Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Witam,
Potrzebuję waszej pomocy. Robię małe badanie rynku. Myślę czy w niedalekiej przyszłości zakupić osprzęt do wysokiej jakości obróbki strumieniowo-ciernej. Chodzi o usługi z zakresu piaskowania, śrutowania i szkiełkowania głównie z naciskiem na motocykle oraz elementy ozdobne pojazdów.
Jako, że siedzę w tej tematyce od przeszło 7 lat, zauważyłem, że zakłady oferujące te usługi często robią masówkę, nie przygotowują odpowiednio powierzchni, a ceny niektórych usług są absurdalne. Główny problem to stosowanie niskiej jakości surowca ciernego oraz brak przygotowania powierzchni pod szkiełkowanie. Duże zadziory, uszkodzenia i tym podobne przed szkiełkowaniem powinny zostać przynajmniej częściowo usunięte. W procesie szkiełkowania wszystkie te mankamenty zostają uwypuklone i potem wygląda to fatalnie.
To samo tyczy się piaskowania, gdzie elementy często nie są zabezpieczone nawet folią bo w końcu "to tylko WSK" i po wypiaskowaniu, a przed odbiorem przez klienta części nie zabezpieczone luźno walają się po zakładzie. Inna sprawa to notoryczne gubienie drobnych elementów i tyczy się to dużej ilości zakładów.
Moje pytanie brzmi - Czy byłbyś/byłabyś zainteresowany(a) usługami strumieniowo-ciernymi wysokiej jakości? Ceny pozostałby by konkurencyjne względem innych zakładów, jedyny koszt dodatkowy to koszt przesyłki.
Potrzebuję waszej pomocy. Robię małe badanie rynku. Myślę czy w niedalekiej przyszłości zakupić osprzęt do wysokiej jakości obróbki strumieniowo-ciernej. Chodzi o usługi z zakresu piaskowania, śrutowania i szkiełkowania głównie z naciskiem na motocykle oraz elementy ozdobne pojazdów.
Jako, że siedzę w tej tematyce od przeszło 7 lat, zauważyłem, że zakłady oferujące te usługi często robią masówkę, nie przygotowują odpowiednio powierzchni, a ceny niektórych usług są absurdalne. Główny problem to stosowanie niskiej jakości surowca ciernego oraz brak przygotowania powierzchni pod szkiełkowanie. Duże zadziory, uszkodzenia i tym podobne przed szkiełkowaniem powinny zostać przynajmniej częściowo usunięte. W procesie szkiełkowania wszystkie te mankamenty zostają uwypuklone i potem wygląda to fatalnie.
To samo tyczy się piaskowania, gdzie elementy często nie są zabezpieczone nawet folią bo w końcu "to tylko WSK" i po wypiaskowaniu, a przed odbiorem przez klienta części nie zabezpieczone luźno walają się po zakładzie. Inna sprawa to notoryczne gubienie drobnych elementów i tyczy się to dużej ilości zakładów.
Moje pytanie brzmi - Czy byłbyś/byłabyś zainteresowany(a) usługami strumieniowo-ciernymi wysokiej jakości? Ceny pozostałby by konkurencyjne względem innych zakładów, jedyny koszt dodatkowy to koszt przesyłki.
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Owszem , jednak w przypadku kiedy do zlecenia miałbym całe nadwozie motocykla łącznie z ramą , zdecydowałbym się na jakiś zakład bliżej mojego miejsca zamieszkania właśnie ze względu na koszt wysyłki ponieważ sądzę że łączna cena usługi byłaby zbyt duża .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Pomysł dobry, w małopolsce jest problem z dobrymi i tanimi zakładami, a amatorów starych motocykli jest coraz więcej.
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Stary pomysł masz dobry, ale koszty przesyłki dla większości były by odpychające(jeżeli chciał bym np. Tobie wysłać kartery, dekle silnika i głowice od WSKi 125 do wyszkiełkowania, to wysyłka w obie strony by trochę kosztowała niestety...). Taka usługa dobra jest dla kogoś kto ma blisko do Ciebie i sobie np. całą ramę bezproblemowo podwiezie samochodem
.

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Niestety u nas jest zadupie motocyklowe, mimo wszystko.
Oczywiście nie mówimy tu o wysyłaniu całej ramy bo to duże koszty. Myślę że koszt wysyłki np bloku do WSK w obie strony nie jest duży i wynosi ok. 35zł.
Oczywiście nie mówimy tu o wysyłaniu całej ramy bo to duże koszty. Myślę że koszt wysyłki np bloku do WSK w obie strony nie jest duży i wynosi ok. 35zł.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Ja nie mam daleko naszczęście, więc jakby przyszło co do czego to bym przyjechał, do tego wiedział bym że części są w dobrych rękach 

Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
ja bym pewnie też coś wysłał. No ale wiadomo rama jest duża i ciężka
. Lepiej wysłać dla kogoś kto zajmuje się motocyklami i je szanuje bo możemy mieć pewność że zadba o nasz sprzęt/osprzęt 


- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Jak najbardziej. Myślę, że jak dlamnie to za friko by było. Tyle co za przesyłke bym ci zapłacił
Na powaznie jak najbardziej tak. Dobra reklama w google i po sprawie.

- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Stary pomysł może i dobry ale pomyśl nad swoim zarobkiem czy zarobisz na głowicach bądz innych drobiazgach. Z tego co wiem bo mój sąsiad ma pisakowanie to największą kase ma na dużych rzeczach typu naczepy i przyczepy ciężarowe całe kombajny i traktory a dodatkowo możesz robić pierdułki. Moim zdaniem pomyśl nad tą metodą :
Czyszenie metodą SODOWANIA
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9819659
W razie usunięcia aukcji :
Czyszenie metodą SODOWANIA
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9819659
W razie usunięcia aukcji :
W ofercie naszej firmy pojawiła się nowa usługa - oczyszczanie karoserii aut oraz wszelkich powłok metalowych i nie tylko, metodą SODOWANIA. Jest to bardzo bezpieczna i delikatna metoda, nieporównywalna z piaskowaniem, nie powodująca żadnych zniszczeń i odkształceń metalu. Jest tak delikatna, że nie trzeba usuwać i specjalnie zabezpieczać szyb. W trakcie pracy powierzchnia oczyszczana jest zimna w przeciwieństwie do piaskowania, kiedy się bardzo nagrzewa. Sodowaniem można usunąć każdą powłokę lakieru za całej karoserii oraz oczyścić miejsca pokryte korozją. Niestety nie oczyścimy wgłębnej korozji, jednak takie miejsca z reguły podlegaja wymienie lub naprawie blacharskiej. W takich przypadkach stosujemy tradycyjne piaskowanie.
Możemy oczyścić powłokę każdego materiału, nie tylko metalu, np. drewna, tworzywa sztucznego, laminatu, kamienia, elewacji. Szczególnie polecamy się zakładom naprawy i regeneracji felg aluminiowych.
Pracujemy na doskonałym sprzęcie amerykańskiej fimy SODA BLAST SYSTEMS oraz na oryginalnej sodzie granulowanej.
Usługę wykonujemy w naszym zakładzie w Dobrzewinie/ Chwaszczyna. Oczyszczoną powierzchnię pokryjemy na życzenie zabezpieczającą powłoką reaktywną oraz podładem w zależności od dalszego przeznaczenia i planowanych prac.
Zabierzemy i odwieziemy każdą karoserię lub cały pojazd w odległości do 100km w bardzo korzystnej cenie.
Tą metodą po raz pierwszy 14lat temu oczyszczono Statułę Wolność w Nowym Yorku, dzięki jej sprawności, bezpieczeństwu i ekologi.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Dzięki. O sodowaniu słyszałem. Ja głównie badam rynek, nie napisałem przecież, że jutro kupuje maszyny i zabieram się za robotę
To nie ma być moje główne źródło dochodów, ale jedynie poboczne, bo tak naprawdę wszyscy właśnie robią "masówkę", traktory, naczepy, a nikt nie chce się "bawić" w mniejsze rzeczy. A jak już się bawi to różnie się to kończy,
Odnośnie sodowania - wszystko fajnie, ale gdy wiemy, że blacha jest ok i chcemy tylko usunąć warstę wierzchnią. Jeśli chodzi o obróbkę blach i nadwozi stawiałbym na piaskowanie. Czemu? W przypadku starszych sprzetów (patrz Junak M07, Bsa B31) wolę żeby podczas piaskowania odpadło co ma odpaść, a dziury zostały załatane. Cackanie się w jakieś delikatne sodowanie, mnie nie przekonuje, bo przyjdzie do szpachlowania i nagle się okaże, że wszystko się sypie.
No ale powiedzmy sobie szczerze - wszystko zależy od tego CO i JAK chcemy obrabiać no i oczywiście ile mamy kasy.

Odnośnie sodowania - wszystko fajnie, ale gdy wiemy, że blacha jest ok i chcemy tylko usunąć warstę wierzchnią. Jeśli chodzi o obróbkę blach i nadwozi stawiałbym na piaskowanie. Czemu? W przypadku starszych sprzetów (patrz Junak M07, Bsa B31) wolę żeby podczas piaskowania odpadło co ma odpaść, a dziury zostały załatane. Cackanie się w jakieś delikatne sodowanie, mnie nie przekonuje, bo przyjdzie do szpachlowania i nagle się okaże, że wszystko się sypie.
No ale powiedzmy sobie szczerze - wszystko zależy od tego CO i JAK chcemy obrabiać no i oczywiście ile mamy kasy.
- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
No tak ale wiesz piaskowaniem przy weteranach można dużo złego narobić i więcej wgnitów i dziur niż było jak słaba blacha to już wogóle pył gościu odbierze lol Ale życzę powodzenia w działaniu i wytrwałości 
JESTEM NA TAK

JESTEM NA TAK
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Znaczy przechodzę do półfinałów? 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Gdybyś naprawdę się tym zajął i robił to "jak dla siebie", w cenach które nie przyprawią o ból głowy to ilość zamówień Cię przygniecie
Przydałby się w naszym półświatku fachowiec który naprawdę zadba o graty swoich klientów, sam dobrze wiesz że takich ze świecą szukać - mimo że zakładów od groma.

- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: Obróbka strumieniowo-cierna ANKIETA
Zawsze może zamknąć Pawła w piwnicy z całym osprzętem, więc ilość zamówień go nie przygniecie 

Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości