Tuning silnika dwusuwowego
- wkzarci
- Moderator
- Posty: 592
- Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
- Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Pokaż skany rysunków, albo podaj autora i tytuł książki.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
autora i tytuł każdy na forum chyba zna - jest w tej książce dużo błędnych opisów, ale za to sporo zdjęć i rysunków których nie widziałem nigdy i nigdzie
to ,,ilustrowana historia motocykla wsk,, pana Doroby - mam sporo różnych książek o takiej tematyce i np. książka pana Zielińskiego jest bardziej uczciwie zrobiona - chronologia się zgadza, opisy i dane również , ale nie zawiera wszystkiego - tu natomiast jest więcej zdjęć - ale często błędnie opisano szczegóły modeli - np. w wsk 175 były między innymi silniki w2, 0-59 , 059-3 w2 bx , 060 (może coś przekręciłem) były wersje 14 km i 15 km, z zapłonem sem , stefa gaźnikiem bing itd. itp. -a u pana Doroby wszędzie jest wpisane silnik 060 - a to istotna różnica, ale zdięcia to zdięcia a jest ich chyba 660
a co do samego silnika fo na stawidle - to ja bym go nazwał fo 5 - bo ma inny wał, inny odlew karteru (dopasowany do wyprofilowanego wału żeby nie powiększać pojemności szkodliwej) oraz z miejscem na stawidło - ale to fo 5 to tylko moje nazewnictwo - dziś byłem we Wrocławiu odebrać książkę od gościa któremu ją pożyczyłem - spróbuje ze skali wyliczyć skok i średnice w dużym przybliżeniu aby orientacyjnie policzyć pojemność - wtedy okaże się jaki to faktycznie był typ - tam jest podpisany jako fo3 więc bodajże 250 ccm
to ,,ilustrowana historia motocykla wsk,, pana Doroby - mam sporo różnych książek o takiej tematyce i np. książka pana Zielińskiego jest bardziej uczciwie zrobiona - chronologia się zgadza, opisy i dane również , ale nie zawiera wszystkiego - tu natomiast jest więcej zdjęć - ale często błędnie opisano szczegóły modeli - np. w wsk 175 były między innymi silniki w2, 0-59 , 059-3 w2 bx , 060 (może coś przekręciłem) były wersje 14 km i 15 km, z zapłonem sem , stefa gaźnikiem bing itd. itp. -a u pana Doroby wszędzie jest wpisane silnik 060 - a to istotna różnica, ale zdięcia to zdięcia a jest ich chyba 660
a co do samego silnika fo na stawidle - to ja bym go nazwał fo 5 - bo ma inny wał, inny odlew karteru (dopasowany do wyprofilowanego wału żeby nie powiększać pojemności szkodliwej) oraz z miejscem na stawidło - ale to fo 5 to tylko moje nazewnictwo - dziś byłem we Wrocławiu odebrać książkę od gościa któremu ją pożyczyłem - spróbuje ze skali wyliczyć skok i średnice w dużym przybliżeniu aby orientacyjnie policzyć pojemność - wtedy okaże się jaki to faktycznie był typ - tam jest podpisany jako fo3 więc bodajże 250 ccm
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Sebastian440 dobrze trafiłeś - to jeden z tych skanów o które mi chodziło -
w książce są 3 - taki jat wkleiłeś oraz przekrój z prawej i przekrój z lewej
na tym widzianym od lewej przekrój jest w osi świec i cylindra - i niema wogóle kanału dolotowego w cylindrze , nie widać również gaźnika czyli potwierdza to zastosowanie zaworu talerzowego - natomiast rzut z prawej strony jest trochę inaczej pokazany , w każdym jednak razie widać tu osłone stawidła z kołnierzem na gaźnik i tą wspomnianą pompkę olejową (pewnie oilmaister bo takie były w silnikach 175 które na Amerykę miały iść) ALE CO DZIWNE - poza tym miejscem na gaźnik namalowany jest drugi gaźnik w typowym miejscu - na jednym rysunku rozwiązanie klasyczne i stawidło w tym samym silniku - dziwne to
widziałem silnik dwucylindrowy R2 na dwóch stawidłach i dwóch gaźnikach a nawet jednocylindrowy na dwóch zaworach talerzowych i dwóch gaźnikach (nie ma mowy o pomyłce) ale nigdy takiego mieszanego układu symetryk\talerz - to chyba tylko dwie opcje do wyboru na jednym rysunku
trochę w złym temacie ta dyskusja wyszła - ale fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto ma realne informacje - nie mowie że o silniku, ale chociaż o projekcie - bo ja znam tylko domysły - tzn dwie wersji - że to miała być wersja finalna ale z wiadomych względów uproszczono ją i został rozrząd tłokowy - i druga teoria wręcz odwrotna że najpierw powstał symetryk a później opracowywano wersje rozwojową na stawidle
w książce są 3 - taki jat wkleiłeś oraz przekrój z prawej i przekrój z lewej
na tym widzianym od lewej przekrój jest w osi świec i cylindra - i niema wogóle kanału dolotowego w cylindrze , nie widać również gaźnika czyli potwierdza to zastosowanie zaworu talerzowego - natomiast rzut z prawej strony jest trochę inaczej pokazany , w każdym jednak razie widać tu osłone stawidła z kołnierzem na gaźnik i tą wspomnianą pompkę olejową (pewnie oilmaister bo takie były w silnikach 175 które na Amerykę miały iść) ALE CO DZIWNE - poza tym miejscem na gaźnik namalowany jest drugi gaźnik w typowym miejscu - na jednym rysunku rozwiązanie klasyczne i stawidło w tym samym silniku - dziwne to
widziałem silnik dwucylindrowy R2 na dwóch stawidłach i dwóch gaźnikach a nawet jednocylindrowy na dwóch zaworach talerzowych i dwóch gaźnikach (nie ma mowy o pomyłce) ale nigdy takiego mieszanego układu symetryk\talerz - to chyba tylko dwie opcje do wyboru na jednym rysunku
trochę w złym temacie ta dyskusja wyszła - ale fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto ma realne informacje - nie mowie że o silniku, ale chociaż o projekcie - bo ja znam tylko domysły - tzn dwie wersji - że to miała być wersja finalna ale z wiadomych względów uproszczono ją i został rozrząd tłokowy - i druga teoria wręcz odwrotna że najpierw powstał symetryk a później opracowywano wersje rozwojową na stawidle
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Mam wrażenie, że forum trochę już zamarło, ale może ktoś jeszcze odpowie...
Panowie, miałbym prośbę po polecenie dobrego modułu do chińskiego CDI w WSK 125. Iskra wizualnie jest mocno taka sobie, czasem sprzęt trzeba pchnąć, żeby odpalił. Wiem, że iskra w CDI wizualnie nie powala, ale znalazłem coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=wDTnSKFtbZQ
Iskra jak widać jest niesamowicie mocna. Przy moim zapłonie można o tym pomarzyć, trzeba dobrze dotknąć świecą do cylindra, a i tak jest ona widoczna, może nie tragiczna, ale słaba. Chciałbym osiągnąć iskrę mocną jak na filmie, żeby powiększyć np. przerwę na świecy do 0,8-1mm i osiągnąć jeszcze lepsze spalanie mieszanki. Pierwsze podejrzenie padło na moduł - mam standardowy moduł do zapłonu CDI jak na zdjęciu z poprzedniej strony:
Podobno montaż takiego modułu może coś poprawić - czy jest to prawda i jest on wydajniejszy?
Czy te "tuningowe" moduły czymś się różnią od prezentowanego powyżej, czy to tylko chwyt reklamowy/inny sprzedawca?
Pierwszy, tańszy - za 10zł: https://allegro.pl/oferta/modul-2t-odbl ... 7100516432 - kupiłem taki moduł, niestety już po kupnie dostrzegłem, że jest do zapłonu CPI... nada się do CDI? Czym różni się zapłon CDI od CPI?
Droższy - 35zł https://allegro.pl/oferta/modul-zaplono ... 7850837506
Czy może... taki? Chłodzony radiatorem https://allegro.pl/oferta/tuningowy-mod ... 7829460745
Panowie, miałbym prośbę po polecenie dobrego modułu do chińskiego CDI w WSK 125. Iskra wizualnie jest mocno taka sobie, czasem sprzęt trzeba pchnąć, żeby odpalił. Wiem, że iskra w CDI wizualnie nie powala, ale znalazłem coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=wDTnSKFtbZQ
Iskra jak widać jest niesamowicie mocna. Przy moim zapłonie można o tym pomarzyć, trzeba dobrze dotknąć świecą do cylindra, a i tak jest ona widoczna, może nie tragiczna, ale słaba. Chciałbym osiągnąć iskrę mocną jak na filmie, żeby powiększyć np. przerwę na świecy do 0,8-1mm i osiągnąć jeszcze lepsze spalanie mieszanki. Pierwsze podejrzenie padło na moduł - mam standardowy moduł do zapłonu CDI jak na zdjęciu z poprzedniej strony:

Podobno montaż takiego modułu może coś poprawić - czy jest to prawda i jest on wydajniejszy?

Czy te "tuningowe" moduły czymś się różnią od prezentowanego powyżej, czy to tylko chwyt reklamowy/inny sprzedawca?
Pierwszy, tańszy - za 10zł: https://allegro.pl/oferta/modul-2t-odbl ... 7100516432 - kupiłem taki moduł, niestety już po kupnie dostrzegłem, że jest do zapłonu CPI... nada się do CDI? Czym różni się zapłon CDI od CPI?
Droższy - 35zł https://allegro.pl/oferta/modul-zaplono ... 7850837506
Czy może... taki? Chłodzony radiatorem https://allegro.pl/oferta/tuningowy-mod ... 7829460745
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Klon tych wszystkich zestawów z allegro, identyczne wizualnie części jak na zestawach np. audiobasa.
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Zamontuj taki moduł DC https://allegro.pl/oferta/inca-kingway- ... 7851830700 zasilając go napięciem 12v musisz pominąć przewód z cewki CDI ze statora. U mnie DC lepiej działa i iskra bez porównania
.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Destroyers of the system
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
O a to ciekawe, czytałem, że te moduły są strasznie awaryjne. A za jaki moduł go podmieniłeś?
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Ja na nim zrobiłem 129km/h, wcześniej miałem moduł taki jak u Ciebie i przewinięta cewkę Cdi to z bólem du...y osiągała 115km/h przy sprzyjających warunkach. Fakt że u mnie jest duże sprężanie i potrzeba naprawdę mocnej iskry itp. dlatego dla serii ten moduł będzie z zapasem. Kup, ustaw wyprzedzenie z 3,5mm i zdaj relację.
Destroyers of the system
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Mając na myśli "taki jak u mnie" mówisz o tym z pierwszego zdjęcia, czy z drugiego z zieloną kostką?
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Czytając Twój temat można wywnioskować że masz moduł ten z pierwszej fotki, a nad tym drugim się zastanawiasz czy kupić "bo podobno może coś poprawić". Nie szukaj mocniejszej iskry w modułach AC...
Destroyers of the system
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Tak dokładnie jest. Czemu twierdzisz, że moduły AC nie są w stanie zapewnić mocniejszej iskry? Rozwiń, bo temat mnie zainteresował 

-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Jasne że iskra z dc jest mocniejsza ... bo niezależna od ładowania modułu.
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Tyle, że wtedy musiałbym zamontować akumulator, bez niego moduł miałby za słabe i niestabilne zasilanie, a możliwość pracy bez akumulatora w trójce uważam za jedną z jej najważniejszych zalet
. Spróbuję w takim wypadku poeksperymentować - założę moduł z zieloną kostką, który już kupiłem za całe 10zł. Podłączę go zamiast fabrycznego modułu do CDI z pierwszego zdjęcia, jak nie będzie poprawy - pomyślę nad zapłonem DC cdi 


- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Ten moduł pociągnie ci na samym ładowaniu bez akumulatora i nawet będziesz miał mocniejszą iskrę jak z cewek CDI bo jest ich zwyczajnie więcej. Sprawa będzie się trochę komplikować jak włączysz światła, ale i w tej opcji powinna chodzić stabilnie mając żarówkę 35-40W ważne żeby mieć sprawny regulator. Mając nawet moduł AC brak akumulatora wydaje się mocno bez sensu - przygasające światło na wolnych obrotach i przy zmianie biegów, słabe pulsujące światło stop na postoju wraz ze światłem pozycyjnym.
Destroyers of the system
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Nie jest aż tak źle
Na wolnych faktycznie światło jest słabe, ale najważniejsze jest podczas jazdy, standardowa H4 świeci rewelacyjnie. Czyli uważasz, że bez akumulatora i odpalaniu z "kopniaka" też będzie iskra?

- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Ja nie uważam, ja to wiem
przy energicznym kopnięciu w starter iskra spokojnie odpali motocykl, a co do akumulatora to chodzi o Twoje bezpieczeństwo, wiec sam sobie odpowiedz co jest dla Ciebie ważne. Na tym module odpalisz bez lub z całkowicie rozładowanym akumulatorem wiec teoretycznie nie jesteś od niego uzależniony, ale bez sensu jak go nie zamontujesz bo w takiej sytuacji lepiej zostać przy AC.

Destroyers of the system
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość