczy dyfuzor... Ale moje nadzieje są w tej podkowie :-> .
Dalej nie kombinuję, nie meczę się (przynajmniej w lelku) bo to dla mnie za dużo nerwów, za dużo kasy, za dużo rozbierania... i zdecydowanie za mało jeżdżenia

Chciałbym to do końca czerwca ogarnąć. W byle jakim stanie, ale jednak, lelek musi stwarzać pozory sprawnej maszyny, żeby nie zachęcać rodzinki do sprzedaży


No nic, teraz biorę się za inny projekt powoli.

-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Zamiast kombinować poskładaj silnik w wersji seryjnej bez udziwnień i tjuningów.. co prawda będziesz miał seryjny silnik ale jeżdżący
Dla mnie S01 to wzór niezawodności - dzwoni, telepie ale zapala i jedzie... Twój silnik zadaje kłam tej opinii 


- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Jeszcze będą przez ciebie gadali, że 125 się zaciera tak samo jak w 4 nie wytrzymuje skrzynia 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Kiedyś może i tak zrobię Johnny. Na razie mam inny silnik z niezawodnym S01 to jak będę chciał sobie nim pojeździć to kopnę inną maszyną i tyle :->
Lelek, w przeciwieństwie do innych maszyn, nie złapał praktycznie ani razu do tego incydentu. Złośliwość rzeczy martwych, co zrobisz.
Lelek, w przeciwieństwie do innych maszyn, nie złapał praktycznie ani razu do tego incydentu. Złośliwość rzeczy martwych, co zrobisz.

- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Najlepiej remontSavier pisze:Złośliwość rzeczy martwych, co zrobisz.



-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Moja rada?
Zrób silnik serię i modyfikuj po trochę
- CDI masz
- obniżaj głowicę stopniowo w miarę docierania-
- skróć płaszcz tłoka od strony ssania o jakieś 1,2 mm (albo załóż tłok FSO
)
- KOMBINUJ Z WYDECHEM - dyfuzor działa cuda
- większy gaźnik ale bez membrany, założony na stożku
Odczujesz różnicę, zaręczam
Zrób silnik serię i modyfikuj po trochę
- CDI masz
- obniżaj głowicę stopniowo w miarę docierania-
- skróć płaszcz tłoka od strony ssania o jakieś 1,2 mm (albo załóż tłok FSO

- KOMBINUJ Z WYDECHEM - dyfuzor działa cuda

- większy gaźnik ale bez membrany, założony na stożku
Odczujesz różnicę, zaręczam

- bartek582
- Posty: 278
- Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 m21w2
- Lokalizacja: Barczewo
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Zrób go w oryginał i będzie bez problemowo jezdzić. Na lelku nie stracisz a gs ...to taka spółdzielnia z dawnych lat.Na zlot może razem pojedziemy? Przez Działdowo będe jechać jak będzie bliżej terminu to sie zgadamy jak coś to pisz.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Ehh, wszystko przeinaczacie... ile razy mam powtarzać...
Po prostu moja rodzinka zna wartość lelka i ze względu na nią każe mi go sprzedać.
ALE MAM TO W DUPIE, TAK?
Mam nadzieję, że nie będziemy musieli więcej sobie tłumaczyć tej kwestii
.
Nie wiem jaki sens jest spisywać na straty aktualne przeróbki, jeżeli nie są dopracowane... spokojnie.
Jasne, że jedziemy razem na zlot Bartek!
Po prostu moja rodzinka zna wartość lelka i ze względu na nią każe mi go sprzedać.
ALE MAM TO W DUPIE, TAK?
Mam nadzieję, że nie będziemy musieli więcej sobie tłumaczyć tej kwestii

Nie wiem jaki sens jest spisywać na straty aktualne przeróbki, jeżeli nie są dopracowane... spokojnie.

Jasne, że jedziemy razem na zlot Bartek!
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Minęły dwa lata 
Skończyliśmy jakoś na temacie próbowania wsadzenia tam znowu membrany, nowego tłoka itp. W praktyce wyszło, że podkowa nie zrobiła różnicy i przytarło tulejkę z tłokiem od razu
. Nie te pasowanie jednak
.
Tak sobie potem Lelek czekał na lepsze czasy a ja chyba japonią wtedy jeździłem. Zrobiłem też 175: link do tematu http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=120&t=16219
Kiedy już prawie zapomniałem, że w ogóle miałem takiego Lelka
wystawiłem go i zmieniłem silnik na ten z B3 - wsadziłem testowo zapłon CDI i zacząłem objeżdżać.
Kiedys tam miałem kiepskie światła - teraz przejrzałem wszystko po swojemu, ogarnąłem, przy okazji czegoś się nauczyłem
.
Coś tam było nagrzebane w stacyjce...
No i lelek na ori silniku
.
Od tego czasu zaczął więcej śmigać (stosunkowo
)
W między czasie kupiłem kamerkę ala GoPro - Mobius ActionCam (ale dzisiaj w modzie Xiaomi Yi
). Na moim kanale na YT masa filmików z pokładu, serdecznie zapraszam! Chronologicznie powrzucam parę tutaj
.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VWwdQ3yzA0U[/youtube]
Tutaj jeden z filmików jakoś z opisywanych czasów
. Przez chwilę miałem nawet w lelku akumulator! (tak, w wuesce trójce
)
A tutaj krótki pokaz jak kończy się nieszczelność na króćcu
. Nie próbujcie w domu!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uY5JYMNLF7s[/youtube]
A tutaj wizyta u Jędrka
. W sumie to jakieś 70-80km.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UB1ddtg6pvE[/youtube] Jako, że ten króciec latał i zacierał tłoki
kupiłem gaźniczek 21mm. Na króccu gumowym nie przepuści lewego powietrza. Wymieniłem dysze, ustawiłem... i jeździ tak już ponad 2tyś km
.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=W-xe03N_EoI[/youtube]
Podczas powstawania superprodukcji filmowych
.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LI2TJkokvyI[/youtube]
Jeżdżę sobie...
Klasycznie
.
W między czasie wysyłałem do kolegi ufosi blachy do malowania proszkowego i szkiełkowania. Z tej okazji zapragnąłem wyszkiełkować sobie dekle i głowicę
. Po zdjęciu gara zastało mnie... no sami zobaczcie
.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2iMjvJf0a24[/youtube]
Że tak powiem... niezłe jaja, że to chodziło w ogóle
Z ciekawostek jeszcze - tłok jeździł bez dolnego zamka...
No to Lelek czeka
Przygotowanie pod szkiełkowanie:

Skończyliśmy jakoś na temacie próbowania wsadzenia tam znowu membrany, nowego tłoka itp. W praktyce wyszło, że podkowa nie zrobiła różnicy i przytarło tulejkę z tłokiem od razu


Tak sobie potem Lelek czekał na lepsze czasy a ja chyba japonią wtedy jeździłem. Zrobiłem też 175: link do tematu http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=120&t=16219
Kiedy już prawie zapomniałem, że w ogóle miałem takiego Lelka

Kiedys tam miałem kiepskie światła - teraz przejrzałem wszystko po swojemu, ogarnąłem, przy okazji czegoś się nauczyłem

Coś tam było nagrzebane w stacyjce...
No i lelek na ori silniku

Od tego czasu zaczął więcej śmigać (stosunkowo

W między czasie kupiłem kamerkę ala GoPro - Mobius ActionCam (ale dzisiaj w modzie Xiaomi Yi


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VWwdQ3yzA0U[/youtube]
Tutaj jeden z filmików jakoś z opisywanych czasów


A tutaj krótki pokaz jak kończy się nieszczelność na króćcu

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uY5JYMNLF7s[/youtube]
A tutaj wizyta u Jędrka

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UB1ddtg6pvE[/youtube] Jako, że ten króciec latał i zacierał tłoki


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=W-xe03N_EoI[/youtube]
Podczas powstawania superprodukcji filmowych

Jeżdżę sobie...
Klasycznie

W między czasie wysyłałem do kolegi ufosi blachy do malowania proszkowego i szkiełkowania. Z tej okazji zapragnąłem wyszkiełkować sobie dekle i głowicę


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2iMjvJf0a24[/youtube]
Że tak powiem... niezłe jaja, że to chodziło w ogóle

Z ciekawostek jeszcze - tłok jeździł bez dolnego zamka...



Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976




Próbujemy tłoczek

Poskładane.
OK, teraz będzie nieciekawie - zanim skapnąłem się, że gaźnik powinien mieć odpowietrzenie z komory pływakowej - rozbierałem góre z 2 razy

A tutaj po 15 minutach testów



Jeździmy!
i tak lelek stał się moim głównym środkiem lokomocji - o co nigdy wcześniej bym go nie podejrzewał! Fotki z biwaku klasowego




Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Lecimy z 3 postem, nie mieści się... 
Lelek zmartwychwstał w połowie marca 2014 jak tak patrzę po datach zdjęć. Od tego czasu zrobił 2,5tyś km. Na zdjęciu jedna z niewielu awarii - przypchany gaźnik. Uważajcie jak uszczelniacie silikonem
,
Dokładnie w dzień zlotu w Brodnicy
.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fHVQDBOC1UI[/youtube] Inny, lokalny zlocik. Po 4 latach od remontu zamontowałem odblaski z przodu... Lepiej później niż wcale
.
A tutaj troszku mocy zbrakło, żeby się wdrapać... Na dwójce nie tak łatwo podjechać
.
Kolejne kilometry przybywają...
I w zasadzie - stan na dzień dzisiejszy. Na zdjęciu razem z koleżanką z tego samego roku
.
I tak o... Sporo sie pozmieniało, razem z Lelkiem też i Savierek trochę podrósł...Nie ma już w tym temacie drobiazgowego remontu, polerowania pierdołek... Są za to krótki wypady i zwiedzanie okolicy. Powiem Wam, że super jeździ się z szeroką kierownicą, wysokim przodem, no i ta konsola wygląda elegancko. Jeżeli chodzi o te kwestie to Świdnikowi się udało 
Ale jedno jest pewne, Lelek daje dużo frajdy
.
Aktualnie jest temat główki korbowodu. Mam już rozwiertak i tulejki, teraz trzeba to wymienić - jakieś porady?
Nie mam prowadnicy do rozwiertaka, a nie chcę tej roboty spieprzyć. Jednocześnie nie chce mi sie z silnika całego wału wyjąć.
PS. Wybaczcie logo, które nachodzi na niektóre zdjęcia, ale już wielokrotnie kradziono mi fotki

Lelek zmartwychwstał w połowie marca 2014 jak tak patrzę po datach zdjęć. Od tego czasu zrobił 2,5tyś km. Na zdjęciu jedna z niewielu awarii - przypchany gaźnik. Uważajcie jak uszczelniacie silikonem


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fHVQDBOC1UI[/youtube] Inny, lokalny zlocik. Po 4 latach od remontu zamontowałem odblaski z przodu... Lepiej później niż wcale




Ale jedno jest pewne, Lelek daje dużo frajdy

Aktualnie jest temat główki korbowodu. Mam już rozwiertak i tulejki, teraz trzeba to wymienić - jakieś porady?

PS. Wybaczcie logo, które nachodzi na niektóre zdjęcia, ale już wielokrotnie kradziono mi fotki

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Administrator
- Posty: 734
- Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
- GG: 2507850
- Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211 - Lokalizacja: Miłoszyce
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
Rozwiertak masz nastawny?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Administrator
- Posty: 734
- Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
- GG: 2507850
- Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211 - Lokalizacja: Miłoszyce
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976
rozwiertaki nastwane sa z tzw prowadzeniem wiec bedzie git
do do roboty rób na kilka razy uwzględniając ze brąz szybko sie nagrzewa i się ,,rozszerza" wiec ostateczne pasowanie sprawdź po kilkunastu minutach
jak cos nie zrozumiałe to dzwoń


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości