Zdefiniuj pojęcie oryginalny cylinder, wykonałem już nie jeden silnik, także nie jest to żadnym problemem.Sebastian440 pisze:38 KM z WSK 175 mówisz Marcinie ? Pięknie się o tym czyta, teorie masz w jednym palcu. Ale pokaż mi silnik 175 który zrobi na wale "chociaż" te 30 KM. Rozumiem, że tą moc zrobisz na oryginalnym poprzerabianym cylindrze. Chyba to dla Ciebie nie problem ?
Sławek, biorę czynny udział w projektowaniu silników, więc wybacz. Robię rzeczy o których nawet nie masz pojęcia. niestety, to jest inżynieria, bez teorii, nie masz nawet co zabierać się za praktykę. Eksperymentalnie w tej dziedzinie osiągnięto już niemal wszystko.slawek99 pisze:Marcin194 pisze: Jako osoba wykształcona w kierunku projektowania silników spalinowych powiem otwarcie: w ten sposób to się nie uda.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Teoria, teoria i jeszcze raz teoria. Wykaż się, zaprojektuj i zbuduj coś nowego, przecież jesteś wykształcony w tym kierunku, a nie krytykuj innych za ich bardziej lub mniej trafione projekty.
Obecnie współpracuje z jedną ze znanych marek. Projektuję silnik, który miałby znaleźć zastosowanie w gokartach i paralotniach. A wszystko zaczyna się od modelu w skali 1:4 31.6cc, docelowo około 19 koni przy 24 000 RPM dzięki wykorzystaniu systemu FST - napełniania w pełni symetrycznego - osiem kanałów płuczących i dwa niezależne kanały wydechowe. Wymaga to zastosowania zapłonu plazmowego, o którym - idę o zakład - nawet wcześniej nie słyszałeś. Pierwsze odlewy, prawdopodobnie zostaną wykonane w drugiej połowie tego roku.
![Obrazek](https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/7602_761662647202835_4232974848024401418_n.jpg?oh=dcdb61af66cc2e96e36069b8e7182808&oe=573E46C9)
![Obrazek](https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10502340_762218657147234_3762661146784644138_n.jpg?oh=c38b5303676731842741fe38684ff9bc&oe=57375EFD)
![Obrazek](https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/t1.0-9/10481424_762220350480398_7297741458874912068_n.jpg?oh=1b90133079aebb99678c815d05c84072&oe=577056E7)
![Obrazek](https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1454697_762233533812413_3439749513060987986_n.jpg?oh=b110fd39c0ba2e25dcf79b25babbedf6&oe=5729C0EA)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RBpbfHc33Is[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l0CJGiMtcHY[/youtube]
Niestety takie przedsięwzięcie wymaga tony obliczeń. Fajnie się tnie silniki w pół i spawa, ale żeby miało to jakikolwiek sens... Żeby to się nie rozleciało po stu kilometrach... Wybacz ale nie zacząłem kariery z motoryzacją od teorii i doskonale wiem czym branża pachnie. Już w wieku 13 lat robiłem pierwsze czterokanałowce do silników Dezameta, w wieku 17 lat opracowałem własną metodę obliczania wydechów rezonansowych i wspomagałem projekt silnika WSK'i na stawidle... Wszystko co wykonałem jeździło i pewnie nadal jeździ.Właśnie teorie a co z praktyka, masa rozebranych silników, przepchanych Km aby odpaliła, możliwe jedynie co oczy naświetlone nie od spawarki a monitora. Wiedze masz ale dla mnie liczą się czyny..
Dla przykładu choćby wydechy do Charta i silnika MZ 250 upchanego do ramy KTM SX, czy też toczenie lekkich popychaczy zaworowych do Malucha.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T73s8Vbrbf4[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wfqlSchs2kQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=899FKsY2EBY[/youtube]
Polecam też Wam w pełni polski Projekt J2SS, w którym również mam swój skromny wkład... Ale chłop pewnie zaczął od spawarki i młotka.
I dodam tylko tyle:
![Obrazek](https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/t1.0-9/540516_4127234438261_817689514_n.jpg?oh=41f19b4dc1b6ff102d4238a4c04f43de&oe=572BD3E1)
![Obrazek](https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/t1.0-0/p180x540/550085_4143394522253_496434180_n.jpg?oh=c4522383994b83b7ffdb2011ed2661bf&oe=574420DF)
Dziękuję za ciepłe przyjęcie w temacie. Nigdy nie wiesz, kto siedzi po drugiej stronie monitora.
Pozdrowienia.