Świece zapłonowe
- wsk_motór
- Posty: 46
- Rejestracja: 2010-06-06, 12:53
- GG: 5671743
- Moje maszyny: Simson S51 Comfort, WSK M21W-2, M06B-3, M06B-3, Komar 2351
- Lokalizacja: łomazy
Re: Świece zapłonowe
Polecam: Iskra F95P, NGK, BRISK
Nie polecam: Bosch, Iskra F75S
Nie polecam: Bosch, Iskra F75S
Sprzedam części WSK M06B-3. Kupię emblematy WSK.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
do czego polecasz ;p
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
Wczoraj w wsk 125 padła NGK po około 200km. Olej dobry, zawsze brunatna. Śmiech na sali, już trzecia chyba tak bez powodu. To tak w ramach przestrogi 

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
A może kondensator walnięty?
Re: Świece zapłonowe
Nie wiem co jest że niektórym świece padają/przerywają. Moja i zimna i gorąca chodzi odpukać bardzo dobrze nawet jak w ciepły dzień ok 25*C mocno ją zgrzeje to i tak Iskra F75S jeszcze z czarnym korpusem nigdy nie zawodzi.
- wsk_motór
- Posty: 46
- Rejestracja: 2010-06-06, 12:53
- GG: 5671743
- Moje maszyny: Simson S51 Comfort, WSK M21W-2, M06B-3, M06B-3, Komar 2351
- Lokalizacja: łomazy
Re: Świece zapłonowe
Co "do czego polecasz"?
Toż nie do dużego Fiata...
proste że do motocykli/motorowerów.
Toż nie do dużego Fiata...
proste że do motocykli/motorowerów.
Sprzedam części WSK M06B-3. Kupię emblematy WSK.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
akurat to co podałeś czyli f95 to pasuje idealnie ale do Fiata 126p a nie do motocykla 
Konkretnie podaj w czym je stosowałeś
Jakbyś nie zauważył to w wsk 125 masz inną ciepłotę niż np w wsk 175 i te świece nie są wymienne

Konkretnie podaj w czym je stosowałeś
Jakbyś nie zauważył to w wsk 125 masz inną ciepłotę niż np w wsk 175 i te świece nie są wymienne

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
Kolega widocznie nie wie co poleca.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Re: Świece zapłonowe
Dzisiejszych świec nikt nie robi z myślą o takich dymiących wieśkach suchych elkach jawach panoniach itp...
Nawet dzisiejsze kosiarki dwusuwowe są smarowane 1:55-60 a motocykle 2t występują raczej tylko z dozownikowym smarowaniem.Tak więc nie ma się co dziwić że mało która dzisiejsza świeca wytrzyma takie katowanie w spalonym oleju i nagarach w silniku takim jak te nasze starocie mają.NGK jest OK i champion jeszcze
od biedy jeszcze bosh choć spadł z jakością .Innych nie kupuje i nie polecam bo szkoda nerwów.Najlepsze do takich starych motocykli 2T są radzieckie świece albo stare czechosłowackie PAL-e kiedyś kupiłem na bazarze kilkanaście sztuk takich świec i jeszcze kilka mi zostało przez ten czas bym zajechał 2 razy tyle dzisiejszych świec tych lepszych firm a obecnych "iskr" to pewnie i więcej.
Nawet dzisiejsze kosiarki dwusuwowe są smarowane 1:55-60 a motocykle 2t występują raczej tylko z dozownikowym smarowaniem.Tak więc nie ma się co dziwić że mało która dzisiejsza świeca wytrzyma takie katowanie w spalonym oleju i nagarach w silniku takim jak te nasze starocie mają.NGK jest OK i champion jeszcze
od biedy jeszcze bosh choć spadł z jakością .Innych nie kupuje i nie polecam bo szkoda nerwów.Najlepsze do takich starych motocykli 2T są radzieckie świece albo stare czechosłowackie PAL-e kiedyś kupiłem na bazarze kilkanaście sztuk takich świec i jeszcze kilka mi zostało przez ten czas bym zajechał 2 razy tyle dzisiejszych świec tych lepszych firm a obecnych "iskr" to pewnie i więcej.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
Mam kosę spalinową i mieszanka 25:1, mam też piłę spalinową i mieszanka taka sama.
Teraz jeżdżę na świecach champion i wytrzymują najdłużej ze wszystkich jakie próbowałem, wcześniej chwaliłem sobie Briski
Teraz jeżdżę na świecach champion i wytrzymują najdłużej ze wszystkich jakie próbowałem, wcześniej chwaliłem sobie Briski
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Re: Świece zapłonowe
Ja mam kosiarkę 2t tecumseha i mieszanka zalecana 1:50 kosę i zalecane jest 1:40-45.Ale faktycznie kiedyś w całkiem nowej pilarce solo widziałem 1:30 

Re: Świece zapłonowe
Iskra f75 i 80 z tych nowych oraz ngk b8hs zdechły po 150-200km..Już nie wiem co tu na próbe innego wziąć.Może fajka dupcy,cewka,kondensator? Już sam nie wiem.Na google czytam to też się trafiaja ludzie co im tak padały.
- Grzesiek_Bieszczady
- Posty: 122
- Rejestracja: 2011-02-20, 19:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Kobuz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
Ja w WSK mam Iskre F95PS i daje radę. Od wakacji tamtego roku śmiga i pali na strzał na tej świecy. Z tym jest tak że zależy jak sie trafi. Kupisz NGK padnie po kilometrze, kupisz iskre przejeździsz sezon lub dwa. Bądź odwrotnie. Z tymi świecami to ruletka.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
Ten temat jest straszny. Fakt jakość świec zależy od producenta. U mnie motocykle dość dobrze działają na iskrze, ale sama świeca pada po kilkunastu kilometrach.
Najwytrzymalsze są championy i Briski. Ale to co u mnie działa u kogoś innego nie musi.
Świece dobieramy ciepłotą do silnika (seryjny, tuning) oraz warunków jego pracy.
1. Jeśli silnik jest seryjny i jeździ na trasach to dajemy świece zalecaną przez producenta, chyba, że są spore upały lub uboga mieszanka to wtedy zwiększamy ciepłotę (dajemy świecę "zimniejszą"). Żeby obniżyć temperaturę silnika
2. Jeśli silnik jest po tuningu to zawsze więcej się grzeje, wtedy też musimy zwiększyć ciepłotę (dajemy świecę "zimniejszą"). Żeby obniżyć temperaturę silnika.
3. Kiedy jeździmy na krótkich dystansach to możemy zastosować świecę o mniejszej ciepłocie aby silnik szybciej się nagrzewał (dajemy świecę "cieplejszą").
4. Kiedy jeździmy w niskich temperaturach też możemy użyć świec o niższej ciepłocie. (dajemy świecę "cieplejszą") Aby silnik szybciej się nagrzał
Dobór świec jest na zasadzie prób i błędów.
Im ciepłota większa (np F100) (świeca zimniejsza) tym zimniej jest w komorze spalania bo świeca przekazuje więcej ciepła do głowicy. Głowica bardziej nagrzana ale tłok i komora spalania ma zimniej.
Ciepłota mniejsza (np F80) (świeca cieplejsza) powoduje zwiększenie temperatury w komorze spalań i spadek temperatury głowicy poprzez mniejsze przewodzenie ciepła przez świece.
Przykładem dobrania świecy do silnika może być mój przypadek. Normalnie miałem w komarze championa (odpowiednik F80 iskry zalecany fabrycznie), który był odpowiedni przy moich jazdach do sklepu i z powrotem. Komar jest na dotarciu więc się w miarę szybko i bardzo grzeje.
Postanowiłem się przejechać na wycieczkę z kumplem (simson S51) więc prędkość była cały czas nie mniejsza niż 3/4 obrotów. Silnik po przejechaniu paru kilometrów regularnie mi się blokował i musiałem czekać aż ostygnie.
Wkręciliśmy śrubę od powietrza aby maksymalnie wzbogacić mieszankę i pomogło ale tylko trochę. Przy następnym zatrzymaniu silnika kumpel dał mi święcę champion (odpowiednik F100).
Po jej założeniu ani razu mi się silnik nie zatrzymał. Po długiej jeździe świeca ma kolor brązowy.
Na krótkich podjazdach jest czarna - silnik nie nagrzewa się.
Najwytrzymalsze są championy i Briski. Ale to co u mnie działa u kogoś innego nie musi.
Świece dobieramy ciepłotą do silnika (seryjny, tuning) oraz warunków jego pracy.
1. Jeśli silnik jest seryjny i jeździ na trasach to dajemy świece zalecaną przez producenta, chyba, że są spore upały lub uboga mieszanka to wtedy zwiększamy ciepłotę (dajemy świecę "zimniejszą"). Żeby obniżyć temperaturę silnika
2. Jeśli silnik jest po tuningu to zawsze więcej się grzeje, wtedy też musimy zwiększyć ciepłotę (dajemy świecę "zimniejszą"). Żeby obniżyć temperaturę silnika.
3. Kiedy jeździmy na krótkich dystansach to możemy zastosować świecę o mniejszej ciepłocie aby silnik szybciej się nagrzewał (dajemy świecę "cieplejszą").
4. Kiedy jeździmy w niskich temperaturach też możemy użyć świec o niższej ciepłocie. (dajemy świecę "cieplejszą") Aby silnik szybciej się nagrzał
Dobór świec jest na zasadzie prób i błędów.
Im ciepłota większa (np F100) (świeca zimniejsza) tym zimniej jest w komorze spalania bo świeca przekazuje więcej ciepła do głowicy. Głowica bardziej nagrzana ale tłok i komora spalania ma zimniej.
Ciepłota mniejsza (np F80) (świeca cieplejsza) powoduje zwiększenie temperatury w komorze spalań i spadek temperatury głowicy poprzez mniejsze przewodzenie ciepła przez świece.
Przykładem dobrania świecy do silnika może być mój przypadek. Normalnie miałem w komarze championa (odpowiednik F80 iskry zalecany fabrycznie), który był odpowiedni przy moich jazdach do sklepu i z powrotem. Komar jest na dotarciu więc się w miarę szybko i bardzo grzeje.
Postanowiłem się przejechać na wycieczkę z kumplem (simson S51) więc prędkość była cały czas nie mniejsza niż 3/4 obrotów. Silnik po przejechaniu paru kilometrów regularnie mi się blokował i musiałem czekać aż ostygnie.
Wkręciliśmy śrubę od powietrza aby maksymalnie wzbogacić mieszankę i pomogło ale tylko trochę. Przy następnym zatrzymaniu silnika kumpel dał mi święcę champion (odpowiednik F100).
Po jej założeniu ani razu mi się silnik nie zatrzymał. Po długiej jeździe świeca ma kolor brązowy.
Na krótkich podjazdach jest czarna - silnik nie nagrzewa się.
Ostatnio zmieniony 2011-07-03, 00:21 przez irek, łącznie zmieniany 2 razy.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
Ja mam tylko uwagę co do zwrotu "zmniejszyć ciepłotę" oraz "zwiększyć ciepłotę". Mówisz:
W przypadku Iskry im większy numer tym świeca ZIMNIEJSZA (wolniej się nagrzewa). Podobnie ma NGK.
Bosch i Brisk mają odwrotne oznaczenia. Im większy numer tym świeca CIEPLEJSZA (szybciej się nagrzewa).
Generalnie jestem za stosowaniem świec CIEPLEJSZYCH. Oczywiście bardziej się nagrzeją i mimo poprawnej mieszanki mogą barwić się na jasno, ale prędzej padnie zimna świeca, która została zmostkowana niż stopią się elektrody w świecy zbyt ciepłej.
Nie jest to trafne określenie. Świeca F100 to świeca ZIMNA. Świeca F80 w sumie też należy do półki zimnej, porównując np. z powszechnie używaną F65. Także zwrot "zwiększamy ciepłotę" w przypadku świec np. Iskra 100 jest mylące, bowiem zakładasz świecę zimniejszą i taki też jest trend opisywania świec zapłonowych w literaturze fachowej.irek pisze: Im ciepłota większa (np F100)
Ciepłota mniejsza (np F80)
W przypadku Iskry im większy numer tym świeca ZIMNIEJSZA (wolniej się nagrzewa). Podobnie ma NGK.
Bosch i Brisk mają odwrotne oznaczenia. Im większy numer tym świeca CIEPLEJSZA (szybciej się nagrzewa).
Generalnie jestem za stosowaniem świec CIEPLEJSZYCH. Oczywiście bardziej się nagrzeją i mimo poprawnej mieszanki mogą barwić się na jasno, ale prędzej padnie zimna świeca, która została zmostkowana niż stopią się elektrody w świecy zbyt ciepłej.
Re: Świece zapłonowe
Ja powiem tak- najlepsze są Iskry F85P i jej odpowiedniki tzn NGK BP7HS, Champion L82YC- właśnie na Championie jeździłem, są pomiędzy F75 a F95P; mnie sie idealnie sprawowała nie zależnie czy ciepło czy chłodniej zawsze 1 strzał i jazda żadnego przerywania.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2011-05-10, 09:44
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06 B1
Dezamet Stella
Ogar 200
Komar 2330 - Lokalizacja: Rybnik
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
mi dobrze chodzi na świecy:"Isolator" ,lub "Magneti Marelli"
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Świece zapłonowe
Miałem tu na myśli to, że ciepłota większa to według iskry F100 a mniejsza F80. Chodzi tylko o oznaczenie producenta, żeby wszyscy zrozumieli.Stary pisze:Ja mam tylko uwagę co do zwrotu "zmniejszyć ciepłotę" oraz "zwiększyć ciepłotę". Mówisz:
irek pisze: Im ciepłota większa (np F100)
Ciepłota mniejsza (np F80)
Natomiast masz racje Stary, ze F100 jest zimniejsza od świecy F80 mimo rosnących oznaczeń według firmy iskra.
Edytowałem tamtego posta tak, aby nie chcący nikogo w błąd nie wprowadzić.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości