Ten pomysł podsunął mi kolega, taki wyświetlacz zrobił sobie w MZ ETZ 250.
Dostałem od niego schemat (dostępny na MZclub) opisujący właściwie to samo w motocyklu honda. U nas odejmujemy tylko bieg 5 i 6 bo go nie mamy.
Trudne było obmyślenie mechanizmu do tego wyświetlacza ponieważ nasza tarcza obrotowa biegów daje małe pole manewru.
Może opisze co jest potrzebne:
-Tarcza do biegów
-Kawałek blaszki który przyspawamy do tarczy
-Linka z regulacją długości na śrubę M6 (np. komar bieg lub gaz)
-Trzpień który trzeba wytoczyć oraz maleńką sprężynkę do niego
-Uniwersalne płytki drukowane (Jabel)
-Oporniki do wyświetlacza 680 ohm
-Diody przepuszczające prąd w jedną stronę (1N4148)
-Wyświetlacz ze wspólnym plusem + bezpiecznik
-Przewody
-Lutownica, spawarka, tokarka i inne ustrojstwa jakie tylko mogą być pomocne.
Co do części elektronicznej to koszt wynosi około 15 zł. Jeśli chodzi o mechanikę to zależy czy mamy spawarkę, tokarkę czy musimy za to płacić robiąc u kogoś.
Bierzemy blaszkę i nadajemy jej kształt widoczny na zdjęciu, wiercimy otwór pod śrubę M6 i możemy wtedy ją dospawać do tarczy. Moja dobra rada, nawet nie podchodźcie do tego z elektrodą. Migomat da radę ale musi go obsługiwać dobry spawacz. Moim zdaniem najlepszy jest tutaj TIG. Tak ja miałem to zespawane. Spawał mi kolega w pracy bo spawamy instalacje z rur więc nie było problemu.
W tym miejscu wodzik nie zahacza o blaszkę bo akurat schodzi niżej a blaszka nie zbliża się do krańcowych położeń tarczy.
Bierzemy linkę od komara, przecinamy i bierzemy regulację. Przykręcamy ją za pomocą śruby do blaszki.
Toczymy trzpień pod tą tuleje, z możliwie małym pasowaniem, żeby nie było luzu. Sprężynkę do trzpienia bierzemy z zaworku do dętki, od długopisu nie zdaje egzaminu.
Teraz robimy stelaż pod płytkę drukowaną. Pomysł dowolny byleby pamiętać o odsunięciu od krawędzi karterów.
Bierzemy uniwersalną płytkę drukowaną i pobielamy cyną w miejscach gdzie będzie pracował trzpień, w przyszłości do tych miejsc (osobnych dla każdego luzu i biegu) doprowadzamy przewody.
Część mechaniczna gotowa.
Część elektroniczna to płytka z wlutowanymi diodami według schematu. Wlutowane są dla 4 biegów i jednego luzu.
Potem przewód, oporniki, wyświetlacz i wszystko gotowe.
Wyświetlacz biegów w WSK 175
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Wyświetlacz biegów w WSK 175
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wyświetlacz biegów w WSK 175
A co tutaj taka cisza??
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-03-13, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 M21W2
- Lokalizacja: Leszno
- Kontaktowanie:
Re: Wyświetlacz biegów w WSK 175
A wyświetla toto oba neutralne położenia?
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Wyświetlacz biegów w WSK 175
Robienie pola kontaktowego z płytki drukowanej jest moim zdaniem zbyt nietrwałe. Stop lutowniczy jest miękki (stop cyny z ołowiem lub w przypadku spoiw bezołowiowych - cyny, srebra i miedzi). Ścieżki miedziane na laminacie maja grubość od 35 do 70um (spotykane są grubsze "ścieżki" ale to już na specjalne zamówienie i wątpię żeby takie występowały w płytkach uniwersalnych). Po prostu pole kontaktowe wykonane z wykorzystaniem płytki uniwersalnej bardzo szybko się "wytrze". Lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie jako pól kontaktowych blaszek z twardego metalu odpornego na ścieranie (brąz, stal ulepszana cieplnie lub blaszki z przekaźników elektromechanicznych) 

Re: Wyświetlacz biegów w WSK 175
super sprawa ,jeździłem już motocyklami z takimi wyświetlaczami i bajer podobny do obrotomierza bo nawet bez niego jesteś w stanei ocenić czy masz wysokie średnie czy niskie obroty.
Takie monitorki mają racje bytu w maszynach wyścigowych ,ale w WSK??
Trzymam kciuki ,bo fajnie jak w takich klasykach pracuje jakaś nowoczesna technologia
Takie monitorki mają racje bytu w maszynach wyścigowych ,ale w WSK??
Trzymam kciuki ,bo fajnie jak w takich klasykach pracuje jakaś nowoczesna technologia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości