Cześć, wczoraj widziałem na moto bazarze cylinder WSK 175 rozwiercony na z 61mm na 65mm, z dopasowanym tłokiem od Jawy 250 (tłok lekko stoczony z góry). Powoduje to zwiększenie pojemności do 197ccm. Tłok ten jest wyższy o ok. 1cm, i w tym celu pod taki cylinder trzeba podłożyć podkładkę. Podobno różnica w mocy jest duża, a temat sprawdzony jak twierdził sprzedawca.
Co myślicie o takim pomyśle? macie jakieś doświadczenia? Mnie osobiście to nie przekonuje (trwałość, i inne), ale ciekaw jestem czy zwiększenie mocy jest odczuwalne.
WSK 175@200ccm
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontaktowanie:
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175@200ccm
Samo wrzucenie większego tłoka dużo nie da bez ruszania kanałów. Coś z dołu mocy może przybędzie ale góra zesłabnie. Seba ma triala na takim tłoku ale tam korba z wfm jest , więc chyba sama podkładka nie wystarczy. Tłok jawy to słaby pomysł, 3 ciężkie pierścienie i sam tłok który lekki nie jest. Niewarto.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-02-08, 18:54
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175@200ccm
Najlepiej trzeba by zrobić taką przeróbkę.Tylko jawa ma sworzeń 15mm to nową tulejką w główkę.
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175@200ccm
Lepiej zrobiłbyś montując tłok AK20 od Aliena + dobrą korektę kanałów.
Przy średnicy 65mm trzeba też toczyć głowicę i dopasować do niej tłok.
Żywotność tulei też pozostawia wiele do życzenia ( jest cienka , gorzej odprowadza ciepło i może przebić do Alu w niektórych miejscach ), jeździłem na tłoku Wossnera 65,5mm i orginalnej tulei.
Dodatkowo sworzeń 15mm a reszta tak jak Muciek mówi... nie warto.
Przy średnicy 65mm trzeba też toczyć głowicę i dopasować do niej tłok.
Żywotność tulei też pozostawia wiele do życzenia ( jest cienka , gorzej odprowadza ciepło i może przebić do Alu w niektórych miejscach ), jeździłem na tłoku Wossnera 65,5mm i orginalnej tulei.
Dodatkowo sworzeń 15mm a reszta tak jak Muciek mówi... nie warto.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2011-10-06, 13:47
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: kielce
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175@200ccm
tuleja w 175 ma 69 mm po zewnętrznej (mam cylka pod ręką to zmierzyłem) po szlifie szlifie zostało by 2 mm ścianki na stronę co jest bardzo mało i tuleja mogła by się złamać co widziałem w nominalnych cylach.
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175@200ccm
Widziałem taką przeróbkę, ścianka była bardzo cienka, z u dołu była przeszlifowana do aluminium. Jest wiele przeciw, trwałość wibracje. Ciekawe jednak z drugiej strony jakby to jeździło (z czystej ciekawości).
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175@200ccm
2mm ścianki jest aż nadto, ale ori tuleja nie jest walcem po zewnątrz tylko jakimś odlewem z nieregularnym kształtem.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175@200ccm
Przy 65 mm przebiło mi alu nad ssącym. Nie warto.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości