Zakres zmian przełożenia napędu motorweru Komar:)
: 2011-12-10, 01:14
Z uwagi na to iż dokonałem kilku przeróbek w swoim S38,wg.zaleceń samego projektanta ,bo nie od dziś wiadomo ,że silnik konstrukcyjnie jest całkiem sympatyczny ,lecz przytłumiony przez fabrykę do 1,4 KM ,a moze mieć ich conajmniej 2 razy wiecej!! po przeróbkach wzrost jest faktycznie odczuwalny i mam wrażenie ,ze komar sztywny będzie odstawiał ze świateł chińskie skutery(dla tej satysfakcyji próbuje coś zrobić z silniczkiem tego owada własnie
). Końcowym etapem dla mnie jest jeszcze delikatna możliwość szlaństwa w wyborze zębatki zdawczej i napędowej,ponieważ jest dostepnych kilka wielkośći na rynku.Komar ma 12zębów na zdawczej i 35 na napedowej co daje nam przeł.2,91 im liczba niższa tym moskit będzie szybszy ,lecz słabszy . Podliczyłem wszsytkie możliwe dostepne warianty i zastosuje zestaw zapewniajacy przeł.2,69 najniższe dostępne to 2,53(33z i 13z) a najwyższe 41z i 12z(silny lecz wolny). Z racji iż 232 jest jednosobowy ja robie sobie go na szybkość i mam taki cichy plan aby wyciagał te 70km/h co byłoby wynikiem bardzo oszałamiajacym i zadowalajacym dla tego sprzętu. Wielu z was napewno ma komarki do róznych celów . Może przyda wam się ten tekst do czegoś;)
dostępne zębatki napędowe 33,35,38,41 zdawcze 12,13

dostępne zębatki napędowe 33,35,38,41 zdawcze 12,13