Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-04-16, 17:02
KoSzU pisze:Obejrzeć dokładnie czy nie ma rys głębszych i śladów przytarć oraz czy nie powstał już próg w górnej części gładzi cylindra

Niestety na cylindrze są rysy i to dosyć głębokie, są także przytarcia i delikatny próg w górnej części. Cylinder jest na pewno do szlifu

. Tłok też jest nieźle zeszlifowany z jednej strony.

-
KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KoSzU » 2013-04-16, 18:36
Najlepiej przed zakupem tłoka zajedź do firmy robiącej szlify i poproś o ocenę na który nad wymiar będzie potrzeba naprawy
Naprawdę wyskoczyło Ci zabezpieczenie? wygląda na zatarty... Na jakiej mieszance jeździłeś?
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-04-16, 21:26
Dodałem oleju do benzyny w proporcji 30:1. Mój olej to mixol. Silnik nie mógł się zatrzeć bo przecież normalnie dymił, czyli miał olej.
KoSzU pisze:Naprawdę wyskoczyło Ci zabezpieczenie?
O jakie zabezpieczenie chodzi?
-
andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: andy2004f » 2013-04-16, 21:41
Taka drobna sugestia poparta różnymi postami na tym forum: zmień olej z Mixolu na Semisyntethic 2t (też orlenowski). Kosztuje te same pieniądze, a podobno przynajmniej trzyma jakieś standardy.
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-04-16, 21:50
Chciałem go kupić, ale gość w sklepie powiedział że do WSK tylko olej mineralny bo na półsyntetyku ją zajade

-
KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KoSzU » 2013-04-16, 21:50
beq1993 pisze:Dodałem oleju do benzyny w proporcji 30:1. Mój olej to mixol. Silnik nie mógł się zatrzeć bo przecież normalnie dymił, czyli miał olej.
KoSzU pisze:Naprawdę wyskoczyło Ci zabezpieczenie?
O jakie zabezpieczenie chodzi?
Sorry coś mi się z zabezpieczeniem uroiło

Ewidentne zatarcie z braku smarowania...
To ci poradził...
-
Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Skinder » 2013-04-16, 22:01
I miał rację, jakby wlał półsyntetyk albo syntetyk do takiego silnika to by podobnie się skończyło

-
iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
- Lokalizacja: Zagórów - PSL
-
Kontaktowanie:
Post
autor: iron_bird » 2013-04-16, 23:21
Ja leje mobil 1 pełen syntetyk i odpukać w niemalowaną ramę narazie jest dobrze

Zawsze daję mu z minutę na nagrzanie na biegu jałowym żeby nie wyjmować resztek tłoka z wydechu i też pełnego hebla nie daję od startu

-
andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: andy2004f » 2013-04-16, 23:24
A nie powinno się, tak jak podaje książka, rozpocząć jazdy od razu po uruchomieniu motocykla, ponieważ zimny silnik (a na jałowym za mocno się nie nagrzeje) ma słabe smarowanie?
-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2013-04-16, 23:25
Podczas pracy na biegu jałowym masz niezrównoważone siły działające na korbę. Musi być jakieś obciążenie. Szczególnie od razu po odpaleniu, kiedy temperatura silnika jest niska i olej zamiast smarować - spala się. Odpalasz, wsiadasz, jedziesz spokojnie i tyle :-> .
Ale to teoria.
-
Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Alien » 2013-04-16, 23:33
Jakie siły na korbie? Jakie przegrzewanie??
Silnik musi złapać temperaturę z jednego prostego powodu: wszystkie luzy silnikowe są dobierane do temperatury pracy, co za tym idzie zanim się dogrzeje wszystko lata jak żyd po pustym sklepie i dzwoni gwałtownie się zużywając. Pierwsze kilometry robi się delikatnie - i to nie dotyczy tylko wueski, ale każdego silnika spalinowego.
-
iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
- Lokalizacja: Zagórów - PSL
-
Kontaktowanie:
Post
autor: iron_bird » 2013-04-16, 23:41
Może i źle robię, ale ostatnio coraz więcej się słyszy o zacierach bo ktoś na zimnym silniku dał od razu w czajnik motocyklowi. A mi szkoda przede wszystkim czasu i pieniędzy włożonych, żeby wyjmować tłok z komory korbowej i wydechu. Ale uwagi oczywko przyjąłem

-
Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Alien » 2013-04-17, 00:10
Ja zawsze najpierw odpalam a później: wiąże buty, zakładam kurtałe, kominiarke, kask, rękawiczki, otwieram/zamykam brame...i cała operacja trwa na tyle długo że silnik wstępnie jest ciepły. Później delikatnie jadę pierwsze kilometry, nie krece do końca.
Na zimnym silniku słychać po prostu jak się pierścienie w cylindrze tłuką!
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-04-17, 00:31
Ja też właśnie też zawsze mu dam pochodzić aż się trochę zagrzeje, a potem kilka kilometrów staram się jechać jak najspokojniej. Dopiero jak czuje że jest już gorący to wtedy można poszaleć

. Dziwi mnie trochę ta awaria bo z moich informacji silnik miał robioną renowacje, a potem długo stał więc dużo nie przejechał.
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-04-17, 12:53
Dzwoniłem dzisiaj do gościa od szlifowania cylindra i powiedział mu że przed szlifowaniem muszę kupić tłok aby mógł go dopasować, ale nie wiem jaki ma być wymiar tego tłoka bo powiedział mi tylko że ma być teochę większy. Średnica cilndra obecnie ma 60,75mm. Jaki mam kupić ten tłok?
-
kapitan zbik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kapitan zbik » 2013-04-17, 16:55
Zrób jak Pan Bóg przykazał - z tego co piszesz wynika że masz niewielkie pojęcie, więc weź cylinder, pojedź do zakładu gdzie będzie robiony szlif, pan go weźmie w łapę, zmierzy średnicę i powie Ci jaki nadwymiar tłoka masz kupić. Wtedy kupisz i go doniesiesz a oni zrobią szlif pod niego.
A jeśli zakład jest dobry to taki tłok będą mieli na stanie, może nawet oryginalny gorzycki i nie będziesz musiał szukać po sklepach.
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-04-17, 20:33
Dobra już wszystko załatwione. Dowiedziałem się że w Raciborzu też szlifują cylindry i tam gościu powiedział że wszystko dopasuje. Tylko teraz się zastanawiam ciągle z tym olejem do skrzyni bo miałem do przekładni wlany i się sprzęgło kleiło. Wyczytałem że 15w40 ale gość mi powiedział że jeszcze nie słyszał żeby ktoś taki lał. Polecał mi Hipol 80w90 lub LUX 10, ale gadał że większość kupuje Hipol.
-
mistrzunioss
- Posty: 331
- Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska
- Lokalizacja: WLKP
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mistrzunioss » 2013-04-17, 21:16
Ja do mieszanki stosuje olej stihl i według mnie to bardzo dobry olej. Jeżeli piły które pracują na bardzo dużych obrotach przy dużym obciążeniu nie zacierają się to wiadomo że jest dobry. Kosztuje 29 za litr.. A co do oleju w skrzyni to leje hipol i sprzęgło działa jak powinno

-
auriol77
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: auriol77 » 2013-04-18, 07:51
Do silnika daj lux10 i będzie lux

Jeździłem również na hipolu, motulu i zwykłym 10w40. Sprzęgło na lux10 najlepiej pracowało.
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-04-18, 13:05
Już postanowiłem że spróbuje z 10w40 lub 15w40 bo ojciec mi powiedział że kiedyś jeździł na 10w40 i wszystko działało dobrze.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości