Strona 1 z 5

WSK 175 Sport Ex (Export)

: 2011-03-24, 12:00
autor: morda

Re: WSK (EX)SPORT

: 2011-03-24, 16:23
autor: Savier
Motocykl bardzo podobny do mot. Fazeroy6 (nie wie czy dobrze napisałem).

"Pan z Częstochowy". Agresives, może już się tym interesowałeś? :D

Re: WSK (EX)SPORT

: 2011-03-25, 18:08
autor: Agresives
Mała korekta. Nie jestem z Częstochowy tylko z okolic.

Re: WSK (EX)SPORT

: 2011-03-25, 18:18
autor: Savier
A to przepraszam, sugerowałem się opisem profilu :-). Więc to nie Ty.

Zaciekawiła mnie osłona silnika... Widzę już taką drugi raz, wcześniej w maszynie Fazera. Jest zbudowana tylko z tych rur.

Re: WSK (EX)SPORT

: 2011-03-25, 20:14
autor: JueS
oO wersja z 1972.. ciekawe ;)

Re: WSK (EX)SPORT

: 2011-03-25, 20:22
autor: Agresives
O ile dobrze pamiętam pan Kopras miał bardzo zbliżoną konfigurację tylko z górnym błotnikiem przednim. Ta sama osłona pod silnik, brak konsoli podnóżków pasażera które w tym modelu montowane były na stałe do wahacza. Być może nawet ten sam rok produkcji. Mógłby ktoś nawiązać kontakt z tym kolekcjonerem i dokładnie przybliżyć sylwetkę tego pojazdu.

Re: WSK (EX)SPORT

: 2011-03-25, 20:45
autor: Savier
JueS pisze:oO wersja z 1972.. ciekawe ;)
Rozumiem, że jest więcej wersji - uchylisz rąbka tajemniczy?

Re: WSK (EX)SPORT

: 2011-03-26, 09:52
autor: JueS
żadnej tajemnicy tu nie ma :) wydaje mi się, że sporty ex zaczęły wychodzić na początku 74..
sprawdziłem zdjęcia tej niebieskiej sport1 ex i na tabliczce znamionowej ma wybite 1971, jednak ta tabliczka nie jest oryginalna

Re: WSK (EX)SPORT

: 2011-03-26, 10:44
autor: Agresives
Jues jeśli twierdzisz że sporty ex zaczęły wychodzić od roku 74 to Twoja wiedza wueskowa bardzo kuleje. A to jest nie na miejscu w przypadku kolekcjonerem posiadającego w swoich zbiorach najważniejsze modele produkcyjne WSK takie jak S1 EX!!! , Perkoz, S2 i inne rzadkie okazy. Rok 74 to jest normalnym rokiem produkcji takich modeli jak Dudek, S2 i być może nawet większość ptaków które zaprezentowane były jako pełna rodzina nielotów. Głowy nie daje że S1 Ex szła w 71 roku bo nie miałem styczności z tym modelem ale roku 72 jestem pewny w niemal 100%. Fazera S1 EX o ile się nie mylę miała rok 73, a przed nią była jeszcze jedna jawna konfiguracja z podnóżkami pasażera montowanymi do wahacza i charakterystycznym łącznikiem puszczonym od podnóżka kierowcy do osi wahacza (zdjęcia są w Załęskim). Więc sprawa jest jasna że ta konfiguracja to jedna z najpierwszych skoro podnóżki były montowane w tak archaiczny sposób. Z ciekawostek dodam jeszcze że 'Katalog wyrobów przemysłu motoryzacyjnego' z roku 73 pokazuje nawet model S1 EX na okładce. Co do niebieskiej S1 pana Koprasa to można w bardzo szybki sposób zbadać jej rok produkcji po elementach fabrycznie datowanych. A jest ich sporo. Jeszcze dodam od siebie że posiadam dwa nowe liczniki eksportowe KPH i MPH i z tyłu na obudowie zarówno w jednym jak i drugim bity jest rok 72.

Re: WSK (EX)SPORT

: 2011-03-26, 11:03
autor: JueS
ojtam ojtam :) napisałem, że mi się wydawało. Świetnie, że przybliżyłeś orientacyjnie rok produkcji.
Dodam w temacie s1 ex zdjęcie tej niebieskiej.

Export

: 2011-06-22, 21:53
autor: xradusx

Re: Export

: 2011-06-23, 10:25
autor: firemanek1972
Oprócz przednie lampy ma wszystkie "najważniejsze" części exporta - ciekawe za ile pójdzie

Re: Export

: 2011-06-23, 14:24
autor: JueS
ciekawy motocykl... ale zastanawia mnie parę rzeczy..dlaczego błotniki nie są w chromie, zdjęcia są raczej kiepskiej jakości ale nakładki na bak wydają się być jakby bardziej kanciate vide 4 zdjęcie, u mnie są bardziej owalne, gaźnik wygląda na bardziej "świezy" od reszty. Szkoda, że tak mocno jest skorodowany :(

Znacie kogoś kto mógłby go przywieźć do Polski? oczywiście za odpowiednią opłatą ;)

Re: Export

: 2011-06-23, 15:38
autor: hartman
Według mnie oprócz zbiornika to nic w nim ciekawego nie ma.200 funtow a rdza w kazdym miejscu.szkoda zachodu.

Re: Export

: 2011-06-23, 16:40
autor: Shoei
No i akurat za 200 funtów zbiornik można kupić.

Re: Export

: 2011-06-23, 18:42
autor: Marcin
JueS pisze:ciekawy motocykl... ale zastanawia mnie parę rzeczy..dlaczego błotniki nie są w chromie, zdjęcia są raczej kiepskiej jakości ale nakładki na bak wydają się być jakby bardziej kanciate vide 4 zdjęcie, u mnie są bardziej owalne
kanciate są te wypukłości - brzegi są owalne, wydaje się to tylko przez to, że kołnierz plastikowy jest jeszcze założony fabrycznie - ja miałem już ściągany nie raz i niestety nie wchodzi tak ładnie jak ma być tzn. na tym półksiężycu nie dochodzą do siebie ze starości

Ogólnie egzemplarz bardzo ciekawy - łamane podnóżki, osłona silnika ex, wahacz tylni ex ( bez konsoli podnóżków tzn. podnóżki pasażera przykręcane bezpośrednio do wahacza )
co do minusów to braki tj. siodło, lampa, nóżka zmiany biegów jakaś dorabiana, dekielek od stacyjki, korek itd.

no i troche daleko sam cypel północnej Anglii :/

Re: Export

: 2011-06-23, 19:10
autor: Sebastian440
hartman pisze:Według mnie oprócz zbiornika to nic w nim ciekawego nie ma.200 funtow a rdza w kazdym miejscu.szkoda zachodu.
Chyba mało wiesz o eksportowych modelach, lub nieobchodzi cię osprzęt zastosowany w tym motocyklu ? Motocykli w tej konfiguracji jest w Polsce bardzo mało. Prawdziwa exportowa s1 w czarnym malowaniu to jedna z najpiękniejszych modeli WSK jak dla mnie.

Re: Export

: 2011-06-23, 19:56
autor: JueS
juz sprzedany

Re: Export

: 2011-06-23, 20:00
autor: Sebastian440
JueS pisze:juz sprzedany
Jesteś sprawca zaistniałej syuacji ;-) ?

Re: Export

: 2011-06-23, 20:04
autor: JueS
nie chociaż się przymierzałem ;)


Staraj się pisać wszzystko w jednym poście.
//Savier