Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 2012-07-13, 16:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1 '71
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Co sądzicie na taki temat: prawie cały mechanizm sprzęgła (w tym kosz) pozostaje WFM-owski, poza tarczami i przekładkami, które będą z MZ 150 (plastikowe, nie korkowe). Ilość tarcz - 3, tak jak liczba oryginalnych w WFM (sprawdziłem, pasują wielkością na oryginalny kosz z WFM). Do tego będzie zabierak zrobiony na podstawie MZ-owskiego: jako podstawa żeliwny zabierak z MZ, te słupki co są wewnątrz usunąć, stoczyć go do wysokości zabieraka oryginalnego (WFM) i zmienić wewnętrzny wieloklin (MZ ma mniejszej średnicy, więc materiału starczy) na wielkolin WFM-owski. (Chyba lepiej go jakoś wyfrezować niż wspawywać wielkolin z WFM do tego zabieraka).
Jak znajomy będzie miał sprzęt, by zrobić ten WFM-owski wieloklin w koszu z MZ to opiszę dokładniej przeróbkę i jej efekty.
Jak znajomy będzie miał sprzęt, by zrobić ten WFM-owski wieloklin w koszu z MZ to opiszę dokładniej przeróbkę i jej efekty.
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Jedno zasadnicze pytanie... PO CO?
Przez ponad 10 lat jeździłem WFMką i nie miałem najmniejszych problemów ze sprzęglem. Prawidłowo złożone, na sprawnych oryginalnych częściach, prawidłowo wyregulowane i wreszcie prawidłowo eksploatowane - nie stwarza najmniejszych problemow podczas eksploatacji motocykla przez wiele lat.
Przez ponad 10 lat jeździłem WFMką i nie miałem najmniejszych problemów ze sprzęglem. Prawidłowo złożone, na sprawnych oryginalnych częściach, prawidłowo wyregulowane i wreszcie prawidłowo eksploatowane - nie stwarza najmniejszych problemow podczas eksploatacji motocykla przez wiele lat.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Zapewne chodzi o to że oryginalne tarcze dostać jest coraz ciężej. Współczesne chociaż nie drogie to jakościowo pozostawiają do życzenia. Ja pokusiłbym się o dorobienie nowych wkładek korkowych z korka technicznego. oczywiście odpowiednio przygotowanego.
same tarcze z mz zapewne współczesne jakościowo nie będą jak te dawno. Ale możesz kombinować chętnie popatrzę na rezultat. Kto wie a może to wypali i będzie znana kolejna przydatna modyfikacja
Powodzenia i wytrwałości życzę i czekam na relację
same tarcze z mz zapewne współczesne jakościowo nie będą jak te dawno. Ale możesz kombinować chętnie popatrzę na rezultat. Kto wie a może to wypali i będzie znana kolejna przydatna modyfikacja

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Serio dzisiejsze tarcze się nie nadają? Ja jężdzę jakoś, nie ślizga się, chyba, że mam słaby słuch
.

-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Po 5 tys km przebiegu na nowych tarczach stwierdzam że już kończą się. Na trasie nie było by się do czego przyczepić ale jeżdżąc sporo po mieście (światła, korki itp) to sprzęgło zaczyna ślizgać się. Wnioski takie że albo co sezon, dwa lub więcej (zależy jakich przebiegów dokonujemy) trzeba zamontować nowe tarcze. Lub po eksperymentować z innymi tarczami 

-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Nie kombinuj z zabierakiem z MZ. Nie przerobisz go tak łatwo, popatrz na jego budowe. Musiałbyś wytoczyć cały wielowypust i zrobić od nowa a że zabierak jest z żeliwa to nie pospawasz go. Wsadź sobie z wsk 175 zabierak, przekładki i docisk.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Ale lelek nie przekracza "sześćdziesiątki"Savier pisze:a jeżdzę jakoś, nie ślizga się, chyba, że mam słaby słuch.

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Ostatnio nie, ale wcześniej przekraczał grubo
.
https://www.dropbox.com/s/ebosyl5ksu3go ... -14-01.png

https://www.dropbox.com/s/ebosyl5ksu3go ... -14-01.png
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
To było z górki i w ogóle nieprawdaSavier pisze:Ostatnio nie, ale wcześniej przekraczał grubo.
https://www.dropbox.com/s/ebosyl5ksu3go ... -14-01.png

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Ciekawa aplikacja Błażeju, te kalorie to się obliczają podczas pchania jak cwelek padnie na trasie? :->
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Tak, w ogóle zazwyczaj ustawiam na rower, bo mi lepiej trasę przelicza. 

-
- Posty: 31
- Rejestracja: 2012-07-13, 16:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1 '71
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Tarcze kupione, przekładki jeszcze nie, zabierak oryginalny od MZ mam, i informację, że przeróbka żeliwnego zabieraka jest możliwa (i to bardzo tanio
) ale dopiero w połowie września. I wtedy opiszę przeróbkę.

-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Pragnę zauważyć że można kupić zabierak aluminiowy z etz 150. Żeliwny jest z Ts.Bonifacy pisze:Tarcze kupione, przekładki jeszcze nie, zabierak oryginalny od MZ mam, i informację, że przeróbka żeliwnego zabieraka jest możliwa (i to bardzo tanio) ale dopiero w połowie września. I wtedy opiszę przeróbkę.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Ruszyło coś w kwestii tej modyfikacji? A może recepta do sukcesu w poprawieniu sprzęgła to dorobienie innych wkładek do oryginalnych tarcz + sprężyny odpowiednie ?
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 2012-07-13, 16:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1 '71
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
Mam wszystkie części, ale zabierak przerobią mi dopiero w połowie września (mam żeliwny), także póki co czekamy, ale już wszystko umówione.
Co do innych wkładek to myślałem nad tym, np. azbest, tylko korek jest elastyczny i można go tam włożyć, a azbest już niekoniecznie.
Także teraz WFM-ka się składa, a na październik powinno być wszystko (łącznie z przeróbką) gotowe.
Co do innych wkładek to myślałem nad tym, np. azbest, tylko korek jest elastyczny i można go tam włożyć, a azbest już niekoniecznie.
Także teraz WFM-ka się składa, a na październik powinno być wszystko (łącznie z przeróbką) gotowe.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2012-06-23, 01:13
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
WFM 125 - Lokalizacja: Inowłódz
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze sprzęgła z MZ 150 do WFM 125 / WSK
kombinujesz tak jak ludzie z sprzęgłem do mińska od mz etz 150 , jedyny plus to taki że na przekładkach są frezy któe zwiększają przyczepność ale trzeba toczyć tuleje jeśli chcesz wstawić od mz etz 150 do wski
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości