Automat stop
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2023-11-03, 13:02
- GG: 0
- Moje maszyny: Sokół, Junak, MZ NSU, WSK
- Kontaktowanie:
Automat stop
Kupie automat stop do WSK, bez sprężynki.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 195
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Automat stop
Jeśli może być zamiennik, to pasuje od Zetora - szukaj pod nr 59115775.
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Automat stop
O ile mi dobrze wiadomo to ogólnie były dwa typy automatów. W tamtych latach i nie koniecznie tylko do WSK.
Taki który po wciśnięciu robił zwarcie i taki który po wciśnięciu robił przerwę. Z zewnątrz nie do rozróżnienia. Natomiast różnią się wnętrzem. Więc uszczegółów pytanie jaki konkretnie szukasz i moto z ktorego rocznika.
Taki który po wciśnięciu robił zwarcie i taki który po wciśnięciu robił przerwę. Z zewnątrz nie do rozróżnienia. Natomiast różnią się wnętrzem. Więc uszczegółów pytanie jaki konkretnie szukasz i moto z ktorego rocznika.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 195
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Automat stop
Wlasnie dlatego napisał, że bez sprężynki. Te ze sprężynką działają jak styk rozwierny, te bez sprężynki jak styk zwierny. Wizualnie różnią się właśnie sprężynką, albo w wypadku jej zgubienia dziurką na sprężynkę.sbanys pisze: ↑2024-08-27, 15:21O ile mi dobrze wiadomo to ogólnie były dwa typy automatów. W tamtych latach i nie koniecznie tylko do WSK.
Taki który po wciśnięciu robił zwarcie i taki który po wciśnięciu robił przerwę. Z zewnątrz nie do rozróżnienia. Natomiast różnią się wnętrzem. Więc uszczegółów pytanie jaki konkretnie szukasz i moto z ktorego rocznika.
Do WSK musi być bez sprężynki. Tę ze sprężynką to chyba do Ursusa o ile dobrze pamiętam.
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Automat stop
Napisałem to bo właśnie miałem taki bez sprężynki i bez dziurki i działał odwrotnie.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 195
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
- czankete
- Posty: 1320
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Automat stop
sbanys pisze: ↑2024-08-27, 15:21O ile mi dobrze wiadomo to ogólnie były dwa typy automatów. W tamtych latach i nie koniecznie tylko do WSK.
Taki który po wciśnięciu robił zwarcie i taki który po wciśnięciu robił przerwę. Z zewnątrz nie do rozróżnienia. Natomiast różnią się wnętrzem. Więc uszczegółów pytanie jaki konkretnie szukasz i moto z ktorego rocznika.
....przyznam, że nie rozumiem Waszych dywagacji - autor jasno napisał, że potrzebuje automatu do WSK "bez sprężynki". Osobiście w WSK/WFM (pomijając szczegóły obudowy, sposób zamknięcia obudowy, przyłączy itp.) kojarzę, że zarówno włącznik „ze sprężynką” jak i bez działa na tej samej zasadzie - czyli ten pierwszy poprzez pociągnięcie osi za pośrednictwem sprężynki i zwarcie styku (np. WFM Osa), drugi poprzez wciśnięcie osi i zwarcie styku (np. WSK B3)...krajdomini pisze: ↑2024-08-27, 16:48Te ze sprężynką działają jak styk rozwierny, te bez sprężynki jak styk zwierny. Wizualnie różnią się właśnie sprężynką, albo w wypadku jej zgubienia dziurką na sprężynkę. Do WSK musi być bez sprężynki. Tę ze sprężynką to chyba do Ursusa o ile dobrze pamiętam.
.....ponadto jeżeli dobrze pamiętam instalacja w WSK jest tak skonstruowana, że do lampy a konkretnie żarówki STOP jest bezpośrednio doprowadzony stały przewód + z akumulatora, natomiast – doprowadzany jest właśnie przez styk włącznika stop. To zresztą wynika z pierwszego lepszego schematu elektrycznego. Jak więc w WSK światło STOP miałby uruchamiać styk rozwierny???...
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 195
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Automat stop
Dywagacja moim zdaniem jest na miejscu - od tego mamy forum, może tylko dział nie ten... wszak po usunięciu tematu zakupowego znikną nasze wypociny
W pierwszym swoim poście opisałem jasną podpowiedź - jaki będzie pasował do wymagań autora.
Tutaj pozwolę się nie zgodzić - automaty ze sprężynką, które miałem w rękach, zawsze działały na zasadzie rozwarcia przy pociągnięciu sprężynki (nie znam instalacji Ursusa czy innej docelowej maszyny, nie wiem więc jak miało to prawo działać, na pewno w WSK się nie sprawdzi). Oczywiście nie neguję, że mogą też być takie, o których mówisz, np właśnie w wymienionej przez Ciebie Osie (Os nie znam kompletnie)czankete pisze: ↑2024-08-28, 11:41Osobiście w WSK/WFM (pomijając szczegóły obudowy, sposób zamknięcia obudowy, przyłączy itp.) kojarzę, że zarówno włącznik „ze sprężynką” jak i bez działa na tej samej zasadzie - czyli ten pierwszy poprzez pociągnięcie osi za pośrednictwem sprężynki i zwarcie styku (np. WFM Osa), drugi poprzez wciśnięcie osi i zwarcie styku (np. WSK B3)...
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
- czankete
- Posty: 1320
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Automat stop
...nadal nie rozumiem po co brnąć w automaty od ciągnika, skoro od pierwszego postu mowa o WSK ale niech będzie - ok, poddaję się ....
...poddaję się również co do działania włącznika stop ze sprężyną - widocznie w Osie działają siły wyższe i przy rozwarciu styków zamyka się obwód żarówki stop ...
...poddaję się również co do działania włącznika stop ze sprężyną - widocznie w Osie działają siły wyższe i przy rozwarciu styków zamyka się obwód żarówki stop ...
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Automat stop
Nie jestem jakimś mega fascynatem WSK, aby znać wszystkie różnice itd. ale czytając ten temat mogę dodać jedno. Ciężko jest wymyślić układ zasilania żarówki, który zbudowany jest z przewodu plusowego i masowego, gdzie na jednym z nich mamy możliwość przerwania ciągłości obwodu. Wiadomo że jeśli obwód będzie przerwany, czyli prąd nie będzie płynął, żarówka się nie zaświeci. Logiczne staje się, że w pozycji spoczynku pedału hamulca obwód powinien być przerwany. A po jego naciśnięciu zamykać się, aby płynący prąd mógł zasilić żarówkę.
Górny akapit to oczywista oczywistość, a więc dalej.
To co jest opisane można łatwo zrozumieć tak, że siła wywierana na automat może być wywierana z innej strony.
1. Pręcik przechodzi przez automat, hamulec dotyka górnej części pręcika, sprężynka na dole, automat w pozycji wyjściowej, to znaczy otwarty, żarówka nie świeci. Naciskamy na hamulec, pręcik zostaje wciśnięty w dół, obwód się zamyka, żarówka świeci.
2. Pręcik przechodzi przez automat, hamulec podłączony do dolnej części pręcika, sprężynka na dole, automat w pozycji wyjściowej, to znaczy otwarty, żarówka nie świeci. Naciskamy na hamulec, pręcik zostaje ściągnięty w dół, obwód się zamyka, żarówka świeci.
Bliżej mi do rozwiązania 2, łatwiej ciągnąć sprężynkę niż celować w pręcik.
Za to w samochodach częściej jest rozwiązanie 1, automat zamocowany jest nad pedałami, wciśnięcie jednego z nich powoduje zamknięcie obwodu i wysłanie informacji do sterownika tempomatu lub żarówki stop. Nie ma sprężynki, ponieważ wprowadza ona pewny brak precyzji w działaniu. Działanie automatu można też zmienić za pomocą przekaźnika
Górny akapit to oczywista oczywistość, a więc dalej.
To co jest opisane można łatwo zrozumieć tak, że siła wywierana na automat może być wywierana z innej strony.
1. Pręcik przechodzi przez automat, hamulec dotyka górnej części pręcika, sprężynka na dole, automat w pozycji wyjściowej, to znaczy otwarty, żarówka nie świeci. Naciskamy na hamulec, pręcik zostaje wciśnięty w dół, obwód się zamyka, żarówka świeci.
2. Pręcik przechodzi przez automat, hamulec podłączony do dolnej części pręcika, sprężynka na dole, automat w pozycji wyjściowej, to znaczy otwarty, żarówka nie świeci. Naciskamy na hamulec, pręcik zostaje ściągnięty w dół, obwód się zamyka, żarówka świeci.
Bliżej mi do rozwiązania 2, łatwiej ciągnąć sprężynkę niż celować w pręcik.
Za to w samochodach częściej jest rozwiązanie 1, automat zamocowany jest nad pedałami, wciśnięcie jednego z nich powoduje zamknięcie obwodu i wysłanie informacji do sterownika tempomatu lub żarówki stop. Nie ma sprężynki, ponieważ wprowadza ona pewny brak precyzji w działaniu. Działanie automatu można też zmienić za pomocą przekaźnika
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2023-11-03, 13:02
- GG: 0
- Moje maszyny: Sokół, Junak, MZ NSU, WSK
- Kontaktowanie:
Re: Automat stop
Dzięki za podpowiedź, wypróbuje. Automat jest zamocowany na dźwigni hamulca i w stanie spoczynku pręcik dotyka pedału hamulca, czyli jest wciśnięty, styki rozwarte. W momencie wciśnięcia pedału pręcik z automatu wysuwa się za pedałem, styki w nim są zwarte i stop powinien świecić, tyle w skróciekrajdomini pisze: ↑2024-08-27, 14:12Jeśli może być zamiennik, to pasuje od Zetora - szukaj pod nr 59115775.
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Automat stop
Tu masz kilka do wyboru jak nic się nie trafi innego
https://www.olx.pl/d/oferta/oryginalny- ... 0PSXg.html
https://www.olx.pl/d/oferta/wsk-automat ... 1z1uQ.html
https://sprzedajemy.pl/wsk-automat-stop ... nr65321449
https://www.olx.pl/d/oferta/oryginalny- ... 0PSXg.html
https://www.olx.pl/d/oferta/wsk-automat ... 1z1uQ.html
https://sprzedajemy.pl/wsk-automat-stop ... nr65321449
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość