SHL - ocena oryginalności
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
SHL - ocena oryginalności
Witam
Powiedzcie mi (jeśli się da po zdjęciach) jak z oryginalnością tego sprzętu?
Który to rok produkcji, bo dokumentów brak.
Będę wdzięczny, za każdą informację.
Powiedzcie mi (jeśli się da po zdjęciach) jak z oryginalnością tego sprzętu?
Który to rok produkcji, bo dokumentów brak.
Będę wdzięczny, za każdą informację.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Na pierwszy rzut oka wydech nie pasuje
po mojemu jest od 150tki.

-
- Posty: 141
- Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Ok wydech powinien być cały (nierozbieralny).
Silnik moim zdaniem S32 więc 1961-67
Bagażnika tylnego brak.
Silnik moim zdaniem S32 więc 1961-67
Bagażnika tylnego brak.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2013-08-25, 20:36
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: kujawsko pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
co Ty quiz robisz?
masz tabliczke a pytasz z którego roku....,
moim zdaniem motocykl jest z 63 roku
masz tabliczke a pytasz z którego roku....,
moim zdaniem motocykl jest z 63 roku
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 2013-03-18, 17:44
- GG: 0
- Moje maszyny: jawa
shl
gnom
perak
sport 2(sprzedany )
Velorex 560 - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Tak jak kolega pisze 63 rok, numery ramy powinny granicach 25000-42000 cos takiego sprawdź jakie ty masz. Motorek mi wygląda na orginalstoker pisze:masz tabliczke a pytasz z którego roku....,
moim zdaniem motocykl jest z 63 roku

-
- Posty: 141
- Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Nie to nie żaden quiz.
Tylko pytam jak z oryginalnością sprzętu, bo plan jest robić na zabytek.
Tabliczka jest bardzo starta, i tam gdzie model wybite jest chyba 4 - więc trzeba przystać na tym że to 1964.
Dzięki wszystkim za info, jeśli ktoś coś będzie chciał dodać to przyjmę każdą cenna informację.
Tylko pytam jak z oryginalnością sprzętu, bo plan jest robić na zabytek.
Tabliczka jest bardzo starta, i tam gdzie model wybite jest chyba 4 - więc trzeba przystać na tym że to 1964.
Dzięki wszystkim za info, jeśli ktoś coś będzie chciał dodać to przyjmę każdą cenna informację.
- Charlotta
- Posty: 463
- Rejestracja: 2013-11-22, 19:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Osa M50, Osa M52, Shl M11
- Lokalizacja: Kursko
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Taki drobiazg: korek baku jest od Garbuski 

-
- Posty: 173
- Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
- GG: 0
- Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Taki sam korek był zakładany do Gazeli do M11 aluminiowy. Motocykl ma wczesne osłony boczne bez przetłoczeń na rantach, lampa nie posiada osłony na stacyjkę i biły cyferblat licznika. Paski na tylnym błotniku powinny mieć swoją kontynuację pod osłonami, w późniejszych latach fabryka malowała tylko do krawędzi osłon. Amortyzator skrętu też wskazuje na wczesny rocznik.
Były też drobne zmiany w malowaniu ( http://shlka.prv.pl/artykuly.php?id=malowanie.html ).Zbiornik z przetłoczeniem SHL wskazuje na 1963-up.
Wczesne roczniki miały osłonę łańcucha z blaszaną przykrywką otworu inspekcyjnego, potem wprowadzono gumowy korek. Nie znam dokładnie lat, ani numerów produkcyjnych tych zmian, ale na stronie Feniksa jest małe kompendium wiedzy na ten temat. Pozdrawiam.
Były też drobne zmiany w malowaniu ( http://shlka.prv.pl/artykuly.php?id=malowanie.html ).Zbiornik z przetłoczeniem SHL wskazuje na 1963-up.
Wczesne roczniki miały osłonę łańcucha z blaszaną przykrywką otworu inspekcyjnego, potem wprowadzono gumowy korek. Nie znam dokładnie lat, ani numerów produkcyjnych tych zmian, ale na stronie Feniksa jest małe kompendium wiedzy na ten temat. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2016-07-25, 23:42 przez Patafil65, łącznie zmieniany 1 raz.
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 BYŁ: ROMET/XJ 600x3 /FZ 6/HONDA VT-600/Z-750 S/HD 883
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Dobrze by było żeby wróciła na drogi bo jest dosyć kompletna. Nawet w tym stanie mi się podoba i sam zastanawiam się nad zakupem takiej. A umowy masz jakieś bo chyba bez umów na zabytek ciężko?
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
- GG: 0
- Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
W tym temacie dużo zdjęć rocznika 63 http://www.oldtimery.com/index.php?opti ... e964ed7253
Bym zapomniał, wczesne miały koła 19" tak jak Twoja.
Bym zapomniał, wczesne miały koła 19" tak jak Twoja.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Umowę mam tylko od gościa co ją kupiłem, bez tablicy i dowodu rej.Walther77 pisze:A umowy masz jakieś bo chyba bez umów na zabytek ciężko?
Jak mi wiadomo to papier od rzeczoznawcy, kwit od konserwatora, zaświadczenie z policji ze nie kradziony, papiery z przeglądu i żółte tablice + nowy dowód
http://weteranszos.pl/zolte-tablice#brak-dokumentow pkt. 10
Patafil65 wg. strony, którą podałeś to szparunki są dobrze. Tylko do osłon.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Ja rejestrowałem bez policji, ale z umową. Może ktoś zna, Heniek spod sklepu mi sprzedał
- Charlotta
- Posty: 463
- Rejestracja: 2013-11-22, 19:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Osa M50, Osa M52, Shl M11
- Lokalizacja: Kursko
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Policja nie daje zaświadczeń na piśmie, ani prośbą ani groźbą
Przerabiałam to 2x. Stanowisko panów policjantów jest takie, że tuż po wystawieniu pisma może wpłynąć zgłoszenie kradzieży i co oni wtedy biedni zrobią...

- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 BYŁ: ROMET/XJ 600x3 /FZ 6/HONDA VT-600/Z-750 S/HD 883
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Nie chcę się kłócić ale wydaje mi się, że musi być ciągłość umów od samego właściciela z dowodu rejestracyjnego( lub informacji z WK na kogo był zarejestrowany przed zagubieniem dowodu) oraz poprzez wszystkich następnych właścicieli, którzy też powinni sobie dawać umowy. Tu chodzi głównie o legalność i pewność pochodzenia pojazdu a żółta blacha tylko podkreśla zabytkowy charakter motocykla.
P.S. Chyba, że bierzesz od pierwszego sprawdzonego w WK właściciela, który zagubił kwity i tablice co jest do odzyskania jeśli pamięta gdzie rejestrował pojazd ( przez 30 lat różne rzeczy mogą się wydarzyć i blacha i dowód mogą się zniszczyć itp.) Wtedy wystarczy umowa z nim i reszta tak jak na zabytek: rzeczoznawca, przegląd, biała księga , WK i żółta blaszka.
P.S. Chyba, że bierzesz od pierwszego sprawdzonego w WK właściciela, który zagubił kwity i tablice co jest do odzyskania jeśli pamięta gdzie rejestrował pojazd ( przez 30 lat różne rzeczy mogą się wydarzyć i blacha i dowód mogą się zniszczyć itp.) Wtedy wystarczy umowa z nim i reszta tak jak na zabytek: rzeczoznawca, przegląd, biała księga , WK i żółta blaszka.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Walther77 mylisz się, ale jak się nie wykłócisz to wiadomo, różnie babka w okienku może do Ciebie podejść jak przyniesiesz jej takie dokumenty. Nie chce mi się za bardzo opisywać, ale jestem w trakcie rejestracji motoru który ktoś zarejestrował po przebiciu numerów. Ja jestem w posiadaniu ramy, a ktoś pewnie kupił lub znalazł dokumenty. Niestety oficjalnie tylko ja mogę być właścicielem "tego" motoru (fizycznie go posiadam), a brak ingerencji w pole numerowe od rzeczoznawcy już mam. O rejestracji tej "drugiej" osy już mi urzędnicy napisali. Niestety będą wzywać gościa do wyjaśnienia i kierować do rzeczoznawcy, a pole numerowe pójdzie u niego pod lupę
Jeśli ktoś nie rejestrował na żółte blachy to proszę nie siać niepotrzebnego zamętu. W odpowiednich ustawach mamy co należy dostarczyć do rejestracji i nic poza tym urzędnik nie może zawołać

- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 BYŁ: ROMET/XJ 600x3 /FZ 6/HONDA VT-600/Z-750 S/HD 883
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
halcik pisze:Walther77 mylisz się, ale jak się nie wykłócisz to wiadomo, różnie babka w okienku może do Ciebie podejść jak przyniesiesz jej takie dokumenty. Nie chce mi się za bardzo opisywać, ale jestem w trakcie rejestracji motoru który ktoś zarejestrował po przebiciu numerów. Ja jestem w posiadaniu ramy, a ktoś pewnie kupił lub znalazł dokumenty. Niestety oficjalnie tylko ja mogę być właścicielem "tego" motoru (fizycznie go posiadam), a brak ingerencji w pole numerowe od rzeczoznawcy już mam. O rejestracji tej "drugiej" osy już mi urzędnicy napisali. Niestety będą wzywać gościa do wyjaśnienia i kierować do rzeczoznawcy, a pole numerowe pójdzie u niego pod lupęJeśli ktoś nie rejestrował na żółte blachy to proszę nie siać niepotrzebnego zamętu. W odpowiednich ustawach mamy co należy dostarczyć do rejestracji i nic poza tym urzędnik nie może zawołać
Podaj proszę artykuł pozwalający zarejestrować jakikolwiek pojazd bez ciągłości umów od osoby widniejącej w WK jako ostatni właściciel? Czyli od Zenka z pod sklepu można brać moto tylko na umowę z nim i rejestrować na zabytek?
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Żadnej ciągłości nie musi być. Wystarczy umowa k/s z ostatnim właścicielem lub nawet faktura ze złomu z którego kupiłeś moto + oświadczenie o nie posiadaniu dowodu rejestracyjnego.
Jakbyś miał mieć ciągłość umów to jak byś teraz miał rejestrować Zundappy czy inne porzucone przez Wehrmacht Beemki w czasie wojny?
Jakbyś miał mieć ciągłość umów to jak byś teraz miał rejestrować Zundappy czy inne porzucone przez Wehrmacht Beemki w czasie wojny?

-
- Posty: 83
- Rejestracja: 2014-09-11, 12:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Lelek
- Lokalizacja: Ząbki
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
No właśnie też bym chciał go poznać ponieważ próbowałem zrobić coś podobnego i się nie dało.Podaj proszę artykuł pozwalający zarejestrować jakikolwiek pojazd bez ciągłości umów od osoby widniejącej w WK jako ostatni właściciel? Czyli od Zenka z pod sklepu można brać moto tylko na umowę z nim i rejestrować na zabytek?
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 BYŁ: ROMET/XJ 600x3 /FZ 6/HONDA VT-600/Z-750 S/HD 883
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Przepisy się zmieniają i być może jest opcja przez zasiedzenie. Musisz mieć moto 3 lata bez kwitów i umów. Niby szukasz właściciela z dowodu ale wiadomo , że nie znajdziesz bo nie wiesz kto nim jest. Sąd może wtedy wydać decyzje , że jesteś nowym właścicielem przez zasiedzenie i wtedy na żółte. A ogólnie w WK lubią tylko jasne sytuacje z kwitami więc bez ciągłości umów nie chce mi sie wierzyć ,że zarejestrują.
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: SHL - ocena oryginalności
Ale oni nie mają nic do lubienia, nie oni stanowią swojego prawa.Walther77 pisze:. A ogólnie w WK lubią tylko jasne sytuacje z kwitami więc bez ciągłości umów nie chce mi sie wierzyć ,że zarejestrują.
PODSTAWA PRAWNA:
Dz.U. 2008 Nr 223, poz 1462
Projekt o rejestracji pojazdu jako pojazd zabytkowy bez dokumentów przeszedł nowelizację w dniu 24.11.2008 roku wniosek przeszedł pozytywne głosowanie (Za głosowało 384 posłów na 385 obecnych, wstrzymał się od głosu poseł PIS Piotr Cybulski), następnie dnia 08.12.2008 został podpisany przez Prezydenta RP, ogłoszony w Dzienniku Ustaw 18-12-2008 wszedł w życie 02.01.2009 (Dz.U. 2008 Nr 223, po. 1462) o brzmieniu:
Dz.U. 2008 Nr 223, poz 1462
W ustawie z dnia 27 czerwca 1997r Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 1997r. Nr 98 poz 602 z późn. Zm.) w art. 72 po ust. 2a dodaje się ust. 2b w brzmieniu:
2b. W przypadku pojazdu zabytkowego dopuszcza się odstępstwo – w zakresie ust. 1 pkt. 5, poprzez zastąpienie dowodu rejestracyjnego aktualnym zaświadczeniem wydanym przez wojewódzkiego konserwatora zabytków oraz oświadczeniem właściciela pojazdu złożonym pod groźbą odpowiedzialności karnej, że pojazd stanowi jego własność.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości