Strona 1 z 1

Dwusuw , czy czterosuw ?

: 2012-09-04, 19:01
autor: mauri
Witam Wszystkich , postanowiłem zrobić ankietę na temat jednośladów dwu- i czterosuwowych :D .Tak więc głosujcie , czy lubicie motocykle i motorowery 2t lub 4t ;) . Można zaznaczyć 2 opcje :evil:

P.S. Za dwa tygodnie sprawdzimy wyniki :super:

Re: Dwusuw , czy czterosuw ?

: 2012-09-04, 21:03
autor: Savier
Wybieram 4T. To taka wueska 125, tylko, że nowocześniejsza - moc i moment nisko, spora elastyka silnika, mało pali. Typowe moto po bułki itd.
Ale czymże byłoby motórzenie bez dania w pizd*? :P 2T ma w sobie to coś, to też zaznaczam obie opcje. ;-)

Re: Dwusuw , czy czterosuw ?

: 2012-09-04, 21:05
autor: Kubek
Boże co to za ankieta... Wszystko zależy od wieku, prawa jazdy, grubości portfela i oczekiwań kierowcy. Jeśli chcesz mieć jakieś 50, 125 to oczywiście 2T - lepsze odejście i inne takie tam... :mrgreen: Ale już wyżej to tylko 4t, chyba że to jakaś MZ 250 no to co innego :P :lol:

Re: Dwusuw , czy czterosuw ?

: 2012-09-04, 21:30
autor: mauri
Kubek nie denerwój się tak ... ta ankieta , to tak ogólnie :D . Cieszę się , że 2t prowadzi , bo ja też na niego głosowałem :mrgreen:

Re: Dwusuw , czy czterosuw ?

: 2012-09-04, 21:43
autor: Grabar96
Zacznijmy od wieku jak to powiedział Kubek. Wszystkie chińskie 50ccm (mówimy o motorowerach z biegami) to 4-takty. Za cenę nowego chinola ciężko kupić markową 2 takt w dobrym stanie, a wiadomo że lepiej kupić tanio i jeździć np.10 tyś km i zrobić prawko niż kupić używkę i zajeździć po 3-5 tyś. A ceny remontu na dobrych częściach to 500-800zl bez robocizny :shock: .
Sprawa lepiej wygląda przy 125 :mrgreen: Ja ogólnie jestem fanem mocy w górnym zakresie obrotów (ryk silnika i te sprawy :mrgreen: ) Ale też zależy od portfela :-/ np. Dobra Honda NSR 125 (jeździłem fajna maszyna :-D ) kosztuje ok 4500-5000 zł ale patrząc na koszty eksploatacji to niestety można stwierdzić że lepiej kupić np. Hondę CBR bo spala 3-4 litry. Mino że z mojej wypowiedzi wynika że lepiej kupić 4t to ja wolę 2t. To nic że np. mój piździk bez biegów w 2t spala 3-4 litry ale za to w zakresie 50km/h< to ma kopa jak szatan :mrgreen: , i nic że honda nsr 125 spala 5-7 litrów ale porównując osiągi z 4t to jednak lepiej płakać przy dystrybutorze niż w czasie starcia z innym motorem :] . I ten dźwięk powyżej 8tyś obrotów :D

Re: Dwusuw , czy czterosuw ?

: 2012-09-19, 08:07
autor: mauri
Witam wszyskich . No , a więc podsumowanie - 33 do 11 dla dwusuwów . Czyli tak , jak myślałem :cool: no to 2t górą :evil:

Re: Dwusuw , czy czterosuw ?

: 2012-09-19, 08:42
autor: wujcio
mauri pisze:Witam wszyskich . No , a więc podsumowanie - 33 do 11 dla dwusuwów . Czyli tak , jak myślałem :cool: no to 2t górą :evil:
No wiesz gdybyś o to samo zapytał na forum z motocyklami 4t to odpowiedz mogła by być inna ;)

Re: Dwusuw , czy czterosuw ?

: 2012-09-19, 09:45
autor: szymon_wolebez
Przeoczyłem głosowanie.

Ja tam nie widzę aż takiej różnicy, lubię i to i tamto.
Tylko jeszcze żadnego 4T nie miałem okazji rozpoławiać i robić generalki.

Mam 2t ciesze się z tego ale pewnie podobnie bym był zadowolony jak bym miał 4T.
Mam taką przepaść pomiędzy maszynami jaki jeżdżę. Lubię pyrkać Kobuzem ale też czasem pośmigać Suzuki DR650.
W spalaniu jest różnica o 1l w trasie a komfort jest zupełnie inny.
Jednak jak motor może jechać szybciej to jadę szybciej bo inaczej jest z tym odczuciem prędkości i to mi się już nie podoba.
Dlatego wolę śmigać Kobuzem i nie przekraczać tych 100km/h tylko śmigać 70-90 i to mi wystarczy. Jest zabaw bo trzeba bardziej dbać o maszynę, lać olej i wytwarzać chmury z dymu :). Do tego sam motocykl jest lekki i łatwy w naprawie bez specjalistycznych narzędzi.

Trudno to pogodzić ale nie kreci mnie prędkość tylko przyspieszenie z miejsca. Płynna praca i moment w terenie turystycznym anie na torze crossowym przy średnich obrotach anie wkręcaniu na wysokie aby silnik wył i palił jak smok.

Kobuz idzie na wiele kompromisów o ile można to tak powiedzieć, hmmm a może to jadę na te kompromisy :lol:

Dokładnie inna aby była ocena na innym forum, można by było zapytać na forum Junaka co oni sadzą o 2T :mrgreen:

Lubię te silniki 2t czy to modelarskie żarowe (dwusuwowy diesel na alkohol, czy też samozapłonowe na eter), silniki z kos czy pił spalinowych.