
ArtekG WSK Z2 '62
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Fakt motocykl godny złotej tablicy
, czy można się dowiedzieć co tobą kierowało aby zarejestrować jako zabytek, bo na poprzednich zdjęciach mogliśmy zobaczyć że maszyna jest przyodziana w białe blachy.

- ArtekGS
- Posty: 74
- Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64 - Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Była przyodziana w blachy z innego motocykla. Egzemplarz ten nie miał żadnych papierów, tylko spisaną umowę.
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Ile całkowity koszt rejestracji na zabytek? Z takimi tablicami jednak wiążą się pewne problemy.Dodatkowo ma to się chyba w 2012 zmienić ,że dużo uprzykrzających życie przepisów ma wejść..
- ArtekGS
- Posty: 74
- Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64 - Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Jakie "pewne" problemy?
Bardzo proszę o uświadomienie mnie i reszty forum, najlepiej na podstawie własnych doświadczeń
..naprawdę wszystko jest w necie: cenniki urzędów, cennik diagnosty, cennik rzeczoznawcy oraz obowiązki i korzyści płynące z takiej rejestracji - proszę nie powielać stereotypów i nie przytaczać opinii i domysłów znajomych znajomych...
Bardzo proszę o uświadomienie mnie i reszty forum, najlepiej na podstawie własnych doświadczeń

..naprawdę wszystko jest w necie: cenniki urzędów, cennik diagnosty, cennik rzeczoznawcy oraz obowiązki i korzyści płynące z takiej rejestracji - proszę nie powielać stereotypów i nie przytaczać opinii i domysłów znajomych znajomych...
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Co do kosztów to róźne już wersje słyszałem od około 5xx zl do 1300 nawet.
Co do problemów hmm teraz to już za wiele nie pamiętam ale z 2 miesiące temu dużo o tym czytałem ,ale rzeczy typu 95 % oryginalnych części itd,dziwne oc itp za .Od nowego roku mają być kontrole robione czy ten pojazd faktycznie jest w stanie oryginalnym i właściciel będzie musiał utrzymywać go non stop w świetnym stanie jak nie to kara.Teoretycznie wszystko co zabytkiem się staje przechodzi "tak jakby" na własność państwa.Po przekroczeniu wieku 50lat nie można za granicę pojechać z tym itp itp więcej tego było.
Co do problemów hmm teraz to już za wiele nie pamiętam ale z 2 miesiące temu dużo o tym czytałem ,ale rzeczy typu 95 % oryginalnych części itd,dziwne oc itp za .Od nowego roku mają być kontrole robione czy ten pojazd faktycznie jest w stanie oryginalnym i właściciel będzie musiał utrzymywać go non stop w świetnym stanie jak nie to kara.Teoretycznie wszystko co zabytkiem się staje przechodzi "tak jakby" na własność państwa.Po przekroczeniu wieku 50lat nie można za granicę pojechać z tym itp itp więcej tego było.
- ArtekGS
- Posty: 74
- Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64 - Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Wszystko co napisałeś powyżej, to bzdury, plotki.
Zaręczam Ci.
Zaręczam Ci.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
ArtekGS pisze:Jakie "pewne" problemy?
Bardzo proszę o uświadomienie mnie i reszty forum, najlepiej na podstawie własnych doświadczeń![]()
..naprawdę wszystko jest w necie: cenniki urzędów, cennik diagnosty, cennik rzeczoznawcy oraz obowiązki i korzyści płynące z takiej rejestracji - proszę nie powielać stereotypów i nie przytaczać opinii i domysłów znajomych znajomych...
hartman pisze:Co do kosztów to róźne już wersje słyszałem od około 5xx zl do 1300 nawet.
Co do problemów hmm teraz to już za wiele nie pamiętam ale z 2 miesiące temu dużo o tym czytałem ,ale rzeczy typu 95 % oryginalnych części itd,dziwne oc itp za .Od nowego roku mają być kontrole robione czy ten pojazd faktycznie jest w stanie oryginalnym i właściciel będzie musiał utrzymywać go non stop w świetnym stanie jak nie to kara.Teoretycznie wszystko co zabytkiem się staje przechodzi "tak jakby" na własność państwa.Po przekroczeniu wieku 50lat nie można za granicę pojechać z tym itp itp więcej tego było.
Hmm ja słyszałem, że jak się zaresjestruje na żółte tablice to CI mogą nawet motocykl pociąć, bo mają takie prawo ! Kuźwa jeśli ktoś prosi o własne doświadczenia to najlepiej się zamknąć i nic nie napisać jeśli nie miało się z tym żadnej styczności... Gamoń...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Przepraszam Artek, że Ci się w temat wepnę. Na początek - maszyna po prostu super, rzeczywiście możesz uznać, iż wszystko zostało skończone. Gratuluję zapału w doprowadzeniu tego do końca. Pełen podziw!maykii pisze:ArtekGS pisze:Jakie "pewne" problemy?
Bardzo proszę o uświadomienie mnie i reszty forum, najlepiej na podstawie własnych doświadczeń![]()
..naprawdę wszystko jest w necie: cenniki urzędów, cennik diagnosty, cennik rzeczoznawcy oraz obowiązki i korzyści płynące z takiej rejestracji - proszę nie powielać stereotypów i nie przytaczać opinii i domysłów znajomych znajomych...hartman pisze:Co do kosztów to róźne już wersje słyszałem od około 5xx zl do 1300 nawet.
Co do problemów hmm teraz to już za wiele nie pamiętam ale z 2 miesiące temu dużo o tym czytałem ,ale rzeczy typu 95 % oryginalnych części itd,dziwne oc itp za .Od nowego roku mają być kontrole robione czy ten pojazd faktycznie jest w stanie oryginalnym i właściciel będzie musiał utrzymywać go non stop w świetnym stanie jak nie to kara.Teoretycznie wszystko co zabytkiem się staje przechodzi "tak jakby" na własność państwa.Po przekroczeniu wieku 50lat nie można za granicę pojechać z tym itp itp więcej tego było.
Hmm ja słyszałem, że jak się zaresjestruje na żółte tablice to CI mogą nawet motocykl pociąć, bo mają takie prawo ! Kuźwa jeśli ktoś prosi o własne doświadczenia to najlepiej się zamknąć i nic nie napisać jeśli nie miało się z tym żadnej styczności... Gamoń...

Otóż maykii, to że wiesz więcej od hartmana, to że kolego popełnił błąd... wcale Cię nie upoważnia do pisania w ten sposób. Rozumiem, że można się czasami wkurzyć. Rozumiem, że wiele razy powtarza się, ale nie ma efektów. Ale każdy się uczy


- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Savier pisze:Przepraszam Artek, że Ci się w temat wepnę. Na początek - maszyna po prostu super, rzeczywiście możesz uznać, iż wszystko zostało skończone. Gratuluję zapału w doprowadzeniu tego do końca. Pełen podziw!maykii pisze:ArtekGS pisze:Jakie "pewne" problemy?
Bardzo proszę o uświadomienie mnie i reszty forum, najlepiej na podstawie własnych doświadczeń![]()
..naprawdę wszystko jest w necie: cenniki urzędów, cennik diagnosty, cennik rzeczoznawcy oraz obowiązki i korzyści płynące z takiej rejestracji - proszę nie powielać stereotypów i nie przytaczać opinii i domysłów znajomych znajomych...hartman pisze:Co do kosztów to róźne już wersje słyszałem od około 5xx zl do 1300 nawet.
Co do problemów hmm teraz to już za wiele nie pamiętam ale z 2 miesiące temu dużo o tym czytałem ,ale rzeczy typu 95 % oryginalnych części itd,dziwne oc itp za .Od nowego roku mają być kontrole robione czy ten pojazd faktycznie jest w stanie oryginalnym i właściciel będzie musiał utrzymywać go non stop w świetnym stanie jak nie to kara.Teoretycznie wszystko co zabytkiem się staje przechodzi "tak jakby" na własność państwa.Po przekroczeniu wieku 50lat nie można za granicę pojechać z tym itp itp więcej tego było.
Hmm ja słyszałem, że jak się zaresjestruje na żółte tablice to CI mogą nawet motocykl pociąć, bo mają takie prawo ! Kuźwa jeśli ktoś prosi o własne doświadczenia to najlepiej się zamknąć i nic nie napisać jeśli nie miało się z tym żadnej styczności... Gamoń...
Otóż maykii, to że wiesz więcej od hartmana, to że kolego popełnił błąd... wcale Cię nie upoważnia do pisania w ten sposób. Rozumiem, że można się czasami wkurzyć. Rozumiem, że wiele razy powtarza się, ale nie ma efektów. Ale każdy się uczy. Więc "bez spiny"
.
Savier Twoja obecność w kązdym temacie też nie jest super potrzebna (nie zrozum mnie źle). Generalnie ja tu nie widzę żadnej spiny... Jakby każdy tak pisał czego to nie słyszał i czego się nie naczytał w Fakcie to nie byłoby żadnych informacji konkretnych na forum... A to czy wiem więcej od hartmana to powiedziałeś ty i nigdy nie wiadomo tak naprawdę, może to on wie więcej ? Ja w ten sposób ludzi nie porównuje... Kociec kropka.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Dlatego najlepiej wypowiadać się na tematy, które się przechodziło na własnej skórze, a nie tata kolegi, wujek wujka....
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Po to jest forum ,żeby się wypowiadać i każdy ma swoje zdanie ,ale widzę ,że niektórych to boli.Ja nie pisałem tego co usłyszałem od kogoś ,ale dobra..Macie racje.
ehh "mędrcu" majki pisałem o rzeczach wyczytanych z artykułów a ty dalej swoje..
ehh "mędrcu" majki pisałem o rzeczach wyczytanych z artykułów a ty dalej swoje..
Ostatnio zmieniony 2011-07-06, 19:11 przez hartman, łącznie zmieniany 1 raz.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
hartman pisze:Co do kosztów to róźne już wersje słyszałem od około 5xx zl do 1300 nawet.
Co do problemów hmm teraz to już za wiele nie pamiętam ale z 2 miesiące temu dużo o tym czytałem
No rzeczywiście to są własne doświadczenia... Spoko

P.S. Usuńcie te zbędne posty z tematu o tak pięknym motocyklu

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- ArtekGS
- Posty: 74
- Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64 - Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Jak ktoś się poważnie zastanawia nad rejestracją na zabytek, chce znać procedury i koszty, to chętnie odpowiem na każdego maila.
Jazda zabytkiem na legalnych papierach - jest bezcenna i daje dużo satysfakcji.
Jazda zabytkiem na legalnych papierach - jest bezcenna i daje dużo satysfakcji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
ArtekGS pisze:Jak ktoś się poważnie zastanawia nad rejestracją na zabytek, chce znać procedury i koszty, to chętnie odpowiem na każdego maila.
Jazda zabytkiem na legalnych papierach - jest bezcenna i daje dużo satysfakcji.
A mógłbyś opisać dokładnie krok po kroku jak to najlepiej załatwić??
- ArtekGS
- Posty: 74
- Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64 - Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
koszty:
rzeczoznawca: 200zł netto - ta sama stawka funkcjonuje od lat ( przynajmniej w Gdańsku).
przegląd: 150zł netto - stawka oficjalna, w cenniku okręgowych stacji diagnostycznych.
konserwator zabytków: 20zł
wydział komunikacji: ok. 120 zł ( dowód, rejestracja, znaczki itp)
Razem: ok. 570zł brutto.
Procedura (mój przypadek):
Wtorek: rzeczoznawca - fotki, dokumentacja
Środa: wypełnienie białej karty
Czwartek: biała karta, fotki i dokumentacja dostarczone do wojewódzkiego konserwatora zabytków.
Piątek: przegląd w okręgowej stacji kontroli.
Poniedziałek: odebranie decyzji od konserwatora zabytków i złożenie papierów w wydziale komunikacji, odebranie miękkiego dowodu i żółtych tablic.
Zalety:
* Legalne poruszanie się po drogach.
* Bezterminowy przegląd - moto ma u mnie dożywocie, coroczny przegląd kosztuje 62zł, bezterminowy kosztował 183 - za 20 lat jestem do przodu 1100zł.. (pod warunkiem, że przegląd przez te 20 lat nadal będzie kosztować 62zł, co jest niezbyt realne )
* OC - możliwość wykupienia na określony czas (tydzień, miesiąc, kwartał), lub w ogóle nie kupowania. Moto może stać w garażu przez 20 lat i nie muszę kupować OC. Moje OC przy 60% zniżek i zniżki na zabytek wyniosło ... 30zł..
Wady:
* Wyjazd zagraniczny - należy pisemnie zgłosić taki wyjazd do konserwatora. W przypadku kiedy wyjeżdżamy systematycznie należy to napisać i otrzymujemy zezwolenie na lat 10 lub więcej.
rzeczoznawca: 200zł netto - ta sama stawka funkcjonuje od lat ( przynajmniej w Gdańsku).
przegląd: 150zł netto - stawka oficjalna, w cenniku okręgowych stacji diagnostycznych.
konserwator zabytków: 20zł
wydział komunikacji: ok. 120 zł ( dowód, rejestracja, znaczki itp)
Razem: ok. 570zł brutto.
Procedura (mój przypadek):
Wtorek: rzeczoznawca - fotki, dokumentacja
Środa: wypełnienie białej karty
Czwartek: biała karta, fotki i dokumentacja dostarczone do wojewódzkiego konserwatora zabytków.
Piątek: przegląd w okręgowej stacji kontroli.
Poniedziałek: odebranie decyzji od konserwatora zabytków i złożenie papierów w wydziale komunikacji, odebranie miękkiego dowodu i żółtych tablic.
Zalety:
* Legalne poruszanie się po drogach.
* Bezterminowy przegląd - moto ma u mnie dożywocie, coroczny przegląd kosztuje 62zł, bezterminowy kosztował 183 - za 20 lat jestem do przodu 1100zł.. (pod warunkiem, że przegląd przez te 20 lat nadal będzie kosztować 62zł, co jest niezbyt realne )
* OC - możliwość wykupienia na określony czas (tydzień, miesiąc, kwartał), lub w ogóle nie kupowania. Moto może stać w garażu przez 20 lat i nie muszę kupować OC. Moje OC przy 60% zniżek i zniżki na zabytek wyniosło ... 30zł..
Wady:
* Wyjazd zagraniczny - należy pisemnie zgłosić taki wyjazd do konserwatora. W przypadku kiedy wyjeżdżamy systematycznie należy to napisać i otrzymujemy zezwolenie na lat 10 lub więcej.
Re: ArtekG WSK Z2 '62
To by wychodziło ,że same superlatywy tylko.Trochę mi to za kolorowo wygląda.Zawsze można zmienić rejestracje z białych na żółte ?
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
co rozumiesz przez pojęcie dokumentacji, co to dokładnie jak byś mógł opisaćArtekGS pisze:koszty:
Procedura (mój przypadek):
Wtorek: rzeczoznawca - fotki, dokumentacja

-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Wada nr 1 nie można przerabiać co w moim przypadku CDI, sakwy i kierunkowskazy mija się z celem. Miałem rejestrować na żółte tablice a dzisiaj jestem szczęśliwy że tego nie zrobiłem. Co do wykupienia OC 30zł na jaki czas ? Miesiąc, dwa? Dochodzi jeszcze takie coś że w takiej dziurze jak Sieradz nie szło zrobić przeglądu na zabytek ale to inna bajka ...
Re: ArtekG WSK Z2 '62
Pewnie na cały rok jak ma duże zniżki i w pzu.Tam dość tanie są szczególnie na tak niską pojemność.Co do oc terminowych to są drogie w porównaniu z pełnymi rocznymi i mija się to z celem chyba ,że coś się zmieniło w tym roku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości