dostępne zębatki napędowe 33,35,38,41 zdawcze 12,13
Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
-
termin21
Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Z uwagi na to iż dokonałem kilku przeróbek w swoim S38,wg.zaleceń samego projektanta ,bo nie od dziś wiadomo ,że silnik konstrukcyjnie jest całkiem sympatyczny ,lecz przytłumiony przez fabrykę do 1,4 KM ,a moze mieć ich conajmniej 2 razy wiecej!! po przeróbkach wzrost jest faktycznie odczuwalny i mam wrażenie ,ze komar sztywny będzie odstawiał ze świateł chińskie skutery(dla tej satysfakcyji próbuje coś zrobić z silniczkiem tego owada własnie
). Końcowym etapem dla mnie jest jeszcze delikatna możliwość szlaństwa w wyborze zębatki zdawczej i napędowej,ponieważ jest dostepnych kilka wielkośći na rynku.Komar ma 12zębów na zdawczej i 35 na napedowej co daje nam przeł.2,91 im liczba niższa tym moskit będzie szybszy ,lecz słabszy . Podliczyłem wszsytkie możliwe dostepne warianty i zastosuje zestaw zapewniajacy przeł.2,69 najniższe dostępne to 2,53(33z i 13z) a najwyższe 41z i 12z(silny lecz wolny). Z racji iż 232 jest jednosobowy ja robie sobie go na szybkość i mam taki cichy plan aby wyciagał te 70km/h co byłoby wynikiem bardzo oszałamiajacym i zadowalajacym dla tego sprzętu. Wielu z was napewno ma komarki do róznych celów . Może przyda wam się ten tekst do czegoś;)
dostępne zębatki napędowe 33,35,38,41 zdawcze 12,13
dostępne zębatki napędowe 33,35,38,41 zdawcze 12,13
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
http://jawskom.kgb.pl/war/kom.htm - według tego robisz ? Ja bym zastosował pare nowocześniejszych przeróbek
Ale ciekawe co może wyjść z komarka
. http://allegro.pl/cylinder-romet-ogar-k ... 41112.html a tego nie podpasuje pod ten silniczek ?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
Irek.S.
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Mnie najlepiej jeździło sie na 13/41z; najmniejszy muł i dobra zbiórka. V max ~ 45km/h łatwo sie osiąga.
13/33z to już ekstremalne v-max niby lekko ponad 50km/h ale z racji braku mocy praktycznie niemożliwy do osiągnięcia.
Spotyka sie też zębatki 32z i 44z a zdawcze też 11z
Ten cylinder z dodatkowymi kanałami to do silników 023/019 pod S38 nie dopasujesz bo króciec gaźnika jest po inny kątem.
13/33z to już ekstremalne v-max niby lekko ponad 50km/h ale z racji braku mocy praktycznie niemożliwy do osiągnięcia.
Spotyka sie też zębatki 32z i 44z a zdawcze też 11z
Ten cylinder z dodatkowymi kanałami to do silników 023/019 pod S38 nie dopasujesz bo króciec gaźnika jest po inny kątem.
-
termin21
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Zgadza się przeróbek dokonuje wg.wskazówek z artukułu "Motor" z lat 80tych.
Cylinder mam 60ccm okrągły;)
Moze uda się jeszcze przed pierwszymy śniegami zrobic pomiar prędkośći za pomocą nawigacji.
Cylinder mam 60ccm okrągły;)
Moze uda się jeszcze przed pierwszymy śniegami zrobic pomiar prędkośći za pomocą nawigacji.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Jestem ciekaw co można wyciągnąć z tego śmiesznego silniczka
Jak da rade Jawce to już będzie nieźle.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Z przełożeniami może być ciężka sprawa, jak dasz na tę prędkość to będzie wszystko mało dynamiczne i jeżdżenie będzie katorgą. Z innej strony lepiej założyć zdawczą mniejszą i pozwolić wyżej kręcić silnikowi. Zębatki małe nie są wielce drogie, toteż można kombinować.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Z zapłonem się pobaw 
-
termin21
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Po zmianach czasów rozrządu spowodowanych podcięciem tłoka,stoczeniem cylindra i zastosowaniu grubszej podkładki pod cylinder zpałon trzeba powiedzmy trochę opóźnić i powinno wynosić ok 2,73 GMP.
Co wyjdzie to wyjdzie popróbuje trochę ,ponieważ mam mase części i wiele silników także w razie awari szybko jestem w stanie to usunąć
Co wyjdzie to wyjdzie popróbuje trochę ,ponieważ mam mase części i wiele silników także w razie awari szybko jestem w stanie to usunąć
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Czy po stoczeniu cylindra i dania grubszej podkładki coś się zmieni? Jedno wyklucza drugie.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
60 ccm chińskie, czy szlifowany org? Tunning takich małych 50 to fajna sprawa.
Ostatnio zmieniony 2011-12-11, 14:07 przez Szczepan, łącznie zmieniany 1 raz.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
1szy rysunek w artykule Znajomość rysunku technicznego się kłaniaCzy po stoczeniu cylindra i dania grubszej podkładki coś się zmieni? Jedno wyklucza drugie.
-
termin21
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Hehe...Savier pisze:Czy po stoczeniu cylindra i dania grubszej podkładki coś się zmieni? Jedno wyklucza drugie.
Zmienią się czasy rozrządu
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Działaj Termin, działaj. Może jak będę składał Komara to skorzystam z informacji zamieszczonych tutaj 
Pozdro
Pozdro
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
-
termin21
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Zastanawiam się czy nie zastosować tego biednego korobwodu z łożyskiem igiełkowym w główce,ciekawe jak z jego jakością.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Zapodaj jakieś foto albo link do tego korbowodu.
Pozdro
Pozdro
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
Witam.termin21 pisze:Zastanawiam się czy nie zastosować tego biednego korobwodu z łożyskiem igiełkowym w główce,ciekawe jak z jego jakością.
Z opini krążącej na różnych forach o tematyce głównie motorowerowej wynikało i nadal wynika, że naprawdę nie warto tego czegoś kupować. Łożyska są ponoć bardzo marnej jakości, a ty jeszcze chcesz to wpakować do podrasowanego silnika. Dużo lepiej będzie kupić wał z tulejką, a samą tulejkę wykonać u tokarza z fosforobrązu lub zdobyć nową oryginalną (cudem
Z S38 można podobno wyciągnąc 4km, ale wiąże się to z bardzo znacznym skróceniem żywotności tego silniczka. Najgorsze jest to, że ma tylko dwa biegi, dlatego też:
... może być to bardzo trudne do osiągnięcia, biorąc pod uwagę, że seryjna Jawka mając 3,5 konny silnik i 3 biegi zbiera się bardzo dobrze w porównaniu do komarka.Borewicz pisze:Jak da rade Jawce to już będzie nieźle.
Dodam też, że w tych rzemieślniczych cylindrach warto zrobić na koniec prac szlif i dopasować to wszystko pod nowy tłok.
PS. W zasadzie silnik dwusuwowy stwarza duże możliwości tuningu, małym kosztem, można by się pokusić o porządne kanały, nadspawanie aluminium jeżeli to konieczne, membranę, strojony wydech itd. Wtedy to już rakieta, a nie komar, no ale silnik na pewno długo nie pożyje, to samo sprzęgło i ta licha skrzynka 2 biegowa.
Życzę powodzenia w pracach
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
