Dudek-Picek
: 2015-07-13, 14:48
hej
Chciałem się podzielić moim remontem Dudka. Dudek z 76roku kupiony dzięki mojemu koledze z nieborowa.
Dodatkowo z racji tego ze wiele osób zastanawia się jak kosztowny jest remont postanowiłem zamieszczać kwoty rzeczy i usług które musiałem nabyć bo własnymi siłami nie jestem w stanie tego zrobić.
Obecnie dudek zaczyna być składany, zdjęcia z przed wrzucę wieczorem jak ściągnę ze starego kompa.
Założenie jest takie aby wyremontować go na oryginał, aby wyglądał lepiej niż z fabryki, ale jednocześnie możliwa jest modyfikacja tak aby motocykl lepiej jeździł.
Motocykl cały został rozebrany do drobnych śrubek.
Piaskowanie 100zł,
Prace blacharskie przy elementach czarnych- 0zł , ale jak dla kogoś miał bym to robić to 100zł (poprawa spawów, tam gdzie trzeba, regeneracja podstawki centralnej itp)
Malowanie proszkowe na czarno (podkład cynkowy plus czarny połysk) 150zł
Koła
Nowe felgi za 200zł sztuka identyczne jak oryginał + nowe szprychy, nowe łożyska, uszczelnienia, poprawa stanu bębna z zewnątrz i od środka(toczenie bębna i wymiana okładzin), zaplatanie i centrowanie, nowe opony dętki i fartuchy. Jedno koło 400zł
Do koła tylnego albo zakup nowego zabieraka albo naprawa starego (zębatka łożysko i uszczelnienie) 50zł lub 100zł
Silnik
Regeneracja wału 180zł (ja tyle płacę, może i za dużo) szlif z tłokiem i dodatkami 200zł, łożyska uszczelniacze 100zł, sprzęgło na rolkę 6mm 150zł z tarczami. skrzynia z wymianą wałka na 16z i nowym łożyskiem i wałkiem zdawczym 150, szkiełkowanie 0 lub 80zł, popychacze i drobnica(jak sprężyna, świeca przewód) 50zł.
Elementy chromowane
I części odnawiane
błotniki, oparcie siedzenia, golenie, kierownica, osłona tłumika, ośki kół, półka liczników, stopka hamulca, blacha koła przód, rozpieracze szklanki amorków, kolanko,kierunki, uchwyty lamp, nakrętka stacyjki, cybanty, rączka tył itp 1600zł
II części produkcji własnej
sprężynki, śrubki , wkręty, sprężyny tył, ramka lampy przód, - 0 , 300zł
instalacja elektryczna 50zł plus odbłyśnik, żarówki, lampa tył, przełączniki, 200zł do tego licznik 30zł z a ramkę ( a całość ze skalowaniem polerowaniem szybki i robotą 80zł)
Regeneracja lag w chromie technicznym 350zł, uszczelki olej, tulejki 70zł
Regeneracja amorków tył ( chrom techniczny uszczelnienia i olej oraz tulejki stalowe i gumowe ) 120zł
tłumik- mycie w sodzie kaustycznej, poprawki blacharskie 30zł
Nie liczę ocynku bo większość rzeczy dałem nowych ( wszystkie śrubki, oś wahacza tulejki stalowe) to 100zł
Malowanie elementów na kolor z pracami blacharskimi drobnymi 1400zł w tym zbiornik chemicznie odrdzewiany, malowany w podkład cynkowy proszkowo- to liczone wcześniej, w środku zabezpieczony epoksydem, malowany bazą i bezbarwny. boczki klepane i prostowane, malowane na mokro baza ,szablon dudek natryskowo, bezbarwny) lampa malowana tak samo z ponownie zanitowanym przewodem uziemienia. Plus błotniki od spodu zakonserwowane dodatkowo. Kubki plastikowe stacyjki i licznika malowane na czarno.
Inne elementy gumowe 0- 500zł
regeneracja siedzisk 0- 300zł
Drobnica, kranik, łańcuch zębatka na wałek zdawczy, klamki hamulca i sprzęgła, piórnik, zamki, odblaski, linki wszystkie 200-300zł
Nie ma w tym uzupełniania braków i czasu poświęconego.
Zdjęcia z montażu będę wstawiał na bieżąco.
A ile to wyszło - hymm tak niecałe 7tyś. kompletacja 500zł tylko ale jeszcze lusterek nie mam.
Chciałem się podzielić moim remontem Dudka. Dudek z 76roku kupiony dzięki mojemu koledze z nieborowa.
Dodatkowo z racji tego ze wiele osób zastanawia się jak kosztowny jest remont postanowiłem zamieszczać kwoty rzeczy i usług które musiałem nabyć bo własnymi siłami nie jestem w stanie tego zrobić.
Obecnie dudek zaczyna być składany, zdjęcia z przed wrzucę wieczorem jak ściągnę ze starego kompa.
Założenie jest takie aby wyremontować go na oryginał, aby wyglądał lepiej niż z fabryki, ale jednocześnie możliwa jest modyfikacja tak aby motocykl lepiej jeździł.
Motocykl cały został rozebrany do drobnych śrubek.
Piaskowanie 100zł,
Prace blacharskie przy elementach czarnych- 0zł , ale jak dla kogoś miał bym to robić to 100zł (poprawa spawów, tam gdzie trzeba, regeneracja podstawki centralnej itp)
Malowanie proszkowe na czarno (podkład cynkowy plus czarny połysk) 150zł
Koła
Nowe felgi za 200zł sztuka identyczne jak oryginał + nowe szprychy, nowe łożyska, uszczelnienia, poprawa stanu bębna z zewnątrz i od środka(toczenie bębna i wymiana okładzin), zaplatanie i centrowanie, nowe opony dętki i fartuchy. Jedno koło 400zł
Do koła tylnego albo zakup nowego zabieraka albo naprawa starego (zębatka łożysko i uszczelnienie) 50zł lub 100zł
Silnik
Regeneracja wału 180zł (ja tyle płacę, może i za dużo) szlif z tłokiem i dodatkami 200zł, łożyska uszczelniacze 100zł, sprzęgło na rolkę 6mm 150zł z tarczami. skrzynia z wymianą wałka na 16z i nowym łożyskiem i wałkiem zdawczym 150, szkiełkowanie 0 lub 80zł, popychacze i drobnica(jak sprężyna, świeca przewód) 50zł.
Elementy chromowane
I części odnawiane
błotniki, oparcie siedzenia, golenie, kierownica, osłona tłumika, ośki kół, półka liczników, stopka hamulca, blacha koła przód, rozpieracze szklanki amorków, kolanko,kierunki, uchwyty lamp, nakrętka stacyjki, cybanty, rączka tył itp 1600zł
II części produkcji własnej
sprężynki, śrubki , wkręty, sprężyny tył, ramka lampy przód, - 0 , 300zł
instalacja elektryczna 50zł plus odbłyśnik, żarówki, lampa tył, przełączniki, 200zł do tego licznik 30zł z a ramkę ( a całość ze skalowaniem polerowaniem szybki i robotą 80zł)
Regeneracja lag w chromie technicznym 350zł, uszczelki olej, tulejki 70zł
Regeneracja amorków tył ( chrom techniczny uszczelnienia i olej oraz tulejki stalowe i gumowe ) 120zł
tłumik- mycie w sodzie kaustycznej, poprawki blacharskie 30zł
Nie liczę ocynku bo większość rzeczy dałem nowych ( wszystkie śrubki, oś wahacza tulejki stalowe) to 100zł
Malowanie elementów na kolor z pracami blacharskimi drobnymi 1400zł w tym zbiornik chemicznie odrdzewiany, malowany w podkład cynkowy proszkowo- to liczone wcześniej, w środku zabezpieczony epoksydem, malowany bazą i bezbarwny. boczki klepane i prostowane, malowane na mokro baza ,szablon dudek natryskowo, bezbarwny) lampa malowana tak samo z ponownie zanitowanym przewodem uziemienia. Plus błotniki od spodu zakonserwowane dodatkowo. Kubki plastikowe stacyjki i licznika malowane na czarno.
Inne elementy gumowe 0- 500zł
regeneracja siedzisk 0- 300zł
Drobnica, kranik, łańcuch zębatka na wałek zdawczy, klamki hamulca i sprzęgła, piórnik, zamki, odblaski, linki wszystkie 200-300zł
Nie ma w tym uzupełniania braków i czasu poświęconego.
Zdjęcia z montażu będę wstawiał na bieżąco.
A ile to wyszło - hymm tak niecałe 7tyś. kompletacja 500zł tylko ale jeszcze lusterek nie mam.