Dudek-Picek
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Dudek-Picek
hej
Chciałem się podzielić moim remontem Dudka. Dudek z 76roku kupiony dzięki mojemu koledze z nieborowa.
Dodatkowo z racji tego ze wiele osób zastanawia się jak kosztowny jest remont postanowiłem zamieszczać kwoty rzeczy i usług które musiałem nabyć bo własnymi siłami nie jestem w stanie tego zrobić.
Obecnie dudek zaczyna być składany, zdjęcia z przed wrzucę wieczorem jak ściągnę ze starego kompa.
Założenie jest takie aby wyremontować go na oryginał, aby wyglądał lepiej niż z fabryki, ale jednocześnie możliwa jest modyfikacja tak aby motocykl lepiej jeździł.
Motocykl cały został rozebrany do drobnych śrubek.
Piaskowanie 100zł,
Prace blacharskie przy elementach czarnych- 0zł , ale jak dla kogoś miał bym to robić to 100zł (poprawa spawów, tam gdzie trzeba, regeneracja podstawki centralnej itp)
Malowanie proszkowe na czarno (podkład cynkowy plus czarny połysk) 150zł
Koła
Nowe felgi za 200zł sztuka identyczne jak oryginał + nowe szprychy, nowe łożyska, uszczelnienia, poprawa stanu bębna z zewnątrz i od środka(toczenie bębna i wymiana okładzin), zaplatanie i centrowanie, nowe opony dętki i fartuchy. Jedno koło 400zł
Do koła tylnego albo zakup nowego zabieraka albo naprawa starego (zębatka łożysko i uszczelnienie) 50zł lub 100zł
Silnik
Regeneracja wału 180zł (ja tyle płacę, może i za dużo) szlif z tłokiem i dodatkami 200zł, łożyska uszczelniacze 100zł, sprzęgło na rolkę 6mm 150zł z tarczami. skrzynia z wymianą wałka na 16z i nowym łożyskiem i wałkiem zdawczym 150, szkiełkowanie 0 lub 80zł, popychacze i drobnica(jak sprężyna, świeca przewód) 50zł.
Elementy chromowane
I części odnawiane
błotniki, oparcie siedzenia, golenie, kierownica, osłona tłumika, ośki kół, półka liczników, stopka hamulca, blacha koła przód, rozpieracze szklanki amorków, kolanko,kierunki, uchwyty lamp, nakrętka stacyjki, cybanty, rączka tył itp 1600zł
II części produkcji własnej
sprężynki, śrubki , wkręty, sprężyny tył, ramka lampy przód, - 0 , 300zł
instalacja elektryczna 50zł plus odbłyśnik, żarówki, lampa tył, przełączniki, 200zł do tego licznik 30zł z a ramkę ( a całość ze skalowaniem polerowaniem szybki i robotą 80zł)
Regeneracja lag w chromie technicznym 350zł, uszczelki olej, tulejki 70zł
Regeneracja amorków tył ( chrom techniczny uszczelnienia i olej oraz tulejki stalowe i gumowe ) 120zł
tłumik- mycie w sodzie kaustycznej, poprawki blacharskie 30zł
Nie liczę ocynku bo większość rzeczy dałem nowych ( wszystkie śrubki, oś wahacza tulejki stalowe) to 100zł
Malowanie elementów na kolor z pracami blacharskimi drobnymi 1400zł w tym zbiornik chemicznie odrdzewiany, malowany w podkład cynkowy proszkowo- to liczone wcześniej, w środku zabezpieczony epoksydem, malowany bazą i bezbarwny. boczki klepane i prostowane, malowane na mokro baza ,szablon dudek natryskowo, bezbarwny) lampa malowana tak samo z ponownie zanitowanym przewodem uziemienia. Plus błotniki od spodu zakonserwowane dodatkowo. Kubki plastikowe stacyjki i licznika malowane na czarno.
Inne elementy gumowe 0- 500zł
regeneracja siedzisk 0- 300zł
Drobnica, kranik, łańcuch zębatka na wałek zdawczy, klamki hamulca i sprzęgła, piórnik, zamki, odblaski, linki wszystkie 200-300zł
Nie ma w tym uzupełniania braków i czasu poświęconego.
Zdjęcia z montażu będę wstawiał na bieżąco.
A ile to wyszło - hymm tak niecałe 7tyś. kompletacja 500zł tylko ale jeszcze lusterek nie mam.
Chciałem się podzielić moim remontem Dudka. Dudek z 76roku kupiony dzięki mojemu koledze z nieborowa.
Dodatkowo z racji tego ze wiele osób zastanawia się jak kosztowny jest remont postanowiłem zamieszczać kwoty rzeczy i usług które musiałem nabyć bo własnymi siłami nie jestem w stanie tego zrobić.
Obecnie dudek zaczyna być składany, zdjęcia z przed wrzucę wieczorem jak ściągnę ze starego kompa.
Założenie jest takie aby wyremontować go na oryginał, aby wyglądał lepiej niż z fabryki, ale jednocześnie możliwa jest modyfikacja tak aby motocykl lepiej jeździł.
Motocykl cały został rozebrany do drobnych śrubek.
Piaskowanie 100zł,
Prace blacharskie przy elementach czarnych- 0zł , ale jak dla kogoś miał bym to robić to 100zł (poprawa spawów, tam gdzie trzeba, regeneracja podstawki centralnej itp)
Malowanie proszkowe na czarno (podkład cynkowy plus czarny połysk) 150zł
Koła
Nowe felgi za 200zł sztuka identyczne jak oryginał + nowe szprychy, nowe łożyska, uszczelnienia, poprawa stanu bębna z zewnątrz i od środka(toczenie bębna i wymiana okładzin), zaplatanie i centrowanie, nowe opony dętki i fartuchy. Jedno koło 400zł
Do koła tylnego albo zakup nowego zabieraka albo naprawa starego (zębatka łożysko i uszczelnienie) 50zł lub 100zł
Silnik
Regeneracja wału 180zł (ja tyle płacę, może i za dużo) szlif z tłokiem i dodatkami 200zł, łożyska uszczelniacze 100zł, sprzęgło na rolkę 6mm 150zł z tarczami. skrzynia z wymianą wałka na 16z i nowym łożyskiem i wałkiem zdawczym 150, szkiełkowanie 0 lub 80zł, popychacze i drobnica(jak sprężyna, świeca przewód) 50zł.
Elementy chromowane
I części odnawiane
błotniki, oparcie siedzenia, golenie, kierownica, osłona tłumika, ośki kół, półka liczników, stopka hamulca, blacha koła przód, rozpieracze szklanki amorków, kolanko,kierunki, uchwyty lamp, nakrętka stacyjki, cybanty, rączka tył itp 1600zł
II części produkcji własnej
sprężynki, śrubki , wkręty, sprężyny tył, ramka lampy przód, - 0 , 300zł
instalacja elektryczna 50zł plus odbłyśnik, żarówki, lampa tył, przełączniki, 200zł do tego licznik 30zł z a ramkę ( a całość ze skalowaniem polerowaniem szybki i robotą 80zł)
Regeneracja lag w chromie technicznym 350zł, uszczelki olej, tulejki 70zł
Regeneracja amorków tył ( chrom techniczny uszczelnienia i olej oraz tulejki stalowe i gumowe ) 120zł
tłumik- mycie w sodzie kaustycznej, poprawki blacharskie 30zł
Nie liczę ocynku bo większość rzeczy dałem nowych ( wszystkie śrubki, oś wahacza tulejki stalowe) to 100zł
Malowanie elementów na kolor z pracami blacharskimi drobnymi 1400zł w tym zbiornik chemicznie odrdzewiany, malowany w podkład cynkowy proszkowo- to liczone wcześniej, w środku zabezpieczony epoksydem, malowany bazą i bezbarwny. boczki klepane i prostowane, malowane na mokro baza ,szablon dudek natryskowo, bezbarwny) lampa malowana tak samo z ponownie zanitowanym przewodem uziemienia. Plus błotniki od spodu zakonserwowane dodatkowo. Kubki plastikowe stacyjki i licznika malowane na czarno.
Inne elementy gumowe 0- 500zł
regeneracja siedzisk 0- 300zł
Drobnica, kranik, łańcuch zębatka na wałek zdawczy, klamki hamulca i sprzęgła, piórnik, zamki, odblaski, linki wszystkie 200-300zł
Nie ma w tym uzupełniania braków i czasu poświęconego.
Zdjęcia z montażu będę wstawiał na bieżąco.
A ile to wyszło - hymm tak niecałe 7tyś. kompletacja 500zł tylko ale jeszcze lusterek nie mam.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
Fajnie, że przedstawiłeś swój punkt widzenia!
Co do malowania na kolor - serio?
1400zł?? Malowałem całą osę też z bezbarwnym i tam były dwa kolory i kasa taka nie poszła... Chyba, że oddajesz blachy jak stoją i odbierasz jak nowe to wtedy jest w porządku, kwota uzasadniona. Tylko aż strach pomyśleć ile musiałbym zapłacić np. za swoją 175, która cała jest w kolorze.
Co do malowania na kolor - serio?

-
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena - Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
Gdyby każdy kto się zabiera za remont wiedział ile to kosztuje to połowa nie zaczynałaby
Dolicz za to jeszcze prąd do miga itd....
Dolicz za to jeszcze prąd do miga itd....
- Tomeekkkk
- Posty: 128
- Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 gil
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
wygląda obiecująco, czekamy na efekt końcowy:)
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2013-05-26, 19:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk dudek
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
Inne elementy gumowe 0-500.
Co się składa na te ewentualne 500 złociszy??
Co się składa na te ewentualne 500 złociszy??
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
Savier- koszt jak się oddaje jak leci blach to 250zł z elementu. I gdyby nie to że widzę efekt końcowy to bym sam się dziwił. Ale ilość pracy włożona w każdy element jest ogromna(jeśli chce się aby to było super)
A na elementy gumowe, składa się cała mas gum, łącznie z gumami z wąsem, manetkami,odboje, przelotki i takie tam gumy co sam robie.
Tak sobie myśle że może do dudka zrobić specjalny chlapacz podobnie do S2
A na elementy gumowe, składa się cała mas gum, łącznie z gumami z wąsem, manetkami,odboje, przelotki i takie tam gumy co sam robie.
Tak sobie myśle że może do dudka zrobić specjalny chlapacz podobnie do S2
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
Podrzuć foty potem tych blach
.
Powiem od części praktycznej, bo dwoma odnowionymi maszynami już jeżdżę i w sumie trzecia w drodze
- trochę szkoda pakować duuużo pieniążków w kwestie wizualne, bo wiadomo - jak się jeździ, to choćby huhał i dmuchał, zawsze coś się zarysuje, przyrdzewieje, kamień odskoczy... No i ciort wszystko strzela
. Także teraz jak robię Gila to mam tak z tyłu głowy, że jak posiedzę godzinę dłużej nad polerką czy nie posiedzę - po paru miesiącach/sezonie i tak będzie bez znaczenia.

Powiem od części praktycznej, bo dwoma odnowionymi maszynami już jeżdżę i w sumie trzecia w drodze


-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
Ja dudka robie bardziej do rekreacyjnej jazdy. W teren bedzie S2 a po ulicach narazie Gil a potem Kobuz 76 rocznik lub 78
zamieszczam fotkę jak wygląda teraz mój DUDUŚ
zamieszczam fotkę jak wygląda teraz mój DUDUŚ
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
kolejne postępy- teraz już dudek na kołach własnych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-07-19, 22:34 przez picek, łącznie zmieniany 2 razy.
- tango360
- Posty: 154
- Rejestracja: 2015-06-04, 13:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
Niestety fotki nie widać 

-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
coś jest nie tak i nie można zdjęcia wstawić, pozatym ja na swoim kompie żadnych zdjęć nie widzę, w żadnym z tematów.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
fotka w trakcie składania
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
dzięki wielkiej pomocy Rafała z radomia
duduś wczoraj miał pierwszą jazdę próbną. brakuje mu jeszcze kosmetyki i kierunkowskazów i tak zwanego dopieszczenia, ale mam nadzieje że uda mi się w tym tygodniu zrobić z 500km i dotrzeć silnik.
Wstawiam zdjęcia manetek, są zamontowane na motocyklu i pod względem montażu jest wszystko ok.
Co do wzoru to jest bardzo podobny, rączki są zaślepione z dziurką tak jak w większości oryginałów.
duduś wczoraj miał pierwszą jazdę próbną. brakuje mu jeszcze kosmetyki i kierunkowskazów i tak zwanego dopieszczenia, ale mam nadzieje że uda mi się w tym tygodniu zrobić z 500km i dotrzeć silnik.
Wstawiam zdjęcia manetek, są zamontowane na motocyklu i pod względem montażu jest wszystko ok.
Co do wzoru to jest bardzo podobny, rączki są zaślepione z dziurką tak jak w większości oryginałów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Dudek-Picek
fotka katedry - próbna sztuka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości