szybko o uszczelnieniu
- Wuja
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-03-16, 12:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
szybko o uszczelnieniu
Witam,
czytałem parę wątków o wadach i zaletach hermtiku/sylikonu.
Interesuję mnie jednak jak zapatrujecie się na tekturową uszczelkę i tavot jako uszczelnienie(tak jak pisał H.Załeski w "Naprawie motocykli WSK")?
czytałem parę wątków o wadach i zaletach hermtiku/sylikonu.
Interesuję mnie jednak jak zapatrujecie się na tekturową uszczelkę i tavot jako uszczelnienie(tak jak pisał H.Załeski w "Naprawie motocykli WSK")?
- nik102
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-09-30, 19:27
- GG: 4663041
- Moje maszyny: WSK M06B3
Komar 2350 - Lokalizacja: Bralin
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
Ja osobiście na tawot i uszczelkę tekturową składałem jeden silnik tyle że kartery były w bdb stanie i nic nie ciekło. Wszystko zależy od stanu karterów jak miałem kartery w gorszym stanie to zawsze na silikon. Dla mnie jest to fajna sprawa z tym smarem bo jak się później się silnik rozbiera to nie trzeba się męczyć ze skrobaniem karterów.
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
- GG: 9296900
- Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
Jest jeszcze stara szkoła składania na farbę, też dobrze trzyma. Tylko ciężko kartery potem się rozkłada.
Jeżeli kartery są w nienagannym stanie to można nawet zaryzykować składanie na samą uszczelkę.
Jeżeli kartery są w nienagannym stanie to można nawet zaryzykować składanie na samą uszczelkę.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
polecam specjalny papier uszczelkowy: polonit jest to takie specjalne tworzywo odporne na temperature i ciśnienie sprzedawane w różnych grubościach, myślę że do motorka spokojnie wystarczygrubość 0.5 mm
ja mam coś takiego kupiłem fa150:
http://www.bomatech.pl/of-plyt_uszcz-fa150.php
napewno lepsze niż papier bo nie przepuszcza oleju i nie przemaka a po drugie jest troszkę gumowe dzięki czemu przy skręceniu uszczelnienie mamy pewne przy prostych karterach, wiadomo że można dodać troszkę siliconu dla bezpieczeństwa
więc dobrą alternatywą dla składania na papier i towot jest taki papier dzięki któremu możemy złożyć silnik na samej uszczelce bez siliconu albo hermetyka jeśli kartery są idealne
ja mam coś takiego kupiłem fa150:
http://www.bomatech.pl/of-plyt_uszcz-fa150.php
napewno lepsze niż papier bo nie przepuszcza oleju i nie przemaka a po drugie jest troszkę gumowe dzięki czemu przy skręceniu uszczelnienie mamy pewne przy prostych karterach, wiadomo że można dodać troszkę siliconu dla bezpieczeństwa

więc dobrą alternatywą dla składania na papier i towot jest taki papier dzięki któremu możemy złożyć silnik na samej uszczelce bez siliconu albo hermetyka jeśli kartery są idealne

- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
rutkowski pisze:Jest jeszcze stara szkoła składania na farbę, też dobrze trzyma.





Heh nie radzę tak robić dwa dni temu męczyłem się żeby wyczyścić kartery z tej cholernej farby. Gościu składał na farbę kilka razy i było parę różnych farb a była ona wszędzie normalnie masakra cały dzień straciłem żeby kartery wyczyścić nikomu tego nie życzę

-
- Posty: 220
- Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
- GG: 9296900
- Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
Bo się smaruje tylko trochę, a nie leje po całych karterach.
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
Co nie zmienia faktu że uszczelnianie silnika farbą to fuszerka. Czy wycięcie uszczelek stanowi aż tak wielki problem? Już silikon ciężko się usuwa. Wolę nie myśleć nawet o czyszczeniu pozostałości po farbie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ADRIANO1992LBN
- Posty: 88
- Rejestracja: 2008-04-17, 14:18
- GG: 9516828
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
Bo farbę się usuwa najlepiej specyfikiem do tego stworzonym, jest to groszowa sprawa a naprawdę pomaga w pracy....
Jest jeszcze alternatywa dla silikonu, a w zasadzie to jego odmiana reinzosil (czyt. silikon reinzsa) uszczelka w płynie. Bardzo przyjemny i fajny środek uszczelniający zastępuje skutecznie uszczelki misek olejowych i pokryw głowicy. Sam w swoim fordzie tym uszczelniłem, bo uszczelki nowiutkie po 2 tygodniach się pociły, a teraz mam spokój...
Informacje z ulotki:
UNIWERSALNA MASA USZCZELNIAJĄCA REINZOSIL niemieckiej firmy Reinz.
Opakowanie: 70ml
Trwale sprężysta, do łączenia szczelin. Odporność temperaturowa do +300 stopni C Antracyt Niezawierająca rozpuszczalników, trwale sprężysta, szybko twardniejąca silikonowa masa uszczelniająca do uszczelniania połączeń na całej płaszczyźnie ze szczeliną uszczelniającą (również bez demontażu elementów)
WŁAŚCIWOŚCI - odporność na wysokie temperatury w zakresie od -50 C do + 300 C. Bardzo dobra odporność na paliwa gaźnikowe i oleje napędowe, oleje, tłuszcze, smary, woda, woda morska, światło słoneczne i ozon.
ZASTOSOWANIE - do uszczelniania zwłaszcza wszystkich powierzchni uszczelniających w silnikach, przekładniach, osiach, tulejach cylindrów i obudowach z tworzyw sztucznych - bardzo dobra przydatność do szorstkich powierzchni uszczelniających
http://www.pap-parts.com/images/D176404A2.jpg
Jest jeszcze alternatywa dla silikonu, a w zasadzie to jego odmiana reinzosil (czyt. silikon reinzsa) uszczelka w płynie. Bardzo przyjemny i fajny środek uszczelniający zastępuje skutecznie uszczelki misek olejowych i pokryw głowicy. Sam w swoim fordzie tym uszczelniłem, bo uszczelki nowiutkie po 2 tygodniach się pociły, a teraz mam spokój...
Informacje z ulotki:
UNIWERSALNA MASA USZCZELNIAJĄCA REINZOSIL niemieckiej firmy Reinz.
Opakowanie: 70ml
Trwale sprężysta, do łączenia szczelin. Odporność temperaturowa do +300 stopni C Antracyt Niezawierająca rozpuszczalników, trwale sprężysta, szybko twardniejąca silikonowa masa uszczelniająca do uszczelniania połączeń na całej płaszczyźnie ze szczeliną uszczelniającą (również bez demontażu elementów)
WŁAŚCIWOŚCI - odporność na wysokie temperatury w zakresie od -50 C do + 300 C. Bardzo dobra odporność na paliwa gaźnikowe i oleje napędowe, oleje, tłuszcze, smary, woda, woda morska, światło słoneczne i ozon.
ZASTOSOWANIE - do uszczelniania zwłaszcza wszystkich powierzchni uszczelniających w silnikach, przekładniach, osiach, tulejach cylindrów i obudowach z tworzyw sztucznych - bardzo dobra przydatność do szorstkich powierzchni uszczelniających
http://www.pap-parts.com/images/D176404A2.jpg
Kupię jedną lagę nieruchomą do: Bąka, Dudka, Lelka etc.!
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
Rozumiem że stosowałeś go do karterów z pominięciem uszczelki?
- ADRIANO1992LBN
- Posty: 88
- Rejestracja: 2008-04-17, 14:18
- GG: 9516828
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
Tak założyłem bez uszczelki...
Najpierw smaruje się karter, następnie przykłada się obie połówki ze sobą tak żeby część sylikonu wypłynęła poza karter i wszędzie ładnie się rozeszła dla lepszego uszczelnienia.
Następnie wycieramy sylikon który wypłyną na wierz (jest to bardzo proste, bo nie rozmazuje się on tak jak inne sylikony)
I czekamy, aż sylikon zwiąże
Po czym dokręcamy ze sobą kartery i wsio...
Najpierw smaruje się karter, następnie przykłada się obie połówki ze sobą tak żeby część sylikonu wypłynęła poza karter i wszędzie ładnie się rozeszła dla lepszego uszczelnienia.
Następnie wycieramy sylikon który wypłyną na wierz (jest to bardzo proste, bo nie rozmazuje się on tak jak inne sylikony)
I czekamy, aż sylikon zwiąże

Po czym dokręcamy ze sobą kartery i wsio...
Kupię jedną lagę nieruchomą do: Bąka, Dudka, Lelka etc.!
Re: szybko o uszczelnieniu
ja też kiedyś taki silikon używałem i powiem że jest super w porównaniu do tego co teraz na nim złożyłem 

Re: szybko o uszczelnieniu
To jest takie jasno brązowe żadsze od sylikonu?? Jeśli tak to próbowałem złożyć na to silnik i zanim posmarowalem drugą połowe jednego karteru to pierwsza już prawie zaschła.
- piotrek7533
- Posty: 286
- Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
- GG: 8916094
- Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI - Lokalizacja: Jarosław\Mielec
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
Jak wpadłem pod szkołę WSK-ą i mnie zobaczył nauczyciel co mnie uczy konstrukcji i eksploatacji pojazdów jak zobaczył czerwony sylikon to troszkę mu mina zrzedła i mówił że są specyfiki do silników szary kolor nie trzeba odtłuszczać powierzchni.Jutro jak nie zapomnę to się spytam jak te wynalazki się nazywają.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: szybko o uszczelnieniu
Mogę powiedzieć tyle nie polecam silikonu K2 czerwonego 300 stopni straszny szajs jakiś taki rozwodniony praktycznie ślizga się po powierzchni a polecam firmy soudal bardzo gęsty i dobrze klei się do powierzchni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości