Jak wiemy Wrocławski silnik 49ccm tzw.jajo wystepował w pierwszych rysiach MR1 oraz w ZZR Komar .
Teraz nasuwa sie pytanie .Czy są jakieś różnice między tym silnikiem montowanym w Rysiu a tym z Komara?
Czy można w jakiś sposób po numrze silnika do tego dojść np.z którego motoroweru pochodził??
Dla ułatwienia chodzi o taki silnik
SM 02 silnik w Rysiu i w ZZR 230. RÓŻNICE
SM 02 silnik w Rysiu i w ZZR 230. RÓŻNICE
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Aleksander_PL
- Posty: 16
- Rejestracja: 2012-01-22, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: ROMETY: Ogar 200 '84 i Ogar 205 '88
- Lokalizacja: 50km od ELBLĄGA, wieś Osiek
- Kontaktowanie:
Re: SM 02 silnik w Rysiu i w ZZR 230. RÓŻNICE
Tak ten silnik o Ryśka/Żaka jest dłuższy. Na pewno też powinien mieć króciec w cylindrze pod gaźnik G12 a nie GM12F, czyli taki jak w WFMkach czy WSKach. Z tego co widziałem to koło magnesowe jest całkiem inne, podobne do tego jak w Jawie 125 nie pamiętam typu ale "dwururka" . Sprzęgło ze skrzynią nie jest połączone przekładnią stałą ze skośnymi zębami a łańcuszkiem sprzęgłowym. Też sam kosz sprzęgłowy nie jest umieszczony na wale korbowym a na wałku głównym, w silnikach S-38, 017, 019, 022, 023 i 025 jest ono na wale korbowym. A no i sprzęgło nie jest uruchamiane linką umiejscowioną na spodzie silnika a na zewnątrz, biegi z resztą też.
magneto: http://img12.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2097749268
gaznik G12: http://allegro.pl/gazniki-silnik-simson ... 79717.html
ogólny podgląd silnika, widać wałek pedałów, dźwignię zmiany biegów i ogólnie silnik jest dłuższy, cylinder nie jest oryginalny : http://allegro.pl/silnik-motorower-rys- ... 43133.html
Aha i silnik od Komara powinien mieć numery: S38xxxxxxx (pedały) lub S38ZB4 (kopniak) oraz w Komarach numer silnika jest z przodu a w rysiach chyba na górze, niedaleko gaźnika.
No i chyba w pierwszych Komarach był silnik SM02, czyli 230 i ...
magneto: http://img12.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2097749268
gaznik G12: http://allegro.pl/gazniki-silnik-simson ... 79717.html
ogólny podgląd silnika, widać wałek pedałów, dźwignię zmiany biegów i ogólnie silnik jest dłuższy, cylinder nie jest oryginalny : http://allegro.pl/silnik-motorower-rys- ... 43133.html
Aha i silnik od Komara powinien mieć numery: S38xxxxxxx (pedały) lub S38ZB4 (kopniak) oraz w Komarach numer silnika jest z przodu a w rysiach chyba na górze, niedaleko gaźnika.
No i chyba w pierwszych Komarach był silnik SM02, czyli 230 i ...
Ostatnio zmieniony 2012-02-04, 20:49 przez Aleksander_PL, łącznie zmieniany 1 raz.
Do odważnych świat należy 
Remont Ogara 200- 70%
Remont Ogara 205- 80%

Remont Ogara 200- 70%
Remont Ogara 205- 80%
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: SM 02 silnik w Rysiu i w ZZR 230. RÓŻNICE
Aleksander, chodzi o główne rożnice w obrębie SM02...
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2010-03-15, 10:18
- GG: 5573098
- Moje maszyny: WSK M06L,
WSK B3 składak, Kilka rometów, simson itd. - Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- Kontaktowanie:
Re: SM 02 silnik w Rysiu i w ZZR 230. RÓŻNICE
Generalnie, w rysiach był SM01 a w komarach SM02. Najłatwiej chyba poznać po uchwytach mocujących silnik do ramy- w SM02 są z tulejkami (jak w S38), a w SM01 bez- tylko aluminium.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości